Tuuligenut

Anonyymi

Onko kokemusta noista kiina tuuligenuista? Itselläni on selläinen d400 mutta ostin sen "uutena" yhdeltä kanssaveneilijältä joten en aivan varma ole oliko aivan uusi. Ehkä voinut vaurioitua kuljetuksissa koska pitää aika kovaa meteliä. Siis tuntuu ja kuulostaa kun olisi laakerivika. Oman osan koko veneen rungon ääntämiseen/tärinään voi vaikuttaa että minulla on teräsvene ja genun hst masto on hitsattu runkoon kiinni. Ainut vaimennus on genun kiinnityksessä oleva kumi putken ympärillä.

Eli onko noita halpis genuja hiljaisia? Suhina ja viuhuna ei haittaa jotka siivet tuottaa.
(Eikä ole naapureita lähellä)

Muuten tää genu lataa ihan hyvin ja olen tyytyväinen. Minulla viisari amppeerimittari niin max lataa 15a ja sitten automaatti jarru kytkeytyy ja pysäyttää. 10a tulee komeesti kunhan vain tuulee noin 10m/s. 12v
Toki genun latausteho vaihtelee valtavasti tuulen mukaan.

(Muutenkin kiinnostaisi tietää muiden mallien tuotoista,)

Jos nuo kaikki halpikset on tällaisia niin sitten tarvitsen jonkun "laatu" vehkeen koska tarvitsen virtaa aina. Joo paneleita on kyllä paljon ja akkukapasiteettiä .

Mitä näistä "laatuvehkeistä" suosittelette?
Oma suosikki on silendwind. Mutta katotaan jos löytyis hyvä ja halpa ensin, hah.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjaan, nykyinen on fa400. Tuo d400 on todella pidetty ja hyvä genu, mutta minulle aivan liian painava.

    • Anonyymi

      Mitään kiinalaista ei Euroopassa pitäisi ostaa kenenkään.

      Ajatelkaa asiaa ja tulette samaan johtopäätökseen.

      • Anonyymi

        Aloittaja: öö. En ole Euroopassa. Esim ebay olisi helpoin tapa tilata.. saa kyl odottaa helposti 4kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja: öö. En ole Euroopassa. Esim ebay olisi helpoin tapa tilata.. saa kyl odottaa helposti 4kk

        Suomessa olisi tuo saaristotekniikka johon kävelisin enempiä ihmettelemättä. Mutta Suomeen tollaset 6000nm...


    • Anonyymi

      On melkoinen tuulimylly jo jos lataa 10-15A

      • Sehän tarkoittaa reilusti yli 1 kW tehoja, en usko.


      • lihamylly1 kirjoitti:

        Sehän tarkoittaa reilusti yli 1 kW tehoja, en usko.

        Sorry, ajatusvirhe.


    • Anonyymi

      Paljonko se sun generaattorisi nyt antaa? Ei siis 10 eikä 15A eikä 1KW vaan mitä?
      1,5A?

      Kiinalaista paskaa ei pitäisi KENENKÄÄN ostaa riippumatta siitä, missä olet.
      Jos olet jossain matkalla isoilla vesillä, osta vesigenu. Pieni vähennys vauhtiin, mutta kyllä lataa. Eivätkä ole vikaherkkiä.
      Mutta älä edelleenkään osta kiinalaista halpispaskaa. Niistä ei ole kuin riesaa.

      Pahimmassa tapauksessa AliBaban paketistasi löytyy vain käytetyt kalsarit.

      • Anonyymi

        Mulla 0-15a viisari mittari ja aivan vaihtelevasti lataa... tyvenellä ihan paska. Ei lataa. Ehkä ku kiina kamaa...

        Mutta kun normaali pasaati puhaltaa niin 0-15a vaihtelee. Mutta ku tuulinen päivä niin vois tulla keskimäärin 7a. No ei paljpo, mut jokainen ämpäri olis tervettullut. Panelit päivällä tuottaa ihan jotain muuta.


    • Anonyymi

      Miten helvetissä Ebaysta muka kestää 4kk tulla tavarat? Oletko edes tällä planeetalla?

      Suomeen Etelä-Amerikasta kamat tulevat Ebaysta Global Shipping Progamillakin kahdessa viikossa.
      Jos myyjälle lähettää viestin, ne saa useimmiten myös FedExillä, DHL:llä tai muilla toimivilla kuriirifirmoilla (joihin valitettavasti kokemukseni mukaan UPS ei kuulu).

      Jenkeistä Suomeen tulee em. firmoilla kahdessa päivässä, Japanista nopeimmillaan 42 tunnissa.
      En tiedä, mistä helkkarista olet ajatellut generaattorisi ostaa, neljässä kuukaudessa ehtii jo perustaa kaivoksen ja kaivaa käämikuparit sekä valmistaa sen generaattorin.

      Kiinan paskoja ei varsin kannata vaativissa olosuhteissa ostaa muutenkaan. Ne ovat huonosti tehtyjä, perseelleen suunniteltuja eikä niillä ole mitään arvoa edes romuna. Korjattua niitä ei saa ikinä.

      • Anonyymi

        Heh. :) :) :) en ole tällä planeetalla. Siis kehitysmaissa caribialla. Melkein 4v. Ja paljon olen tilaillut. Mutta ongelma onkin tässä päässä... posti makaa bambumajoissa... no ei nyt niinkään mutta kestää kyllä.

        No ne kaikki laatufirmat aivan varmasti tilaa kaiken kiinasta myös, mutta kuitenkin jos jollakin olis kokemuksia jakaa niin olisin kyllä mielelläni niitä lukemassa.

        Vesigenu. Mulla olis sellanen duogen mutta en sitä aijo asentaa. Ei sovi veneeseeni eikä suunnitelmiini. Ja lähinnä seilaan näitä saaria täällä niin ei tuota seilausta ole paljoo. Sittenkun lähdetään jonnekkin, niin vene varustellaan uudestaan.


    • Itsellä myyjän väittämä 270W paneeli josta parhaimmillaan irtoaa suomiauringossa 240W. Todella hieno ja huoleton laite. Tuottaa sähköä, varjoa ja sadesuoja.
      Kiinaostoksissa pitää etsiä laatua! Tekevät siis tigelistongelis p_askaa ja tilauksesta raketin kuuhun tai 5G verkon. Kiinasta saa laatukamaa jos osaa ostaa ja on valmis maksamaan laatukaman hinnan.
      Mielestäni paneeli jos paljon satamassa tai hinausgenu jos paljon ajossa. Molemmat hiljaisia!

      • Anonyymi

        Mulla LG paneeli. 300w ylhäältä? Ja 70w veden heijastuksesta alhaalta?. Mutta outbackin säädin kertoilee max. 28a mutta ihan hyvä.

        Tosiaan. Haluaisin lisää tietoa/kokemuksia tuuligenuista.

        Minä otin genun alas ja vaihdoin laakerit. Vanhat oli saaneet vettä (ehkä säilytetty pilssissä jossa vettä?) Ja olivat todella huonossa kunnossa. Nyt ei enää äännä muutako mukuva suhina. Magneto käämityksineen ja kaikkineen näytti ihan laadukkaalta. Vanhat laakeritkin Japanista ja nsk, eli ihan laatukamaa. Nyt aika tyytyväinen. Silti vieläkin silendwind olis parempi...

        Tarkoituksenani on saada hyvä tuuligenu yöpurjendusta varten, tai/ja ankkuriinkin, jonka nappulasta saa pois päältä kun ei tykkää... no nyt on... aurinko kyl hoitaa päivä lataukset hyvin . Pilvisiäkin päiviä voi tulla... mutta tuskin nyt sentään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla LG paneeli. 300w ylhäältä? Ja 70w veden heijastuksesta alhaalta?. Mutta outbackin säädin kertoilee max. 28a mutta ihan hyvä.

        Tosiaan. Haluaisin lisää tietoa/kokemuksia tuuligenuista.

        Minä otin genun alas ja vaihdoin laakerit. Vanhat oli saaneet vettä (ehkä säilytetty pilssissä jossa vettä?) Ja olivat todella huonossa kunnossa. Nyt ei enää äännä muutako mukuva suhina. Magneto käämityksineen ja kaikkineen näytti ihan laadukkaalta. Vanhat laakeritkin Japanista ja nsk, eli ihan laatukamaa. Nyt aika tyytyväinen. Silti vieläkin silendwind olis parempi...

        Tarkoituksenani on saada hyvä tuuligenu yöpurjendusta varten, tai/ja ankkuriinkin, jonka nappulasta saa pois päältä kun ei tykkää... no nyt on... aurinko kyl hoitaa päivä lataukset hyvin . Pilvisiäkin päiviä voi tulla... mutta tuskin nyt sentään...

        Yksi juttu voisi olla myös akkukapasiteetin nosto. Hommaa peri hupiakkua ja anna aurinkokennon hoitaa homma. Itsellä 24V ja 400 Ah ja tuo aurinkokenno hoitaa homman niin hyvin, että harvemmin tarvitsee töpseliä kiikuttaa laituriin. Minulla siis sähkömoottori. Lyijyakut fiksusti sijoitettuna vakavoittavat venettä kivasti. Tuo Sinun LG kenno hoitaisi homman hienosti


    • Anonyymi

      Ennemmin pikku aggregaatti kuin mitään pari kesää kestäviä vispilöitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe