Kuuban valloittajat

Zede

Onko kukaan nähnyt kyseistä elokuvaa? Kiinnostaisi tietää millainen se on.

6

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rkb

      Ei kovinkaan hyvä. Pinnallisia irrallisia otoksia autokaupoista ja autonasentajan sairaudesta. Muutaman nätin maisemapläjäyksen varassa homma ei toimi.

      • Zede

        Olisihan se kiva nähdä, kun ei noita suomalaisten ohjaamia Kuuba tarinoita ole pahemmin tarjolla.


      • Tiina
        Zede kirjoitti:

        Olisihan se kiva nähdä, kun ei noita suomalaisten ohjaamia Kuuba tarinoita ole pahemmin tarjolla.

        Minä olen puolestani sitä mieltä, että elokuva oli todella hyvä. Onhan pelkästään Che Guevaran auto jo kiinnostava, mutta elokuva meneekin paljon syvemmälle Kuubalaiseen elämään: arkeen, ongelmiin, perheeseen, historiaan ja ihmisiin.

        Suosittelen lämpimästi!


      • Sepe-Vaara
        Tiina kirjoitti:

        Minä olen puolestani sitä mieltä, että elokuva oli todella hyvä. Onhan pelkästään Che Guevaran auto jo kiinnostava, mutta elokuva meneekin paljon syvemmälle Kuubalaiseen elämään: arkeen, ongelmiin, perheeseen, historiaan ja ihmisiin.

        Suosittelen lämpimästi!

        ...Kuuban valloittajia lämpimästi. Elokuva pureutuu hauskasti amerikanrautojen korjaamisen / korjaajan kautta tosiaan myös syvemmin Kuubaan ja varsinkin sen historiaan. Ja itse tarina sokeutuvasta autonkorjaajasta on koskettava. Tarinan päähenkilö on siis lähes sokea autonkorjaaja jonka poika (?) toimii vanhuksen "käsinä" päähenkilön tuntiessa autot niin hyvin että kykenee pelkästään auton äänistäkin päättelemään mikä niissä on vikana ja siten neuvomaan pojalle mitä tulee tehdä.


      • Marian
        Sepe-Vaara kirjoitti:

        ...Kuuban valloittajia lämpimästi. Elokuva pureutuu hauskasti amerikanrautojen korjaamisen / korjaajan kautta tosiaan myös syvemmin Kuubaan ja varsinkin sen historiaan. Ja itse tarina sokeutuvasta autonkorjaajasta on koskettava. Tarinan päähenkilö on siis lähes sokea autonkorjaaja jonka poika (?) toimii vanhuksen "käsinä" päähenkilön tuntiessa autot niin hyvin että kykenee pelkästään auton äänistäkin päättelemään mikä niissä on vikana ja siten neuvomaan pojalle mitä tulee tehdä.

        Kuuban valloittajat ei elokuvana ja dokkarina ollut erityisen onnistunut - siitä puuttui jotenkin selkeä idea. Vähän siinä oli sellaista "kuvataan nyt jotain ja toivotaan että saadaan hyvää matskua"- meininkiä. Mutta dokkarissa on varmaan aina se vaara, että ei tosiaan voi tietää millaista matskua sitä loppujen lopuksi kertyy. Jos hakemalla hakee, niin sellaiset yhtäläiset teemat nousivat, että yritetään korjata sekä vanhaa miestä ja vanhaa autoa. Molemmissa kun oli vähän vikaa, sokeus miehellä tulossa jne. Se oli ihan "hauska" pointti.
        Onhan se ylipäätään kiva nähdä Kuubasta mitä tahansa, kun siitä niin vähän mitään ainakaan täällä Suomessa näytetään..


      • rkb
        Zede kirjoitti:

        Olisihan se kiva nähdä, kun ei noita suomalaisten ohjaamia Kuuba tarinoita ole pahemmin tarjolla.

        Niinkuin huomaat, mielipiteet vaihtelee. Kannattaa käydä muodostamassa oma mielipide, siinä mielessä kyllä suosittelen sitä. Ei se elokuvana mun mielestä hyvä ollut, mutta varmaankin olis jäänyt harmittamaan jos en olis käynyt katsomassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe