Sheltti hankintahinta

Anonyymi

Onko tosiaan niin että pentu maksaa 1600e? Tuntuu kohtuuttomalta hinta.

8

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu. Niin rotupien kuin seropienkin hinnat on ihan tähtitieteellisiä nykyään. En enää tue koirabisnestä ja nykyisistä kun aika jättää, en enää ota uusia. Tuntui kohtuuttomalta maksaa 8v sitten tonni käytännössä mitäänsanomattomasta pennusta, se oli se "kipuraja" itselläni.

      • Anonyymi

        Samaa mietin täällä. Ei järkeä. Tonnin maksaisin. Toihan on kokonainen kuukausipalkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mietin täällä. Ei järkeä. Tonnin maksaisin. Toihan on kokonainen kuukausipalkka.

        No tuskin kenenkään kk palkka sentään.Työttömyyskorvauskin ansiosidonnaisena yli 1500€kk.Niin eihän kenenkään palkka voi olla 1000€/kk.
        Jos pennut on itelle liian kalliita,ei pidä ostaa.Sehän moka et kaikki rahat menee pentuun, ja ei sitten varaa kunnon ruokiin, rokotuksiin, välineisiin jne kuluihin.Niihinhän menee ainakin 500€.
        Meidän pentunen maksoi 1300€.Hyvä terve suku, eri rotu kun aloituksessa.
        Monet rodut vaatii myös trimmiä, ja siihenkin pitää varautua.Jos itse oppii,pitää ostaa kuitenkin välineet.Eli kyllä koiriin rahaa menee, jos ei ole varaa,ei pidä ottaa.Voi tulla yllättäviä kuluja,loukkaantumisia yms.nekin maksaa kun lääkärille on vietävä.


    • Anonyymi

      Älä osta jos on sulle liian kallis.Voithan ostaa jonkun metsästyskoiran,tai muun halvemman jos hinta on tarkoitusta tärkeämpi.

    • Anonyymi

      Ei ole liian kalliita, mutta joku raja ja roti sentään oltava.

      • Anonyymi

        Voisiko olla mahdollista että hinnat ovat nousseet, koska muutkin kulut kasvatuksessa nousevat? Itse olin ajatellut alkaa kasvattamaan shelttejä, mutta meidän pieni neiti on niin herkkä, että alkaisin pelkäämään myydä pentuja, jos sattuu vaikka huono omistaja. Sain vinkin, että laita hinta niin korkealle , että tietty ostajaryhmä karsiintuu (nimenomaan ostajat jotka eivät vie eläinlääkärille rahattomuuden takia). Tässä kohtaa tuli pieni kapina, sillä tulen vähävaraisesta perheestä ja me olisimme tehneet kaiken koiran eteen jos jotain olisi tullut. Vaikka laskulla myöhemmin maksanut. Ja ei se rahaa katso kohdellaanko koiraa hyvin vai huonosti. Tunnen pihakoiran, joka on laiminlyöty ja omistajalla rahahanat virtaa. Olisikohan kennelliiton suositus? Itse en ole kasvattajaksi siis ryhtynyt. Ei varmasti helppoa ole.


      • Anonyymi

        Eli,valitse halvempi.Kodinvaihtajia saa joskus halvemmalla,mutta niillä voi olla jo käytösongelmia yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko olla mahdollista että hinnat ovat nousseet, koska muutkin kulut kasvatuksessa nousevat? Itse olin ajatellut alkaa kasvattamaan shelttejä, mutta meidän pieni neiti on niin herkkä, että alkaisin pelkäämään myydä pentuja, jos sattuu vaikka huono omistaja. Sain vinkin, että laita hinta niin korkealle , että tietty ostajaryhmä karsiintuu (nimenomaan ostajat jotka eivät vie eläinlääkärille rahattomuuden takia). Tässä kohtaa tuli pieni kapina, sillä tulen vähävaraisesta perheestä ja me olisimme tehneet kaiken koiran eteen jos jotain olisi tullut. Vaikka laskulla myöhemmin maksanut. Ja ei se rahaa katso kohdellaanko koiraa hyvin vai huonosti. Tunnen pihakoiran, joka on laiminlyöty ja omistajalla rahahanat virtaa. Olisikohan kennelliiton suositus? Itse en ole kasvattajaksi siis ryhtynyt. Ei varmasti helppoa ole.

        Ei kennelliitto hintoja päätä,vaan kasvattaja.Kaikki pennut myydään nopeasti, vaikka ovat kalliita.
        On tärkeää että molemmat vanhemmat on tervepäisiä.Noissakin hermostuneita,vinkujia,jatkuvaa räksytystä.
        Ei ole reilua naapureille,että koira aamulenkillään,tai iltalenkillään häiriköi räksytyksellään muita alueen asukkaita jatkuvasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe