Saako 15 vuotias mennä töihin silloin ku huvittaa?

Anonyymi

Oon 15 vuotias ja tarviin lisää rahaa perusjuttuihin ja voisin ehkä tehdä töitä sillai epäsäännöllisesti, silloin kun ehdin ja jaksaa. Pääseeköhän ton linkin tapasten firmojen hommiin tämän ikäinen vai onko niihin joku ikäräja?

https://tinyurl.com/y3rpuagy

4

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloitin työt 6 vuotiaana maataloudessa,raskaita maataloustöitä ei ollut koneita.lehmätkin lypsettiin käsin,haisin koulussa navetalta.
      15vanhana sain ensimmäisen verollisen työpaikkani satamajätkänä Työvälityksen kautta.
      Eläkettä ei kertynyt,vasta 24 vuotta täytettyäni kertymä alkoi.32vuotiaana vaihdoin
      terveydellisistä syistä kevyempään työhön.36 vuotiaana paikat hajosi lopullisesti,
      alkoi eläke ja elämä 4 alaikäisen lapsen kanssa hyvinvointi Suomessa.
      Neuvoni on: Odota niitä perusjuttuja älä' kiiruhda,urheile oikein/syö oikein/opiskele
      mahdollisemman kauan/opiskeluun saa lainnaa valtiolta/Koita pysyä kaidalla tiellä
      vaikka se tuntuukin joskus vaikeelta.Kunnasta saataa löytyä kesätöitä,kysele heti!

• Anonyymi

Mihinkään töihin ei voida ottaa sellaista, joka tekee töitä, jos jaksaa ja ehtii ja viitsii. Töiden on valmistuttava ajallaan, kuten on sovittu.

Mistä sinulle pitäisi vielä maksaa?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kyllä työnantaja vaatii aina sen, että töihin tullaan, töissä ollaan ja töitä tehdään kuten on sovittu. Tämä on ihan perusjuttu. Muuten tulee potkut hyvin äkkiä. Iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, se on kaikille sama juttu.

Et taida olla vielä kypsä työelämään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4529
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2205
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1376
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      18
      1231
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      71
      1168
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      123
      999
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      255
      884
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      876
    Aihe