Ladattava hybridi jota ei saa ladata

Anonyymi

Ford on joutunut keskeyttämään uuden Kuga-katumaasturinsa myynnin ja kutsumaan asiakkaille toimitetut autot takaisin. Myynnin keskeytys ja takaisinkutsu koskevat vain ladattavaa hybridiä eli Kuga PHEV -mallia.

Fordin brittiläiselle Autocarille antaman lausunnon mukaan valmistaja on tietoinen neljästä tapauksesta, jossa auto on syttynyt palamaan.

Tulipalojen syyksi epäillään korkeajänniteakuston ylikuumenemista, joka voi Fordin mukaan tapahtua esimerkiksi auton ollessa latauksessa.

99

4335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja sulla on varmaan linkkiä tms....

      • Anonyymi

        Kauppalehdessäkin oli juttua.
        Aika käsittämätöntä että lataus mitä ei edes voi tehdä isolla virralla, aiheuttaa tulipalon.
        En tiedä kuinka akuston jäähdytys on toteutettu, mutta akusto sijaitsee auton pohjan alla.
        Jos syttyy ajossa palamaan, paras ajaa järveen se auto.
        Jos tuo paketti on kovin tiivis, ei se jäähdy, jos taas hyvin jäähtyä ulkoilmasta, on se altis roiskevedelle.


      • Anonyymi

        Kaivele itte linkkis, minulla ei ole tapana kirjoitella olemattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaivele itte linkkis, minulla ei ole tapana kirjoitella olemattomia.

        Tapana on laittaa linkki, turhia huutelijoita on niin paljon, juu onhan tuo jo muissakin lehdissä.
        Eipä tuossa mitään ihmeellistä, autolla voi ajaa siihen asti kunnes siihen asennetaan uusi suojakoppa.


      • Anonyymi

        Joka kerta kun Ford tuo myyntiin jotakin uutta, on siinä ongelmia. Ilmeisesti nyt kyseessä vesihuolto latausliittimestä. Silti vaikuttaa oudolta tuo selitys jostakin höyryjen päästämisestä.
        Oli miten oli, tuossa korkeajänniteakussa on aina virtaa vaikka ei sitä lataisi verkosta. Toimii ilman ulkoista latausta kuten Toyotan hybrid, siis teoriassa. Käytäntö on vaan se että muut harjoittelee kun Toyota toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kerta kun Ford tuo myyntiin jotakin uutta, on siinä ongelmia. Ilmeisesti nyt kyseessä vesihuolto latausliittimestä. Silti vaikuttaa oudolta tuo selitys jostakin höyryjen päästämisestä.
        Oli miten oli, tuossa korkeajänniteakussa on aina virtaa vaikka ei sitä lataisi verkosta. Toimii ilman ulkoista latausta kuten Toyotan hybrid, siis teoriassa. Käytäntö on vaan se että muut harjoittelee kun Toyota toimii.

        Toyota toimii :), katsohan Trafin sivuilta takaisinkutsut Toyotasta, samasta asiastahan tässä on kyse. Katso ja ihmettele kuinka paljon Toyotalla on kutsuja joita se ei ole saanut tehtyä vaan on keskeneräisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota toimii :), katsohan Trafin sivuilta takaisinkutsut Toyotasta, samasta asiastahan tässä on kyse. Katso ja ihmettele kuinka paljon Toyotalla on kutsuja joita se ei ole saanut tehtyä vaan on keskeneräisiä.

        Miksi ne on kesken? Et tietenkään tiedä, mutta johtuu siitä että autojen omistajat/haltija ei ole vienyt autoa pajalle. Ei ole Toyotan vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota toimii :), katsohan Trafin sivuilta takaisinkutsut Toyotasta, samasta asiastahan tässä on kyse. Katso ja ihmettele kuinka paljon Toyotalla on kutsuja joita se ei ole saanut tehtyä vaan on keskeneräisiä.

        Varmaan semmoisia kutsuja, joissa auto on yli kymmenen vuotta vanha, eikä takaisinkutsusta katsota olevan mitään hyötyä. Tuskin Toyota niitä jättää tekemättä, jos auto viedään jonkun mutterin vaihtoon.

        Sitten on takaisinkutsuja joista ilmoitetaan, ettei kutsun korjaustarvetta ole autossa. Tuskin noita kukaan poistaa puhelinsoiton jälkeen Trafin sivuilta. Toyotia on paljon, joten näitä ns. hoitamattomia kutsuja kerääntyy viattomiin autoihin.

        Eivät nuo autot ole liikenteessä katsastamattomina. Tätä on varmaan vikaantuvien autojen omistajien vaikea ymmärtää.


      • Anonyymi

        Otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota toimii :), katsohan Trafin sivuilta takaisinkutsut Toyotasta, samasta asiastahan tässä on kyse. Katso ja ihmettele kuinka paljon Toyotalla on kutsuja joita se ei ole saanut tehtyä vaan on keskeneräisiä.

        Toyotalla ei ole aikomustakaan tehdä kaikkia takaisinkutsuja. Takaisinkutsuja on tekemättä liki 15-vuotiaisiin autoihin, ilman että korjaukseen on koskan kutsuttu. Maahantuoja odottaa että aika hoitaa "korjaukset".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole aikomustakaan tehdä kaikkia takaisinkutsuja. Takaisinkutsuja on tekemättä liki 15-vuotiaisiin autoihin, ilman että korjaukseen on koskan kutsuttu. Maahantuoja odottaa että aika hoitaa "korjaukset".

        Ei niitä autoja kotoa haeta korjattavaksi. Se on asiakkaan vastuulla viedä auto korjaukseen jos kutsu on tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä autoja kotoa haeta korjattavaksi. Se on asiakkaan vastuulla viedä auto korjaukseen jos kutsu on tullut.

        Höpö höpö, lain mukaan vastuu on juurikin tuotteen myyjällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, lain mukaan vastuu on juurikin tuotteen myyjällä.

        Oletko hölmö? Olet. Myyjä tai mikä tahansa merkkihuolto tekee korjauskutusun korjaukset kunhan auton omistaja vie sen sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hölmö? Olet. Myyjä tai mikä tahansa merkkihuolto tekee korjauskutusun korjaukset kunhan auton omistaja vie sen sinne.

        Taidat itse olla hölmö, ei vallitseva käytäntö muuta lakia tuotevastuusta.


    • Anonyymi

      F ixed Or R epays D ays......

    • Anonyymi

      Neljä kirjainta, joihin Ford miehet luottavat. N.A.R.U.

    • Anonyymi

      Ainakin on taivaspaikka varma jos lähtö tulee palavan Fordin kanssa. Totta että maanpäällinen helvetti on silloin koettu. Vain Ford pystyy tähän vuodesta toiseen.

    • Anonyymi

      Vaarallista tekniikkaa kyhätty ilmasto huumassa hätäisesti, ilman tutkimus testauksia?☠️☠️☠️☠️

      • Anonyymi

        Vähän samaa kuin esim. Toyotalla jossa on liian ohuet kaapeloinnit ja ne kuumenee liikaa ja on olemassa oikosulkuriski ja Toyota teippailee niitä takaisinkutsuina. Tuollaiset alimittaiset kaapelit pitäisi oikeasti vaihtaa paksumpiin ettei ne lämpiä ja haperruta kuoria, mutta Toyota on valinnut melkoisen riskikorjauksen ja pahasti pelkään, että noita tulipaloja alkaa tulla tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän samaa kuin esim. Toyotalla jossa on liian ohuet kaapeloinnit ja ne kuumenee liikaa ja on olemassa oikosulkuriski ja Toyota teippailee niitä takaisinkutsuina. Tuollaiset alimittaiset kaapelit pitäisi oikeasti vaihtaa paksumpiin ettei ne lämpiä ja haperruta kuoria, mutta Toyota on valinnut melkoisen riskikorjauksen ja pahasti pelkään, että noita tulipaloja alkaa tulla tulevaisuudessa.

        Toyotan kaapelit on kyllä riittävän vanhat. Kokemusta hybrideistä yli 20 vuotta.
        Jos kyse on ollut kaapeleiden hankautumusesta, on teippi hyvä, toimiva ja kustannustehokas korjaus.


    • Anonyymi

      Ruostuu niin vauhdilla, että korikin kuumenee. Keep out.

    • Anonyymi

      onko pakko ostaa hybridi onko?

      • Anonyymi

        On pakko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On pakko

        Normaali bensapoltinta ei saa automaattivaihteisena. Käsittämätön päätös valmistajalta.
        Suurin osa autoista tässä hintaluokassa myydään automaattivaihteisena.


      • Anonyymi

        Työnantajan leasingkäytännöt syosii plugareita, nyt sitten katsotaan kuinka kovasta pakkasesta Fordin voi täräyttää käyntiin ilman lämmittämättä. No problem, hyödykkeen tulee toimia niissa käyttöolosuhteissa mihin se on myyty ja käsikirjassa ei kielletä käynnistämästä pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajan leasingkäytännöt syosii plugareita, nyt sitten katsotaan kuinka kovasta pakkasesta Fordin voi täräyttää käyntiin ilman lämmittämättä. No problem, hyödykkeen tulee toimia niissa käyttöolosuhteissa mihin se on myyty ja käsikirjassa ei kielletä käynnistämästä pakkasessa.

        12 voltin akku on vain 45 A. Saa virtansa jännitteenalentimen kautta tuosta ongelmallista hybrid akusta. Näin voi vain miettiä miten kauan pelittää pakkasilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 voltin akku on vain 45 A. Saa virtansa jännitteenalentimen kautta tuosta ongelmallista hybrid akusta. Näin voi vain miettiä miten kauan pelittää pakkasilla.

        Joo kyllä hybridin akulla saa moottorin pyöritettyä hyvin rikki pakasella, normiauton 45Ah akku loppuisi ennen sitä. Muutaman kerran on tullut fossiili liisari käynnistettyä kylmiltään yli 30 asteen pakkasessa, kyllähän nykyauto nykyöljyilla lähtee käyntiin, mutta on se hirveetä kuunneltavaa kun se käy. En tekisi tuota omalle atuolle vaan ilman lämpimiä öljyjä suosittelen taksia noissa oloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä hybridin akulla saa moottorin pyöritettyä hyvin rikki pakasella, normiauton 45Ah akku loppuisi ennen sitä. Muutaman kerran on tullut fossiili liisari käynnistettyä kylmiltään yli 30 asteen pakkasessa, kyllähän nykyauto nykyöljyilla lähtee käyntiin, mutta on se hirveetä kuunneltavaa kun se käy. En tekisi tuota omalle atuolle vaan ilman lämpimiä öljyjä suosittelen taksia noissa oloissa.

        Jep, mutta vaatii herätevirran 12 v akusta. Ainoa asia minkä myyjä piti tärkeänä oli näyttää mihin kytketään apukaapelit.


    • Anonyymi

      Jokos Fordit on korjattu ja saako ladata?

      • Anonyymi

        Foordi on korjannut tai korjaa olihan siitä juttua vastuullinen valmistaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Foordi on korjannut tai korjaa olihan siitä juttua vastuullinen valmistaja

        Taitaa olla pitkät jonot korjaamolle kun kaikkea paskaa myyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla pitkät jonot korjaamolle kun kaikkea paskaa myyvät.

        Toivottavasti Toyotakin korjaa vastaavat ongelmat oikeasti, eikä vain teippaamalla. Teippi tahtoo hapertua ja liimat kuivaa ja sama ongelma on taas edessä ja tulipalot tulevaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotakin korjaa vastaavat ongelmat oikeasti, eikä vain teippaamalla. Teippi tahtoo hapertua ja liimat kuivaa ja sama ongelma on taas edessä ja tulipalot tulevaisuutta.

        Tottakai korjaavat !!!kaikki ei korjaa jotkut vaan teippiä teipin perään ja kongressiin pyytelemään anteeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Toyotakin korjaa vastaavat ongelmat oikeasti, eikä vain teippaamalla. Teippi tahtoo hapertua ja liimat kuivaa ja sama ongelma on taas edessä ja tulipalot tulevaisuutta.

        Eikös täällä keskustella Fordin paskalaadusta mikä voi aiheuttaa tulipaloja? Ei Toyotasta.
        Ford korjaa latausmodulin vikaa laittamalla ylimääräisen lämmöneristeen. Taas kerran purkkaviritelmä mikä kestää puoli vuotta kunnes kovettuu ja putoaa pois. Kugassa on suunnitteluvirhe kun akut ja latausmodulin on asennettu auton alle. Näyttää hienolta suunnittelijapojan tietokoneen näytöllä, mutta ei toimi käytännön olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös täällä keskustella Fordin paskalaadusta mikä voi aiheuttaa tulipaloja? Ei Toyotasta.
        Ford korjaa latausmodulin vikaa laittamalla ylimääräisen lämmöneristeen. Taas kerran purkkaviritelmä mikä kestää puoli vuotta kunnes kovettuu ja putoaa pois. Kugassa on suunnitteluvirhe kun akut ja latausmodulin on asennettu auton alle. Näyttää hienolta suunnittelijapojan tietokoneen näytöllä, mutta ei toimi käytännön olosuhteissa.

        Ei kannata ajaa sadesäällä. Siitä on varoitus ohjekirjassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Foordi on korjannut tai korjaa olihan siitä juttua vastuullinen valmistaja

        Johan vitsin murjasit, Ford vastuulinen valmistaja :-))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla pitkät jonot korjaamolle kun kaikkea paskaa myyvät.

        No joo mutta Ford on helppo korjata, kun sen ottaa vaan korjaamon takapihalle pariksi päiväksi ja sanoo, että mitään vikaa ei löytynyt, sen kuuluu olla tuollainen. Ja taas tuli helppoa rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Foordi on korjannut tai korjaa olihan siitä juttua vastuullinen valmistaja

        Eipä ole. Edelleen on luovutuskielto päällä eikä korjaukset etene. Sellaista Fordilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole. Edelleen on luovutuskielto päällä eikä korjaukset etene. Sellaista Fordilla.

        Kohta kuukausi taas kulunut, ja korjauksista ei vieläkään mitään aikataulua. Vain epämääräinen, kevääseen mennessä. Hienoa Ford!


    • Anonyymi

      Ihan perus foorti, itsekkin piti kantapään kautta oppia että pitää kiertää kaukaa.

      • Anonyymi

        Oon ajellu keskikosilla/ isomilla Sedaneilla..
        Aika paljon auton hintaluokka vaikuttaa valmistus maahan.
        PIENIMMÄT KOPPEROT TEHDÄÄN HALVIMALLA JA VIKOJA PISOO.
        Sama merkki voi tehdä kunnollistakin koslaa käyttöön jopa Sakasan maalla olematta saksalainen.


    • Anonyymi

      Ei Fordissa pidä kiinnittää huomiota tuollaisiin pikkuseikkoihin, jos se käynnistyy ja sillä voi ajaa niin pitää olla tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Niin ja jos ei käynnisty se on asiakkaan vika tai normaalia kulumista.


    • Anonyymi

      Korjaukset eivät ole onnistuneet, eivätkä etene ennen marraskuuta. Silloin pitäisi valmistajalta tulla uusia varaosia.
      Englannissa Ford on antanut asiakkailleen 500 punnan lahjakortit bensiinin ostoa varten näihin ehkä joskus ladattavien hybrideihin.
      Linkkiä en jaksa laittaa, mutta juutuubista löytyy videoo.

    • Anonyymi

      Saako muuten näitä Ford plugareita lämmittää ennen ajoa? Jos ei saa ladata niin saako kuitenkin lämmittää.

      • Anonyymi

        Lämmitys tapahtuu latauksen kautta, joten ei saa.
        Tietysti siihen voi asennuttaa säteilylämmittimen öljypohjaan ja sisätilanlämppäin.
        Säteilylämmitin lämmittää lähinnä myyjän lompsaa. Öljyt on niin juoksevia ettei niitä tarvitse lämmitellä.


    • Anonyymi

      Ford lupailee että vialliset akut saataisiin vaihdettua uusiin maaliskuun 2021 loppuun mennessä.
      Erikoista että Suomessa fordjobbarit myy edelleen näitä autoja mitkä on varustettu viallisilla akuilla. Vastuutonta.

      • Anonyymi

        Kaikki Fordin myynti on vastuutonta ja ostaminen typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Fordin myynti on vastuutonta ja ostaminen typerää.

        Persaukisen mielestä


      • Anonyymi

        Onko noissa uusimmissa vanhat akut, tuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noissa uusimmissa vanhat akut, tuskin.

        Kyllä Fordissa voi olla näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noissa uusimmissa vanhat akut, tuskin.

        On niissä, korjaus tulee myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persaukisen mielestä

        Sitten vasta onkin persaukinen kun on ostanut Fordin, ja joutuu kuitenkin kulkemaan taksilla.


    • Anonyymi

      Tämä koski myös BMW jne. Esim Samsungin akuissa vikaa.

      • Anonyymi

        Onhan noita Toyotiakin palanut ja siellä on teippailtu kaapeleita kun ne kuumenee liikaa, tosin ei se kuunenemista lopeta, mutta teippi kestää pidempään ennen kuin se kuivuu ja palot jälleen yleistyy. Kaapelit pitäisi vaihtaa paksumpi on, silloin ne eivät kuumaksi ja näin toimitaan vastuullisessa korjauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita Toyotiakin palanut ja siellä on teippailtu kaapeleita kun ne kuumenee liikaa, tosin ei se kuunenemista lopeta, mutta teippi kestää pidempään ennen kuin se kuivuu ja palot jälleen yleistyy. Kaapelit pitäisi vaihtaa paksumpi on, silloin ne eivät kuumaksi ja näin toimitaan vastuullisessa korjauksessa.

        Toyotan hybridejä on valmistettu miljoonia. Jos muutama kaapeli on kärähtänyt, on se siitä valmistusmäärästä mitätön osuus.
        Ford Kuga PHEVtä on tehty muutama tuhat kappaletta, ja virallisen tiedon mukaan 6 autoa on palanut. Myös pikakorjauksella modattu. Fordin ongelmat aivan toista kertaluokkaa.
        Nyt Ford on ilmoittanut että tilattavien PHEV hybridien toimitukset alkaa kesällä 2021.
        Varautuneet siihen että ongelman korjaamiseen menee yli puoli vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridejä on valmistettu miljoonia. Jos muutama kaapeli on kärähtänyt, on se siitä valmistusmäärästä mitätön osuus.
        Ford Kuga PHEVtä on tehty muutama tuhat kappaletta, ja virallisen tiedon mukaan 6 autoa on palanut. Myös pikakorjauksella modattu. Fordin ongelmat aivan toista kertaluokkaa.
        Nyt Ford on ilmoittanut että tilattavien PHEV hybridien toimitukset alkaa kesällä 2021.
        Varautuneet siihen että ongelman korjaamiseen menee yli puoli vuotta.

        Samsungin akku sama mikä bemarissa ei automerkillä väliä jos alihankkija mokaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samsungin akku sama mikä bemarissa ei automerkillä väliä jos alihankkija mokaa

        Autotehtaat kilpailuttaa kaiken, myös akut. Ostivat sitten halvinta paskaa, kuten myös BMW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autotehtaat kilpailuttaa kaiken, myös akut. Ostivat sitten halvinta paskaa, kuten myös BMW.

        Ford on aina laittanut autoihinsa halvimmat ja huonoimmat komponentit mitä markkinoilta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autotehtaat kilpailuttaa kaiken, myös akut. Ostivat sitten halvinta paskaa, kuten myös BMW.

        Joillakin merkeillä on laki- ja talousosaston lisäksi myös kuitenkin laadunvalvonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin merkeillä on laki- ja talousosaston lisäksi myös kuitenkin laadunvalvonta.

        Fordilla se lopetettiin kun piti säästää kustannuksissa. Laadunvalvonta hidasti tuotantoa aivan liikaa pysäyttämällä sen liian useasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford on aina laittanut autoihinsa halvimmat ja huonoimmat komponentit mitä markkinoilta saa.

        Miten kuvittelit että kilpailuilla kuluttajamarkkinoilla muutoin pärjää. Menestyvään tuotteeseen on yksinkertaisesti pakko valita halvimmat osat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kuvittelit että kilpailuilla kuluttajamarkkinoilla muutoin pärjää. Menestyvään tuotteeseen on yksinkertaisesti pakko valita halvimmat osat.

        Ei vaan riittävän hyvät. Moni asiakas ei osta paskaa kun sen yhden kerran.


    • Anonyymi

      Koskeekohan tämä sama ongelma myös uusia nyt tilattavia Ford Kukga hybridejä. Eli onko tähän olemassa jo ratkaisu vai koskeeko takaisinkutsu myös nyt valmistuksessa olevia.

      • Anonyymi

        Ei vaan näitä plugin hybridejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan näitä plugin hybridejä

        Fhev mallissa on todella pieni akku. 1.1 kW. Voi vain arvata miten monta viikkoa kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fhev mallissa on todella pieni akku. 1.1 kW. Voi vain arvata miten monta viikkoa kestää.

        Kestää maailman tappiin näitähän on ollut jo parikymmentä vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestää maailman tappiin näitähän on ollut jo parikymmentä vuotta

        Kerroppa missä on ollut? Ihan uutta ainakin Fordilla. Tietää kyllä mitä paskalaatua Ford tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa missä on ollut? Ihan uutta ainakin Fordilla. Tietää kyllä mitä paskalaatua Ford tekee.

        No kuuleppas foordin escapessa on ollut hybridi jo vuodesta 1994 eli on kyllä kokemusta ja mitä tulee siihen laatuun niin ethän ole tolloloota miehiä nääs kun se kaasupoljin hirtti...


      • Anonyymi

        Valmistus on pysäytetty. Seuraavat uudet ladattavat tulee kesällä 2021.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuuleppas foordin escapessa on ollut hybridi jo vuodesta 1994 eli on kyllä kokemusta ja mitä tulee siihen laatuun niin ethän ole tolloloota miehiä nääs kun se kaasupoljin hirtti...

        Escapen akku on ollut aivan erilainen ja isompi kooltaan. Samoin Mondeon akku on isompi.
        Tämä 1.1 kW on vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuuleppas foordin escapessa on ollut hybridi jo vuodesta 1994 eli on kyllä kokemusta ja mitä tulee siihen laatuun niin ethän ole tolloloota miehiä nääs kun se kaasupoljin hirtti...

        PS. Olin foortiloota miehiä silloin kun Focuksesta putosi ovipellit ja vetonivelet hajosi kun suojakumit irtoili. Siihen aikaan uusittiin ahkerasti myös pyöränlaakereita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS. Olin foortiloota miehiä silloin kun Focuksesta putosi ovipellit ja vetonivelet hajosi kun suojakumit irtoili. Siihen aikaan uusittiin ahkerasti myös pyöränlaakereita.

        Toivottavast nuo ongelmat ovat menneisyyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavast nuo ongelmat ovat menneisyyttä

        On ne mennyttä. Tilalla on uusia. Ford ei vanhoja ongelmia kierrätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ne mennyttä. Tilalla on uusia. Ford ei vanhoja ongelmia kierrätä.

        Yhdellä vanhalla saa 2 uutta ongelmaa. Aina kun Ford keksii jotakin, ei se toimi.


    • Anonyymi

      Viimeisen tiedon mukaan toukokuussa voisi saada Kuga phev jos sellaisen on tilannut pienessä huppelissa.

    • Anonyymi

      Mahtaako tarjeta näin pakkasilla kun ei saa edes esilämmittää?
      Taitaa olla vielä ongelmat ratkaisematta kun uusia ei toimiteta vieläkään. Kai niitä on espanjan tehtaan piha täynnä ja nyt lumen alla.

    • Anonyymi

      kuuga neljäkertaa haettu pihalat ei inhda käynistys akku kaput.PHEV.Epävarma ei voi sopia tapaamsia .Taksi valmiiksi???????? pettynyt 2020

      • Anonyymi

        Älä keksi satuja. Phev ei käynnisty millään käynnistysakulla vaan iso hybridakku käynnistää polttomoottorin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä keksi satuja. Phev ei käynnisty millään käynnistysakulla vaan iso hybridakku käynnistää polttomoottorin.

        Samsung akun valmistajana niinkuin Bemareissakin,akut vaihdettiin(Kuga) Helmikuussa,korvauksena 3 huoltoa(Fordin piikkiin),500€;n bensakortti plus noudettaessa 300€:n kortti;pari muuta hyvitystä oman valinnan mukaan,eli otin 800€n edestä bensaa.Ja palvelu ensiluokkaista,eihän auto rikki ollut;varotoimenpide,en voi kuin olla tyytyväinen.Voihan suuta soittaa joutavista.....ps. Lukekaa Huyndain uusimmat uutiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samsung akun valmistajana niinkuin Bemareissakin,akut vaihdettiin(Kuga) Helmikuussa,korvauksena 3 huoltoa(Fordin piikkiin),500€;n bensakortti plus noudettaessa 300€:n kortti;pari muuta hyvitystä oman valinnan mukaan,eli otin 800€n edestä bensaa.Ja palvelu ensiluokkaista,eihän auto rikki ollut;varotoimenpide,en voi kuin olla tyytyväinen.Voihan suuta soittaa joutavista.....ps. Lukekaa Huyndain uusimmat uutiset.

        Kyllä se rikki on jos ei saa käyttää kuten on luvattu. Mutta uskottele itsellesi mitä haluat.
        Joko on päivitetty kaikki softat? Siitä se alkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se rikki on jos ei saa käyttää kuten on luvattu. Mutta uskottele itsellesi mitä haluat.
        Joko on päivitetty kaikki softat? Siitä se alkaa.

        Usko mitä haluat?Saahan sitä höpistä🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä keksi satuja. Phev ei käynnisty millään käynnistysakulla vaan iso hybridakku käynnistää polttomoottorin.

        No ei todellakaan käynnistä. Katsoppas sinne tavaratilaan, että mahtaisiko siellä olla käynnistysakku, joka toimii myös apulaitteiden akkuna?


    • Anonyymi

      Joko foortit on korjattu, saako jo ladata. Onko uudet kunnossa

    • Anonyymi

      Joko akut korjattu ?
      Jos tilaa uuden auton niin ei kai enää ole latausongelmaa ?

      • Anonyymi

        Ehkä ei tule, matta aivan varmasti tulee monta muuta ongelmaa.
        Joku vuosi sitten Ford luopui alihankintaosien laaduntarkastuksesta. Kuvittelivat säästävänsä.
        Toisin kävi. Takuukorjauskustannukset 4 kertaiset / auto verrattuna GM tuotteisiin. Eikä nekään mitään priimaa aina ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ei tule, matta aivan varmasti tulee monta muuta ongelmaa.
        Joku vuosi sitten Ford luopui alihankintaosien laaduntarkastuksesta. Kuvittelivat säästävänsä.
        Toisin kävi. Takuukorjauskustannukset 4 kertaiset / auto verrattuna GM tuotteisiin. Eikä nekään mitään priimaa aina ole.

        Höpö höpö alihankkijoille on annettu määrätyt kriteerit eihä se niin oo että alihankkijat voivat toimittaa mitä sattuu kyllä ne työt loppuvat altaaika yksikön jos toimittaa kuttaperkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö alihankkijoille on annettu määrätyt kriteerit eihä se niin oo että alihankkijat voivat toimittaa mitä sattuu kyllä ne työt loppuvat altaaika yksikön jos toimittaa kuttaperkaa

        Jos jaksat sivistää itseäsi ja etsiä netistä oikeata tietoa, näet että Fordin pääkonttori vahvistaa nuo laatuongelmat ja niiden kustannukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jaksat sivistää itseäsi ja etsiä netistä oikeata tietoa, näet että Fordin pääkonttori vahvistaa nuo laatuongelmat ja niiden kustannukset.

        Nämä akusta johtuvat ongelmat johtuvat vain ja ainoastansa samsungin toimittamista akuista joita myöskin bemari käyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä akusta johtuvat ongelmat johtuvat vain ja ainoastansa samsungin toimittamista akuista joita myöskin bemari käyttää

        Olisi mukava kuulla mitä Bemari hyvitti asiakkailleen,27tuhatta Bemaria ympäri maailman,joihin akusto vaihdettiin,Ford hoiti asian paremmin kuin hyvin,sanokoon kuka mitä hyvänsä.Yleensä on mielenkiintoista kuulla oikeita kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä akusta johtuvat ongelmat johtuvat vain ja ainoastansa samsungin toimittamista akuista joita myöskin bemari käyttää

        Tuo Fordin pääkonttorin itse kertoma laatuongelmat ei koske mitenkään Samsungin akkuja.
        Akku ongelma tuli vasta sen tiedotteen julkaisun jälkeen.
        USAssa on systeemi että osakkeenomistajille ja sijoittajille täytyy kertoa tappioiden syyt.
        Jos Ford on valinnut akku toimittajaksi Samsungin, tietenkin halvimman toimittajan, on se näiden kahden firman välisestä sopimuksesta kiinni kuka korvaa mitäkin.
        Tietenkin Fordin kannattaa jollakin tapaa saada surkeaa mainettaan korjatuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Fordin pääkonttorin itse kertoma laatuongelmat ei koske mitenkään Samsungin akkuja.
        Akku ongelma tuli vasta sen tiedotteen julkaisun jälkeen.
        USAssa on systeemi että osakkeenomistajille ja sijoittajille täytyy kertoa tappioiden syyt.
        Jos Ford on valinnut akku toimittajaksi Samsungin, tietenkin halvimman toimittajan, on se näiden kahden firman välisestä sopimuksesta kiinni kuka korvaa mitäkin.
        Tietenkin Fordin kannattaa jollakin tapaa saada surkeaa mainettaan korjatuksi.

        Tietoa eikä mitään mututuntumaa perustele oliko samsung sitten halvin vai mihinkä tietosi perustuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoa eikä mitään mututuntumaa perustele oliko samsung sitten halvin vai mihinkä tietosi perustuu

        Akuston vaihto koski nimenomaan Samsungin valmistamia akkuja,enkä kaipaa muuta ”tietoa”,nyt 12 tuhatta ajettu Hybridi Kugalla,ja hyvin toiminut,kuten kaikki 22 Fordia,kaksi kertaa on vuosikymmenten aikana hinuria tarvittu,ja näkyy hinurin kyydissä olevan monta muutakin merkkiä.....jokainen saa haukkua kuka mitäkin,monia merkkejä on ollut,niistä kaksi Ranskalaista,ensimmäinen ja viimeinen,mutta tuntuu niilläkin oma kannattajakuntansa olla,ja hyvä niin.Minua ei takaisinkutsut haittaa,niinkauan kun näin mallikkaasti hoituu....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä akusta johtuvat ongelmat johtuvat vain ja ainoastansa samsungin toimittamista akuista joita myöskin bemari käyttää

        Samsungin voi valikoida akkuja autovalmistajan laatujärjestelmän mukaan. Fordille menee sitten ne huonoimmat palikat kun kiinnijäämisen vaaraa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samsungin voi valikoida akkuja autovalmistajan laatujärjestelmän mukaan. Fordille menee sitten ne huonoimmat palikat kun kiinnijäämisen vaaraa ei ole.

        Voi hyvää päivää mikä kommentti eli sinun mielestä samsungi voi toimittaa mitä sattuu


    • Anonyymi

      Kakkia tulee pyllystä, siksi vaihdoin Toyotaan!!!😃😄😀

      • Anonyymi

        Aika kakkaa on se toyotankin laatu tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kakkaa on se toyotankin laatu tällä hetkellä.

        Tutkimusten tulos: Luotetuin merkki ja sinusta "kakkaa"?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe