Onko tosiaan niin että pentu maksaa 1600e? Tuntuu kohtuuttomalta hinta.
Sheltti hankintahinta
8
139
Vastaukset
- Anonyymi
Juu. Niin rotupien kuin seropienkin hinnat on ihan tähtitieteellisiä nykyään. En enää tue koirabisnestä ja nykyisistä kun aika jättää, en enää ota uusia. Tuntui kohtuuttomalta maksaa 8v sitten tonni käytännössä mitäänsanomattomasta pennusta, se oli se "kipuraja" itselläni.
- Anonyymi
Samaa mietin täällä. Ei järkeä. Tonnin maksaisin. Toihan on kokonainen kuukausipalkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mietin täällä. Ei järkeä. Tonnin maksaisin. Toihan on kokonainen kuukausipalkka.
No tuskin kenenkään kk palkka sentään.Työttömyyskorvauskin ansiosidonnaisena yli 1500€kk.Niin eihän kenenkään palkka voi olla 1000€/kk.
Jos pennut on itelle liian kalliita,ei pidä ostaa.Sehän moka et kaikki rahat menee pentuun, ja ei sitten varaa kunnon ruokiin, rokotuksiin, välineisiin jne kuluihin.Niihinhän menee ainakin 500€.
Meidän pentunen maksoi 1300€.Hyvä terve suku, eri rotu kun aloituksessa.
Monet rodut vaatii myös trimmiä, ja siihenkin pitää varautua.Jos itse oppii,pitää ostaa kuitenkin välineet.Eli kyllä koiriin rahaa menee, jos ei ole varaa,ei pidä ottaa.Voi tulla yllättäviä kuluja,loukkaantumisia yms.nekin maksaa kun lääkärille on vietävä.
- Anonyymi
Älä osta jos on sulle liian kallis.Voithan ostaa jonkun metsästyskoiran,tai muun halvemman jos hinta on tarkoitusta tärkeämpi.
- Anonyymi
Ei ole liian kalliita, mutta joku raja ja roti sentään oltava.
- Anonyymi
Voisiko olla mahdollista että hinnat ovat nousseet, koska muutkin kulut kasvatuksessa nousevat? Itse olin ajatellut alkaa kasvattamaan shelttejä, mutta meidän pieni neiti on niin herkkä, että alkaisin pelkäämään myydä pentuja, jos sattuu vaikka huono omistaja. Sain vinkin, että laita hinta niin korkealle , että tietty ostajaryhmä karsiintuu (nimenomaan ostajat jotka eivät vie eläinlääkärille rahattomuuden takia). Tässä kohtaa tuli pieni kapina, sillä tulen vähävaraisesta perheestä ja me olisimme tehneet kaiken koiran eteen jos jotain olisi tullut. Vaikka laskulla myöhemmin maksanut. Ja ei se rahaa katso kohdellaanko koiraa hyvin vai huonosti. Tunnen pihakoiran, joka on laiminlyöty ja omistajalla rahahanat virtaa. Olisikohan kennelliiton suositus? Itse en ole kasvattajaksi siis ryhtynyt. Ei varmasti helppoa ole.
- Anonyymi
Eli,valitse halvempi.Kodinvaihtajia saa joskus halvemmalla,mutta niillä voi olla jo käytösongelmia yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko olla mahdollista että hinnat ovat nousseet, koska muutkin kulut kasvatuksessa nousevat? Itse olin ajatellut alkaa kasvattamaan shelttejä, mutta meidän pieni neiti on niin herkkä, että alkaisin pelkäämään myydä pentuja, jos sattuu vaikka huono omistaja. Sain vinkin, että laita hinta niin korkealle , että tietty ostajaryhmä karsiintuu (nimenomaan ostajat jotka eivät vie eläinlääkärille rahattomuuden takia). Tässä kohtaa tuli pieni kapina, sillä tulen vähävaraisesta perheestä ja me olisimme tehneet kaiken koiran eteen jos jotain olisi tullut. Vaikka laskulla myöhemmin maksanut. Ja ei se rahaa katso kohdellaanko koiraa hyvin vai huonosti. Tunnen pihakoiran, joka on laiminlyöty ja omistajalla rahahanat virtaa. Olisikohan kennelliiton suositus? Itse en ole kasvattajaksi siis ryhtynyt. Ei varmasti helppoa ole.
Ei kennelliitto hintoja päätä,vaan kasvattaja.Kaikki pennut myydään nopeasti, vaikka ovat kalliita.
On tärkeää että molemmat vanhemmat on tervepäisiä.Noissakin hermostuneita,vinkujia,jatkuvaa räksytystä.
Ei ole reilua naapureille,että koira aamulenkillään,tai iltalenkillään häiriköi räksytyksellään muita alueen asukkaita jatkuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540