HEi! olen parhaillaan kurssilla tutkintoa varten. Olen myös lukenut aina kun ehdin. Mutta silti askarruttaa, mitä pitäisi lukea eniten??? kun ne kaksi opusta ovat aika jykevää luettavaa! te suorittaneet: tuleeko laista paljon kysymyksiä ja onko ne tosi vaikeita ylensäkin??? Kun jossain Helsingissä taisi olla kolmisenkymmentä yrittäjää ja vain 10 sai läpi.??? Pelottaa, miten kannattaa valmistautua????????
kuinka läpäistä metsästäjätutkinto
16
1948
Vastaukset
- Kuuluu
että lue läksysi kunnolla, että tiedät asioista varmasti...mielluumin kaikki..
Ei ole olemassa mitään vippaskonsteja.
Lunttasitko koulussakin ?
Ei ole hyvä metsällä, jos et tiedä laista, eläimistä, aseista, tai muustakaan tarpeeksi.
Lueppa opukset huolella ja sanatarkasti, niin on itselläsikin mukavampi olo metsällä !!!!
Huomaat sen vielä..... jos nyt pääset läpi ???- poikanen
P-akorven Anttiko se sieltä "viisauksia" latelee? Ei - en ole luntannut koulussa,yliopistossa enkä koskaan pyytänyt vippaskonsteja. Olipa vaan kiva tekeytyä poikaseksi ja kirjoittaa yläastetyylillä.
Terveisin se terkkulääkäri, joka sinunkin reseptisi uusii. - hei
Vai terkkulääkäri. Mikä se on ?
Itse yritin 2 kertaa vuonna -99, kun koe oli vaikeimmillaan. Kokeessa 50 kirjallista kysymystä ja 10 eläintunnistusta,6 sai mennä väärin..onkohan vielä sama?. Vinkki: jos tunnistat eläimet, todennäköisesti läpäiset(kuvat piirrettyjä minun aikana), koska yli puolet kysymyksistä selvittää loogisella päättelyllä,ja lisäksi koe helpottunut -99 vuodesta..kuulemma..ja vielä..lue tarkasti asiat(tehtävät) mitkä kuuluvat rh-yhdistykselle ja mitkä rh-piirille..esim.poikasistutukset(oli mun kokeessa)..en muista kumman vastuulla..heh..nopeasti unohtuu..
- poikanen
kiitos scoremax asiallisesta palautteesta! Kuvia olen lukenut/katsonut kovasti, ne kun tuntuvat hankalimmilta. Lakitekstiä nyt lukee ihan mielelläänkin ja kuten sanoit, päättely on hyvä apu. Omasta metsässä liikkumisesta ja metsästyksen sivusta seuraamisesta on jo aikaa, joten kyllähän tässä töitä saa t4ehdä. (jos muilta töiltään ehtii.....)
- kurssilta
ja ahkeraa lukemista niin kyllä se kortin saa (poikani 10v sai ensimmäisellä yrittämällä)eli ei ole liian vaikea...
- 30 vee
Kymmenvuotiaille tai ala-asteikäsillekin yleensä kaikki ulkoa-opiskelu on helpompaa kuin tällaiselle varttuneemmalle, joka saattaa olla vallan ihmeissään jos pitää jotain suurempia kokonaisuuksia opiskella. Täyskympillä kun tuo vanhenemisprosessi ei ole päässyt vielä alkuun ja aivot ovat vastaanottavaisempia, mutta koitappas selittää kympille miten lasketaan toisen asteen suodattimen taajuusvaste tai kanttiaallon taajuussisältö Fourier-sarjan avulla niin taitaapi lehdistä puut tippua kertaan jos toiseenkin ennenkuin homma on selvä.
Itse kävin kurssin muistaakseni v2000 silloin kokeessa 60 kysymystä ja 6 sai mennä väärin.
Kysymykset olivat laidasta laitaan.
Lue vaan ahkerasti kaikki osiot, itsekin ajattelin että tuskin ne nyt tuollaista ja tuollaista kysyy, esim nahan käsittelystä, taanaamisesta yms. mutta kysyivätpä vaan. Onneksi olin lukenut kaikkea.
Lakipuoli on tärkeää ja ne kuvat kannattaa katsoa
tarkaan, nimenomaan ne pienet lentokuvat.
Olihan siellä joukossa ihan ns. tyhmiäkin kysymyksiä kuten mitä teet jos haulikon piippuun menee lunta, yhtenä vaihtoehtona oli mm. että sulatat sen nuotiolla pois, jne- the tietäjä
Kurssi meni ekalla läpi ja lähinnä kuuntelupohjalta tuntien ajalta, lajeja kattelin kirjasta ja joitakin lain kohtia.
Koskaa aiemmin ennoo metästystä harrastanu enkä ollu noissa hommissa muutenkaa mukana.
Ainoona tätinä kurssi läpi, 25 suoritti tentin (osa oli uusimassa) ja 8 pääsi läpi eli ei hassummin siis =) - Anonyymi
Paskat
- Anonyymi
Pyydät näiltä kokeiden valvojilta,vain pitää oppikirjoja auki,tehdessäsi tehtäviä.
Takaan että on yhtä vaikeaa. - Anonyymi
Minä lunttasin kokeessa, muutoin en olisi saanut läpi ä, olisi tullut toistakymmentä virhettä.
- Anonyymi
Ainoa vaan, että metsästyksen vastustajalla ei edes ole korttia. Ajokorteista puhumatta. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa vaan, että metsästyksen vastustajalla ei edes ole korttia. Ajokorteista puhumatta. 😂
Automaatikortti on!Sillä vain ei saa ajaa vaihdelaatikollista.Sulta saattaa tämä ihme puuttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Automaatikortti on!Sillä vain ei saa ajaa vaihdelaatikollista.Sulta saattaa tämä ihme puuttua.
Kyllä. Olen koko ikäni ajanut manuaalilla joka tulee olemaan aina maastureissani vakio vaihteisto. Vaimon automaatilla silloin tällöin, kun hän itse ei halua olla puikoissa.
- Anonyymi
Vaikea se on mutta pitää lukea, että pääsee läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346