Aurinkomatkat on kaukaa viisas

Anonyymi

Aurinkomatkat ilmoittaa, että Thaimaan matkojen loppusumma tarvitsee maksaa vasta kolme viikkoa ennen lähtöä. Syy on helppo päätellä. On erittäin suuri mahdollisuus, että ainakin alkukauden matkat Thaimaahan peruuntuvat.

Jos ihmiset ehtivät maksaa matkansa, matkatoimistolle tulee turhaa työtä ja siitä johtuen kuluja, kun se palauttaa maksettuja rahoja. Mitä vähemmän on palautustapauksia, sitä vähemmän on myös työtä ja kuluja.

Lienee selvää, että tulevan talven aikana jotkut yksityiset matkatoimistot menevät konkurssiin. Aurinkomatkat pidetään tietysti valtion omistamana hengissä, vaikka kaikki toiminta ajettaisiinkin lähes olemattomiin.

3

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mites nämä varaus ja käsittelymaksut, niitä eivät ilmeisesti palauta, vaikka reissu peruuntuu.

Tällainen myynti, missä nypitään kuluja. vaikka on selvää, ettei matka toteudu, tuntuu kyllä epärehelliseltä.

• Anonyymi

Laki pakottaa palauttamaan kaikki maksut pakettimatkoista, jos matkatoimisto itse peruuttaa matkan. Jos asiakas peruuttaa matkan, toimisto saa periä kohtuulliset peruutuskulut. Tämä mainitaan matkatoimistojen omissakin säännöisssä. Käytännössä toimisto yleensä jättää palauttamatta matkan oston yhteydessä maksetun varausmaksun, noin 100-200 euroa, ainakin Thaimaan matkoilta.

Aurinkomatkoillekin siis tulee työtä noiden varausmaksujen palauttamisesta, mutta ei tietenkään niin paljon kuin tulisi, jos pitäisi palautella vielä runsaasti muitakin maksuja.

Itselläni on kokemusta Aurinkomatkojen palauttamista maksuista tältä kesältä. Mallorcalla ei erästä hotellia avattu lainkaan tänä kesänä. Minulla oli matka varattuna tuohon hotelliin. Matkani peruuntui minusta riippumattomista syistä, ja Aurinkomatkat palautti matkan hinnan kokonaisuudessaan, vieläpä aika ripeästi.

Samaa ei voi sanoa esimerkiksi Tjäreborgista, joka kertoo nettisivuillaan, että rahojen palautus kestää keskimäärin 40 päivää. Epäilen, että Tjäreborgiin rahansa sijoittanut miljonääri katuu katkerasti, kun nyt on selvää, että matkailuala tulee elämään jatkuvassa kriisissä vuosikausia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki pakottaa palauttamaan kaikki maksut pakettimatkoista, jos matkatoimisto itse peruuttaa matkan. Jos asiakas peruuttaa matkan, toimisto saa periä kohtuulliset peruutuskulut. Tämä mainitaan matkatoimistojen omissakin säännöisssä. Käytännössä toimisto yleensä jättää palauttamatta matkan oston yhteydessä maksetun varausmaksun, noin 100-200 euroa, ainakin Thaimaan matkoilta.

Aurinkomatkoillekin siis tulee työtä noiden varausmaksujen palauttamisesta, mutta ei tietenkään niin paljon kuin tulisi, jos pitäisi palautella vielä runsaasti muitakin maksuja.

Itselläni on kokemusta Aurinkomatkojen palauttamista maksuista tältä kesältä. Mallorcalla ei erästä hotellia avattu lainkaan tänä kesänä. Minulla oli matka varattuna tuohon hotelliin. Matkani peruuntui minusta riippumattomista syistä, ja Aurinkomatkat palautti matkan hinnan kokonaisuudessaan, vieläpä aika ripeästi.

Samaa ei voi sanoa esimerkiksi Tjäreborgista, joka kertoo nettisivuillaan, että rahojen palautus kestää keskimäärin 40 päivää. Epäilen, että Tjäreborgiin rahansa sijoittanut miljonääri katuu katkerasti, kun nyt on selvää, että matkailuala tulee elämään jatkuvassa kriisissä vuosikausia.

Pakettimatkailija Pattayan Rakas Tumpelo Aloittelija Surkea Tapaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4787
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      186
      2103
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1782
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1415
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1291
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1106
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      17
      1103
    8. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      993
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      302
      989
    10. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      976
    Aihe