No nii nuoret mopomiehet ja miksei tytötkin.
Kun ajatte sillä pikkusen tuunatulla mopollanne, miksi sitä kaasua pitää koko ajan runkuttaa päälle pois päälle pois jne?
Silloin kun ite ajelin viri soliferil ni ei sitä tarvinnu runkuttaa se meni tasakaasulla 70km/ h.
Nim vanha mopojonne.
Mopedin kaasutus
24
875
Vastaukset
- Anonyymi
No en tiiä kyllä kuka runkuttaa kaasua päälle/pois kesken kovien nopeuksien. Totta kai risteyksessä voi vähä huudattaa ja pienillä nopeuksilla jossai keskustassa. Menee ne mopot edellee sen 70kmh tasakaasulla :))
- Anonyymi
Miksi risteyksessä voi vähä huudattaa? Juuri siksi teitä inhotaan...
- Anonyymi
Hyvin toimivan moottorin kuuluu käydä tasaista tyhjäkäyntiä, ilman mitään kaasun pumppaamista. Jos tyhjäkäynti on liian matala, ja moottori alkaa ravistaa, voi tyhjäkäyntiä säätää korkeammaksi. Jatkuva kierrosten nostaminen/laskeminen paikallaan ollessa rasittaa moottoria, ja huonolla tuurilla kone voi leikata kiinni.
- Anonyymi
Kaasutteleeko autoilijatkin jatkuvasti risteyksissä ja pienillä nopeuksilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin toimivan moottorin kuuluu käydä tasaista tyhjäkäyntiä, ilman mitään kaasun pumppaamista. Jos tyhjäkäynti on liian matala, ja moottori alkaa ravistaa, voi tyhjäkäyntiä säätää korkeammaksi. Jatkuva kierrosten nostaminen/laskeminen paikallaan ollessa rasittaa moottoria, ja huonolla tuurilla kone voi leikata kiinni.
Ja bensaa palaa hukkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasutteleeko autoilijatkin jatkuvasti risteyksissä ja pienillä nopeuksilla?
Ei autoa tarvitse kaasutella paikoillaan ollessa. Kylmänä moottori pitää automaattisesti korkeampia kierroksia, ja lämpimänä tyhjäkäynti on jossain 850 rpm:n tuntumassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei autoa tarvitse kaasutella paikoillaan ollessa. Kylmänä moottori pitää automaattisesti korkeampia kierroksia, ja lämpimänä tyhjäkäynti on jossain 850 rpm:n tuntumassa.
Kylmeneekö mopon moottori liikennevaloissa, jos ei jatkuvasti vatkaa kaasua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmeneekö mopon moottori liikennevaloissa, jos ei jatkuvasti vatkaa kaasua?
Miten käynnissä oleva moottori voisi kylmentyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten käynnissä oleva moottori voisi kylmentyä?
No miksi pitää sitten kaasutella, kun seisoo liikennevaloissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi pitää sitten kaasutella, kun seisoo liikennevaloissa?
Koska ovat sen verran yksinkertaisia, ja luulevat, että siitä kaasun veivaamisesta on jotain apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska ovat sen verran yksinkertaisia, ja luulevat, että siitä kaasun veivaamisesta on jotain apua.
Luulevatko ne pässit ihan aidosti, että niitä ihaillaan ja pidetään pelottavina prätkäjätkinä, kun mopo pärähtää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulevatko ne pässit ihan aidosti, että niitä ihaillaan ja pidetään pelottavina prätkäjätkinä, kun mopo pärähtää?
Jos et paina kaasuu liikennevalois nii sammuu moottori aina se ei käy tyhjällä jos et huudata
- Anonyymi
Ei ole osattu säätää tyhjäkäyntiä sopivaksi, tai sitten koneessa on niin paljon imuvuotoja, että ei ilman kierrätystä pysy käynnissä.
- Anonyymi
Se loppuu kummallisesti se mopon kaasukahvan remppaus, kun satun olemaan ekana liikennevaloissa. Polkasen autosta pari kertaa kaasupoljinta,ja putki sylkee liekit pihalle kovan paukkeen kera, niin takana on hiljaista. Yleeensä mopopojat vaihtaa kiltisti toiselle kaistalle.
- Anonyymi
ADHD ei kykene pitämään kättään paikallaan. Runkkuliike on jatkuvaa ja liikennevaloissa kun joutuu seisomaan pää pyörii kuin pöllönpoikasella.
- Anonyymi
TV-ohjelmassa näkyy juuri nytkin olevan joku tuosta nuorten kaahailusta, on se jännittävää kun on ensimmäinen auto ja pitää kokeilla pääseekö sillä kovaa.
Mutta silloin loppuu se leikki kun sattuu joku paha onnettomuus ja selviää hengissä eikä kukaan toinenkaan kuole. Silloin voi oppia jotain. - Anonyymi
Jees, ja sit toinenkin juttu: jotkut tekee vielä niin, että ajetaa kaasu pohjassa ja kytkintä runkutetaan samalla! Mikä vi**n järki siinä on?
Ihan niinku tahallaan yritettäs särkeä mopoa.
Siinä toivossa varmaan et pappa ostais uuden.
Polkupyöräkin taitaa olla liian tekninen laite näille äidin pikku kyrpeliineille.- Anonyymi
Ei tuossakaan ole järkeä. Tuossa polttaa kytkimen hyvin nopeasti. Kaikkein helpointa näille veeteille olisi antaa variaattorivetoinen skootteri, ei olisi kytkintä.
Takavetoisella autolla driftaaminen on ainoa, missä nopeasta kytkimen polkaisusta, ilman kaasun vapautusta saa apua. Eli puhutaan clutch kick -tekniikasta, tällä on idea saada takarenkaiden pito irtoamaan, ja sitä myöten auto lähtemään luisuun. Tämäkin kikka pätee lähinnä silloin, kun autossa ei ole riittävästi vääntöä saada autoa luisuun, pelkällä kaasun käytöllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossakaan ole järkeä. Tuossa polttaa kytkimen hyvin nopeasti. Kaikkein helpointa näille veeteille olisi antaa variaattorivetoinen skootteri, ei olisi kytkintä.
Takavetoisella autolla driftaaminen on ainoa, missä nopeasta kytkimen polkaisusta, ilman kaasun vapautusta saa apua. Eli puhutaan clutch kick -tekniikasta, tällä on idea saada takarenkaiden pito irtoamaan, ja sitä myöten auto lähtemään luisuun. Tämäkin kikka pätee lähinnä silloin, kun autossa ei ole riittävästi vääntöä saada autoa luisuun, pelkällä kaasun käytöllä.Ei näitä auta variaattorikaan. Liikennevaloissa pidetään etujarru päällä ja runkutetaan kaasua niin, että variaattorimopo nytkii kivasti.
- Anonyymi
Ne kutsuvat sitä "kytkinpommiksi". Mopo nytkähtää ja kikkeli kovenee.
- Anonyymi
Aika monella on piikki just ilkeesti esim. 50kmh kohalla, joten nopeuden pitäminen suht tasasena vaatii runkkaamista. Kaikenlaista.
-Ent. moboboika - Anonyymi
Hirveämmin ei nykyään mopoilla voi mennä edes 70km/h. On laitonta eikä mopot sitä kestä kun monissa on vain äänekäs ja halpa ruohonleikkurin moottori.
- Anonyymi
Laitonta se virittäminen on ollut mopojen kohdalla aina. Tosin on todella harvinaista löytää liikenteestä mopo, mitä ei oltaisi viritetty. Itseasiassa pienet moottorit kestävät hyvin virittämistä, kunhan se vain tehdään kunnolla.
- Anonyymi
Kaikki eivät välttämättä tyydy alkuperäisen moottorin virittämiseen, vaan vaihtavat koko moottorin iskutilavuudeltaan isompaan. Esim. Honda Monkey -tyylisten mopojen runkoon käy 125 cm3:n kone suoraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741