Miksi sivulta haussa on pitkä viive?

Anonyymi

Esimerkki: Haluaisin hakea S24 keskustelusta tänään kirjoitettuja kommentteja. Vaikka sivun näyttää lataantuneen kokonaan ja siellä näkyy useassa kohtaa "tänään", kestää pitkän aikaa, että haku sivulta löytää nuo kohdat. Asia näyttäisi olevan näin monella eri selaimella. Mikä maksaa?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suoli24:nen on kuuluisa siitä että samat jo kymmenen vuotta vanhat virheet palaavat ajoittain. Pienellä työvoimalla käpistellään koodia tehdään purkkapaikkauksia, tehdään "uudistuksia" jotka vain hankaloittavat käyttöä. Totu siihen hottentotti.

      • Anonyymi

        Ja tukkeentuneet serverit aiheuttavat kaikenlaisia viiveitä. Täällä kun koetetaan toimia mahdollisimman pienellä budjetilla niin 502 bad gateway pukkaa jatkuvasti.


    • Anonyymi

      Vieritä sivu alusta loppuun, ja hae vasta sitten. Ketjulistaus renderöidään kuten ennen vanhaan, ja se toimii, mutta viestisivut renderöidään vain muutama rivi alusta, eikä haut toimi, ennen kuin koko sivu on käytettävissä, tai toimii mutta vain niiltä osin kuin sivu on ladattu.

      Sivujen lataus nopeutustahan tällä kai yritetään tavoitella, mutta on hiton huono tapa.

      • Anonyymi

        Lisätäänpä vielä, uskon että tämä ratkaisu on vaihtoehto noiden pitkien, satoja viestejä sisältävien ketjujen rajoittamiselle, jotka kuormittavat palvelinta ja käyttäjän konetta. Parempi vaihtoehto olisi rajoittaa ketjujen pituus 100 viestiin, tai 50 viestiin paremminkin, koska näyttää siltä että 99% noista pitkistä ketjuista on sämppäreiden roskaa.


      • Anonyymi

        Tuntuu, että ei löydä vielä sittenkään, vaikka jo näen hakemani. Eikö selainten haut näe samaa mitä ne jo näyttää?

        Paremmin liikennettä rajoittaisi, että ainakin vanhoista kommenteista näkyisi oletuksena vain otsikkorivit. Loput voisi sitten halutessaan aukoa yksitellen tai kaikki. Joskus aikoja sitte useimmat asiat toimi paremmin. Oli toimiva haku viesteistä, havainnollinen puurakenne, kommentteihin sai otsikot, pystyi anonyyminäkin valitsemaan nimimerkin jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätäänpä vielä, uskon että tämä ratkaisu on vaihtoehto noiden pitkien, satoja viestejä sisältävien ketjujen rajoittamiselle, jotka kuormittavat palvelinta ja käyttäjän konetta. Parempi vaihtoehto olisi rajoittaa ketjujen pituus 100 viestiin, tai 50 viestiin paremminkin, koska näyttää siltä että 99% noista pitkistä ketjuista on sämppäreiden roskaa.

        Ja lisäksi esim 30 vrk rajoitus kommentoimiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi esim 30 vrk rajoitus kommentoimiseen.

        Parempi MAX 50 viestiä ketjua kohti.


    • Anonyymi

      Viestit ovat nykyään ns. komponentteja, ja niitä kaikkia ei ladata automaattisesti etukäteen. Näin vähennetään palvelimen kuormitusta.

    • Anonyymi

      Google rajoittaa max 4 ekaa viestiä latautumaan. Tämän selvitti eräs taituri palstalla. Ylläpito ei voi asialle mitään.

      Olen täälläkin kysellyt tästä ja on selvinnyt, että joidenkin henkilöiden latautumista ei rajoiteta. Vastaukset ovat olleet niin kiemurtelevia ettei saa selvää miksi.
      Syntyi korviahuimaava radiohiljaisuus, kun selvisi ettei kaikilla ketjut lataudu.

      Siis joillakin latautuu koko ketju ja haku sivulta toimii kuten ennenkin.
      Epäilen poliittista syytä rajoittamiseen. Henkilö on sanonut jotain mikä ei sovi kuukkelin näkemykseen.
      Joillakin ketju latautuu mahd siksi, että käyttää "oikeaa" selainta.

      Jatkakaa tämän selvittämistä. Minä todnäk olen piakkoin bannissa etten voi kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Ei valehtelusta ole annettu porttikieltoja, ei täällä montaa minun lisäksi olisi jos täyttä sontaa suoltava bannattaisiin.


      • Anonyymi

        Alkoiko viestistäni taas korviahuimaava radiohiljaisuus?
        Kuukkelille olisi erittäin paha mainetahra, jos se rajoittaa S24:ssä joitain tiettyjä henkilöitä ja se tulisi julki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe