Liittymä+puhelin

Anonyymi

Aloittelija liittymän vaihto hommissa juuri nyt.
Eli saanko pitää vanhan kännykkäni jos vaihdan palvelun tarjoajaa?
Pitääkö ostaa uusi kapula?Uudelta myyjältä?

34

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä mutta jos laite on yli 2-3-vuotta vanha ja siinä on Android niin pitää vaihtaa jo tietoturvan takia uuteen.

      • Anonyymi

        Ei niillä päivittelyillä ole mitään virkaa, ihan samalla tavalla saastuu ja tiedot varastetaan jos käyttää typerästi ja lataa vakoilevia sovelluksia tai klikkailee mitä tahansa linkkejä. Toimiiko nuo kännyköiden virussuojatkaan kunnolla ja saako edes palomuuria, tietokoneella estävät tehokkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niillä päivittelyillä ole mitään virkaa, ihan samalla tavalla saastuu ja tiedot varastetaan jos käyttää typerästi ja lataa vakoilevia sovelluksia tai klikkailee mitä tahansa linkkejä. Toimiiko nuo kännyköiden virussuojatkaan kunnolla ja saako edes palomuuria, tietokoneella estävät tehokkaasti.

        Kyllä niillä on. Mikään valmistaja ei tuhlaa päivityksiin miljoonia jos ne olisi pelkkää humpuukkia. Virustorjunnat ovat Androidissa täysin turhia. Eivät suojaa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niillä on. Mikään valmistaja ei tuhlaa päivityksiin miljoonia jos ne olisi pelkkää humpuukkia. Virustorjunnat ovat Androidissa täysin turhia. Eivät suojaa yhtään mitään.

        Ehkäpä eivät tosiaan tuhlaa... jostakin sain vain päähäni mielikuvan pc:n äärellä istuvasta kumaraisesta, hämähäkinseittien peittämästä finninaamaisesta opiskelijanörtistä jossain puhelinvalmistajan pääkonttorin kellarin komerossa tehtailemassa hiki päässä tulevia päivityksiä laitteisiin... 🤔


      • Anonyymi

        Mulla muuten on reilut 3 vuotta vanha OP 5. Tosin siihen on tullut custom ROM:na Android 11. En ainakaan vielä vaihda :) Katotaan pitääkö joskus vaihtaa 5G puhelimeen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla muuten on reilut 3 vuotta vanha OP 5. Tosin siihen on tullut custom ROM:na Android 11. En ainakaan vielä vaihda :) Katotaan pitääkö joskus vaihtaa 5G puhelimeen...

        Eikä ole tullut:D höpöhöpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä eivät tosiaan tuhlaa... jostakin sain vain päähäni mielikuvan pc:n äärellä istuvasta kumaraisesta, hämähäkinseittien peittämästä finninaamaisesta opiskelijanörtistä jossain puhelinvalmistajan pääkonttorin kellarin komerossa tehtailemassa hiki päässä tulevia päivityksiä laitteisiin... 🤔

        Se on aivan väärä mielikuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aivan väärä mielikuva.

        Et voi sitä tietää... eikä ne päivitykset nyt välttämättä niin vaikeita ja kalliita ole laitevalmistajille - kunhan vähän vain muokkaavat Googlelta tulevia päivityksiä sopiviksi omille Android-versioilleen... 😑


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole tullut:D höpöhöpö

        Höpökö Android 11 rommeille ? Useimmat ovat vielä alpha vaiheessa. Xtended:in ROM on merkitty jo beta:ksi. Täytyy kokeilla. Jos et usko: forum,xda-developers.com/oneplus-5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpökö Android 11 rommeille ? Useimmat ovat vielä alpha vaiheessa. Xtended:in ROM on merkitty jo beta:ksi. Täytyy kokeilla. Jos et usko: forum,xda-developers.com/oneplus-5

        Eipä ole:D Virityksiä kyllä mutta vakaata mitä voisi käyttää ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niillä on. Mikään valmistaja ei tuhlaa päivityksiin miljoonia jos ne olisi pelkkää humpuukkia. Virustorjunnat ovat Androidissa täysin turhia. Eivät suojaa yhtään mitään.

        Eihän ne turhia ole valmistajille kun saavat hölmöt vaihtamaan kännyköitä 2-3 vuoden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne turhia ole valmistajille kun saavat hölmöt vaihtamaan kännyköitä 2-3 vuoden välein.

        Se on nykymaailmaa kaikissa tuotteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole:D Virityksiä kyllä mutta vakaata mitä voisi käyttää ei.

        Ahaa :) O.K. Olen jo jokun aikaa käyttänyt Android 11:sta. Latasin tuon MSM Xtended:in.
        Nyt käytän sitä. OpenGApps nano:lla. LineageOS on myöskin merkitty beta:ksi. Mutta toimii ihan hyvin tämä jo. Katotaan uusedstaan jonkin ajan päästä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nykymaailmaa kaikissa tuotteissa.

        Ei kaikki ole hölmöjä nykyäänkään, pidän seiskaa vaikka 20 vuotta ellei parempaa tule ja Lumiaa niin kauan kuin kestää. Sama autokin ollut kohta 20 vuotta, toiset tuhlanneet samassa ajassa kaikki rahansa vakoiluun ja turhuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki ole hölmöjä nykyäänkään, pidän seiskaa vaikka 20 vuotta ellei parempaa tule ja Lumiaa niin kauan kuin kestää. Sama autokin ollut kohta 20 vuotta, toiset tuhlanneet samassa ajassa kaikki rahansa vakoiluun ja turhuuksiin.

        Se on viisautta vaihtaa turvaton tuote turvalliseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on viisautta vaihtaa turvaton tuote turvalliseen.

        Totta, kannattaa vaihtaa androidit ja iphonet Lumiaan tai peruskännykkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa :) O.K. Olen jo jokun aikaa käyttänyt Android 11:sta. Latasin tuon MSM Xtended:in.
        Nyt käytän sitä. OpenGApps nano:lla. LineageOS on myöskin merkitty beta:ksi. Mutta toimii ihan hyvin tämä jo. Katotaan uusedstaan jonkin ajan päästä :)

        Vielä tosta huomasin että OP 5 virta/dataliitin on alkanut pätkiä. Tosin ei vielä pahasti joten vielä ainakin jonkin aikaa pärjää :) Katotaan milloin on aika uusia puhelin kun pätkii
        pahemmin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tosta huomasin että OP 5 virta/dataliitin on alkanut pätkiä. Tosin ei vielä pahasti joten vielä ainakin jonkin aikaa pärjää :) Katotaan milloin on aika uusia puhelin kun pätkii
        pahemmin...

        Tota ei varmaan enää kannata korjata näin vanhaan puhelimeen ?? Hintaero on jonkin verran ja uuteen saa taas uudet Androidin versiot sekä stock että custom ROM:Ina. Uudemmat SoC:it. Tän akku toimii vielä kohtalaisen hyvin. Katotaan hankinko vielä OnePlus:an vai tuleeko vaihteeksi jokin muu. OP 5:en on mun ensimmäinen puhelimeni OnePlus:ltä ja tähän olen ihan tyytyväinen. Akku voisi toimia vielä pitempään mutta jaan datan tällä. Ainakin vielä mennään tällä...


    • Tottakai voit pitää, ei Suomessa noita mitenkään ole kytketty toisiinsa.

    • Anonyymi

      Tietenkään puhelinta tarvitse vaihtaa, vanhan numeronkin saa pitää. Soitto vaan uudelle palveluntarjoajalle niin he hoitavat liittymän siirron. Halvin kk-maksu oli siis 4,90 ja kallein 7,90 jos oikein muistan.

      • Anonyymi

        Jos puhelin on vanha ja älypuhelin niin pitää vaihtaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhelin on vanha ja älypuhelin niin pitää vaihtaa..

        No se nyt ei tuossa selvästikään ollut pointti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se nyt ei tuossa selvästikään ollut pointti

        On se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhelin on vanha ja älypuhelin niin pitää vaihtaa..

        Suosittelen älypuhelimesta luopumista vaihda peruspuhelimeen heti.Laskut on pienempiä peruspuhelimissa akku kestää pidenpään joka päivä puhelinta ei tarvi ladata.T.Pena


      • Anonyymi

        Elisalla kuukausi maksu 19,80 huoleton liittymä suosittelen.Pena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elisalla kuukausi maksu 19,80 huoleton liittymä suosittelen.Pena

        Kallis..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elisalla kuukausi maksu 19,80 huoleton liittymä suosittelen.Pena

        Millä nopeudella siis data ?? Itellä on 200 Mbs. Kustantaa 18.90 €/kk:ssa 24 kk:tta. Ilmesti ihan hyvä tarjous ja olen tähän ihan tyytyväinen... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä nopeudella siis data ?? Itellä on 200 Mbs. Kustantaa 18.90 €/kk:ssa 24 kk:tta. Ilmesti ihan hyvä tarjous ja olen tähän ihan tyytyväinen... :)

        Kallista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallista..

        Ja mikähän sitten on halpa ? Ei varmaan saa paljon parempaa tarjousta kun mitä mulla on Elisalta. Puheluita tulee yleensä yli 500 min. /kk:ssa ja dataa menee yleensä yli 100 Gt/ kk:ssa. Jaan puhelimeen yhteyden ei ole muuta yhteyttä. Ihan kohtuullinen hinta ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikähän sitten on halpa ? Ei varmaan saa paljon parempaa tarjousta kun mitä mulla on Elisalta. Puheluita tulee yleensä yli 500 min. /kk:ssa ja dataa menee yleensä yli 100 Gt/ kk:ssa. Jaan puhelimeen yhteyden ei ole muuta yhteyttä. Ihan kohtuullinen hinta ??

        Netti kuuluu vuokraan, se on edullista, kännykkään riittää prepaid, selviää vaikka 1€/kk. Onneksi ei tarvitse tuhlata aikaa puheluihinkaan, lähinnä pakolliset viralliset asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netti kuuluu vuokraan, se on edullista, kännykkään riittää prepaid, selviää vaikka 1€/kk. Onneksi ei tarvitse tuhlata aikaa puheluihinkaan, lähinnä pakolliset viralliset asiat.

        Ja puhelutkin hoituu netin välityksellä ilmaiseksi tuttavien kesken.


    • Anonyymi

      Puhelinta, numeroa ja operaattoria ei ole kytketty, mutta jos luuri on kovin vanha smart, niin laitteen uusiminen on fiksua. Nyt on menossa Android 10 kohta 11 ja jos se oma on 7-8, niin..... Suosittelisin päivitystä

      • Anonyymi

        Nokia 6700 classic maailman paras kännykkä kestänyt yli 20v kertaakaan ei ole tarvinnut korjauttaa vaihdettava akku.T.Pena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokia 6700 classic maailman paras kännykkä kestänyt yli 20v kertaakaan ei ole tarvinnut korjauttaa vaihdettava akku.T.Pena

        Älykännykät on tehty urkkimaan ihmisistä mahdollisimman paljon tietoja, tyhmimmät kertoo somessakin kaiken. Hölmöimmät maksaa tonneja vakoilustaan ja isot kk-maksut päälle, vaihatvat hetii muuteen entostä vakoilevampaan kun "turva"päivitykset loppuu ja appleuskovaiset aina kun tulee uusi malli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe