Te jotka ette uskalla puhua tai toimia

Anonyymi

Te jotka kirjoitatte tänne, että kiinnostaa ystävä tai työkaveri tmv, mutta ette uskalla puhua tälle avoimesti tai tehdä mitään liikettä oikeaan suuntaan.

Mitä te pelkäätte? Kertokaa ja puidaan asiaa, jos saataisi noita eteenpäin.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se perus. Pelkään pakkeja, ”kasvojen menetystä”. Työkaveri kyseessä, ni nähdään kuitenki lähes päivittäin. Ja sit et hänen käytös mua kohtaan muuttuis jos/kun tunteet ei oo samat hänellä.

      • Anonyymi

        Mieti mitä kasvojen menetys merkitsee lopulta, onko suuri vai pieni asia? Onko sillä väliä vuoden kuluttua? Tai kuukaudenkaan kuluttua? Mieti mitä siitä seuraisi käytännössä, jos työkaverisi käytös muuttuisi joksikin aikaa. Millä tavalla se voisi muuttua? Onko sillä väliä?

        Ovatko tunteesi ja mahdollinen positiivinen vastaus heti tai myöhemmin arvokkaampi kuin mahdolliset negatiiviset ehkä lyhytaikaiset seuraukset?

        Elämässä on pakko ottaa riskejä. Jos ei koskaan ota riskiä, tuskin saa juurikaan mitään. Vanhana harva katuu sitä että otti riskin. Aika moni ettei ottanut. Ajattele sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti mitä kasvojen menetys merkitsee lopulta, onko suuri vai pieni asia? Onko sillä väliä vuoden kuluttua? Tai kuukaudenkaan kuluttua? Mieti mitä siitä seuraisi käytännössä, jos työkaverisi käytös muuttuisi joksikin aikaa. Millä tavalla se voisi muuttua? Onko sillä väliä?

        Ovatko tunteesi ja mahdollinen positiivinen vastaus heti tai myöhemmin arvokkaampi kuin mahdolliset negatiiviset ehkä lyhytaikaiset seuraukset?

        Elämässä on pakko ottaa riskejä. Jos ei koskaan ota riskiä, tuskin saa juurikaan mitään. Vanhana harva katuu sitä että otti riskin. Aika moni ettei ottanut. Ajattele sitä.

        Samaa mieltä tosta. Mä en ole koskaan kaihtanut riskien ottoa, vaikka välillä on mennyt metsään. Mitään ei saa jos ei mitään yritä. Yhtäkään aloitetta tai muutakaan riskin ottoa mä en ole katunut ja niitä tilanteita on ollut paljon.

        Ota juttu niin että sulla on päämäärä, jota tavoittelet. Sama kuin hakisit duunipaikkaa, sä joko saat sen tai et, mutta sä teet parhaasi siinä haastattelussa. Jos sillä kertaa ei natsaa, toisella kertaa onnistuu.

        Tossa on olennaista ettei ota itseään liian vakavasti.


    • Anonyymi

      Ystävä kyseessä. Pelkään ettei tunne samoin ja välit viilenisivät hänen puoleltaan. Hän on minulle tärkeä. En ole ollut pitkään aikaan parisuhteessa ja sekin jännittää. Edellinen suhde oli pitkä ja deittailusta on aikaa. En ole tottunut aloitteiden tekoon, kun minua on yleensä lähestytty.

      • Anonyymi

        Sama. Nyt viimeaikoina lähentynyt yhden jo aiemmin hyvän ystävän kanssa tosi paljon. Ollaan parin kk aikana vietetty aikaa enemmän kuin esim koko viime vuonna. Olen jo aiemminkin pitänyt häntä jokseenkin viehättävänä mutta hän on aiemmin ollut vain miesten kanssa, ei kauaa kun erosi pitkäaikaisesta suhteesta joten koittanut pitää ajatukseni hänestä vain kaverillisina.

        Mutta tosiaan nyt on joku muuttunut välillämme, aiemmin se olin pääasiassa minä joka ehdotellut tapaamisia, nyt hänestä tullut se aktiivisempi osapuoli. Viestitellään päivittäin ym jos ei tavata. Heitetään välillä aika kaksimielistä läppää jonka voi tulkita periaatteessa myös flirttailuksi ja vihjailuksi. Hän mm. ennen baariin lähtöä on voinut ehdottaa että otetaan sitten yhteinen mies jotta voidaan olla kolmistaan :D On myös vihjaillut jotain meidän kahdenkin välisestä puuhailusta ja siitä että oltais kaks kuumaa naista yhdessä jne.
        Aina kun otettu pari lasillista hakeudutaan toistemme lähelle istumaan, hierotaan toisiamme, ollaan pidetty kädestä, halailtu pitkiä halauksia, maattu toistemme sylissä, silitelty toisen kasvoja ja hiuksia.

        Onhan näitä tulkinnanvaraisia merkkejä, mutta silti, hiton vaikeeta on, kun en halua ottaa pientäkään riskiä että ystävyys menee pilalle kun noikin hetket on jo enemmän kuin olisin voinut tavallaan ikinä toivoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama. Nyt viimeaikoina lähentynyt yhden jo aiemmin hyvän ystävän kanssa tosi paljon. Ollaan parin kk aikana vietetty aikaa enemmän kuin esim koko viime vuonna. Olen jo aiemminkin pitänyt häntä jokseenkin viehättävänä mutta hän on aiemmin ollut vain miesten kanssa, ei kauaa kun erosi pitkäaikaisesta suhteesta joten koittanut pitää ajatukseni hänestä vain kaverillisina.

        Mutta tosiaan nyt on joku muuttunut välillämme, aiemmin se olin pääasiassa minä joka ehdotellut tapaamisia, nyt hänestä tullut se aktiivisempi osapuoli. Viestitellään päivittäin ym jos ei tavata. Heitetään välillä aika kaksimielistä läppää jonka voi tulkita periaatteessa myös flirttailuksi ja vihjailuksi. Hän mm. ennen baariin lähtöä on voinut ehdottaa että otetaan sitten yhteinen mies jotta voidaan olla kolmistaan :D On myös vihjaillut jotain meidän kahdenkin välisestä puuhailusta ja siitä että oltais kaks kuumaa naista yhdessä jne.
        Aina kun otettu pari lasillista hakeudutaan toistemme lähelle istumaan, hierotaan toisiamme, ollaan pidetty kädestä, halailtu pitkiä halauksia, maattu toistemme sylissä, silitelty toisen kasvoja ja hiuksia.

        Onhan näitä tulkinnanvaraisia merkkejä, mutta silti, hiton vaikeeta on, kun en halua ottaa pientäkään riskiä että ystävyys menee pilalle kun noikin hetket on jo enemmän kuin olisin voinut tavallaan ikinä toivoa...

        No aika pitkällä läheisyydessä jo ootte. Mitä hän tuumaa, jos annat pusun otsalle tms...jos tykkää niin jatkat siitä..tai sanot ihan suoraan, kun noin kovin jo siihen vihjailevia puhutte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aika pitkällä läheisyydessä jo ootte. Mitä hän tuumaa, jos annat pusun otsalle tms...jos tykkää niin jatkat siitä..tai sanot ihan suoraan, kun noin kovin jo siihen vihjailevia puhutte.

        Joo, hämmästyttävää kyllä miten vaikeeta on jopa pienessä sievässä tehdä mitään ”isompaa”.. Noi viihdeillat on nyt ollu sellasia et joka kerta ”menty eteenpäin”, viimeks tota jatkuvaa halailua, kädet vaelteli aika paljon siinä ja esim myöhemmin istuessa baarissa kävi sisäreidellä asti. Pari aika intiimiä tuijotusta joista jompikumpi sitte peräänty kuitenki aika pian.
        Tosissaan ei selvinpäin vastaavaa lääppimistä meillä ole, ei kyllä kosketusta siis varsinaisesti kaihdetakkaan, ohimennen hipaisuja tmv kyllä on ja noita vihjailuja just. Jotenki sitä vaan koittaa ajatella että kyseessä kun on aika iloinen/vitsaileva ihminen niin onko se vaan sitä munkin kohdalla. Toisaalta kyllä itse ainaki vaivaantuisin jos jatkuvasti ois tota aika rivoakin tekstiä ihmiseltä joka ei tippaakaan kiinnostaisi. Seuraavaa tapaamista venaillen, ainaki kutkuttavaa sisältöä tuo elämään tämä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, hämmästyttävää kyllä miten vaikeeta on jopa pienessä sievässä tehdä mitään ”isompaa”.. Noi viihdeillat on nyt ollu sellasia et joka kerta ”menty eteenpäin”, viimeks tota jatkuvaa halailua, kädet vaelteli aika paljon siinä ja esim myöhemmin istuessa baarissa kävi sisäreidellä asti. Pari aika intiimiä tuijotusta joista jompikumpi sitte peräänty kuitenki aika pian.
        Tosissaan ei selvinpäin vastaavaa lääppimistä meillä ole, ei kyllä kosketusta siis varsinaisesti kaihdetakkaan, ohimennen hipaisuja tmv kyllä on ja noita vihjailuja just. Jotenki sitä vaan koittaa ajatella että kyseessä kun on aika iloinen/vitsaileva ihminen niin onko se vaan sitä munkin kohdalla. Toisaalta kyllä itse ainaki vaivaantuisin jos jatkuvasti ois tota aika rivoakin tekstiä ihmiseltä joka ei tippaakaan kiinnostaisi. Seuraavaa tapaamista venaillen, ainaki kutkuttavaa sisältöä tuo elämään tämä :D

        Aika ihanalta kuulostaa. Kyllä kelpais mullekkin. Tulee ihan nuoruus jutut mieleen teistä. Tosin silloin tuli edettyä kyllä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, hämmästyttävää kyllä miten vaikeeta on jopa pienessä sievässä tehdä mitään ”isompaa”.. Noi viihdeillat on nyt ollu sellasia et joka kerta ”menty eteenpäin”, viimeks tota jatkuvaa halailua, kädet vaelteli aika paljon siinä ja esim myöhemmin istuessa baarissa kävi sisäreidellä asti. Pari aika intiimiä tuijotusta joista jompikumpi sitte peräänty kuitenki aika pian.
        Tosissaan ei selvinpäin vastaavaa lääppimistä meillä ole, ei kyllä kosketusta siis varsinaisesti kaihdetakkaan, ohimennen hipaisuja tmv kyllä on ja noita vihjailuja just. Jotenki sitä vaan koittaa ajatella että kyseessä kun on aika iloinen/vitsaileva ihminen niin onko se vaan sitä munkin kohdalla. Toisaalta kyllä itse ainaki vaivaantuisin jos jatkuvasti ois tota aika rivoakin tekstiä ihmiseltä joka ei tippaakaan kiinnostaisi. Seuraavaa tapaamista venaillen, ainaki kutkuttavaa sisältöä tuo elämään tämä :D

        Voi olla niitä naisia, jotka lähinnä vehtailee naisten kanssa mutta seurustelee miesten kanssa. No hauskanpitoakin voi olla, eipä siinä mitään, jos molemmat tietää missä mennään... :D


    • Anonyymi

      Työkaveri, esimies. Jos järkyttyisi asiasta vaikuttaisi työasioihin. En tiedä miten kertoisin asian niin, että selvästi sanoisin, että haluan työssä asioiden jatkuvan normaalisti.

      • Anonyymi

        Vaikea keissi. Älä kerro suoraan sanoilla. Anna ensin pieniä vinkkejä tunteistasi ja katso miten esimies vastaa. Jos saat positiivisen signaalin jatka pienin askelin eteenpäin. Pidä taukoja ja katso mitä tapahtuu vai eikö mitään hänen puoleltaan. Yritä tarkkailla onko hän seurassasi erilailla kuin muiden. Jos hän ei anna vastakaikua jätä asia sikseen. Jos antaa, mene vaihe vaiheelta eteenpäin hitaasti. Jossain kohdassa joudut ottamaan ratkaisevan riskin. Tee se mahdollisimman pienesti ja siten, että voit tarvittaessa teeskennellä tietämätöntä ja käyttäytyä kuin hän olisi käsittänyt väärin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea keissi. Älä kerro suoraan sanoilla. Anna ensin pieniä vinkkejä tunteistasi ja katso miten esimies vastaa. Jos saat positiivisen signaalin jatka pienin askelin eteenpäin. Pidä taukoja ja katso mitä tapahtuu vai eikö mitään hänen puoleltaan. Yritä tarkkailla onko hän seurassasi erilailla kuin muiden. Jos hän ei anna vastakaikua jätä asia sikseen. Jos antaa, mene vaihe vaiheelta eteenpäin hitaasti. Jossain kohdassa joudut ottamaan ratkaisevan riskin. Tee se mahdollisimman pienesti ja siten, että voit tarvittaessa teeskennellä tietämätöntä ja käyttäytyä kuin hän olisi käsittänyt väärin...

        Muuten ihan hyvät neuvot, tuohon viimeiseen lauseeseen asti.. Törkeintä mitä voi tehdä on osoittaa tunteensa noin että voi tarvittaessa vetäytyä tilanteesta ja laittaa homma toisen piikkiin. Jos ei ole munaa seistä tunteidensa ja tekojensa takana niin kannattaa ne säilöäkin syvälle sisimpäänsä ja pitää ne siellä.


    • Anonyymi

      Minä tarttisin toiselta selvän signaalin.Miten sen saisi? Huomaan vasta jälkikäteen tilanteet jossa kehua toista esim hiuksesi näyttävät tänään upeilta. Tai vastata kosketukseen. Mitä muuta vois tehdä, jotta vahvistuisi se, että voi puhua?

      • Anonyymi

        Miksi tarvitset toiselta selvän signaalin? Kaikkihan haluaisi aina toiselta ensin sen selvän signaalin., onhan se helpompaa itselle niin. Miksi et voi tehdä sitä itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tarvitset toiselta selvän signaalin? Kaikkihan haluaisi aina toiselta ensin sen selvän signaalin., onhan se helpompaa itselle niin. Miksi et voi tehdä sitä itse?

        No hän on tärkeä minulle ja en halua menettää. Ihan samahan se olis jos olis joku puolituttu tms. Niin silloin vois ehdotella. Mutta hän ei ole..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tarvitset toiselta selvän signaalin? Kaikkihan haluaisi aina toiselta ensin sen selvän signaalin., onhan se helpompaa itselle niin. Miksi et voi tehdä sitä itse?

        Juurikin näin. Ja, toisille ei tunnu riittävän mikään signaali ja aina jäädään odottamaan uusia. Mikä yleensä on signaali? Huomaatko signaalin jos sen saat?

        Lähennä välejä jollakin keinoin, tee kohtaamistilanne intiimimmäksi. Ilmaise mitä on mielessäsi. Ilmaise tunteitasi, tuo tunnetaso teidän kohtaamiseen mukaan.


    • Anonyymi

      Perusongelma, eli pelkään että nykyiset välit viilenisi. Lisäksi hän on varattu, joten siksikin parempi vaieta. Tykätähän aina saa, ja voi sen osoittaakin kunhan ei ala ehdottelemaan tai avautumaan tunteista.

      • Anonyymi

        Varatulle ei voi ehdotella tai lähestyä. Kukaan ei silti voi kieltää tunteiden kertomista. Tunteista kertominen ei ole ehdotus. Älä vaadi mitään, kerrot vain asian. Jos yrität salata tunteesi voi jopa käydä että alat vähitellen käyttäytymään eri tavalla ihastuksesi kohdetta kohtaan. Se voi käydä huomaamattasi ja hän kummastelee, mitä on tapahtunut ja onko hänen syytään. Huomioi että tämäkin voi vaikuttaa väleihinne. Voi myös käydä, että et kestä hänen seuraansa pidemmän päälle kun tunteesi vahvistuvat ajan kanssa. Mitä sitten teet jos et ole kertonut mitään, katkaisetko yhtäkkiä välit selittämättä.

        Nämä ovat ajatuksia pohdittavaksi, ehkä saat niistä jotain ideaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varatulle ei voi ehdotella tai lähestyä. Kukaan ei silti voi kieltää tunteiden kertomista. Tunteista kertominen ei ole ehdotus. Älä vaadi mitään, kerrot vain asian. Jos yrität salata tunteesi voi jopa käydä että alat vähitellen käyttäytymään eri tavalla ihastuksesi kohdetta kohtaan. Se voi käydä huomaamattasi ja hän kummastelee, mitä on tapahtunut ja onko hänen syytään. Huomioi että tämäkin voi vaikuttaa väleihinne. Voi myös käydä, että et kestä hänen seuraansa pidemmän päälle kun tunteesi vahvistuvat ajan kanssa. Mitä sitten teet jos et ole kertonut mitään, katkaisetko yhtäkkiä välit selittämättä.

        Nämä ovat ajatuksia pohdittavaksi, ehkä saat niistä jotain ideaa.

        Kiitos ajatuksista. Minähän en tunteitani varsinaisesti salaa. Mutta en halua niistä kertoakaan tai puhua niistä ääneen. Se vaikuttaisi siltä että odotan asiaan jotain vastausta. En odota. Tässä on kestetty jo aika pidemmän päälle, ja tunteet on vahvistuneet ajan kanssa, kyllä mutta en tunnista itseäni tuosta että alkaisin salaamaan tunteitani ja käytökseni muuttuisi sen myötä. Eli näillä mennään.


    • Anonyymi

      Mä en taas pelkää pakkeja, niitä on tullu saatua useampi 😁 kun en tunnu osuvan "oikeeseen" .
      Pahinta on ollu se että niitä ihmisiä on tosi vaikeata kohdata sen jälkeen ja on todella kiusallinen olo. .. ja jos on ollu jotenkin kaveri ja yhteydessä ennen sitä niin sekin sitten katkeaa, usein vastapuolen toimesta.

      • Anonyymi

        No tota pelkään, että yhteys katkeaa. Vaikka mulla on kyllä säilynyt ystävyys suhteita vaikka ystävä on kertonut olevansa ihastunut minuun ja minä en ole ollut. Et sekin riippuu ihan siitä vastapuolesta ja omasta kyvystä asennoitua asiaan.


      • Anonyymi

        Aloitteen tekoa en koskaan kannata katua. Mahtavaa että teet aloitteita, ei tarvitse vanhana kiikkutuolissa itsesäälin vallassa miettiä ettei uskaltanut elää.

        Voi tosiaan käydä että välit viilenee pakkien jälkeen. Toisaalta elämä on pitkä ja välit voivat lämmetä uudelleen myöhemmin, aika monta kertaa tullut sekin jo nähtyä.


    • Anonyymi

      Hänellä on miesystävä ja ehkä hän edelleen ainakin "lämpöilee" suuntaani. Itse en tee paljastuksia varatuille, enkä varsinkaan miesten kanssa seurusteleville, se on ihan selvä omalla kohdallani. Suuntaan huomiotani nyt muualle ja muihin ihmisiin.

    • Anonyymi

      Jos muhu ihastunu sanois et se ei vois kuvitella et mä oisin siitä kiinnostunu mut et se ei voi mitään et se o nii kauheen ihastunu muhu et se ei maha mitään siihe. En mä ikinä ois ilkee sillon.

      • Anonyymi

        Minua ei ainakaan haittaa, jos joku kertoo ihastuneensa minuun, sehän on imartelevaa, eikä mikään loukkaus. Kukaan ei voi tunteilleen mitään, en voi itsekään, ja minusta aikuisen ihmisen pitäisi osata vastaanottaa asiallisesti muitakin kuin juuri itselle sopivia tunnustuksia, mutta tiedän kyllä, ettei se aina mene niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe