Jokos noiden kolmipyttyisten lastentaudit alkavat olla takana? 1,5:n lähinnä.
EcoBoost moottorit
25
194
Vastaukset
- Anonyymi
Yksvitosesta en tiedä. Litranen 125 heppanen Focus. Viiskyttonnia kohta ajettu. 6 vaihteinen automaatti ei sovi yhteen. Vitosella ja kutosella jyrää liian helposti. Vaihtelevassa mäkisessä maastossa arpoo koko ajan vaihteita neloselta kutoselle. Samalla kulutus nousee. Sinällään kone pelaa. Ei syö öljyä.
Kokeilin viimeistä mallia yksvitosena 8 vaihteisena automaattina. Pelaa paljon paremmin. On myös hiljaisempi.- Anonyymi
Mulla on kuva, että isommissa Fordin moottoreissa on vähän erilainen tuo automaattilaatikko. Siis järeämpi. Oliskos ero siitä johtuva juttu?
- Anonyymi
Enkä tykkää M6:kaan tuon koneen kanssa.
A8 ja 1,5 ecoboost varmaan olis toimiva, mutta hintaa nostava vaihtoehto.
Nyt olenkin hyväksymässä 155 hp kevythybridiecoboostin ja M6:sen , siinä vaihteisto ja moottori tuntuisi toimivan yhteen paremmin kuin nyky isessä , 125 hp/M6.
Kuitenkin risoo ettei ole saatavana 155hp kevythybridi/A8, ei niin ei.
M6 on ollut niin epätoimiva vaihteisto nykyautossa että harkintaa peliin vielä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä tykkää M6:kaan tuon koneen kanssa.
A8 ja 1,5 ecoboost varmaan olis toimiva, mutta hintaa nostava vaihtoehto.
Nyt olenkin hyväksymässä 155 hp kevythybridiecoboostin ja M6:sen , siinä vaihteisto ja moottori tuntuisi toimivan yhteen paremmin kuin nyky isessä , 125 hp/M6.
Kuitenkin risoo ettei ole saatavana 155hp kevythybridi/A8, ei niin ei.
M6 on ollut niin epätoimiva vaihteisto nykyautossa että harkintaa peliin vielä.Älä nyt vaan sorru mihinkään hihnavetoiseen kevythybridiin. Tulee olemaan aika riesa kun ole mikään oikea hybrid vaan remmin kautta välitetään startti moottorin voimaa kampiakselille.
Ja manuaalivaihde, museosta.
- Anonyymi
1.5 on Jakopää ketjulla, kun 1.0 on hihna öljyssä, mikä on isommilla kilometrillä aiheuttanut ongelmia voitelussa.
- Anonyymi
Uusimmat 1.0 moottorin jakopäät on ketjulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusimmat 1.0 moottorin jakopäät on ketjulla.
Mistä VM alkaen? Löytyy kyllä varaosahaulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä VM alkaen? Löytyy kyllä varaosahaulla.
2018 alkaen, uusimman korimallin Focus ainakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2018 alkaen, uusimman korimallin Focus ainakin.
Toivottavasti on nyt oikea jakoketju, eikä taas joku ford-viritelmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti on nyt oikea jakoketju, eikä taas joku ford-viritelmä.
Ketju en ymmärä sanaa ford viritelmä mitä tarkoitat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketju en ymmärä sanaa ford viritelmä mitä tarkoitat
No, jos tuntee Fordin historiaa niin ymmärrät. Ei tämä eco joistain hihna öljykylvyssä ole ensimmäinen. Aikoinaan kun autoissa käytettiin kaasuttimia, Ford valmisti ihan oman muuttuvakurkkuisen kaasuttimen, oikeasti siitä tuli juuttuvakurkkuinen. Toimiviakin ratkaisuja olisi ollut, mutta piti luoda oma. Toinen mikä tulee mieleen, on ALB jarrut. Oikeissa autoissa oli jo ABS jarrut, kun Ford kehitti halvemman version missä oli vain yksi anturi ja toiminta en mukaista. Nämä molemmat ratkaisut poistui aika nopeasti.
Vuonna 2019 näki päivänvalon virta-avaimella avattava konepellin lukko. Voit vain kuvitella kuinka kätevä se oli silloisessa talviolosuhteissa. Aina umpijäässä. Tämäkin poistui sitten malliuudistuksen myötä. Varmasti näitä on muitakin vastaavia ford-viritelmiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, jos tuntee Fordin historiaa niin ymmärrät. Ei tämä eco joistain hihna öljykylvyssä ole ensimmäinen. Aikoinaan kun autoissa käytettiin kaasuttimia, Ford valmisti ihan oman muuttuvakurkkuisen kaasuttimen, oikeasti siitä tuli juuttuvakurkkuinen. Toimiviakin ratkaisuja olisi ollut, mutta piti luoda oma. Toinen mikä tulee mieleen, on ALB jarrut. Oikeissa autoissa oli jo ABS jarrut, kun Ford kehitti halvemman version missä oli vain yksi anturi ja toiminta en mukaista. Nämä molemmat ratkaisut poistui aika nopeasti.
Vuonna 2019 näki päivänvalon virta-avaimella avattava konepellin lukko. Voit vain kuvitella kuinka kätevä se oli silloisessa talviolosuhteissa. Aina umpijäässä. Tämäkin poistui sitten malliuudistuksen myötä. Varmasti näitä on muitakin vastaavia ford-viritelmiä.Tunnen kyllä foordin kohtuu hyvin tiedän kyllä kyseiset viritelmät ei todellakaan virtaavaimella avattu konepeltiä enää2019 vaan vanhemissa malleissa nämä halvemman malliset alp jarrut eivät olleet lähelläkään abs jarruja joita muuten 80 luvulla ei todellakaan olleet yleisiä foordi oli tässäkin edelläkävijä laittaessaan scorpioniin abs vakioksiei nämä kyseiset viritelmät yksinomaan foordin alaa ole eri automerkeillä on aina ollut enemmän tai vähemmän onnistuneita viritelmiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen kyllä foordin kohtuu hyvin tiedän kyllä kyseiset viritelmät ei todellakaan virtaavaimella avattu konepeltiä enää2019 vaan vanhemissa malleissa nämä halvemman malliset alp jarrut eivät olleet lähelläkään abs jarruja joita muuten 80 luvulla ei todellakaan olleet yleisiä foordi oli tässäkin edelläkävijä laittaessaan scorpioniin abs vakioksiei nämä kyseiset viritelmät yksinomaan foordin alaa ole eri automerkeillä on aina ollut enemmän tai vähemmän onnistuneita viritelmiä
Tuo avaimella avattava konepelti tuli tosiaan v 1999. Ajatusvirhe
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen kyllä foordin kohtuu hyvin tiedän kyllä kyseiset viritelmät ei todellakaan virtaavaimella avattu konepeltiä enää2019 vaan vanhemissa malleissa nämä halvemman malliset alp jarrut eivät olleet lähelläkään abs jarruja joita muuten 80 luvulla ei todellakaan olleet yleisiä foordi oli tässäkin edelläkävijä laittaessaan scorpioniin abs vakioksiei nämä kyseiset viritelmät yksinomaan foordin alaa ole eri automerkeillä on aina ollut enemmän tai vähemmän onnistuneita viritelmiä
ABS jarrut toki Ford laittoi Scorpion, mutta ne oli tietysti alihankkijan suunnittelemat ja valmistamat, onneksi. Muutenhan Scorpion oli todellinen riesa vaikka oli ajoltaan hieno.
Näitä ABS jarruja toki oli kalliimmissa autoissa siihen aikaan.
Itselläni on ollut niin monta Fordia että nämä monet viritelmät ovat jääneet hyvin mieleen.
Kuitenkin tavallisen auton valmistus on aina kompromissi. Se täytyy pystyä tekemään tehtaalla tiettyyn hintaan. Siksi joudutaan välillä käyttämään heikkoja ratkaisuja.
- Anonyymi
Omituista auton värkkäämistä foordilla?
- Anonyymi
On ollut aina. Toki moni uudempi malli on erittäin onnistunut ajettavuudeltaan.
- Anonyymi
Lukekaapa uusi Tuulilasi lehti siinä kolmepyttynen kestotestissä, piti kestää vähän pisenpään muttei tämäkään. Mun hovikorjaaja huomautti mulle jo pari vuotta sitten pöydällä olevasta kolmepyttysestä 75000km ajettu ja mosa oli mäsä. Että on menty ojasta allikkoon nuukuudessa,tiedä sitten Susuki myyjä sano että niillä vehkeet pelittää kun on kolmepyttysistä kokemusta moottoripyöräpuolelta.
- Anonyymi
Autobiiltisä oli ekopoostin kestotesti.
Sylinterissä 3 oli lepuutustoimintö jää nyt päälle😂:lue suomeksi että kiinnileikannu😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autobiiltisä oli ekopoostin kestotesti.
Sylinterissä 3 oli lepuutustoimintö jää nyt päälle😂:lue suomeksi että kiinnileikannu😂Leikannut kiinni, kuinka kampiakseli sitten pyörii?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikannut kiinni, kuinka kampiakseli sitten pyörii?
Kiertokanki poikki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiertokanki poikki?
Ecoboost 1.0 nokkahihna öljykylvyssä, oikea öljy vain 5w20 Castrol Edge.
Ei mikään muu. - Anonyymi
Onhan Suzuki tehnyt 3 pyttyisiä autonmoottoreitakin ainakin jo 1980 luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ecoboost 1.0 nokkahihna öljykylvyssä, oikea öljy vain 5w20 Castrol Edge.
Ei mikään muu.Autobiildin kestotestissä kone oli päällepäin kokonaan öljykylvyssä kun 3.sylinteri oli tehnyt ns. Lepuutustoiminnon. Romuahan siitä tuli😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autobiildin kestotestissä kone oli päällepäin kokonaan öljykylvyssä kun 3.sylinteri oli tehnyt ns. Lepuutustoiminnon. Romuahan siitä tuli😂
Hehhee. Tosi luotettavia moottoreita. Onneksi ei oo eikä tule föörtin romua.
- Anonyymi
Häh , hihna öljykylvyssä , ei ketju ? Kaikkea ne keksii !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291