Miten lapsuuden perhe ja suku sekä ystävät ovat suhtautuneet bi seksuaalisuuteesi? Hyväksyvätkö he paremmin heteronormiin sopivan kumppanisi vai samansukupuolisen, jos molempia on ollut?
Bi ja lähimpien suhtautuminen
7
133
Vastaukset
Loppujen lopuksi hyvin, vaikka jonkin aikaahan siinä kesti. Sisaruksillani meni aika vähällä nikottelulla ("oletko nyt ihan varma tästä", "kyllä todellakin"), mutta äidilläni kului yli vuosi ennen kuin alkoi kohdella silloista naisystävääni tasavertaisena kumppanina. Se oli yllättävän kuluttavaa, vaikka luulin etten niin piittaa.
Ystäväni ovat tienneet seksuaalisuuteni enemmän tai vähemmän aina ja ovat suhtautuneet siihen luontevasti. Tosin nykyään aika iso osa uudemmasta ystäväpiiristäni viimeisten vuosien ajalta onkin jotain muuta kuin heteroja.- Anonyymi
Tietenkin se sattuu, jos omaa rakasta ei kohdella hyvin ja sen tekee itselle toinen rakas henkilö. Sattuu vaikka itselle se kumppani valitaan eikä suvulle.
- Anonyymi
Kavereiden kanssa ei mitään ongelmaa, perheen osalta todellakin eri sukupuolta olevat hyväksytty huomattavasti paremmin.
- Anonyymi
Onko vaikuttanut sun seurustelukumppaneiden valintaan? Helpompi esitellä sellainen jonka perhe hyväksyy niin tapaavatko vain vastakkaista sukupuolta? Minä ihastun henkilöön ja en pysty ihastuneena muiden kanssa olemaan ja ilman ihastusta seurustelemaan...mulla ei oikein toimi se, että valitsen väkisin odotusten mukaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko vaikuttanut sun seurustelukumppaneiden valintaan? Helpompi esitellä sellainen jonka perhe hyväksyy niin tapaavatko vain vastakkaista sukupuolta? Minä ihastun henkilöön ja en pysty ihastuneena muiden kanssa olemaan ja ilman ihastusta seurustelemaan...mulla ei oikein toimi se, että valitsen väkisin odotusten mukaan..
Ei vaikuta mitenkään, tosin aika kauan nyt ollut sinkkuna, sukulaiset varmaan tyytyväisiä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaikuta mitenkään, tosin aika kauan nyt ollut sinkkuna, sukulaiset varmaan tyytyväisiä...
No tärkeintä, jos itse on elämäänsä tyytyväinen. Sukulaiset tyytykööt siihen mitä itse kukin valitsee..
- Anonyymi
Minun ystävilleni on selvää, että kumppanini voi olla mitä vaan sukupuolta, myös lähisukulaiseni suhtautuvat positiivisesti, kaukaisempia sukulaisia en oikein tunnekaan, joten sillä ei ole merkitystä.
Kerroin kaikille läheisilleni suuntautumisestani heti, kun itse sen tajusin, eli kymmeniä vuosia sitten. Lähipiirissä on tapahtunut sen jälkeen muutoksia monta kertaa, joten tilannetta joutuu ikään kuin päivittämään jatkuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1673579Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi332784Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.12716Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem572672Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k172529Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️252499Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien872016Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill91958Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1721958Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31693