EcoBoost moottorit

Anonyymi

Jokos noiden kolmipyttyisten lastentaudit alkavat olla takana? 1,5:n lähinnä.

25

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksvitosesta en tiedä. Litranen 125 heppanen Focus. Viiskyttonnia kohta ajettu. 6 vaihteinen automaatti ei sovi yhteen. Vitosella ja kutosella jyrää liian helposti. Vaihtelevassa mäkisessä maastossa arpoo koko ajan vaihteita neloselta kutoselle. Samalla kulutus nousee. Sinällään kone pelaa. Ei syö öljyä.
      Kokeilin viimeistä mallia yksvitosena 8 vaihteisena automaattina. Pelaa paljon paremmin. On myös hiljaisempi.

      • Anonyymi

        Mulla on kuva, että isommissa Fordin moottoreissa on vähän erilainen tuo automaattilaatikko. Siis järeämpi. Oliskos ero siitä johtuva juttu?


      • Anonyymi

        Enkä tykkää M6:kaan tuon koneen kanssa.
        A8 ja 1,5 ecoboost varmaan olis toimiva, mutta hintaa nostava vaihtoehto.
        Nyt olenkin hyväksymässä 155 hp kevythybridiecoboostin ja M6:sen , siinä vaihteisto ja moottori tuntuisi toimivan yhteen paremmin kuin nyky isessä , 125 hp/M6.
        Kuitenkin risoo ettei ole saatavana 155hp kevythybridi/A8, ei niin ei.
        M6 on ollut niin epätoimiva vaihteisto nykyautossa että harkintaa peliin vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä tykkää M6:kaan tuon koneen kanssa.
        A8 ja 1,5 ecoboost varmaan olis toimiva, mutta hintaa nostava vaihtoehto.
        Nyt olenkin hyväksymässä 155 hp kevythybridiecoboostin ja M6:sen , siinä vaihteisto ja moottori tuntuisi toimivan yhteen paremmin kuin nyky isessä , 125 hp/M6.
        Kuitenkin risoo ettei ole saatavana 155hp kevythybridi/A8, ei niin ei.
        M6 on ollut niin epätoimiva vaihteisto nykyautossa että harkintaa peliin vielä.

        Älä nyt vaan sorru mihinkään hihnavetoiseen kevythybridiin. Tulee olemaan aika riesa kun ole mikään oikea hybrid vaan remmin kautta välitetään startti moottorin voimaa kampiakselille.
        Ja manuaalivaihde, museosta.


    • Anonyymi

      1.5 on Jakopää ketjulla, kun 1.0 on hihna öljyssä, mikä on isommilla kilometrillä aiheuttanut ongelmia voitelussa.

      • Anonyymi

        Uusimmat 1.0 moottorin jakopäät on ketjulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusimmat 1.0 moottorin jakopäät on ketjulla.

        Mistä VM alkaen? Löytyy kyllä varaosahaulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä VM alkaen? Löytyy kyllä varaosahaulla.

        2018 alkaen, uusimman korimallin Focus ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2018 alkaen, uusimman korimallin Focus ainakin.

        Toivottavasti on nyt oikea jakoketju, eikä taas joku ford-viritelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti on nyt oikea jakoketju, eikä taas joku ford-viritelmä.

        Ketju en ymmärä sanaa ford viritelmä mitä tarkoitat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketju en ymmärä sanaa ford viritelmä mitä tarkoitat

        No, jos tuntee Fordin historiaa niin ymmärrät. Ei tämä eco joistain hihna öljykylvyssä ole ensimmäinen. Aikoinaan kun autoissa käytettiin kaasuttimia, Ford valmisti ihan oman muuttuvakurkkuisen kaasuttimen, oikeasti siitä tuli juuttuvakurkkuinen. Toimiviakin ratkaisuja olisi ollut, mutta piti luoda oma. Toinen mikä tulee mieleen, on ALB jarrut. Oikeissa autoissa oli jo ABS jarrut, kun Ford kehitti halvemman version missä oli vain yksi anturi ja toiminta en mukaista. Nämä molemmat ratkaisut poistui aika nopeasti.
        Vuonna 2019 näki päivänvalon virta-avaimella avattava konepellin lukko. Voit vain kuvitella kuinka kätevä se oli silloisessa talviolosuhteissa. Aina umpijäässä. Tämäkin poistui sitten malliuudistuksen myötä. Varmasti näitä on muitakin vastaavia ford-viritelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos tuntee Fordin historiaa niin ymmärrät. Ei tämä eco joistain hihna öljykylvyssä ole ensimmäinen. Aikoinaan kun autoissa käytettiin kaasuttimia, Ford valmisti ihan oman muuttuvakurkkuisen kaasuttimen, oikeasti siitä tuli juuttuvakurkkuinen. Toimiviakin ratkaisuja olisi ollut, mutta piti luoda oma. Toinen mikä tulee mieleen, on ALB jarrut. Oikeissa autoissa oli jo ABS jarrut, kun Ford kehitti halvemman version missä oli vain yksi anturi ja toiminta en mukaista. Nämä molemmat ratkaisut poistui aika nopeasti.
        Vuonna 2019 näki päivänvalon virta-avaimella avattava konepellin lukko. Voit vain kuvitella kuinka kätevä se oli silloisessa talviolosuhteissa. Aina umpijäässä. Tämäkin poistui sitten malliuudistuksen myötä. Varmasti näitä on muitakin vastaavia ford-viritelmiä.

        Tunnen kyllä foordin kohtuu hyvin tiedän kyllä kyseiset viritelmät ei todellakaan virtaavaimella avattu konepeltiä enää2019 vaan vanhemissa malleissa nämä halvemman malliset alp jarrut eivät olleet lähelläkään abs jarruja joita muuten 80 luvulla ei todellakaan olleet yleisiä foordi oli tässäkin edelläkävijä laittaessaan scorpioniin abs vakioksiei nämä kyseiset viritelmät yksinomaan foordin alaa ole eri automerkeillä on aina ollut enemmän tai vähemmän onnistuneita viritelmiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kyllä foordin kohtuu hyvin tiedän kyllä kyseiset viritelmät ei todellakaan virtaavaimella avattu konepeltiä enää2019 vaan vanhemissa malleissa nämä halvemman malliset alp jarrut eivät olleet lähelläkään abs jarruja joita muuten 80 luvulla ei todellakaan olleet yleisiä foordi oli tässäkin edelläkävijä laittaessaan scorpioniin abs vakioksiei nämä kyseiset viritelmät yksinomaan foordin alaa ole eri automerkeillä on aina ollut enemmän tai vähemmän onnistuneita viritelmiä

        Tuo avaimella avattava konepelti tuli tosiaan v 1999. Ajatusvirhe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kyllä foordin kohtuu hyvin tiedän kyllä kyseiset viritelmät ei todellakaan virtaavaimella avattu konepeltiä enää2019 vaan vanhemissa malleissa nämä halvemman malliset alp jarrut eivät olleet lähelläkään abs jarruja joita muuten 80 luvulla ei todellakaan olleet yleisiä foordi oli tässäkin edelläkävijä laittaessaan scorpioniin abs vakioksiei nämä kyseiset viritelmät yksinomaan foordin alaa ole eri automerkeillä on aina ollut enemmän tai vähemmän onnistuneita viritelmiä

        ABS jarrut toki Ford laittoi Scorpion, mutta ne oli tietysti alihankkijan suunnittelemat ja valmistamat, onneksi. Muutenhan Scorpion oli todellinen riesa vaikka oli ajoltaan hieno.
        Näitä ABS jarruja toki oli kalliimmissa autoissa siihen aikaan.
        Itselläni on ollut niin monta Fordia että nämä monet viritelmät ovat jääneet hyvin mieleen.
        Kuitenkin tavallisen auton valmistus on aina kompromissi. Se täytyy pystyä tekemään tehtaalla tiettyyn hintaan. Siksi joudutaan välillä käyttämään heikkoja ratkaisuja.


    • Anonyymi

      Omituista auton värkkäämistä foordilla?

      • Anonyymi

        On ollut aina. Toki moni uudempi malli on erittäin onnistunut ajettavuudeltaan.


    • Anonyymi

      Lukekaapa uusi Tuulilasi lehti siinä kolmepyttynen kestotestissä, piti kestää vähän pisenpään muttei tämäkään. Mun hovikorjaaja huomautti mulle jo pari vuotta sitten pöydällä olevasta kolmepyttysestä 75000km ajettu ja mosa oli mäsä. Että on menty ojasta allikkoon nuukuudessa,tiedä sitten Susuki myyjä sano että niillä vehkeet pelittää kun on kolmepyttysistä kokemusta moottoripyöräpuolelta.

      • Anonyymi

        Autobiiltisä oli ekopoostin kestotesti.
        Sylinterissä 3 oli lepuutustoimintö jää nyt päälle😂:lue suomeksi että kiinnileikannu😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autobiiltisä oli ekopoostin kestotesti.
        Sylinterissä 3 oli lepuutustoimintö jää nyt päälle😂:lue suomeksi että kiinnileikannu😂

        Leikannut kiinni, kuinka kampiakseli sitten pyörii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikannut kiinni, kuinka kampiakseli sitten pyörii?

        Kiertokanki poikki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiertokanki poikki?

        Ecoboost 1.0 nokkahihna öljykylvyssä, oikea öljy vain 5w20 Castrol Edge.
        Ei mikään muu.


      • Anonyymi

        Onhan Suzuki tehnyt 3 pyttyisiä autonmoottoreitakin ainakin jo 1980 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ecoboost 1.0 nokkahihna öljykylvyssä, oikea öljy vain 5w20 Castrol Edge.
        Ei mikään muu.

        Autobiildin kestotestissä kone oli päällepäin kokonaan öljykylvyssä kun 3.sylinteri oli tehnyt ns. Lepuutustoiminnon. Romuahan siitä tuli😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autobiildin kestotestissä kone oli päällepäin kokonaan öljykylvyssä kun 3.sylinteri oli tehnyt ns. Lepuutustoiminnon. Romuahan siitä tuli😂

        Hehhee. Tosi luotettavia moottoreita. Onneksi ei oo eikä tule föörtin romua.


    • Anonyymi

      Häh , hihna öljykylvyssä , ei ketju ? Kaikkea ne keksii !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

      Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe