Voiko valittaa?

Anonyymi

Naapuri oli käynyt jokin aika sitten kysymässä mieheltä rakennuslupaa ja toi tyhjän lapun meille, johon halusi meidän allekirjoitukset. Itse olin töissä ja mieheni sanoi, että allekirjoita. Naapuri haluaa laajentaa terassia. No toista viikkoa tässä olen katsellut kun naapuri laittoi koko takapihan kivetykselle ja terassin pohjaa rupesi nousemaan. Siis melkein koko takapiha. Nyt lähdin to mökille ja tänään tulin kotiin. Naapurin terassille on noussut helkutin iso rakennus, joka sillä oli aikanaan satamassa ravintolana. Tuosta hökötyksestä on suora näköyhteys meidän terassille ja meillä ei ole enää mitään rauhaa olla siellä. Tälläiseen hommaan en olisi antanut lupaa missään nimessä. Nyt tuli oikeasti huijattu olo. Voiko tästä tehdä vielä kaupungin rakennusvirastoon valituksen?? En ole muuten missään tekemisissä naapuri kanssa.

7

225

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kaippa hänellä on lupa myös muualta, kuin teiltä, rakentaa .. tonteilla on max neliömäärät esim. Naapurien kuulemisen sinänsä, näyttää olevan vähän niin ja näin, eikä naapuri estää sitä voi, hidastaa kyllä.

• Anonyymi

Tottakait voit valittaa kuntasi rakennuslautakunnalle. Ja muistithan ottaa kännykällä valokuvan siitä tyhjästä paperista.

• Anonyymi

Jäkä, jäkä. Tee itse joku näkösuoja siihen suuntaan.

• Anonyymi

Eihän tyhjään paperiin pidä nimmaria kirjoittaa. Siinähän hyväksyy mitä vain paperiin kirjoitetaan.

• Anonyymi

Mitähän jännää seuraavaksi, tyhjä aloitus?

• Anonyymi

Ei voi mitään jos naapurilla hyväksytty suunnitelma.

Eihän hyvä immeinen se tyhjä paperi tee mitään se nääpuri näytti myös piirrokset siitä suunnitelmasta. Sun pitää itse täyttää se paperi ja panna nimmari alle.

• Anonyymi

Naapurin kuuleminen ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olet antanut luvan rakentamiseen. Se lappu osoittaa vain sen, että sinua on informoitu asiasta. Rakennusluvan myöntäjä antaa luvan sen perusteella, mitä on lupa tontille rakentaa.
      Tietysti on epäviisasta mennä kirjoittamaan nimensä tyhjään paperiin. Kertoohan tyhjän paperin allekirjoitus lähinnä siitä, että asioita on salattu.
      Mutta vielä rakennuslupa myönnetään asemakaavan edellyttämällä rakennusoikeudella. Naapurin kuulemisella ei välttämättä ole mitään olennaista merkitystä. Kaupungin tai kunnan rakennuslautakunta sen rakennusluvan myöntää. Jos rakennus ei ole rakennusluvan mukainen, niin sitten rakentaja saattaa joutua purkamaan rakennuksen tai asia pitää muuten sopia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      357
      1106
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      481
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe