Drakulan linna, kannattaako käydä?

matkalla lasten kanssa

Lasten kanssa kesäkuun alussa Romanian Mamiaan ja kiinnostaisi käydä myös Drakulan linnassa. Retki kestää kaksi päivää ja maksaa aika paljon, onko linnan näkeminen matkan ja rahan arvoinen?

5

2389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TTT

"Draculan Linna" eli Branin linna (sen oikean nimi) on aikoinaan linnoitukseksi rakennettu. Ei ole siinä mielessä "hieno" kuin Sinaian Peles ja Pelisor.

Olen käynyt siellä pari kertaa, viehättävä jotenkin sadunomainen paikka, pieni, ei kovin paljon nähtävää. En kahden päivän reissua sinne tekisi, jos ei mitään muuta ole matkalla tarjolla? Itse kävin siellä viime vuonna, vuokrasimme auton Bukarestista ja heitimme päivän retken mm. Poiana Brasoviin, Sinaiaan ja tänne Branin linnaan.

• Tiedonjanoa

Voitko kertoa vielä omakohtaisia kokemuksia noista kahdesta muusta retkikohteesta?

• TTT
        Tiedonjanoa kirjoitti:

Voitko kertoa vielä omakohtaisia kokemuksia noista kahdesta muusta retkikohteesta?

Poiana Brasov on hiihtokeskus (olimme siellä joulukuussa), vuoristossa, mutkaisten vuoristoteiden päässä. Emme lasketelleet, joten mitään hintatasoa tms. en voi kertoa. Muutama iso hotelli siellä on, ja paljon porukkaa, on myös romanialaisten suosiossa, vanha, perinteinen paikka, siellä oli varmaan eniten turistirihkamaa kuin mitä olen koko Bukarestissa nähnyt... Brasovin kaupunki (siinä lähellä) on keskustaltaan kaunis, se vain on joskus Ceaucescun aikana pilattu kammottavalla betoni-"taideteos"-häkystimellä. Telefericillä pääsee kukkulan laelle.

Sinaiassa Pelesin ja Pelisorin linnat ovat hienot, uudemmat "palatsit", eivät siis mitään keskiaikaisia rakennuksia. Opas kertoo paljon myös Romanian historiasta. Ainakin http://www.brasovtravelguide.ro/bv-en/surroundings/peles.php kertoo jonkun verran linnan historiaa.

Muistaakseni Pelisorin linnassa oli Suomen myöntämä Valkoisen ruusun (tms.) ritarimerkki jossain vitriinissä - lieneekö myönnetty silloiselle kuninkaalle - tiedä häntä.

• matkalla...

Täytyy kyllä tosiaan miettiä haluaako sitä viikon lomasta istua kaksi päivää bussissa. Matkatoimisto tarjoaa kyllä lyhyempiä retkiä esim. Tonavan suistolle, joten ehkäpä se on parempi, jotakin muuta kuitenkin haluaisi nähdä siitä maasta kun yhden rannan.

• star

Linna on erilainen kuin mitä voisi kuvitella. Pieni paikka, kaunis tosin, mutta lapset tuskin erityisesti innostuu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe