Ei vielä kasvomaskisuositusta Pohjois-Karjalaan hyvän tilanteen ansiosta

Anonyymi

https://thl.fi/fi/-/thl-suosittaa-kasvomaskin-kayttoa-toisten-suojaamiseksi-kasienpesu-ja-turvavalit-ovat-tarkeimmat-keinot-ehkaista-koronatartuntoja

Pohjois-Karjalan ja Itä-Savon sairaanhoitopiirit välttyvät vielä kasvomaskisuositukselta hyvän koronatilanteen takia kuten pari muuta aluetta Pohjanmaalla. Muistakaahan käsienpesu ja turvavälit, niin hyvä tilanne säilyy täällä jatkossakin eikä ole pakko ruveta kulkemaan maskit naamalla.

HL:n suositus koskee siis niitä sairaanhoitopiirejä, joissa on esiintynyt koronatartuntoja viimeisen kahden viikon aikana

THL suosittaa maskin käyttöä, kun
- olet joukkoliikenteessä, jossa lähikontakteja ei aina voida välttää
- olet matkalla koronavirustestiin ja kun odotat testin tulosta ja sinulla on välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella
- palaat riskialueelta Suomeen ja siirryt maahantulopaikasta, kuten lentokentältä, karanteeniin ja lisäksi, jos sinulla on karanteenin aikana välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo ei tullut suositusta, vielä.
      Nyt sitten vaan festareille ja markkinoille sankkaan joukkoon, yökerhoihin bailaamaan ja prisman jonoon tappituntumalle...
      Me ollaan kuolemattomia täällä susirajalla.

      • Anonyymi

        Katotaan elokuun lopussa ja syyskuun alussa mikä tautitilanne on kunhan on ensin useammatkin festarit ja muut kyläjuhlat vieretty, istuttu terdellä ja tapailtu tuttuja sekä tuntemattomia.

        Kunnat voisivat tapahtumat kieltää, mutta tuskin rahareikiään tukkivat 💀


    • Pääministeri ämmä antaa rahaa jos osaa pyytää

      • Anonyymi

        Vois antaa muutakin, kyllä kelpaisi jätkäpojalle siivot tehdä...


    • Anonyymi

      Joensuussa pitäisi olla aina kasvomaskisuositus. Ihmiset on niin maalaisen näköisiä, että ei niitä pysty katselemaan. Maski peittäisi sopivasti nämä lärvit.

      • Anonyymi

        Miltäs se maalainen näyttää? Monella on rahaa ja mammonaa niin paljon, että kaupunkilaiset kulkevat naama norsullaan ja sisiliskon värisenä, kun kasvomaskitkin pitää valtion kustantaa.
        Siitäkö sen kaupunkilaisen erottaaa maalaisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltäs se maalainen näyttää? Monella on rahaa ja mammonaa niin paljon, että kaupunkilaiset kulkevat naama norsullaan ja sisiliskon värisenä, kun kasvomaskitkin pitää valtion kustantaa.
        Siitäkö sen kaupunkilaisen erottaaa maalaisesta?

        Ei vaan siitä että on tai on olemati. Pimpeli pom.


    • Anonyymi

      Ilomantsissa ja Rääkkylässä on koronakarusellit tulossa.
      Veikkauksia otetaan vastaan kumpi festari, kukka- vai karhu-, saa aikaan enemmän tartuntoja!
      Isot pirskeet pienessä kunnassa ja kohta korona kukkii ja karhuaa.

      • Anonyymi

        Molemmat ☠️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat ☠️

        Rahan valta vs. ihmisten terveys. Kumpikohan voittaa? Veikkaan 💰sillä ahneus voittaa inhimillisyyden. Se on ikävä piirre. Mitään tapahtumia ei tulla perumaan 😷🤧☹️


    • Anonyymi

      Kandee maskit hankkia kun porukat vaeltaa kinkereihin ja muihin loppu kesän tapahtumiin kuin lammaslauma, seurauksena korona katiska ja toinenkin
      Viisas jättäis tapahtumat väliin, idiootit niihin menee ja itsekkäät pssskiaiset niitä järjestää

      • Anonyymi

        Joo, ei mullakaan ole rahaa mennä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei mullakaan ole rahaa mennä...

        Vaikka olisi ilmainen pääsy, en siltikään mene!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisi ilmainen pääsy, en siltikään mene!!!

        Mutta minäppään en mäne vaikka maksasivat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minäppään en mäne vaikka maksasivat!

        Just noin!


    • Anonyymi

      Ei näy kyllä Joensuun torilla jälkeäkään turvaväleistä. Suosittujen kirppismyyjien autoen vieressä kymmeniä ihmisiä kiinni toisissaan.
      Pohjois-Karjalassakin on tartuntoja matkailijoissa, ne rekisteröidään asuinpaikkakunnan mukaan.

      • Anonyymi

        Kyllä, myös mökkiläisissä, tämä yle txt tv luettua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe