Yberläheisriippuvainen kissa, mitä tehdä?

Anonyymi

Otin mun kissan vuosi sitten aikuisena luokseni asumaan. Kukaan ei tiedä tarkkaa ikää, mutta hän on arviolta 4-7 -vuotias. Historiastakaan ei ole tarkempaa tietoa.

Kissa seuraa minua kaikkialle, krähisee (hänen tapa "maukua") saadakseen huomiota, pyörii jaloissa, koittaa sihdata näkökenttääni pyörimään, tulee vessaankin perässä ja koittaa änkeä joko syliin, tai hartioille ja raapii tajuamatta. Jos istun mihin tahansa, on välittömästi änkemässä syliin / niskaan ja toistaa tätä käytöstä suorastaan maanisesti, vaikka pistäisi lattialle vaikka kuinka monta kertaa. Nuolla lipittää myös koko ajan kättä, hiuksia, naamaa tms.. On tyttö, mulla aloittaa joskus sellaisen kollimaisen huudon, jos ei saa huomiota. Ihan sama vaikka olisin huomioimatta.

Leluja on varmaan puoli säkillistä, mutta leikkiminen loppuu välittömästi, kun minä en ole mukana koko ajan ja leikkiestäänkin on "laiska". Usein on kättä puskemassa tai syliin änkemässä leikkihetkinäkin. Ei ole vähääkään omatoiminen.

Tuo jatkuva kimpussa hääriminen ja maaninen perässä roikkuminen on tullut jo siihen pisteeseen, että minä vietän aikaani makkarissa, kun kissa on saanut omia olkkarin. Sen olen onneksi saanut koulutettua, että saan viettää hetkiä myös yksin. En saa katsella telkkariakaan, kun kissa änkee niskaan, naamalle, kynsii, nuolee, tai pyörii pöydällä telkkarin edessä huomiota saadakseen. Minulla on ollut vuosien varrella useita kissoja, mutta tämä tapaus on jo hieman rasittava.

Kaverit ei suostu ottamaan kissaa enää hoitoon juuri tuon luonteen vuoksi ja siksi, kun on kranttu myös ruuan suhteen (suostuu syömään jotain tiettyä ruokaa vain satunnaisesti, vaikkei ole allergioita tms.) mihinkään ei voi reissatakaan, koska kissa oksentaa ja kakkii allensa. Kertakokeilu riitti.

Onko kellään ollut samanlaista kissaa? Miten saitte kissan olemaan itsenäisempi? Sosiaalisuus on tosi ok, mutta ei tuollainen maaninen pakkohuomionhaku.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla oli ylipainoinen kissa. Pistin sen laihdutuskuurille. Sen seurauksena iltaisin, kun katsoin tv:tä nojatuolissa istuen, tuli kissa istumaan lattialle tv:n ja minun väliin. Se tuijotti minua silmiin vaikka tunnin, niin kauan, että lopulta annoin sille ruokaa. On ne mystisiä otuksia.

      • Anonyymi

        Tosi hyvä, kun annoit ruokaa. Ei ihminen pärjää kissalle oveluudessa. Ja miksi pitää laittaa kissa dieetille? Eiköhän tärkeintä ole kissan elämänlaatu ja onnellisuus. Niillä on muutenkin niin lyhyt elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvä, kun annoit ruokaa. Ei ihminen pärjää kissalle oveluudessa. Ja miksi pitää laittaa kissa dieetille? Eiköhän tärkeintä ole kissan elämänlaatu ja onnellisuus. Niillä on muutenkin niin lyhyt elämä.

        Lyhyt? edellinen kissani eli vajaat 15 v. Tiedän yli 18 vuotiaitakin, eräs kissa oli täyttänyt 22, ja saanut syöpäkasvaimen, jonka takia piti omistajan lopetuttaa, eikä muun peruskunnon. oli nopeasti etenevä syöpä.


    • Anonyymi

      Ei sitä kissaa voi tuosta käytöksestä eroon kouluttaa. Käytös kaikinpuolin viittaa liian aikaisin emosta vieroitettuun pentuun.

      Itsellä 13v vastaava tapaus. Tosin sillä emo kuoli kisun ollessa muutaman viikon vanha. 8vuotiaaks asti kissa lymyili sohvan alla häntä koipien välissä ja pissi rasahduksista allensa. Nykyään hieman rohkeampi. Arka ja läheisriippuvainen toki edelleen. Tunkee paidan sisälle ja roikkuu olkapäässä kiinni, jos olemme kaksin kotona.
      Ite kyllä pidän kissastani ja ymmärrän että käytös vain pelokkuutta joka johtuu pentuiän traumasta.

      Jollet jaksa kissaa niin käy lopettamassa se. Älä missään nimes anna eteenpäin, kun toisella on jo trauma ja trauman mukaista käytöstä.

    • Anonyymi

      Se tykkää sinusta. Huomiotahan se pyytää. Koska ei ole varma rakastatko sinä.

    • Anonyymi

      Mulla oli teininä juurikin tuommoinen kissa, ja minä taas tykkäsin! Meidän nykyisiä kissojamme ei ihminen voisi vähempää kiinnostaa... Nekin ovat rakkaita, mutta vanhemman ehdin viedä jo lääkärille tutkittavaksi, kun luulin sen olevan sairas... Kun se ei roikkunut minussa kiinni! :D Jos et jaksa häntä, niin etsi kisulle uusi koti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe