päihteettömyys ohjelma

Anonyymi

Tutulleni määrättiin oikeudessa päihteettömyys ohjelma. Miten sitä valvotaan?

9

84

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rikosseuraamuslaitos valvoo päihteettömyyttä erillaisilla teknisillä apuvälineillä. Tuttavasi kannattaa olla tarkkana sillä kolmannesta laiminlyönnistä seuraa ohjelman purkaminen ja vankeus rangaistus.

• Anonyymi

Minkälaisista teknisistä apuvälineistä mahtaa olla kyse? Minkä pituinen vankeus rangaistus voi tulla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaisista teknisistä apuvälineistä mahtaa olla kyse? Minkä pituinen vankeus rangaistus voi tulla?

Vankeusrangaistuksen pituus vaihtelee ja se katsotaan aina tapaus kohtaisesti kahden kuukauden ja vuoden väliltä.

Teknisiä apuvälineitä joita voidaan käyttää ovat nilkkapanta, alkoholitesteri sekä netin kautta toimiva Promillelaskuri.

• Anonyymi

Käytännössä homma menee niin että sinut puhallutetaan joka ilta. Minulla se oli sellaista että ilta kymmeneltä piti olla aina kotona kun puhalluttaja saapui. Toki ennen ohjelman alkua sovitaan käytännöistä että miten päihteettömyyttä valvotaan, mutta tuo kertomani tapa oli minulla silloin kun ohjelmassa olin.

• Anonyymi

Nilkkapantaa käytetään vain silloin päihteettömyys ohjelmassa jos kyseessä on myös samanaikainen valvontarangaistus.

• Anonyymi

Nykyään käytetään jo yleisesti etäluettavia puhallustestereitä jolloin ei tarvita paikanpäälle puhalluttajaa. Etäluettava testeri toimii niin että testerin saa lainaksi ohjelman ajaksi. Osallistuja puhaltaa testeriin ensin asemalla jotta saadan juurikin kyseisen henkilön omat arvot. Näin ei voida huijata vaan varmistetaan että oikea henkilö puhaltaa testeriin aina sovittuna aikana.

• Anonyymi

Laiskoja ovat Risen kaverit nykyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laiskoja ovat Risen kaverit nykyään.

Joutuuko puhaltamaan montakin kertaa vuorokaudessa vai vaan kerran?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutuuko puhaltamaan montakin kertaa vuorokaudessa vai vaan kerran?

Puhallusten määrästä sovitaan jokaisen kanssa henkilökohtaisesti, mutta lähtökohta on se että mitä suurempi päihdeongelma on kyseessä sitä useammin joutuu puhaltamaan. Kuitenkin korkeintaan kolme kertaa vuorokaudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe