Seurustelun aloittaminen

Anonyymi

Takana liitto miehen kanssa. Nuorena ollut suhde naiseen. Nyt olen ihastunut naiseen ja haluaisin tietää mistä vois päätellä kiinnostaako häntä. Aloitteita en ole tottunut tekemään. Epävarmuutta siitä osaanko, voinko olla haluttava jne..Miten oot päässyt eteenpäin vastaavassa tilanteessa? Mikä vois auttaa?

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tutustu häneen paremmin , vietä aikaa hänen kanssa, hurmaa hänet. Ja jätä hänen arvioitavaksi oletko haluttava ja osaatko 😉

    • Anonyymi

      Kerro jotain tilanteestasi. Miten hyvin tunnette, tiedätkö pitääkö hän naisista jne ?

      • Anonyymi

        Pitää naisista, tunnetaan vuosien ajalta, ollaan vietetty yhdessä aikaa säännöllisesti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää naisista, tunnetaan vuosien ajalta, ollaan vietetty yhdessä aikaa säännöllisesti..

        Sitten vaan puskii! Kyllä varmasti nopeasti selviää voisiko kiinnostus olla molemminpuolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää naisista, tunnetaan vuosien ajalta, ollaan vietetty yhdessä aikaa säännöllisesti..

        Minä ajattelisin, että tunnette jo toisenne hyvin, kun olette vuosia olleet ystäviä, ja siksi voisit luottaa omaan arvioosi hänen tunteistaan sinua kohtaan. Toiseksi tulee mieleeni, että mikäli hänellä olisi romanttisia tunteita sinua kohtaan, eikö tilanne teidän välillänne olisi jo aikaisemmin saanut sellaista sävyä, kun kerran tapaatte toisianne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajattelisin, että tunnette jo toisenne hyvin, kun olette vuosia olleet ystäviä, ja siksi voisit luottaa omaan arvioosi hänen tunteistaan sinua kohtaan. Toiseksi tulee mieleeni, että mikäli hänellä olisi romanttisia tunteita sinua kohtaan, eikö tilanne teidän välillänne olisi jo aikaisemmin saanut sellaista sävyä, kun kerran tapaatte toisianne.

        No tätä epäilen, että yksipuolista..olen tuntenut häneen vetoa todella pitkään, mutta en ole ilmaissut sitä kunnolla..ajattelin, että tunteet laimenisivat, mutta edelleenkään niin ei ole käynyt..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tätä epäilen, että yksipuolista..olen tuntenut häneen vetoa todella pitkään, mutta en ole ilmaissut sitä kunnolla..ajattelin, että tunteet laimenisivat, mutta edelleenkään niin ei ole käynyt..

        Miksi aina ajatellaan että toisella pitää olla valmiiksi tunteita, että häntä voi lähestyä ja mielellään vielä hän tekee sen aloitteenkin?

        Viettele hänet, hurmaa hänet, vie jalat alta! Jos et onnistu niin anna sitten olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tätä epäilen, että yksipuolista..olen tuntenut häneen vetoa todella pitkään, mutta en ole ilmaissut sitä kunnolla..ajattelin, että tunteet laimenisivat, mutta edelleenkään niin ei ole käynyt..

        Niin, minusta sellaista ei oikein voi peittää edes, joten hän on voinut huomata. Voi tietty olla niinkin, että hän ei ole oikein päässyt mukaan koko juttuun, jos olet tarkoituksellisesti yrittänyt peittää tunteitasi, ja ollut välttelevä. Voihan niinkin käydä, että toinen huomaa jotain erikoista, mutta tulkitsee sen väärin joksikin muuksi asiaksi. Tapaatteko usein kahden kesken?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi aina ajatellaan että toisella pitää olla valmiiksi tunteita, että häntä voi lähestyä ja mielellään vielä hän tekee sen aloitteenkin?

        Viettele hänet, hurmaa hänet, vie jalat alta! Jos et onnistu niin anna sitten olla.

        Toi asenne muakin on aina ihmetyttänyt. Aika harvinaista että molemmilla sattumalta iskee ihastuminen samaan aikaan, joten sitä ei kannata jäädä passiivisena odottelemaan. Monilta jää huomaamatta, että omalla toiminnallaan voi vaikuttaa tilanteen kehittymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi asenne muakin on aina ihmetyttänyt. Aika harvinaista että molemmilla sattumalta iskee ihastuminen samaan aikaan, joten sitä ei kannata jäädä passiivisena odottelemaan. Monilta jää huomaamatta, että omalla toiminnallaan voi vaikuttaa tilanteen kehittymiseen.

        Samaa aihetta olen itsekin joskus pohtinut, myös omalla kohdalla. Mikä saa kuvittelemaan, ettei voisi lähteä edesauttamaan asiaa. Onko siinä jokin tarve seistä varmalla pohjalla, vai ehkä epäusko omiin vaikutusmahdollisuuksiin. Vai onko kyse vain siitä, että pelkää häiritsevänsä toista ja yrittää sitä kaikin keinoin välttää, senkin kustannuksella ettei mitään tapahdu. Vai eikö tunne ole riittävän suuri toimintaan. Vai onko kyse jonkinasteista fatalismista, jolloin näkee toiminnan turhaksi ja tyytyy kohtaloonsa.

        Tämä myös yleisenä pohdiskeluna, ei pelkästään ap:ole suunnattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa aihetta olen itsekin joskus pohtinut, myös omalla kohdalla. Mikä saa kuvittelemaan, ettei voisi lähteä edesauttamaan asiaa. Onko siinä jokin tarve seistä varmalla pohjalla, vai ehkä epäusko omiin vaikutusmahdollisuuksiin. Vai onko kyse vain siitä, että pelkää häiritsevänsä toista ja yrittää sitä kaikin keinoin välttää, senkin kustannuksella ettei mitään tapahdu. Vai eikö tunne ole riittävän suuri toimintaan. Vai onko kyse jonkinasteista fatalismista, jolloin näkee toiminnan turhaksi ja tyytyy kohtaloonsa.

        Tämä myös yleisenä pohdiskeluna, ei pelkästään ap:ole suunnattuna.

        Minusta voi noiden lisäksi olla kysymys siitä, että näkee ihastumisen/rakastumisen ikään kuin "luonnonvoimana", joka syntyy itsestään, ja johon ei kumpikaan voi millään tavalla vaikuttaa. Ainakin minulla on tuollainen näkemys, tai huomaan katselevani asiaa noin. Toisaalta kumminkin ristiriitaisesti tiedostan, että toisen käyttäytyminen vaikuttaa minuun jollakin tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta voi noiden lisäksi olla kysymys siitä, että näkee ihastumisen/rakastumisen ikään kuin "luonnonvoimana", joka syntyy itsestään, ja johon ei kumpikaan voi millään tavalla vaikuttaa. Ainakin minulla on tuollainen näkemys, tai huomaan katselevani asiaa noin. Toisaalta kumminkin ristiriitaisesti tiedostan, että toisen käyttäytyminen vaikuttaa minuun jollakin tavalla.

        Sama vika Rahikaisella. Jotensakin vieras ajatus, että alkaisi kehitellä ihastumista ja siitä lähtisi aloitteen tekoon.

        Eri taas jos suin päin ihastuisi ja siinä joutuisi miettimään, miten toisen saa mukaan. Huomaanpa etten ole koskaan tuohon päätynyt, sattumaako, ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi asenne muakin on aina ihmetyttänyt. Aika harvinaista että molemmilla sattumalta iskee ihastuminen samaan aikaan, joten sitä ei kannata jäädä passiivisena odottelemaan. Monilta jää huomaamatta, että omalla toiminnallaan voi vaikuttaa tilanteen kehittymiseen.

        Harvoin iskee samaan aikaan, mutta mikä kiire tässä on valmiissa maailmassa. Ulkopuolisesta voi näyttää odottamiselta, vaikka asianomainen on keskittynyt johonkin muuhun eikä ehkä ajattelee asiaa lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vika Rahikaisella. Jotensakin vieras ajatus, että alkaisi kehitellä ihastumista ja siitä lähtisi aloitteen tekoon.

        Eri taas jos suin päin ihastuisi ja siinä joutuisi miettimään, miten toisen saa mukaan. Huomaanpa etten ole koskaan tuohon päätynyt, sattumaako, ehkä.

        Ei tässä mitään ole kehitelty, ihastuminen on vaan tapahtunut. Koska ollaan kavereita, olen pitänyt tunteeni piilossa, mutta ihastus ei ole mennyt ohi vaan syvenee mitä paremmin on opittu tuntemaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä mitään ole kehitelty, ihastuminen on vaan tapahtunut. Koska ollaan kavereita, olen pitänyt tunteeni piilossa, mutta ihastus ei ole mennyt ohi vaan syvenee mitä paremmin on opittu tuntemaan...

        Entä mitä mieltä olet tuosta, mitä minä sanoin, että hän on saattanut huomata jotain erikoista, mutta ei ehkä osaa tulkita sitä ihastumiseksi, jos olet välttänyt sen ilmaisemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä mitä mieltä olet tuosta, mitä minä sanoin, että hän on saattanut huomata jotain erikoista, mutta ei ehkä osaa tulkita sitä ihastumiseksi, jos olet välttänyt sen ilmaisemista.

        Tuo on mahdollista kyllä. Olen joskus huomannut toisesta tuollaista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on mahdollista kyllä. Olen joskus huomannut toisesta tuollaista..

        Niin, nyt sinun kannattaa selventää asiaa, ja katsoa mitä sitten tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on mahdollista kyllä. Olen joskus huomannut toisesta tuollaista..

        Oletko jo saanut vietyä tutustumista eteenpäin?


    • Anonyymi

      Täällähän on asiallinen keskustelu meneillään, paras siirtyä tuolta naapuripalstalta tänne.

      Sanoisin että kannattaa olla melko suora, jos on ystävyyttä vuosia takana. Siinä on jo muotoutunut tietynlainen tapa olla yhdessä ja se tapa on murrettava, jos muutosta aikoo.

      • Anonyymi

        Niin, minä huomasin jo eilen, ettei sinne voi enää kirjoittaa, kun jonkun/joidenkin ihmisten käytös oli todella huonoa, haukuttiin tiukkapipoksi, ja vaikka mitä, kun yritti asiallisesti kertoa tosiasioita. Huono käytös on minullekin kuin punainen vaate.

        Minulla ei ole kokemusta siitä, että vakiintuneesta ystävyyssuhteesta olisi tullut rakkaussuhde, mutta tiedän muita, joille on käynyt niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, minä huomasin jo eilen, ettei sinne voi enää kirjoittaa, kun jonkun/joidenkin ihmisten käytös oli todella huonoa, haukuttiin tiukkapipoksi, ja vaikka mitä, kun yritti asiallisesti kertoa tosiasioita. Huono käytös on minullekin kuin punainen vaate.

        Minulla ei ole kokemusta siitä, että vakiintuneesta ystävyyssuhteesta olisi tullut rakkaussuhde, mutta tiedän muita, joille on käynyt niin.

        Itsellä kaksikin kertaa kaveruussuhde muuttunut rakkaussuhteeksi. Ystävyydestä en puhuisi, en ainakaan vakiintuneesta, koska tilanne ei kummassakaan tapauksessa ehtinyt niin pitkälle ennen kuin sai toisen käänteen. Aikaa kului silti yli vuoden molemmilla kerroilla. En tiedä miten sitten, jos olisi useampia vuosia kulunut. Jotenkin näkisin, että käänne romanttiseen suuntaan tulisi väistämättä aikaisemmin tai vähintään jonkinlainen välien selvittely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä kaksikin kertaa kaveruussuhde muuttunut rakkaussuhteeksi. Ystävyydestä en puhuisi, en ainakaan vakiintuneesta, koska tilanne ei kummassakaan tapauksessa ehtinyt niin pitkälle ennen kuin sai toisen käänteen. Aikaa kului silti yli vuoden molemmilla kerroilla. En tiedä miten sitten, jos olisi useampia vuosia kulunut. Jotenkin näkisin, että käänne romanttiseen suuntaan tulisi väistämättä aikaisemmin tai vähintään jonkinlainen välien selvittely.

        Minulla ystävyyssuhde muuttunut rakkaussuhteeksi tosin oltiin silloin nuoria...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ystävyyssuhde muuttunut rakkaussuhteeksi tosin oltiin silloin nuoria...

        Kyllä voi hyvinkin muuttua, mutta ei muutu itsestään jos ei sopivaa pohjavirettä.. tai yhtäkkiä tiedosteta, että tässähän synkkaa paremmin kuin luultiinkaan. Siihen tarvitaan jotain erityistä kipinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ystävyyssuhde muuttunut rakkaussuhteeksi tosin oltiin silloin nuoria...

        Minulla on taas useampi ihastus muuttunut ystävyydeksi. Olen siis ihastuneena hakeutunut seuraan, olemme tutustuneet paremmin, jossain vaiheessa tunteeni on laantuneet mutta ystävyys säilyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on taas useampi ihastus muuttunut ystävyydeksi. Olen siis ihastuneena hakeutunut seuraan, olemme tutustuneet paremmin, jossain vaiheessa tunteeni on laantuneet mutta ystävyys säilyy.

        Minulle ei ole tuotakaan tapahtunut koskaan, voi johtua siitä, että ihastun vasta kun tunnen toisen tarpeeksi. Ne ominaisuudet joista tykkään, eivät ole havaittavissa kunnolla ennen kuin tutustuu paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei ole tuotakaan tapahtunut koskaan, voi johtua siitä, että ihastun vasta kun tunnen toisen tarpeeksi. Ne ominaisuudet joista tykkään, eivät ole havaittavissa kunnolla ennen kuin tutustuu paremmin.

        Itsellä myös sama, yleensä ihastuminen edellyttää tuntemista. Näissä kuvio onkin mennyt tutustuminen - > ihastuminen - > ystävyys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä myös sama, yleensä ihastuminen edellyttää tuntemista. Näissä kuvio onkin mennyt tutustuminen - > ihastuminen - > ystävyys

        Minulla taas ihastumisesta on seurannut parisuhde, tai sitten ei mitään suhdetta, ystävyyteen en ole päätynyt vielä kertaakaan tuossa tilanteessa jostain syystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe