Sheltti hankintahinta

Anonyymi

Onko tosiaan niin että pentu maksaa 1600e? Tuntuu kohtuuttomalta hinta.

8

85

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu. Niin rotupien kuin seropienkin hinnat on ihan tähtitieteellisiä nykyään. En enää tue koirabisnestä ja nykyisistä kun aika jättää, en enää ota uusia. Tuntui kohtuuttomalta maksaa 8v sitten tonni käytännössä mitäänsanomattomasta pennusta, se oli se "kipuraja" itselläni.

• Anonyymi

Samaa mietin täällä. Ei järkeä. Tonnin maksaisin. Toihan on kokonainen kuukausipalkka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mietin täällä. Ei järkeä. Tonnin maksaisin. Toihan on kokonainen kuukausipalkka.

No tuskin kenenkään kk palkka sentään.Työttömyyskorvauskin ansiosidonnaisena yli 1500€kk.Niin eihän kenenkään palkka voi olla 1000€/kk.
        Jos pennut on itelle liian kalliita,ei pidä ostaa.Sehän moka et kaikki rahat menee pentuun, ja ei sitten varaa kunnon ruokiin, rokotuksiin, välineisiin jne kuluihin.Niihinhän menee ainakin 500€.
        Meidän pentunen maksoi 1300€.Hyvä terve suku, eri rotu kun aloituksessa.
        Monet rodut vaatii myös trimmiä, ja siihenkin pitää varautua.Jos itse oppii,pitää ostaa kuitenkin välineet.Eli kyllä koiriin rahaa menee, jos ei ole varaa,ei pidä ottaa.Voi tulla yllättäviä kuluja,loukkaantumisia yms.nekin maksaa kun lääkärille on vietävä.

• Anonyymi

Älä osta jos on sulle liian kallis.Voithan ostaa jonkun metsästyskoiran,tai muun halvemman jos hinta on tarkoitusta tärkeämpi.

• Anonyymi

Ei ole liian kalliita, mutta joku raja ja roti sentään oltava.

• Anonyymi

Voisiko olla mahdollista että hinnat ovat nousseet, koska muutkin kulut kasvatuksessa nousevat? Itse olin ajatellut alkaa kasvattamaan shelttejä, mutta meidän pieni neiti on niin herkkä, että alkaisin pelkäämään myydä pentuja, jos sattuu vaikka huono omistaja. Sain vinkin, että laita hinta niin korkealle , että tietty ostajaryhmä karsiintuu (nimenomaan ostajat jotka eivät vie eläinlääkärille rahattomuuden takia). Tässä kohtaa tuli pieni kapina, sillä tulen vähävaraisesta perheestä ja me olisimme tehneet kaiken koiran eteen jos jotain olisi tullut. Vaikka laskulla myöhemmin maksanut. Ja ei se rahaa katso kohdellaanko koiraa hyvin vai huonosti. Tunnen pihakoiran, joka on laiminlyöty ja omistajalla rahahanat virtaa. Olisikohan kennelliiton suositus? Itse en ole kasvattajaksi siis ryhtynyt. Ei varmasti helppoa ole.

• Anonyymi

Eli,valitse halvempi.Kodinvaihtajia saa joskus halvemmalla,mutta niillä voi olla jo käytösongelmia yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisiko olla mahdollista että hinnat ovat nousseet, koska muutkin kulut kasvatuksessa nousevat? Itse olin ajatellut alkaa kasvattamaan shelttejä, mutta meidän pieni neiti on niin herkkä, että alkaisin pelkäämään myydä pentuja, jos sattuu vaikka huono omistaja. Sain vinkin, että laita hinta niin korkealle , että tietty ostajaryhmä karsiintuu (nimenomaan ostajat jotka eivät vie eläinlääkärille rahattomuuden takia). Tässä kohtaa tuli pieni kapina, sillä tulen vähävaraisesta perheestä ja me olisimme tehneet kaiken koiran eteen jos jotain olisi tullut. Vaikka laskulla myöhemmin maksanut. Ja ei se rahaa katso kohdellaanko koiraa hyvin vai huonosti. Tunnen pihakoiran, joka on laiminlyöty ja omistajalla rahahanat virtaa. Olisikohan kennelliiton suositus? Itse en ole kasvattajaksi siis ryhtynyt. Ei varmasti helppoa ole.

Ei kennelliitto hintoja päätä,vaan kasvattaja.Kaikki pennut myydään nopeasti, vaikka ovat kalliita.
        On tärkeää että molemmat vanhemmat on tervepäisiä.Noissakin hermostuneita,vinkujia,jatkuvaa räksytystä.
        Ei ole reilua naapureille,että koira aamulenkillään,tai iltalenkillään häiriköi räksytyksellään muita alueen asukkaita jatkuvasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2796
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1817
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1800
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1414
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      72
      1290
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1245
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1178
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      76
      1131
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1008
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      97
      997
    Aihe