Lukko-Hifk

Naurettavaa

11

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Beagle Boy

      Tuskin rikosilmoituksen tekijä löytyy poliisi-
      kunnasta. Tässä kun ei riitä, että halkaistaan
      pilkku, vaan se näköjään vielä laitetaan 16:een
      osaan. Ainakaan näin jälkeenpäin ei kenellekään
      nujakasta syntynyt vammoja, joten kyseessä on
      RL 21:7:n mukainen lievä pahoinpitely. Se taas
      on asianomistajarikos, mistä kukaan ei ole esit-
      tänyt mitään vaatimuksia. Poliisilla riittää
      muitakin hommia, mutta kun tästä on tullut val-
      takunnallinen mediatapahtuma, niin tutkiahan
      se pitää. Toivottavasti kukaan ei esitä mitään
      vaatimuksia, jolloin rikosilmoituksen tekijä
      saa hatullisen p...kaa.

      • Naurettavaa

      • valopään

    • Pena

      Kyllä tuo ite pelaajien "tappeleminen" on se kaikkein naurettavin asia tällä kertaa. Isot miehet nysvää jossain laatikossa suojat päällä. Joukkueen omistajalta tulee välillä kehoitus tapella, että yleisö viihtyisi katsomossa! Pelleilyks menny koko lätkän peluu!
      Nyrkkeily on ihan oma laji, sitä ei pidä suorittaa luistimet jalassa kaukalossa, varsinkaan ku ei osaa!

    • Taas haukutaan poliisia ilman mitään taustatietoja. Ottakaa selvää taustoista, ennekuin auotte päätä ja haukutte poliisia...

      • Naurettavaa

        Tiedän, että yksityinen taho on tehny tutkintapyynnön, mutta Rauman poliisi voisi ottaa järjen käteen ja ilmoittaa, että kyseessä on korkeintaan lievä pahoinpitely, joka on asianomistajarikos. Turha tutkia kun siitä ei saa pahoinpitelyä tekemälläkään.


      • Naurettavaa kirjoitti:

        Tiedän, että yksityinen taho on tehny tutkintapyynnön, mutta Rauman poliisi voisi ottaa järjen käteen ja ilmoittaa, että kyseessä on korkeintaan lievä pahoinpitely, joka on asianomistajarikos. Turha tutkia kun siitä ei saa pahoinpitelyä tekemälläkään.

        Kyllä toi otsikko on aika harhaanjohtava, ei se ainakaan kehu poliiseja.

        Jos on otettu rikosilmoitus vastaan, pitäähän sitä selvittää, mitä on käynyt ja mikä rikos olisi mahdollisesti toteutunut. Pakkohan sitä on ensin tutkia ja sitten vasta tehdään syyttämättäjättämispäätös ja päätetään tutkinta (ei rikosta, asianomistajarikos tms). Ja kai syyttäjälläkin on jotain sanottavaa...


      • Naurettavaa
        BlueRoan kirjoitti:

        Kyllä toi otsikko on aika harhaanjohtava, ei se ainakaan kehu poliiseja.

        Jos on otettu rikosilmoitus vastaan, pitäähän sitä selvittää, mitä on käynyt ja mikä rikos olisi mahdollisesti toteutunut. Pakkohan sitä on ensin tutkia ja sitten vasta tehdään syyttämättäjättämispäätös ja päätetään tutkinta (ei rikosta, asianomistajarikos tms). Ja kai syyttäjälläkin on jotain sanottavaa...

        Myönnän, että otsikko oli harhaanjohtava.
        Mutta poliisille ei ole jätetty rikosilmoitusta vaan tutkintapyyntö, jonka poliisi olisi voinnut jo tässä vaiheessa todeta turhaksi.
        Olen aivan varma, että jossain vaiheessa tulee poliisilta ilmoitus, että ei tutkita/asianomistajarikos. Poliisilla on muutenkin resurssipula, joten tälläiset kaikki "turhat ilmoitukset" voitaisiin kyllä karsia jo ilmoitus vaiheessa pois.
        Ja syyttäjällä ei ole tähän asiaan mitään sanottavaa. Voisin lyödä vaikka vetoa, että joku Rauman syyttäjistäkin näki kyseiset tapahtumat paikanpäällä/tv:sta.


      • Naurettavaa kirjoitti:

        Myönnän, että otsikko oli harhaanjohtava.
        Mutta poliisille ei ole jätetty rikosilmoitusta vaan tutkintapyyntö, jonka poliisi olisi voinnut jo tässä vaiheessa todeta turhaksi.
        Olen aivan varma, että jossain vaiheessa tulee poliisilta ilmoitus, että ei tutkita/asianomistajarikos. Poliisilla on muutenkin resurssipula, joten tälläiset kaikki "turhat ilmoitukset" voitaisiin kyllä karsia jo ilmoitus vaiheessa pois.
        Ja syyttäjällä ei ole tähän asiaan mitään sanottavaa. Voisin lyödä vaikka vetoa, että joku Rauman syyttäjistäkin näki kyseiset tapahtumat paikanpäällä/tv:sta.

        Resurssipula on, en kiistä, mutta ennenkuin asia menee tutkinnanjohtajalle, joka tekee päätökset, on ilmoitus kirjattava poliisille. Ei poliisimies, joka on ottanut ilmoituksen vastaan, ole välttämättä nähnyt kyseistä tilannetta/peliä ja vaikka olisikin, niin tutkinnanjohtaja tekee päätökset, ei ilmoituksen vastaanottaja.
        Uskon, ettei asiaa kyllä kauaa poliisi tutki.


      • Naurettavaa
        BlueRoan kirjoitti:

        Resurssipula on, en kiistä, mutta ennenkuin asia menee tutkinnanjohtajalle, joka tekee päätökset, on ilmoitus kirjattava poliisille. Ei poliisimies, joka on ottanut ilmoituksen vastaan, ole välttämättä nähnyt kyseistä tilannetta/peliä ja vaikka olisikin, niin tutkinnanjohtaja tekee päätökset, ei ilmoituksen vastaanottaja.
        Uskon, ettei asiaa kyllä kauaa poliisi tutki.

        Toivottavasti tutkinta ei myöskään johda mihinkään, muuten yli-innokkaat kansalaiset rupeavat tehtailemaan näitä ilmoituksia jokaisesta urheilutapahtumasta, jossa hieman käytetään väkivaltaa.
        Johan Timben tapauskin lisäsi poliisin töitä. Tänä päivänä tuntuu olevan joku muoti-ilmiö saada kaikki syytteisiin lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ymmärrän toki ne ilmoitukset joissa on todellakin käytetty jotain lasta hyväksi, mutta kun niitä tuntuu olevan koko ajan lisää,lisää ja lisää. Ja aina vaan puhutaan korvauksista. Tosin media on varmaankin omalta osaltaan myötävaikuttanut tähän ilmiöön.


      • Naurettavaa
        Naurettavaa kirjoitti:

        Toivottavasti tutkinta ei myöskään johda mihinkään, muuten yli-innokkaat kansalaiset rupeavat tehtailemaan näitä ilmoituksia jokaisesta urheilutapahtumasta, jossa hieman käytetään väkivaltaa.
        Johan Timben tapauskin lisäsi poliisin töitä. Tänä päivänä tuntuu olevan joku muoti-ilmiö saada kaikki syytteisiin lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ymmärrän toki ne ilmoitukset joissa on todellakin käytetty jotain lasta hyväksi, mutta kun niitä tuntuu olevan koko ajan lisää,lisää ja lisää. Ja aina vaan puhutaan korvauksista. Tosin media on varmaankin omalta osaltaan myötävaikuttanut tähän ilmiöön.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000478&posting=22000000007588577


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe