Kamerahuolto monopoli

Anonyymi

Onko pk-seudulla toista kamera/objektiivi huoltoa kuin jas-tekniikka?

8

172

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikset laita hakuun: Kamerahuolto Helsinki?
      Löytyy muutama.

• Anonyymi

Näin toki tein, tarkoitus tässä avauksessa on herättää keskustelua markkinoilla vallitsevasta tilanteesta.
        Alalla on tiettävästi enää vain yksi toimija joka tekee vaativiakin töitä. Tosin heidän hinnoittelu on tähtitieteellinen.
        Kvg:n mukaan stadista löytyy kolme yritystä joista yksi ilmoittaa ettei ota tällä hetkellä töitä vastaan. Kolmas tuntemattomampi ei kerro mitä merkkejä tai töitä tekee.
        Löytyykö Virosta tai maailmalta edullisempia vaihtoehtoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin toki tein, tarkoitus tässä avauksessa on herättää keskustelua markkinoilla vallitsevasta tilanteesta.
        Alalla on tiettävästi enää vain yksi toimija joka tekee vaativiakin töitä. Tosin heidän hinnoittelu on tähtitieteellinen.
        Kvg:n mukaan stadista löytyy kolme yritystä joista yksi ilmoittaa ettei ota tällä hetkellä töitä vastaan. Kolmas tuntemattomampi ei kerro mitä merkkejä tai töitä tekee.
        Löytyykö Virosta tai maailmalta edullisempia vaihtoehtoja?

Mitä nyt sitten pitäisi huoltaa? Digikamerassa ei ole paljon huollettavaa ja korjaustoimenpiteetkin ovat rajalliset. Sama objektiiveissa.

• Anonyymi

Jassin vuosihuolto järkkärille 69e. Jos on monen tonnin kamera niin ei luulisi paljon painavan. Halpiskameroille riittää kennon putsaus jota tekevät monet muutkin n.25-50e haarukassa. Kennon voi opetella putsaamaan myös itse jolloin pääsee halvemmalla. Ja kyllä niitä huoltoja tehdään kehän ulkopuolellakin joten kannattaa ottaa selvää eikä heti etsiä jotain halpaa ulkomailta. Korjaukset on sitten toinen juttu. Pitää miettiä kannattaako jos ei mene takuuseen tai vakuutuksen piikkiin.

• Anonyymi

JAS:n lisäksi toimii ainakin Mechser, jonka linkin joku ääliö oli poistattanut. Mechserillä on käytössään vanhat Mustonen & Laineen koneet ja varaosat.

Lisäksi Rajalalla on ainakin ollut huoltaja postitalossa, mutta paljonko hän ehtii tehdä muuta kuin talon töitä, en tiedä.

• Anonyymi

Korjautin zoomin Manskun liikkeessä, hinta 650:-
      Pistää vahvasti miettimään muita vaihtoehtoja.

• Anonyymi

Mikä zoomi ja mikä oli vikana?

• Anonyymi

Kertokaa millaisia vikoja on korjattu ja mitä on maksanut. Omalle kohdalle ei ole osunut korjaustarpeita vaikka olen kuvannut 40 vuotta. Joskus on joku vanhempi laite sanonut sopimuksensa irti mutten ole katsonut aiheelliseksi edes harkita korjaamista iän ja arvon takia. Itse olen kyllä rikkonut vahingossa jotakin ja arvioinut korjauskelvottomiksi tai ainakin kannattamattomaksi korjata.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      91
      1919
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      277
      1753
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      305
      1550
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1441
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      88
      1028
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      997
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      977
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      958
    9. 67
      944
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      931
    Aihe