EcoBoost moottorit

Anonyymi

Jokos noiden kolmipyttyisten lastentaudit alkavat olla takana? 1,5:n lähinnä.

25

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksvitosesta en tiedä. Litranen 125 heppanen Focus. Viiskyttonnia kohta ajettu. 6 vaihteinen automaatti ei sovi yhteen. Vitosella ja kutosella jyrää liian helposti. Vaihtelevassa mäkisessä maastossa arpoo koko ajan vaihteita neloselta kutoselle. Samalla kulutus nousee. Sinällään kone pelaa. Ei syö öljyä.
      Kokeilin viimeistä mallia yksvitosena 8 vaihteisena automaattina. Pelaa paljon paremmin. On myös hiljaisempi.

      • Anonyymi

        Mulla on kuva, että isommissa Fordin moottoreissa on vähän erilainen tuo automaattilaatikko. Siis järeämpi. Oliskos ero siitä johtuva juttu?


      • Anonyymi

        Enkä tykkää M6:kaan tuon koneen kanssa.
        A8 ja 1,5 ecoboost varmaan olis toimiva, mutta hintaa nostava vaihtoehto.
        Nyt olenkin hyväksymässä 155 hp kevythybridiecoboostin ja M6:sen , siinä vaihteisto ja moottori tuntuisi toimivan yhteen paremmin kuin nyky isessä , 125 hp/M6.
        Kuitenkin risoo ettei ole saatavana 155hp kevythybridi/A8, ei niin ei.
        M6 on ollut niin epätoimiva vaihteisto nykyautossa että harkintaa peliin vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä tykkää M6:kaan tuon koneen kanssa.
        A8 ja 1,5 ecoboost varmaan olis toimiva, mutta hintaa nostava vaihtoehto.
        Nyt olenkin hyväksymässä 155 hp kevythybridiecoboostin ja M6:sen , siinä vaihteisto ja moottori tuntuisi toimivan yhteen paremmin kuin nyky isessä , 125 hp/M6.
        Kuitenkin risoo ettei ole saatavana 155hp kevythybridi/A8, ei niin ei.
        M6 on ollut niin epätoimiva vaihteisto nykyautossa että harkintaa peliin vielä.

        Älä nyt vaan sorru mihinkään hihnavetoiseen kevythybridiin. Tulee olemaan aika riesa kun ole mikään oikea hybrid vaan remmin kautta välitetään startti moottorin voimaa kampiakselille.
        Ja manuaalivaihde, museosta.


    • Anonyymi

      1.5 on Jakopää ketjulla, kun 1.0 on hihna öljyssä, mikä on isommilla kilometrillä aiheuttanut ongelmia voitelussa.

      • Anonyymi

        Uusimmat 1.0 moottorin jakopäät on ketjulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusimmat 1.0 moottorin jakopäät on ketjulla.

        Mistä VM alkaen? Löytyy kyllä varaosahaulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä VM alkaen? Löytyy kyllä varaosahaulla.

        2018 alkaen, uusimman korimallin Focus ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2018 alkaen, uusimman korimallin Focus ainakin.

        Toivottavasti on nyt oikea jakoketju, eikä taas joku ford-viritelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti on nyt oikea jakoketju, eikä taas joku ford-viritelmä.

        Ketju en ymmärä sanaa ford viritelmä mitä tarkoitat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketju en ymmärä sanaa ford viritelmä mitä tarkoitat

        No, jos tuntee Fordin historiaa niin ymmärrät. Ei tämä eco joistain hihna öljykylvyssä ole ensimmäinen. Aikoinaan kun autoissa käytettiin kaasuttimia, Ford valmisti ihan oman muuttuvakurkkuisen kaasuttimen, oikeasti siitä tuli juuttuvakurkkuinen. Toimiviakin ratkaisuja olisi ollut, mutta piti luoda oma. Toinen mikä tulee mieleen, on ALB jarrut. Oikeissa autoissa oli jo ABS jarrut, kun Ford kehitti halvemman version missä oli vain yksi anturi ja toiminta en mukaista. Nämä molemmat ratkaisut poistui aika nopeasti.
        Vuonna 2019 näki päivänvalon virta-avaimella avattava konepellin lukko. Voit vain kuvitella kuinka kätevä se oli silloisessa talviolosuhteissa. Aina umpijäässä. Tämäkin poistui sitten malliuudistuksen myötä. Varmasti näitä on muitakin vastaavia ford-viritelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos tuntee Fordin historiaa niin ymmärrät. Ei tämä eco joistain hihna öljykylvyssä ole ensimmäinen. Aikoinaan kun autoissa käytettiin kaasuttimia, Ford valmisti ihan oman muuttuvakurkkuisen kaasuttimen, oikeasti siitä tuli juuttuvakurkkuinen. Toimiviakin ratkaisuja olisi ollut, mutta piti luoda oma. Toinen mikä tulee mieleen, on ALB jarrut. Oikeissa autoissa oli jo ABS jarrut, kun Ford kehitti halvemman version missä oli vain yksi anturi ja toiminta en mukaista. Nämä molemmat ratkaisut poistui aika nopeasti.
        Vuonna 2019 näki päivänvalon virta-avaimella avattava konepellin lukko. Voit vain kuvitella kuinka kätevä se oli silloisessa talviolosuhteissa. Aina umpijäässä. Tämäkin poistui sitten malliuudistuksen myötä. Varmasti näitä on muitakin vastaavia ford-viritelmiä.

        Tunnen kyllä foordin kohtuu hyvin tiedän kyllä kyseiset viritelmät ei todellakaan virtaavaimella avattu konepeltiä enää2019 vaan vanhemissa malleissa nämä halvemman malliset alp jarrut eivät olleet lähelläkään abs jarruja joita muuten 80 luvulla ei todellakaan olleet yleisiä foordi oli tässäkin edelläkävijä laittaessaan scorpioniin abs vakioksiei nämä kyseiset viritelmät yksinomaan foordin alaa ole eri automerkeillä on aina ollut enemmän tai vähemmän onnistuneita viritelmiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kyllä foordin kohtuu hyvin tiedän kyllä kyseiset viritelmät ei todellakaan virtaavaimella avattu konepeltiä enää2019 vaan vanhemissa malleissa nämä halvemman malliset alp jarrut eivät olleet lähelläkään abs jarruja joita muuten 80 luvulla ei todellakaan olleet yleisiä foordi oli tässäkin edelläkävijä laittaessaan scorpioniin abs vakioksiei nämä kyseiset viritelmät yksinomaan foordin alaa ole eri automerkeillä on aina ollut enemmän tai vähemmän onnistuneita viritelmiä

        Tuo avaimella avattava konepelti tuli tosiaan v 1999. Ajatusvirhe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kyllä foordin kohtuu hyvin tiedän kyllä kyseiset viritelmät ei todellakaan virtaavaimella avattu konepeltiä enää2019 vaan vanhemissa malleissa nämä halvemman malliset alp jarrut eivät olleet lähelläkään abs jarruja joita muuten 80 luvulla ei todellakaan olleet yleisiä foordi oli tässäkin edelläkävijä laittaessaan scorpioniin abs vakioksiei nämä kyseiset viritelmät yksinomaan foordin alaa ole eri automerkeillä on aina ollut enemmän tai vähemmän onnistuneita viritelmiä

        ABS jarrut toki Ford laittoi Scorpion, mutta ne oli tietysti alihankkijan suunnittelemat ja valmistamat, onneksi. Muutenhan Scorpion oli todellinen riesa vaikka oli ajoltaan hieno.
        Näitä ABS jarruja toki oli kalliimmissa autoissa siihen aikaan.
        Itselläni on ollut niin monta Fordia että nämä monet viritelmät ovat jääneet hyvin mieleen.
        Kuitenkin tavallisen auton valmistus on aina kompromissi. Se täytyy pystyä tekemään tehtaalla tiettyyn hintaan. Siksi joudutaan välillä käyttämään heikkoja ratkaisuja.


    • Anonyymi

      Omituista auton värkkäämistä foordilla?

      • Anonyymi

        On ollut aina. Toki moni uudempi malli on erittäin onnistunut ajettavuudeltaan.


    • Anonyymi

      Lukekaapa uusi Tuulilasi lehti siinä kolmepyttynen kestotestissä, piti kestää vähän pisenpään muttei tämäkään. Mun hovikorjaaja huomautti mulle jo pari vuotta sitten pöydällä olevasta kolmepyttysestä 75000km ajettu ja mosa oli mäsä. Että on menty ojasta allikkoon nuukuudessa,tiedä sitten Susuki myyjä sano että niillä vehkeet pelittää kun on kolmepyttysistä kokemusta moottoripyöräpuolelta.

      • Anonyymi

        Autobiiltisä oli ekopoostin kestotesti.
        Sylinterissä 3 oli lepuutustoimintö jää nyt päälle😂:lue suomeksi että kiinnileikannu😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autobiiltisä oli ekopoostin kestotesti.
        Sylinterissä 3 oli lepuutustoimintö jää nyt päälle😂:lue suomeksi että kiinnileikannu😂

        Leikannut kiinni, kuinka kampiakseli sitten pyörii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikannut kiinni, kuinka kampiakseli sitten pyörii?

        Kiertokanki poikki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiertokanki poikki?

        Ecoboost 1.0 nokkahihna öljykylvyssä, oikea öljy vain 5w20 Castrol Edge.
        Ei mikään muu.


      • Anonyymi

        Onhan Suzuki tehnyt 3 pyttyisiä autonmoottoreitakin ainakin jo 1980 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ecoboost 1.0 nokkahihna öljykylvyssä, oikea öljy vain 5w20 Castrol Edge.
        Ei mikään muu.

        Autobiildin kestotestissä kone oli päällepäin kokonaan öljykylvyssä kun 3.sylinteri oli tehnyt ns. Lepuutustoiminnon. Romuahan siitä tuli😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autobiildin kestotestissä kone oli päällepäin kokonaan öljykylvyssä kun 3.sylinteri oli tehnyt ns. Lepuutustoiminnon. Romuahan siitä tuli😂

        Hehhee. Tosi luotettavia moottoreita. Onneksi ei oo eikä tule föörtin romua.


    • Anonyymi

      Häh , hihna öljykylvyssä , ei ketju ? Kaikkea ne keksii !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Asianajaja Herman Ljungberg

      Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      171
      7364
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

      Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4479
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

      Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      120
      2585
    4. Ja taas kerran

      Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      68
      2112
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

      Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      88
      1543
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

      Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      212
      1495
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

      tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1121
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

      Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      15
      1041
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

      vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      1009
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

      Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      977
    Aihe