Hiljainen rengas vm 2000 farkkuun?

-Juuri-

Selailinpa tältä ja myös rengasfoorumilta keskustelua Avensiksen kesärenkaiden tiimoilta; enpä löytänyt.

-Onko kellään heittää linkkia em. aiheeseen tai muuten omaa kommenttia/suositusta/varoitusta jostain kesärengasmerkistä. Kyselyn lähtökohtana on uusien renkaiden hankintatarve ja toisaalta mallin tunnettu herkkyys rengasäänien suhteen.

19

3418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antsa

      E-Carinassa ainakin on Michelinit (Energy) osoittautuneet miellyttävämmiksi kuin Nokian NRT2:et, pehmeämmät ja hiljaisemmat. Luulen että Avensiksessa sama tilanne. Joilla kokemusta, voinevat kommentoida.

    • hilja.a.

      Good Year hydragrippi, on hiljainen ja ihan hyvä ajettava.

    • rengas??

      Nei haloo! Ostakaa auto, jossa on äänieristys, niin ei tarvii renkaista syyllistä hakea!

      • niin...

        "Ostakaa auto, jossa on äänieristys"

        Voitko mainita esimerkin? Olisin kiinnostunut kuulemaan millä autolla esim. itse ajat ja jossa käytetty rengas ei vaikuta melutasoon.

        Odotan mielenkiinnolla vastaustasi?


      • Tässä
        niin... kirjoitti:

        "Ostakaa auto, jossa on äänieristys"

        Voitko mainita esimerkin? Olisin kiinnostunut kuulemaan millä autolla esim. itse ajat ja jossa käytetty rengas ei vaikuta melutasoon.

        Odotan mielenkiinnolla vastaustasi?

        Juu, voin mainita. Itse ajelen monta tonnia halvemmalla Megane break II.lla! Oli rengastus mikä hyvänsä, se on huomattavasti hiljaisempi kuin avensis....ja kaikin puolin muutenkin mukavampi ajaa. Ai niin...kokemusta on, joudun ajelemaan viikottain duunipaikkani avella.


      • -Juuri-
        Tässä kirjoitti:

        Juu, voin mainita. Itse ajelen monta tonnia halvemmalla Megane break II.lla! Oli rengastus mikä hyvänsä, se on huomattavasti hiljaisempi kuin avensis....ja kaikin puolin muutenkin mukavampi ajaa. Ai niin...kokemusta on, joudun ajelemaan viikottain duunipaikkani avella.

        dB mittari mukaan autokaupoille??

        Miksei sikäli mikäli arvostaa hiljaisuutta vaikka muiden asioiden kustannuksella. Ohessa on linkki tuoreeseen keskusteluun jossa harvinaisen tervejärkisesti ja kiihkottomasti osataan asian eri puolia tuoda esille. Onkin aika lailla koomista kun aika ajoin joku ego pullistellen, milloin milläkin perusteella pistää oman valintansa ja omat valintaperusteensa ylivertaiseen asemaan ikäänkuin ne olisivat yleispäteviä kaikille muillekin. Luuletko tosiaan että ranskalaiset autot ovat jotenkin harvinaisia omistaa, vaikea saada koeajolle tms. jottei kuka hyvänsä pääse kokeilemaan konjakkimaan lahjoja autoilevalle maailmalle...

        Kahden rellun ja yhden citikan jälkeen on helppo sanoa että ne kieltämättä ovat hyvia ajaa ja mukavia jne. Oma painotus vain nyt sattuu sijoittumaan sinne luotettavuuden ja vähävikaisuuden puolelle joten on helppo, Aven jälkeen, sanoa kiitos ei!

        Ja niitä sekalaisia työpaikan liisattuja kulkupelejä on muillakin käytössä joten sekin harhaluulo että omaisit jotenkin ylivertaisen laajan kokemuksen autoista on lievästi sanoen koominen...

        ----------------------------------------------

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000799&posting=22000000007562793

        ""LAATU on tuotteen kyky täyttää asiakkaan sille asettamat odotukset/vaatimukset. Eli jos asiakkaan mielestä auton tärkein ominaisuus on luotettavuus, silloin auto on laadukas jos se on luotettava vaikka muut ominaisuudet eivät huippuluokkaa olisikaan. Jos sen sijaan asiakas arvostaa mukavuutta ja hyvin toimivaa jousitusta, on auto laadukas jos ne vaatimukset täyttyvät vaikkei luotettavuus olisikaan parhaiden tasolla.

        Autoissa on onneksi vielä eroja, eroja on myös ihmisten autoilleen asettamilla vaatimuksilla. Tarjolla olevista merkeistä voi sitten jokainen valita itselleen ja kukkarolleen sopivimman""


      • Meillä
        -Juuri- kirjoitti:

        dB mittari mukaan autokaupoille??

        Miksei sikäli mikäli arvostaa hiljaisuutta vaikka muiden asioiden kustannuksella. Ohessa on linkki tuoreeseen keskusteluun jossa harvinaisen tervejärkisesti ja kiihkottomasti osataan asian eri puolia tuoda esille. Onkin aika lailla koomista kun aika ajoin joku ego pullistellen, milloin milläkin perusteella pistää oman valintansa ja omat valintaperusteensa ylivertaiseen asemaan ikäänkuin ne olisivat yleispäteviä kaikille muillekin. Luuletko tosiaan että ranskalaiset autot ovat jotenkin harvinaisia omistaa, vaikea saada koeajolle tms. jottei kuka hyvänsä pääse kokeilemaan konjakkimaan lahjoja autoilevalle maailmalle...

        Kahden rellun ja yhden citikan jälkeen on helppo sanoa että ne kieltämättä ovat hyvia ajaa ja mukavia jne. Oma painotus vain nyt sattuu sijoittumaan sinne luotettavuuden ja vähävikaisuuden puolelle joten on helppo, Aven jälkeen, sanoa kiitos ei!

        Ja niitä sekalaisia työpaikan liisattuja kulkupelejä on muillakin käytössä joten sekin harhaluulo että omaisit jotenkin ylivertaisen laajan kokemuksen autoista on lievästi sanoen koominen...

        ----------------------------------------------

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000799&posting=22000000007562793

        ""LAATU on tuotteen kyky täyttää asiakkaan sille asettamat odotukset/vaatimukset. Eli jos asiakkaan mielestä auton tärkein ominaisuus on luotettavuus, silloin auto on laadukas jos se on luotettava vaikka muut ominaisuudet eivät huippuluokkaa olisikaan. Jos sen sijaan asiakas arvostaa mukavuutta ja hyvin toimivaa jousitusta, on auto laadukas jos ne vaatimukset täyttyvät vaikkei luotettavuus olisikaan parhaiden tasolla.

        Autoissa on onneksi vielä eroja, eroja on myös ihmisten autoilleen asettamilla vaatimuksilla. Tarjolla olevista merkeistä voi sitten jokainen valita itselleen ja kukkarolleen sopivimman""

        Niin...henk.koht. ajattelen näin: Ajan n.25 tuhatta km. vuodessa, ajan autolla n.3 vuotta, jonka jälkeen vaihdan uuteen...Renut on kestäny todella hyvin tämän ajan! Mua kun ei kiinnosta tippaakaan se, miten renut kestää esim. 100t. jälkeen. Ja hyvityshinnatkin ovat olleet todella hyvät. Joten miksi en ajelisi mukavalla autolla??
        Varmaan useat tojofanitkin vaihtaa muutaman vuoden välein autoaan, mutta silti halutaan ohjailla kiemurtelevaa ja meluavaa kulkuneuvoa...en ymmärrä!


      • -Juuri-
        Meillä kirjoitti:

        Niin...henk.koht. ajattelen näin: Ajan n.25 tuhatta km. vuodessa, ajan autolla n.3 vuotta, jonka jälkeen vaihdan uuteen...Renut on kestäny todella hyvin tämän ajan! Mua kun ei kiinnosta tippaakaan se, miten renut kestää esim. 100t. jälkeen. Ja hyvityshinnatkin ovat olleet todella hyvät. Joten miksi en ajelisi mukavalla autolla??
        Varmaan useat tojofanitkin vaihtaa muutaman vuoden välein autoaan, mutta silti halutaan ohjailla kiemurtelevaa ja meluavaa kulkuneuvoa...en ymmärrä!

        "..... aika lailla koomista kun aika ajoin joku ego pullistellen, milloin milläkin perusteella pistää oman valintansa ja omat valintaperusteensa ylivertaiseen asemaan ikäänkuin ne olisivat yleispäteviä kaikille"

        Senkun ajat millä haluat mutta älä tyrkytä omaa sakramettiasi muille ainoana totuutena. Vielä pitää vettä virrata Vantaankoskesta, Laatokallinen, ennenkuin itse siirryn taas relluihin.

        Yksi asia särähtää korvaan: "tojofanitkin..."

        Luuletko tosiaan että joku täysikasvuinen voisi jotenkin ihailla autoaan? Käypä joskus autotehtaalla niin huomaat etteivät peltilehmät ole muita koneita kummoisempia....

        vrt.
        Leikkuupuimurifani....
        Tiekarhufani...
        Traktorifani...
        Autofani..
        Kalliomurskainfani
        Lentokonefani...

        Onko ihmisen tekemässä autossa tai muussa peltikasassa mitään ihailtavaa vaikka olisi mikä merkki hyvänsä?? Vaikka olisi kuinka hyvin ajettava Renault??


      • meillä
        -Juuri- kirjoitti:

        "..... aika lailla koomista kun aika ajoin joku ego pullistellen, milloin milläkin perusteella pistää oman valintansa ja omat valintaperusteensa ylivertaiseen asemaan ikäänkuin ne olisivat yleispäteviä kaikille"

        Senkun ajat millä haluat mutta älä tyrkytä omaa sakramettiasi muille ainoana totuutena. Vielä pitää vettä virrata Vantaankoskesta, Laatokallinen, ennenkuin itse siirryn taas relluihin.

        Yksi asia särähtää korvaan: "tojofanitkin..."

        Luuletko tosiaan että joku täysikasvuinen voisi jotenkin ihailla autoaan? Käypä joskus autotehtaalla niin huomaat etteivät peltilehmät ole muita koneita kummoisempia....

        vrt.
        Leikkuupuimurifani....
        Tiekarhufani...
        Traktorifani...
        Autofani..
        Kalliomurskainfani
        Lentokonefani...

        Onko ihmisen tekemässä autossa tai muussa peltikasassa mitään ihailtavaa vaikka olisi mikä merkki hyvänsä?? Vaikka olisi kuinka hyvin ajettava Renault??

        Missäköhän vaiheessa olen egoa pullistellu?
        Olen ymmärtäny, että tämä on keskustelupalsta, jossa on tapana herättää keskustelua autoista!
        En mielestäni ole omaa valintaani pistänyt ylivertaiseen asemaan, jos aikoisin ajaa autollani esim.200t ja 6 vuotta, valintani voisi hyvinkin olla toyota. Ei pitäisi ottaa hernettä nenään jostain sanasta tai väitteestä, vaan esittää oma asiallinen näkemyksensä. Mutta hyvvää jatkoa sulle toyotasi kanssa...


      • -Juuri-
        meillä kirjoitti:

        Missäköhän vaiheessa olen egoa pullistellu?
        Olen ymmärtäny, että tämä on keskustelupalsta, jossa on tapana herättää keskustelua autoista!
        En mielestäni ole omaa valintaani pistänyt ylivertaiseen asemaan, jos aikoisin ajaa autollani esim.200t ja 6 vuotta, valintani voisi hyvinkin olla toyota. Ei pitäisi ottaa hernettä nenään jostain sanasta tai väitteestä, vaan esittää oma asiallinen näkemyksensä. Mutta hyvvää jatkoa sulle toyotasi kanssa...

        CopyPastin alle pari valikoitua "keskustelun herättäjää" Kun lähtökohtana oli mielestäni aikalailla neutraali kysymys saman merkin muiden käyttäjien rengassuosituksesta ja vastaukseksi tulee pari "keskustelun herättäjää" niin... kieltämättä herätti keskustelua...



        Se siitä ja keväänjatkot rellukuskeillekin.

        Ja kiitokset vastaamaan vaivautuneille!


        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        "Nei haloo! Ostakaa auto, jossa on ÄÄNIERISTYS, niin ei tarvii renkaista SYYLLISTÄ hakea!"

        "JOUDUN ajelemaan viikottain duunipaikkani avella".

        "mutta silti halutaan ohjailla KIEMURTELEVAA ja MELUAVAA kulkuneuvoa".


      • Tenkrat

        Ihan samaa mieltä! Meidän firmassa on uusiakin Aveja ja vaikka sitä kuinka telkkarissa selitetään hiljaiseksi niin ero on iso verrattaessa sitä esimerkiksi talossa oleviin Peugeot 406:iin.


    • On Aven kesärenkaista juttua ollut Toyota palstalla useasti. Selaappa varmuudeksi Yleistä Toyotasta palstakin, sielä on varmasti joukossa Avensis-juttuja ajalta jolloin ei vielä ollut omaa osiota Avensikselle.

      Omasta kokemuksesta voin sanoa että Nokian renkaita ei vanhanmalliseen Avensikseen kannata laittaa. Voi tulla tärinäongelmia joita ei saa tasapainotuksella ratkaistua. Samaa ovat muutkin sanoneen Nokialaisista Avessa. Samoin kannattaa olla tarkkana, jos laitat aluvanteet. Suosittelen vanteita, jotka menevät Aveen ilman soviterenkaita.

      • HuAnohappi

        Nokialaiset toimii vain museoautoissa ei liikenteessä olevissa.


    • farkussa

      Nokian NrHi. Jotkut moittivat että ei saa kunnolla tasapainoon. Huonompi tuuri. Mulla toimii hienosti.

      Lisäksi takaluukkuun on laitettu ääneneristeet, kuin myös muualle takatilaan.
      Nyt laitoin myös takasisälokasuojat eristettynä.

      Voi sanoa että on hiljainen auto.

      T. D4D

      • masa

        Mitä olet laittanut äänieristeiksi? Miten saa esim. takasivupaneelit irti?


      • näitä
        masa kirjoitti:

        Mitä olet laittanut äänieristeiksi? Miten saa esim. takasivupaneelit irti?

        Bitumilevyä, jossa tarrakiinnitys. Kuumailmapuhaltimella lämmittää niin saa muotoiltua.
        Lisäksi sentin paksuista, vihreää äänieristemattoa.
        Panelit irtoavat kun varovasti vedät niitä.
        Ovat muovisilla nastoilla kiinni.


      • Ihmettä

        Siis pitääkö tämän hintaluokan autoa itse äänieristää! Tämäkö on sitä mainostamaanne toyota laatua?


    • Misukat

      -2000 D4D farkussa. Ovat hiljaiset ja hyvät ajaa. Myös aluille asennettuina. Nokialaisia en kyllä suosittele mihinkään yli 100€:n kotteroon jos sillä on tarkoitus ajaa yleisen liikenteen seassa,
      no ilmatteeks kyllä ottasin sillä aina näyttää löytyvän joku hassu jolle ne sit vois myydä.

    • ave

      mulla oli 1998 malin avensiksessa (farkku) michelin energyt ja olin tyytyväinen rengasääniin. Jos saat valita, ota nopeusluokka T, ovat sivuistaan hieman pehmeämmät kuin H-luokan kumit, erit. uraisella tiellä hiljaisemmat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe