Sheltti hankintahinta

Anonyymi

Onko tosiaan niin että pentu maksaa 1600e? Tuntuu kohtuuttomalta hinta.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu. Niin rotupien kuin seropienkin hinnat on ihan tähtitieteellisiä nykyään. En enää tue koirabisnestä ja nykyisistä kun aika jättää, en enää ota uusia. Tuntui kohtuuttomalta maksaa 8v sitten tonni käytännössä mitäänsanomattomasta pennusta, se oli se "kipuraja" itselläni.

      • Anonyymi

        Samaa mietin täällä. Ei järkeä. Tonnin maksaisin. Toihan on kokonainen kuukausipalkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mietin täällä. Ei järkeä. Tonnin maksaisin. Toihan on kokonainen kuukausipalkka.

        No tuskin kenenkään kk palkka sentään.Työttömyyskorvauskin ansiosidonnaisena yli 1500€kk.Niin eihän kenenkään palkka voi olla 1000€/kk.
        Jos pennut on itelle liian kalliita,ei pidä ostaa.Sehän moka et kaikki rahat menee pentuun, ja ei sitten varaa kunnon ruokiin, rokotuksiin, välineisiin jne kuluihin.Niihinhän menee ainakin 500€.
        Meidän pentunen maksoi 1300€.Hyvä terve suku, eri rotu kun aloituksessa.
        Monet rodut vaatii myös trimmiä, ja siihenkin pitää varautua.Jos itse oppii,pitää ostaa kuitenkin välineet.Eli kyllä koiriin rahaa menee, jos ei ole varaa,ei pidä ottaa.Voi tulla yllättäviä kuluja,loukkaantumisia yms.nekin maksaa kun lääkärille on vietävä.


    • Anonyymi

      Älä osta jos on sulle liian kallis.Voithan ostaa jonkun metsästyskoiran,tai muun halvemman jos hinta on tarkoitusta tärkeämpi.

    • Anonyymi

      Ei ole liian kalliita, mutta joku raja ja roti sentään oltava.

      • Anonyymi

        Voisiko olla mahdollista että hinnat ovat nousseet, koska muutkin kulut kasvatuksessa nousevat? Itse olin ajatellut alkaa kasvattamaan shelttejä, mutta meidän pieni neiti on niin herkkä, että alkaisin pelkäämään myydä pentuja, jos sattuu vaikka huono omistaja. Sain vinkin, että laita hinta niin korkealle , että tietty ostajaryhmä karsiintuu (nimenomaan ostajat jotka eivät vie eläinlääkärille rahattomuuden takia). Tässä kohtaa tuli pieni kapina, sillä tulen vähävaraisesta perheestä ja me olisimme tehneet kaiken koiran eteen jos jotain olisi tullut. Vaikka laskulla myöhemmin maksanut. Ja ei se rahaa katso kohdellaanko koiraa hyvin vai huonosti. Tunnen pihakoiran, joka on laiminlyöty ja omistajalla rahahanat virtaa. Olisikohan kennelliiton suositus? Itse en ole kasvattajaksi siis ryhtynyt. Ei varmasti helppoa ole.


      • Anonyymi

        Eli,valitse halvempi.Kodinvaihtajia saa joskus halvemmalla,mutta niillä voi olla jo käytösongelmia yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko olla mahdollista että hinnat ovat nousseet, koska muutkin kulut kasvatuksessa nousevat? Itse olin ajatellut alkaa kasvattamaan shelttejä, mutta meidän pieni neiti on niin herkkä, että alkaisin pelkäämään myydä pentuja, jos sattuu vaikka huono omistaja. Sain vinkin, että laita hinta niin korkealle , että tietty ostajaryhmä karsiintuu (nimenomaan ostajat jotka eivät vie eläinlääkärille rahattomuuden takia). Tässä kohtaa tuli pieni kapina, sillä tulen vähävaraisesta perheestä ja me olisimme tehneet kaiken koiran eteen jos jotain olisi tullut. Vaikka laskulla myöhemmin maksanut. Ja ei se rahaa katso kohdellaanko koiraa hyvin vai huonosti. Tunnen pihakoiran, joka on laiminlyöty ja omistajalla rahahanat virtaa. Olisikohan kennelliiton suositus? Itse en ole kasvattajaksi siis ryhtynyt. Ei varmasti helppoa ole.

        Ei kennelliitto hintoja päätä,vaan kasvattaja.Kaikki pennut myydään nopeasti, vaikka ovat kalliita.
        On tärkeää että molemmat vanhemmat on tervepäisiä.Noissakin hermostuneita,vinkujia,jatkuvaa räksytystä.
        Ei ole reilua naapureille,että koira aamulenkillään,tai iltalenkillään häiriköi räksytyksellään muita alueen asukkaita jatkuvasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe