https://thl.fi/fi/-/thl-suosittaa-kasvomaskin-kayttoa-toisten-suojaamiseksi-kasienpesu-ja-turvavalit-ovat-tarkeimmat-keinot-ehkaista-koronatartuntoja
Pohjois-Karjalan ja Itä-Savon sairaanhoitopiirit välttyvät vielä kasvomaskisuositukselta hyvän koronatilanteen takia kuten pari muuta aluetta Pohjanmaalla. Muistakaahan käsienpesu ja turvavälit, niin hyvä tilanne säilyy täällä jatkossakin eikä ole pakko ruveta kulkemaan maskit naamalla.
HL:n suositus koskee siis niitä sairaanhoitopiirejä, joissa on esiintynyt koronatartuntoja viimeisen kahden viikon aikana
THL suosittaa maskin käyttöä, kun
- olet joukkoliikenteessä, jossa lähikontakteja ei aina voida välttää
- olet matkalla koronavirustestiin ja kun odotat testin tulosta ja sinulla on välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella
- palaat riskialueelta Suomeen ja siirryt maahantulopaikasta, kuten lentokentältä, karanteeniin ja lisäksi, jos sinulla on karanteenin aikana välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.
Ei vielä kasvomaskisuositusta Pohjois-Karjalaan hyvän tilanteen ansiosta
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Joo ei tullut suositusta, vielä.
Nyt sitten vaan festareille ja markkinoille sankkaan joukkoon, yökerhoihin bailaamaan ja prisman jonoon tappituntumalle...
Me ollaan kuolemattomia täällä susirajalla.- Anonyymi
Katotaan elokuun lopussa ja syyskuun alussa mikä tautitilanne on kunhan on ensin useammatkin festarit ja muut kyläjuhlat vieretty, istuttu terdellä ja tapailtu tuttuja sekä tuntemattomia.
Kunnat voisivat tapahtumat kieltää, mutta tuskin rahareikiään tukkivat 💀
Pääministeri ämmä antaa rahaa jos osaa pyytää
- Anonyymi
Vois antaa muutakin, kyllä kelpaisi jätkäpojalle siivot tehdä...
- Anonyymi
Joensuussa pitäisi olla aina kasvomaskisuositus. Ihmiset on niin maalaisen näköisiä, että ei niitä pysty katselemaan. Maski peittäisi sopivasti nämä lärvit.
- Anonyymi
Miltäs se maalainen näyttää? Monella on rahaa ja mammonaa niin paljon, että kaupunkilaiset kulkevat naama norsullaan ja sisiliskon värisenä, kun kasvomaskitkin pitää valtion kustantaa.
Siitäkö sen kaupunkilaisen erottaaa maalaisesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miltäs se maalainen näyttää? Monella on rahaa ja mammonaa niin paljon, että kaupunkilaiset kulkevat naama norsullaan ja sisiliskon värisenä, kun kasvomaskitkin pitää valtion kustantaa.
Siitäkö sen kaupunkilaisen erottaaa maalaisesta?Ei vaan siitä että on tai on olemati. Pimpeli pom.
- Anonyymi
Ilomantsissa ja Rääkkylässä on koronakarusellit tulossa.
Veikkauksia otetaan vastaan kumpi festari, kukka- vai karhu-, saa aikaan enemmän tartuntoja!
Isot pirskeet pienessä kunnassa ja kohta korona kukkii ja karhuaa.- Anonyymi
Molemmat ☠️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat ☠️
Rahan valta vs. ihmisten terveys. Kumpikohan voittaa? Veikkaan 💰sillä ahneus voittaa inhimillisyyden. Se on ikävä piirre. Mitään tapahtumia ei tulla perumaan 😷🤧☹️
- Anonyymi
Kandee maskit hankkia kun porukat vaeltaa kinkereihin ja muihin loppu kesän tapahtumiin kuin lammaslauma, seurauksena korona katiska ja toinenkin
Viisas jättäis tapahtumat väliin, idiootit niihin menee ja itsekkäät pssskiaiset niitä järjestää- Anonyymi
Joo, ei mullakaan ole rahaa mennä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ei mullakaan ole rahaa mennä...
Vaikka olisi ilmainen pääsy, en siltikään mene!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olisi ilmainen pääsy, en siltikään mene!!!
Mutta minäppään en mäne vaikka maksasivat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta minäppään en mäne vaikka maksasivat!
Just noin!
- Anonyymi
Ei näy kyllä Joensuun torilla jälkeäkään turvaväleistä. Suosittujen kirppismyyjien autoen vieressä kymmeniä ihmisiä kiinni toisissaan.
Pohjois-Karjalassakin on tartuntoja matkailijoissa, ne rekisteröidään asuinpaikkakunnan mukaan.- Anonyymi
Kyllä, myös mökkiläisissä, tämä yle txt tv luettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä722104- 1291416
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321403- 1431092
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten364893Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673