Apua tv:n ostoon

Anonyymi

Voisiko joku ajanhermolla oleva auttaa? Haluaisin älytv:n, mutten ihan sisäistä mitä kaikkea milläkin laitteella/sovelluksella voi tehdä. Pitäisi olla siis:

Mahdollisuus tallentaa mielellään useampaakin kanavaa ja katsoa muuta kanavaa samanaikaisesti. Kaikkia ohjelmia ja elokuvia ei käsittääkseni voi katsoa netin kautta milloin haluaa? Siksi haluaisin tallennuksen.

Mies haluaa katsoa formulat jne., joten maksukanavia tarvitaan. Nyt on dna-tv.

Bluetooth-kuulokkeet ois näppärät kerrostalossa yöaikaan.

Muutetaan lähiaikoina, joten antenni ja kaapeli ois molemmat hyvä olla. Vai tarvitaanko niitä enää, kerta kaikki toimii netin kautta? Tosin dna-tv sovellus ei ainakaan näytä kaikkia kanavia puhelimella. Tv:ssä meillä on siis nyt digiboksi ja maksukortti.

Koko jotain 40-50 tuumaa.

Tiedän että olemassa olisi myös chromecast, mutta en jaksaisi taas yhtä lisäosaa tähän tv:seen. Tv on jo aika vanha, ja boksistakin ois kiva päästä eroon, ennenkuin se itse sanoo sopimuksen irti.

Eli äly-tv kovalevy soundbar olisi tämänpäivän ratkaisu? Mutta mitkä ja mielellään siedettävään hintaan (n. 500€)? Kelpaako kovalevyksi tuo dna:n my passport?

Kiitoksia tuhannesti jos joku jaksaa lukea tämän viestin ja auttaa asiassa.

8

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen vähän sitä mieltä että nuo äly-tv:t on sikäli ihan perseestä kun niihin tungetaan niitä sovelluksia. Kaikkein järkevintä olisi että televisiossa olisi vain virittimet antenniin ja kaapeliin sekä wlan tms. yhteys jolla omasta puhelimesta/tietokoneesta voit lähettää sitä mitä haluat katsoa.

    • Anonyymi

      Tietääkseni telkkareissa on maksimissaan kaksi viritintä. Eli toisella voisi tallentaa ja toisella katsella jotain muuta.

      Bluetoothin kanssa pitää olla tarkkana, joissakin telkkareissa bluetoothilla toimii näppäimistä/hiiri mutta ei kuulokkeet. Eli spekseissä lukee, että on bluetooht, mutta kuulokkeet eivät toimikaan.

      Vanha kovalevyä voit käyttää, mutta et voi katsoa sitten enää vanhoja tallenteita. Laitteet salaavat kovalevyllä olevat tallenteet. Eli sinun pitää formatoida vanha kovalevy telkkarissa, jolloin vanhat tallenteet häviävät ja telkkari parittaa kovalevyn itsensä kanssa. Voit katsoa tallenteita vain omalla telkkarillasi, et toisella täsmälleen samanlaisella. Digiboksi toimii samalla tavalla.

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä Chromecastia kannattaa harkita. Itsekin ostin sen, vaikka on jo äly-tv. Telkkarini kun ei enää viisi vuotta vanhana osaa ns. älytoimintoina muuta kuin Youtuben sekä valokuvien ja videoiden näyttämisen kännykästä, USB:ltä tai verkkolevyltä.

      Tavallinen Chromecast (3. sukupolvi) 39,95 euroa ja Chromecast Ultra 66 euroa Google-haun ensimmäiseksi tarjoamasta vaihtoehdosta. Jos tv:si tai tietokonenäyttösi on 4K tai sinulla tulee olemaan sellainen lähiaikoina tai -vuosina, niin osta Ultra.

      • Anonyymi

        Ehkä kallistun sitten kuitenkin sen chromecastin puoleen. Se ois halpa ratkaisu, jos nuo muut laitteet vain jaksavat vielä jonkin aikaa pelittää. Eiköhän kohta tule taas joku uusi tv-innovaatio, niin voi sitten hypätä suoraan siihen. :D


    • Anonyymi

      Maksutv-puolesta en tiedä mitään, mutta pari ajatusta tv:n ostosta kun oli itsellä juuri ajankohtainen:
      - Kuvanlaatu/kontrasti ja katselukulmat - Oledissa molemmat hyvät mutta vielä aika hintavia eli ei osu 500e hintaluokkaan. LCDtv:eissä vähän yleistäen VA-paneelisissa hyvä kontrasti suoraan edestä mutta huonot katselukulmat, IPS-paneelilla toisin päin, joten riippuu omista painotuksista ja katselutiloista kumpi sopii paremmin
      - Antenni- ja kaapelivirittimet löytyy useimmista telkkareista ja usein myös satelliitti. Tuplavirittimet maksaa tietysti enemmän ja ei ehkä tarpeen jos katsoo lähinnä nettipalveluiden kautta
      - Bluetooth ja wlan kannattaa olla tv:ssä ja tosiaan jos aikoo käyttää langattomia kuulokkeita niin tuki niille on syytä varmistaa
      - Hintaero 40-50 tuumaisissa olematon, joten kannattaa ottaa isompi jos vain sisustukseen mahtuu. Trendi on aina vaan isompiin 55-65"
      - Useimmille perustv:n 50Hz virkistystaajuus riittänee normikäyttöön, mutta jos on herkkä välkynnälle tai katsoo paljon nopeaa liikettä esim. sporttia niin ehkä haluaa sijoittaa hintavampaan 100-hertsiseen
      - Ennen ostoa tutustu arvosteluihin ja testeihin. Jos ei ole kiire ja hinta on tärkeä niin kannattaa ainakin jonkin aikaa seurata tarjontaa ja tarjouksia. Jossain väitettiin että joulu-tammikuussa on parhaat alet - itse ostin nyt kesällä kun tuli sopiva tarjous vastaan 2019-mallin perustv:stä

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Saman valmistajan hieman tehokkaammat maksavat Kiinasta tilattuna 12 - 15€.
        Postikulut 0€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman valmistajan hieman tehokkaammat maksavat Kiinasta tilattuna 12 - 15€.
        Postikulut 0€.

        Ei ole ihme, että Kiinasta tulee pian maailman supervalta, kun ei tarvitse ylläpitää läntistä hyvinvointivaltiota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe