Kanyylin laitto?

Anonyymi

Mulla ois tuossa ens maanantaina polvileikkaus (avo) ja mulla on kans neulakammo. Tietäskö kukaan onko mahollista että onko mahollista et ne nukuttaa sillä maskilla ja laittaa sen jälkeen kanyylin? (oon 14) en tiiä onko aivan sairaan tyhmä kysymys mut kysympähän kuitenkin. Ja sit jos laitetaan se kanyyli ku oon hereillä ni onko siihen jotain kikkaa miten se ei sattuis niin paljon

9

1672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

sä et taida tietää kun ihminen nukutetaan niin silloin ei olla hereillä ollenkaan.

• Anonyymi

sä haluut nukutuksen jotta sulle voidaan sitten laitta hengitysputki.kannattais kestää sen verran kipua jos et halua hengitysputkea kurkkuusi.

• Anonyymi

Olipas pari hölmöä vastausta. Aloittaja tietää hyvin tarkkaan mitä tarkoitetaan kanyylilla, mutta sinä et.

• Anonyymi

Enpä ole kuullut että nykyaikana nukutusta enää annettaisiin esim. eetterillä. Eetterinukutus kuuluu olleen erittäin epämiellyttävä ja herääminen sen jälkeen vielä epämiellyttävämpää monien kokeman rajun oksentelun takia. Eetteri on myös varsin herkästi syttyvää eikä siksikään turvallinen käyttää. Siitä onkin siirrytty nykyaikaisempiin menetelmiin.
      Sen jälkeen kun varsinainen anestesia on annettu suoneen käytetään kyllä maskilla annettavaa nukutuskaasua jolla ylläpidetään anestesiaa.
      Kanyylia ei laiteta pelkän narkoosia annon takia, vaan laskimoportti avataan rutiininomaisesti siltä varalta että syntyy tilanne jossa joudutaan antamaan nopeasti jotain lääkitystä tai verta.
      Voit vallan hyvin puhua anestesialääkärin kanssa pelostasi, ja hän voi sitten ottaa sen huomioon ja voit saada esim. paikallispuudutetta pistettävään kohtaan iholle. Et ole ainoa jolla on neulakammo, se on rutiinia heidän työssään.

• Anonyymi

Kanyylin laittaa nukutuslääkäri ja heillä on niin kova ammattitaito ja kokemus että pistoksen kipu on hyvin pieni.

• Anonyymi

Neulakammo on jokaisella, mutta tällaiset pikkujutut kestetään silti kitisemättä!

• Anonyymi

Neulakammo on joillekin todellakin paha paikka, pistämiseen jopa pyörrytään. Minäkään en halua katsoa kun pistetään, vaikka ei olekaan neulakammoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neulakammo on joillekin todellakin paha paikka, pistämiseen jopa pyörrytään. Minäkään en halua katsoa kun pistetään, vaikka ei olekaan neulakammoa.

Jotkut puolestaan rakastavat viillellä itseään!

• Anonyymi

Lapsille laitetaan puuduttavaa voidetta ennen pistoksia. Pyydä sellaista. Saat myös esilääkityksen, joten olet rento siinä vaiheessa, kun sinua aletaan nukuttamaan. Et jaksa välittää koko pistoksesta enää puolitokkurassa. Hyvä jos nimeäsi muistat.

Yleensä kivuissa pätee se, että kun johonkin sattuu paljon, ei pienempiä kipuja huomaa. Et edes muista kanyyliä kädessä, kun leikkausalue on kipeämpi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      73
      5579
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      274
      4890
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3214
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2653
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2282
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1566
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1408
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1220
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      127
      855
    Aihe