Millaiset perustukset kannattaa tehdä hirsitalolle?
Hirsirunko kestää hyvänä varmaan 100 vuotta.
Millaiset perustukset kestävät 100 vuotta ilmanlaadun liikaa kärsimättä? Graniittilohkareetko nurkkiin ja puurossipohja?
Onko nykyinen laattaperustus toimiva? Epäilyttää kovasti alimman hirren ja betonilaatan rajapinta. Siihen tulee normirakenteilla kylmäsilta (siis kosteutta ja hometta?)
Hirsitalon perustukset
4
294
Vastaukset 4
- Anonyymi
Varmaan ne luonnonkivilohkareet olisi paras, mutta mistö löydät tekijät ja hintaakin tulee.
- Anonyymi
Kovin on lyhytikäinen hirsitaloksi, jos se kestää vain sata vuotta. Mutta asiaan.
Pitkäikäisissä hirsitaloissa kivijalka on yleinen, mutta voidaan kivijalka valaakin. Oleellista on tuulettuvuus.
Kolmas pitkäikäiseksi osoittautunut ratkaisu on muurattu tai valettu kellarikerros, joka on pääosin maan päällä. Tämän päälle rakennetaan hirsitalo. Rakenne on yleinen kaupungeissa. Rakenteen etu on, että pääosa tai jopa kaikki kosteat tilat voidaan sijoittaa muurattuun kerrokseen.- Anonyymi
Kellarikerrosta emme tarvitse, kosteustilatkin eivät ole suunnitelmissa tässä projektissa.
- Anonyymi
Saisimmeko lisää lisää tietoja projektistanne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3201398Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3361325- 1061112
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 105991
- 106940
- 111792
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22787- 70643
- 101643