the Sims 3 käynnistysikkuna ei aukea pelissä

Anonyymi

Apua!! Mulla sattuu olemaan ongelmana päästä Sims 3 peliin sisälle. Kun avaa pelin käynnistysikkunan se avautuu mustaksi ruuduksi kokonäytölle normaalisti, mutta sen jälkeen sulkee peli-ikkunan pois eikä päästä peliin ollenkaan. Ongelma alkoi kun latasin sims 3 cc peli materiaaleja sisältöön. Katsoin tiettyjä ohjeita miten tapahtuu ja minne niitä kuuluu lataa. Toisenakin ongelmana ilmeni cc lataamisen jälkeen ettei ne näy ollenkaan sims 3 käynnistysikkunan ladatuissa tiedostoissa. Ohjeita katsomalla ne ymmärtääkseni olisi pitänyt näkyä sielläkin. Olisiko joku tietoinen asiasta tai osaisiko neuvoa miten saan korjattua ongelman. Olisi myös kiva saada ladatut cc toimimaan pelissä. Kiitos jo etukäteen!

11

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "...Olisiko joku tietoinen asiasta tai osaisiko neuvoa miten saan korjattua ongelman. ..."

      En ole tietoinen asiasta, mutta osaan toki neuvoa. :)

      Poista CC:t sieltä minne ne laitoit ja siirrä ne sinne mihin ne kuuluvat.
      (Kuvauksen perusteella ne joutuivat väärään kansioon, tms. Vika oli joko ohjeissa tai niiden noudattamisessa.)

      • Anonyymi

        Kiitos todella paljon vastaamisesta!
        Eli olen laittanut kaikki cc Mods kansioon ja sieltä package kansioon. Sielä sitten ladatut tiedostot näkyvät joko package päätteisinä ja osa kylläkin myös the sims 3 käyttäjäsisältönä, lisäksi jotkut ladatut tiedostot näkyvät myös blend tiedostona. voisiko vika johtua näistä?..
        Eli pitääkö poistaa kaikki ne cc tiedostot sims 3
        Mods pagkage kansiosta joiden pääte ei ole package päätteinen ja siirtää ne johonkin toiseen kansioon?
        Tämänkö tehtyä siis cc pitäisi toimia ja saisi asennettua peliin käynnistyssovelluksesta ne peliin ja pelin pitäisi avautua? Varmennan vain vielä kun tuntuu että olen ihan uuno näiden asioiden kanssa näin ensikertalaisena😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos todella paljon vastaamisesta!
        Eli olen laittanut kaikki cc Mods kansioon ja sieltä package kansioon. Sielä sitten ladatut tiedostot näkyvät joko package päätteisinä ja osa kylläkin myös the sims 3 käyttäjäsisältönä, lisäksi jotkut ladatut tiedostot näkyvät myös blend tiedostona. voisiko vika johtua näistä?..
        Eli pitääkö poistaa kaikki ne cc tiedostot sims 3
        Mods pagkage kansiosta joiden pääte ei ole package päätteinen ja siirtää ne johonkin toiseen kansioon?
        Tämänkö tehtyä siis cc pitäisi toimia ja saisi asennettua peliin käynnistyssovelluksesta ne peliin ja pelin pitäisi avautua? Varmennan vain vielä kun tuntuu että olen ihan uuno näiden asioiden kanssa näin ensikertalaisena😅

        .. Ainiin ja lisäksi jotkut tiedostot ovat sim tiedostoina. Pitiköhän sim tiedostoiden lataamisessa olla tietynlainen lataus ohjelma miten ne saa kanssa peliin? Katsoin jotain ohjetta jossa muistaakseni sanottiin että pitää olla erikseen jonkinlainen lataus ohjelma miten saada ne itse peliin?.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos todella paljon vastaamisesta!
        Eli olen laittanut kaikki cc Mods kansioon ja sieltä package kansioon. Sielä sitten ladatut tiedostot näkyvät joko package päätteisinä ja osa kylläkin myös the sims 3 käyttäjäsisältönä, lisäksi jotkut ladatut tiedostot näkyvät myös blend tiedostona. voisiko vika johtua näistä?..
        Eli pitääkö poistaa kaikki ne cc tiedostot sims 3
        Mods pagkage kansiosta joiden pääte ei ole package päätteinen ja siirtää ne johonkin toiseen kansioon?
        Tämänkö tehtyä siis cc pitäisi toimia ja saisi asennettua peliin käynnistyssovelluksesta ne peliin ja pelin pitäisi avautua? Varmennan vain vielä kun tuntuu että olen ihan uuno näiden asioiden kanssa näin ensikertalaisena😅

        .package-päätteiset Mods/Package-kansioon ja Sims3Pack-muotoiset Downloads-kansioon (mistä ne asennetaan käynnistyssovelluksen avulla).
        Blenderiä en itse ole käyttänyt, mutta arvelen ettei Sims 3-peli sovellu käyttämään .blend-tiedostoja sellaisinaan lainkaan.

        "Eli pitääkö poistaa kaikki ne cc tiedostot sims 3
        Mods pagkage kansiosta joiden pääte ei ole package päätteinen ja siirtää ne johonkin toiseen kansioon?"
        Kyllä.

        Onnittelut pelin valinnasta - ja kaikki ovat uunoja ensikertalaisina. Minä puolestani olen uuno jo toistamiseen TS 3:n suhteen, kun en sitä enää ole aikoihin pelannut. Kun muinoin pelasin, pidin Lauran latausohjetta itselleni sopivana muistin tukena. http://lauransimsblogi.blogspot.com/p/sims-3-latausohje.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        .. Ainiin ja lisäksi jotkut tiedostot ovat sim tiedostoina. Pitiköhän sim tiedostoiden lataamisessa olla tietynlainen lataus ohjelma miten ne saa kanssa peliin? Katsoin jotain ohjetta jossa muistaakseni sanottiin että pitää olla erikseen jonkinlainen lataus ohjelma miten saada ne itse peliin?.

        Simit SavedSims-kansioon. (tiedostopolku lienee muotoa: My Documents\Electronic Arts\The Sims 3\SavedSims)
        Ellei kansiota jo ole, se luodaan itse.


      • Anonyymi
        OutoSim kirjoitti:

        .package-päätteiset Mods/Package-kansioon ja Sims3Pack-muotoiset Downloads-kansioon (mistä ne asennetaan käynnistyssovelluksen avulla).
        Blenderiä en itse ole käyttänyt, mutta arvelen ettei Sims 3-peli sovellu käyttämään .blend-tiedostoja sellaisinaan lainkaan.

        "Eli pitääkö poistaa kaikki ne cc tiedostot sims 3
        Mods pagkage kansiosta joiden pääte ei ole package päätteinen ja siirtää ne johonkin toiseen kansioon?"
        Kyllä.

        Onnittelut pelin valinnasta - ja kaikki ovat uunoja ensikertalaisina. Minä puolestani olen uuno jo toistamiseen TS 3:n suhteen, kun en sitä enää ole aikoihin pelannut. Kun muinoin pelasin, pidin Lauran latausohjetta itselleni sopivana muistin tukena. http://lauransimsblogi.blogspot.com/p/sims-3-latausohje.html

        Kiitos todella paljon hyvistä ohjeista!
        Siirsin ne nyt oikeisiin kansioihin, muttei edelleenkään päästä sisälle peliin..
        Nytten nuo sims 3 pag tiedostot jotka latasin download kansioon näkyvät kyllä käynnistyssovelluksessakin mutten saa asennettua niitä peliini. Kun painan asennus kohtaa ilmestyy hetkeksi vain musta pieni ikkuna joka on näkyvissä jonkin aikaa mutta sulkeutuu lopulta kokonaan näkyvistä. Siinä käsittääkseni pitäisi näkyä sen latautuminen ja lopuksi painaisi vain ok, mutta tässä ei näy ollenkaan sellaista mahdollisuutta. En kyllä tajua mistä kiikastaa. :(
        Tosiaan vielä ensinmäisen ohjeiden mukaan ennenkuin latasin minkäänlaisia cc peliini latasin" Zip purkuohjelman, jolla sitten sain siirrettyä ihan hyvin niitä kansioon ja se näytti luonnistuvan.
        En tiedä.. Pitäisiköhän poistaa jotkut cc kokonaan pelistä ja ehkä yrittää uudestaan ladata ne kansioon.. Toivon vain ettei pelini käynnistymisikkuna sulkeutunut pysyvästi, että pääsisin vielä itse peliinkin sisälle.

        Haha kiitos! Uunouteen voi kyllä samaistua! ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos todella paljon hyvistä ohjeista!
        Siirsin ne nyt oikeisiin kansioihin, muttei edelleenkään päästä sisälle peliin..
        Nytten nuo sims 3 pag tiedostot jotka latasin download kansioon näkyvät kyllä käynnistyssovelluksessakin mutten saa asennettua niitä peliini. Kun painan asennus kohtaa ilmestyy hetkeksi vain musta pieni ikkuna joka on näkyvissä jonkin aikaa mutta sulkeutuu lopulta kokonaan näkyvistä. Siinä käsittääkseni pitäisi näkyä sen latautuminen ja lopuksi painaisi vain ok, mutta tässä ei näy ollenkaan sellaista mahdollisuutta. En kyllä tajua mistä kiikastaa. :(
        Tosiaan vielä ensinmäisen ohjeiden mukaan ennenkuin latasin minkäänlaisia cc peliini latasin" Zip purkuohjelman, jolla sitten sain siirrettyä ihan hyvin niitä kansioon ja se näytti luonnistuvan.
        En tiedä.. Pitäisiköhän poistaa jotkut cc kokonaan pelistä ja ehkä yrittää uudestaan ladata ne kansioon.. Toivon vain ettei pelini käynnistymisikkuna sulkeutunut pysyvästi, että pääsisin vielä itse peliinkin sisälle.

        Haha kiitos! Uunouteen voi kyllä samaistua! ;D

        .. Ja mietin vielä.. Jos esimerkiksi poistaa kaikki ladatut cc käynnistymisikkunasata ja itse sim 3 ladattujen tiedoston kansiosta mistä suoraan latautuu käynnistymissovellukseen, niin saisikohan ne ladattua vielä uudelleen mahdollisesti jostakin?
        Tarkoitan näkyykö ne cc vielä pelkästään ladatuissa tiedostoissa jossa ovat kaikki muutkin lataus tiedostot näkyvissä, vai poistuukohan ne sieltäkin ja joutuisi etsimään ne uudestaan netin syövereistä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .. Ja mietin vielä.. Jos esimerkiksi poistaa kaikki ladatut cc käynnistymisikkunasata ja itse sim 3 ladattujen tiedoston kansiosta mistä suoraan latautuu käynnistymissovellukseen, niin saisikohan ne ladattua vielä uudelleen mahdollisesti jostakin?
        Tarkoitan näkyykö ne cc vielä pelkästään ladatuissa tiedostoissa jossa ovat kaikki muutkin lataus tiedostot näkyvissä, vai poistuukohan ne sieltäkin ja joutuisi etsimään ne uudestaan netin syövereistä..

        Ei poistettua CC:ä tarvitse tuhota. Sen voi siirtää odottamaan vuoroaan työpöydälle, massamuistiin, muistitikkuun tms. sopivaan paikkaan. Kansio "kokeiltava TS 3 CC v.2020" tms. voi olla hyväkin säilö, kuinhan se ei ole Sims 3 pelin sisällä sotkemassa. Sieltä sitten kokeiluun yksi tai enintään muutama kerrallaan juuri siihen pelikansioon mistä niiden odottaa toimivan.
        CC toimii vain ollessaan "oikealla paikallaan" pelin konfiguraatiossa. Ei peli osaa sitä paikallistaa muualta kuin siitä nimenomaisesta kansiosta mistä algoritmi sitä ohjaa CC:ä etsimään. Muualla ollessaan paras (tai pahin) CC:kin on kirjaimellisesti poissa pelistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos todella paljon hyvistä ohjeista!
        Siirsin ne nyt oikeisiin kansioihin, muttei edelleenkään päästä sisälle peliin..
        Nytten nuo sims 3 pag tiedostot jotka latasin download kansioon näkyvät kyllä käynnistyssovelluksessakin mutten saa asennettua niitä peliini. Kun painan asennus kohtaa ilmestyy hetkeksi vain musta pieni ikkuna joka on näkyvissä jonkin aikaa mutta sulkeutuu lopulta kokonaan näkyvistä. Siinä käsittääkseni pitäisi näkyä sen latautuminen ja lopuksi painaisi vain ok, mutta tässä ei näy ollenkaan sellaista mahdollisuutta. En kyllä tajua mistä kiikastaa. :(
        Tosiaan vielä ensinmäisen ohjeiden mukaan ennenkuin latasin minkäänlaisia cc peliini latasin" Zip purkuohjelman, jolla sitten sain siirrettyä ihan hyvin niitä kansioon ja se näytti luonnistuvan.
        En tiedä.. Pitäisiköhän poistaa jotkut cc kokonaan pelistä ja ehkä yrittää uudestaan ladata ne kansioon.. Toivon vain ettei pelini käynnistymisikkuna sulkeutunut pysyvästi, että pääsisin vielä itse peliinkin sisälle.

        Haha kiitos! Uunouteen voi kyllä samaistua! ;D

        "Nytten nuo sims 3 pag tiedostot jotka latasin download kansioon näkyvät kyllä käynnistyssovelluksessakin mutten saa asennettua niitä peliini."

        .package-tiedostoja EI tule laittaa Downloads-kansioon, vaan Package-kansioon. Ne kun eivät ole asennettavissa käynnistyssovelluksen avulla. Mainittu sovellus ne tosin esittelee (kun ei se muutakaan voi), muttei niitä asenna. Package-tiedostojen tulee toimia "suoraan" omasta kansiostaan ja sen ne tekevätkin mikäli ovat kunnossa ja käytössä olevaan peliversion päivitykseen tarkoitettuja.

        Silloin kun CC:n asennus ja käyttö on vielä uutta, lienee järkevää edetä vähin erin, yksi tai korkeintaan muutama kerrallaan, eikä asentaa heti "kaikkea kivaa" kerralla. Syitä on monia - esimerkiksi se, että netistä löytyy sitä sun tätä CC:ä, eikä kaikki ole erityisen laadukasta tai ajan tasalla olevaa. Viallinen CC voi aiheuttaa useammankinlaisia ongelmia.
        (Vrt. esim: https://modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Installing_Sims_3_Package_Files/Setup_and_Files)

        Eri CC-tyypeille on eri asennustapoja. Monipuolinen peli tarjoaa monia mahdollisuuksia asennusvirheiden tekemiseen. :)
        Kärsivällisyys ja huolellisuus vaikuttavat todella tylsiltä jutuilta ja vievät aikaa. Toisaalta yhdenkin CC-tyypin ensimmäinen onnistunut asennus tekee seuraavista samantyyppisistä asennuksista jo todella paljon helpompia, kun menetelmä on jo tuttu ja kokeiltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nytten nuo sims 3 pag tiedostot jotka latasin download kansioon näkyvät kyllä käynnistyssovelluksessakin mutten saa asennettua niitä peliini."

        .package-tiedostoja EI tule laittaa Downloads-kansioon, vaan Package-kansioon. Ne kun eivät ole asennettavissa käynnistyssovelluksen avulla. Mainittu sovellus ne tosin esittelee (kun ei se muutakaan voi), muttei niitä asenna. Package-tiedostojen tulee toimia "suoraan" omasta kansiostaan ja sen ne tekevätkin mikäli ovat kunnossa ja käytössä olevaan peliversion päivitykseen tarkoitettuja.

        Silloin kun CC:n asennus ja käyttö on vielä uutta, lienee järkevää edetä vähin erin, yksi tai korkeintaan muutama kerrallaan, eikä asentaa heti "kaikkea kivaa" kerralla. Syitä on monia - esimerkiksi se, että netistä löytyy sitä sun tätä CC:ä, eikä kaikki ole erityisen laadukasta tai ajan tasalla olevaa. Viallinen CC voi aiheuttaa useammankinlaisia ongelmia.
        (Vrt. esim: https://modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Installing_Sims_3_Package_Files/Setup_and_Files)

        Eri CC-tyypeille on eri asennustapoja. Monipuolinen peli tarjoaa monia mahdollisuuksia asennusvirheiden tekemiseen. :)
        Kärsivällisyys ja huolellisuus vaikuttavat todella tylsiltä jutuilta ja vievät aikaa. Toisaalta yhdenkin CC-tyypin ensimmäinen onnistunut asennus tekee seuraavista samantyyppisistä asennuksista jo todella paljon helpompia, kun menetelmä on jo tuttu ja kokeiltu.

        Kiiiiiitos ihanat rakkaat auttajat!!
        Nyt pelini taas toimii!! :D
        Todennäköisesti vikana oli joku cc minkä takia se ei lähtenyt pyörimään. Täytyy miettiä jos yksitellen nyt uudestaan uskaltaa ladata ja katsoa mikä cc oli mahdollisesti kyseessä minkä takia ei toiminut. Kiitos vielä tuhannesti!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiiiiiitos ihanat rakkaat auttajat!!
        Nyt pelini taas toimii!! :D
        Todennäköisesti vikana oli joku cc minkä takia se ei lähtenyt pyörimään. Täytyy miettiä jos yksitellen nyt uudestaan uskaltaa ladata ja katsoa mikä cc oli mahdollisesti kyseessä minkä takia ei toiminut. Kiitos vielä tuhannesti!!

        Kiitos kiittämästä - ja vaikka CC:n suhteen kannattaakin olla jonkin verran varovainen, latailla lähinnä vain luotettaviksi todetuilta sivustoilta ja tallentaa silti pelin ENNEN uuden CC:n käyttöönottoa - ovat kokeilut pääosin turvallisia niin kauan kun ei ilmeisen virheen havaittuaan tallenna, vaan poistuu pelistä tallentamatta (ja poistaa tuon ongelma-CC:n). En ole tähän mennessä kuullut tai lukenut tapauksesta missä noin menetellen olisi CC:n kokeilusta seurannut kenenkään sims-pelille vakavaa vahinkoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe