Tilasin erään kotimaisen huonekalukaupan verkkokaupasta tuotteita, mutta kauppa ei voinut näitä kaikkia toimittaa, joten peruin sitten kaupan kokonaan (16.7.2020). Tilaussumma on peritty luottokortiltani, ja nyt elokuun alussa kaupasta tuli ilmoitus, että taloushallinnolla menee vielä n. 2 viikkoa rahojen palautukseen.
Kuluttajaviraston mukaan tämmöisessä kaupan perumisessa tulee rahat palauttaa viipymättä . Toisaalta voisin ottaa yhteyttä myös luottokorttiyhtiöön siitä, että maksamaani tilausta ei ole toimitettu.
Jotenkin on semmoinen fiilis, että rahojen palautuksessa kupataan ihan tarkoituksella - ja veikkaan verkkokaupassa olevan olemttomia tuotteita ihan siitä samasta syystä, että nän saadaan liikkeelle ilmaista lainaa. Missä vaiheessa kuluttajalla on oikeus vaatia palauttamattomista rahoista sama korko, minkä luottokorttiyhtiö ottaa minulta?
Kun huonekalukauppa ei toimita tilausta - rahojen palautus luottokortille viipyy
Anonyymi
1
121
Vastaukset
- Anonyymi
Tilasin Beliani - verkkokaupasta 6 kpl pinnatuoleja. Valmistettu Malesiassa. Tuolien laatu oli niin surkea että olisi pitänyt palauttaa ksikki tuolit omalla kustannuksella Beliani - kaupalle Sveitsiin. Myös tuolien tiedossa Beliani -kotisivulla oli virheitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422492Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423012113- 231882
- 241625
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘241475Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta421413- 441366
- 1001349
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391305- 361076