Keittiö- ja kiintokalustetoimitus uudiskohteeseen sitten tuli. Kun alettiin asentamaan, huomattiin matkan varrella koko ajan uusia vikoja. Ovet eivät mahdu aukeamaan, liian leveitä kalusteita (mittavirhe), vääränlaista tavaraa tullut. Nyt näyttää siltä että pitää uusia useita komeroita, kaappeja ja siirtää kahden seinustan kokonaisia kalusterivejä.
Kysymys kuuluukin että kuka maksaa? Keittiöntoimittaja (tunnettu suomalainen keittiömerkki) tulee tänään katsomaan tilannetta mutta oli melko haluton kommentoimaan maksajaa. Antoi vain ymmärtää että kun itse halusin tietynlaitsta kaappia niin itse pitää seuraukset kantaa.
Miten muilla on reklamaatiot hoidettu? Vaihtaako keittiötoimittaja väärät tai liian isot komerot ilmaiseksi? Nyt vähän pelottaa että takuu on luokkaa "kun perävalot katoavat näkyvistä". Itselläni ei ole enää varaa laittaa useita tuhansia uusiin oikeankokoisiin komeroihin kun kaikki rahat menivät jo tähän puolivillaiseen keittiötoimitukseen. Kyllä harmittaa, ja aivan vietävästi!
keittiötoimituksen virheet
25
23671
Vastaukset
- Jari-Tapani
Oliko toimittaja kalustetukku ?
- se vastaa
oikeasta mitoituksesta, pohjapiirustukset ei tosiaan riitä.
Jos selviä toimitusvirheitä eli saatu muuta kuin tilattu niin tehdas toimittaa uudet oikeat tilalle.- alkup.kirj.
Myyjä tosiaan kävi tarkistuskäynnillä ja mittasi paikat. Ei vaan muistanut laskea ns. seinän ja komeron välikiilaa oviin, nyt ei yksikään seinää vasten oleva komero sitten aukea kunnolla...
- keppe
alkup.kirj. kirjoitti:
Myyjä tosiaan kävi tarkistuskäynnillä ja mittasi paikat. Ei vaan muistanut laskea ns. seinän ja komeron välikiilaa oviin, nyt ei yksikään seinää vasten oleva komero sitten aukea kunnolla...
tämmöisessä tapauksessa jossa myyjä on ottanut tarkistus mittaukset,en maksaisi mistään korjaavasta toimenpiteestä senttiäkään.eli vaatisin että myyjä korjaa omaan piikkiin kaapistot kuntoon.minkä muun takia niitä tarkistus mittauksia sitten tehtäisiin,ellei sen takia että kaapistot mahtuisi oikella lailla.
- alalla 20v
alkup.kirj. kirjoitti:
Myyjä tosiaan kävi tarkistuskäynnillä ja mittasi paikat. Ei vaan muistanut laskea ns. seinän ja komeron välikiilaa oviin, nyt ei yksikään seinää vasten oleva komero sitten aukea kunnolla...
Jos kalusteita myyvä ja suunnitteleva henkilö on käynyt tarkistusmitoilla, on mittavastuu liikkeellä, jolta kalusteet ostit. Ammattitaitoinen kalustemyyjä/suunnittelija osaa ottaa huomioon tarvittavat sivutäytteet, että keittiöstä tulee myös toimiva. Jos näin on, älä maksa lisäkustannuksia.
- Mari
Meilläkin keittiöremontin teettäminen muodostui karuksi oppitunniksi siitä, mitä käytännössä tarkoittavat alan markkinajohtajan lupaukset ”voimme taata tyytyväisen asiakkuuden” ja ”turvallista unelmien toteutusta.” Kokemuksemme toimikoon varoituksena muille.
Tilasimme yritykseltä keittiöremontin ”avaimet käteen” –periaatteella, eli toimitukseen sisältyivät sekä materiaalit että kaikki tarvittavat työt. Maksu sovittiin suoritettavaksi sen jälkeen, kun koko toimitus asennuksineen on valmis. Laskut tulivat ennenaikaisesti, kun toimitus oli vielä hiukan kesken. Hämmästyimme huomatessamme, että lukuisia kalliita työvaiheita ja materiaaleja oli sisällytetty yrityksen ja sen urakoitsijoiden laskuihin kahteen kertaan. Lisäksi oli laskutettu useista töistä, joita ei koskaan tehty. Ellemme olisi aivan sattumalta olleet oikeaan aikaan paikalla, emme koskaan olisi saaneet tietää, ettei esimerkiksi laskutettua kallista lattian tasoitusta tehty lainkaan.
Vaikka yritys myönsi perusteettomien laskutusten määräksi yli 1000 euroa, se ei katsonut tämän antavan aihetta edes pahoitteluun. Virheet kun ovat aivan normaali remonttiin kuuluva asia. Koko väärä lasku tuli liikkeen mukaan maksaa todetuista laskutusvirheistä huolimatta eräpäivänä, koska laskutus oli ulkoistettu rahoitusliikkeelle. Se perisi meiltä muuten huomattavat viivästyskorot. Liikasuorituksen liike kuulemma hyvittäisi meille myöhemmin.
Viikkojen taistelun, sekä kymmenien soittojen ja sähköpostiviestien jälkeen laskut korjattiin. Meille lähetettiin myös kolme euroa hyvityksenä, sekä viesti: “Pyydämme anteeksi, jos olette pahoittaneet mielenne. Emme näe toimineemme millään tavalla väärin.”
Meille on edelleen arvoitus, johtuivatko virheet myyjän ammattitaidottomuudesta, vai tahallisesta huijausyrityksestä. Vastuuta ei kukaan ottanut, ja tuohtumisemme asiasta oli myyjän mielestä ”huvittavaa”.
Pitäkää puolenne, älkääkä antako huijata itseänne!- nakkikioskista
Jos nyt vähääkään tiedät kaupanteosta, niin sitä saa mitä tilaa. Ilmeisesti et ole tehnyt tai teetättäny mitään työtapaselitystä, tai mittakuvia. Naiset kun pääsee päättämään niin ne neuvottelee vain väreistä ja tunnelmista, eikä niitä saa mennä arvostelmaan kesken hektisen kaupankäynnin koska ehdottomasti tietävät mitä haluavat. Tämän tietää ammattimyyjä. Muistakaa: tarjous, suunnitelmat, suunnitelmien tarkistus, sähkö- ja vesi/viemäriasennustiedot. Kauppa aina kirjallisena liitteinä, aikataulu, piirustukset, suunnitelmat. Maksetaan kun kaikki työt on hyväksytysti suoritettu ja vastaanotettu yhdellä kertaa tai maksuerissä. Takuu 1-2 vuotta tarvittaessa takuuajan vakuudella. Kun ostat hurrmaavalta myyjältä mitäänkertomattomilla mainoskuvilla halvalla ja usein ilman alvia ja pimeästi tehtynä niin mitä muuta voit olla kuin tyytyväinen.
- Mari
nakkikioskista kirjoitti:
Jos nyt vähääkään tiedät kaupanteosta, niin sitä saa mitä tilaa. Ilmeisesti et ole tehnyt tai teetättäny mitään työtapaselitystä, tai mittakuvia. Naiset kun pääsee päättämään niin ne neuvottelee vain väreistä ja tunnelmista, eikä niitä saa mennä arvostelmaan kesken hektisen kaupankäynnin koska ehdottomasti tietävät mitä haluavat. Tämän tietää ammattimyyjä. Muistakaa: tarjous, suunnitelmat, suunnitelmien tarkistus, sähkö- ja vesi/viemäriasennustiedot. Kauppa aina kirjallisena liitteinä, aikataulu, piirustukset, suunnitelmat. Maksetaan kun kaikki työt on hyväksytysti suoritettu ja vastaanotettu yhdellä kertaa tai maksuerissä. Takuu 1-2 vuotta tarvittaessa takuuajan vakuudella. Kun ostat hurrmaavalta myyjältä mitäänkertomattomilla mainoskuvilla halvalla ja usein ilman alvia ja pimeästi tehtynä niin mitä muuta voit olla kuin tyytyväinen.
Hei!
Älähän nyt aliarvioi naista – jolla oli muuten alaa tunteva miehensä mukana kaupantekotilanteessa. Toki huolehdimme kaikista mainitsemistasi asioista: kaikki suunnitelmat kuvineen ja piirustuksineen, materiaalien ja töiden hinnat jne. kirjallisena. Onneksi huolehdimme. Näin pystyimme pitävästi todistamaan myyjän lukuisat virheet, joita oli paljon enemmänkin kuin viestissäni jaksoin luetella. Ostimme keittiömme Puustellista, joka mainostaa itseään alan markkinajohtajana, ja hinnat ovat ainakin sieltä kalleimmasta päästä.
Kertokaa eteenpäin tuttavillenne hyvistä ja huonoista kokemuksistanne, ja vaatikaa laadukasta ja rehellistä palvelua. Vain näin voimme pikkuhiljaa saada muutoksia alaan, jossa huijaus ja välinpitämättömyys tuntuvat olevan järkyttävän yleistä.
Hyvää päivänjatkoa kaikille ja tsemppiä ja sisua remonttipuuhiin! - perseest
Mari kirjoitti:
Hei!
Älähän nyt aliarvioi naista – jolla oli muuten alaa tunteva miehensä mukana kaupantekotilanteessa. Toki huolehdimme kaikista mainitsemistasi asioista: kaikki suunnitelmat kuvineen ja piirustuksineen, materiaalien ja töiden hinnat jne. kirjallisena. Onneksi huolehdimme. Näin pystyimme pitävästi todistamaan myyjän lukuisat virheet, joita oli paljon enemmänkin kuin viestissäni jaksoin luetella. Ostimme keittiömme Puustellista, joka mainostaa itseään alan markkinajohtajana, ja hinnat ovat ainakin sieltä kalleimmasta päästä.
Kertokaa eteenpäin tuttavillenne hyvistä ja huonoista kokemuksistanne, ja vaatikaa laadukasta ja rehellistä palvelua. Vain näin voimme pikkuhiljaa saada muutoksia alaan, jossa huijaus ja välinpitämättömyys tuntuvat olevan järkyttävän yleistä.
Hyvää päivänjatkoa kaikille ja tsemppiä ja sisua remonttipuuhiin!Puustelli on nykyisin pelkka tuotemerkki, joka teettaa tyot halvimmalla pellella joka suostuu tekemaan.
Se on franchise yritys jolla ei ole mitaan tekemista aikoinaan laadukkaampaa myyneen Puustellin kanssa.
kannattaa kiertaa mahdollisimman kaukaa. - terveisiä
perseest kirjoitti:
Puustelli on nykyisin pelkka tuotemerkki, joka teettaa tyot halvimmalla pellella joka suostuu tekemaan.
Se on franchise yritys jolla ei ole mitaan tekemista aikoinaan laadukkaampaa myyneen Puustellin kanssa.
kannattaa kiertaa mahdollisimman kaukaa.Rakennusliikkeitä ja firmoja myydään ja ostetaan mennen tullen niin, että mikään tuotenimi ei kerro omistajasta tai työn tekijöistä mitään. Näille mikä tahansa navettapaja voi koota valmisosista keittiö- ja komerokalusteita ja usein myös aivan samasta tavarasta tehtyjä kuin suurimmat merkkikalustetoimittajat.
Kalusteiden toimitusasennus myydään halvimmalla hinalla asentajalle, joka firma toimii pakettiauton peräkontista.
Poikkeuksena ammattiasentajat joiden tuntitaksa on siinä 70-80 euroa.
Jos haluat kunnon kalusteet palkkaa arkkitehti ja teetä puusepällä. Melko varmasti saat paremmat kalusteet ja halvemmalla. Ei välttämättä tarvitse käyttää tv-INNO:n kuoliaaksinaurajia joille kaikki käy mistä sä tykkäät. - *elukka*
Mari kirjoitti:
Hei!
Älähän nyt aliarvioi naista – jolla oli muuten alaa tunteva miehensä mukana kaupantekotilanteessa. Toki huolehdimme kaikista mainitsemistasi asioista: kaikki suunnitelmat kuvineen ja piirustuksineen, materiaalien ja töiden hinnat jne. kirjallisena. Onneksi huolehdimme. Näin pystyimme pitävästi todistamaan myyjän lukuisat virheet, joita oli paljon enemmänkin kuin viestissäni jaksoin luetella. Ostimme keittiömme Puustellista, joka mainostaa itseään alan markkinajohtajana, ja hinnat ovat ainakin sieltä kalleimmasta päästä.
Kertokaa eteenpäin tuttavillenne hyvistä ja huonoista kokemuksistanne, ja vaatikaa laadukasta ja rehellistä palvelua. Vain näin voimme pikkuhiljaa saada muutoksia alaan, jossa huijaus ja välinpitämättömyys tuntuvat olevan järkyttävän yleistä.
Hyvää päivänjatkoa kaikille ja tsemppiä ja sisua remonttipuuhiin!Suurin ja ensimmäinen virhe on ollut se että,ei ymmärretä rahan arvoa kun on otettu ylisuuria lainoja,pankinjohtaja on siis saanut asiakkaan valtaansa,ja antaa ymmärtää ettei mailmassa ole enään mahdollisuuksia itse vaikuttaa asioihin,kuten kaupan tekoon,vaan kaikki vain on melko kallista.Tälläisessa tilanteessa kauppias on kaikkein onnellisin ihminen maan päällä aamen.
- että
*elukka* kirjoitti:
Suurin ja ensimmäinen virhe on ollut se että,ei ymmärretä rahan arvoa kun on otettu ylisuuria lainoja,pankinjohtaja on siis saanut asiakkaan valtaansa,ja antaa ymmärtää ettei mailmassa ole enään mahdollisuuksia itse vaikuttaa asioihin,kuten kaupan tekoon,vaan kaikki vain on melko kallista.Tälläisessa tilanteessa kauppias on kaikkein onnellisin ihminen maan päällä aamen.
Rakennusalalla vallitsee tosi huijaus mentalitteetti lähes joka portaassa. Rakennuttajan aika menee kokonaan seuratessa, että minkälaisia kepposia ns. ammattimiehet päivittäin tekevät. Kun on sopivia kaapinovia, niin niihin ilmestyy hyvin pieniä lovia jostakin kummasta ja ne tilataan sitten näiden asentajien toimesta hyvin nopeasti uudet. Kun sitten väärän mallisissa ovissa tai tasoissa on suuriakin virheitä niitä ei voida korvata sitten millään. Eli ne iltatyöt mitä nämä asentajat tekevät määrää pitkälti korvattavien kalusteiden määrän.
Korvausasioissa syyllistetään asiakkaat haukutaan niuhoiksi ym.
Kyllä virheelisen tavaran maksaja on tavaran toimittaja. Se vaatii vaan kovuutta ja selvää järkeä periksi ei saa antaa. Raha jota asiakas maksaa on oikeata ja virheetöntä. - timpuri
perseest kirjoitti:
Puustelli on nykyisin pelkka tuotemerkki, joka teettaa tyot halvimmalla pellella joka suostuu tekemaan.
Se on franchise yritys jolla ei ole mitaan tekemista aikoinaan laadukkaampaa myyneen Puustellin kanssa.
kannattaa kiertaa mahdollisimman kaukaa.Meille on asennettu puustellin kalusteet( veto laatikostot. Noin 7 metriä) olemme toimitukseen ja asennukseen erittäin tyytyväisiä Kaikki tomii todella hyvin! ONNEKKSI ON PUUSTELLI!!!
- minkäs teet
Ylipäänsä koko rakennusalalla virheet ovat yleisiä.
Monelle firmalle tärkeintä ovat tilaajan maksamat rahat, muu on sitten toissijaista ja virheitä tulee.
T: työmaatoimihenkilö.- jusu
Niinhän se on että niinkauan kun ihmiset tekee näitä hommia niin virheitä sattuu. Vikaa on varmaankin niin toimittajissa kuin ostajissakin. Itse olen tässä setvinyt yhtä tapausta josta olemme tehneet sekä sopimuksen että asianmukaiset kuvat. Molemmat osapuolet on hyväksynyt toimitussisällön. Nyt kuitenkin on ilmennyt neljä asiaa jotka asiakas elävästi muistaa pyytäneen myyjältä. myyjä sanoo ettei muista että asiasta olisi keskusteltu. Sopimuksessa ja kuvissa ei ole näistä asioista mainintaa. Joten kun teette sitä kalustekauppaa niin lukekaa se sopimusteksti ja vaatikaa siihen kaikki asiat mitä olette siihen halunneet, niin silloin on helpompi sekä toimittajan että ostajan pitää huoli siitä että toimitus on täydellinen ja molemmat tulevat tyytyväiseksi.
- Minulla upee keittiö
Minä ainakin sain hyvän ja toimivan keittiön, jossa kaikki toiveeni otettiin huomioon ja toteutuikin 110 %:sti. Olen tosi tyytyväinen. Tunne on hieno.
Olen pahoillani Sun puolestasi, kun se meni niinkuin meni .... Auts ...- utelias
Jos kerran kaikki meni upeasti, viitsisitkö kertoa minkä firman keittiön pusasit? Se helpottaisi aloittelevan remontoijan keittiötoimittajien viidakossa rypemistä!
- toimitus
Aikoinaan mittasin keittiön itse. Kaupassa sitten käytiin eukon ja myyjän kanssa katsomassa minkälaiset kaapit niihin mittoihin sopii. Kaapistot sitten tilattiin Tanskasta koska sieltä sai koko satsin kahdessa viikossa ja melkein 50% halvemmalla kuin vastaavan kotimaisen jolla toim.aika oli 3kk! Asensinkin kaapit itse. Ja yksin! Kaikki sopi niinkuin nenä..., ei, vaan paremmin kuin nenä päähän. Ei mitään ongelmia vaikka hellan taakse nurkkaan tuli 45 asteen kulma. Enkä koskaan edes ole ollut minkäänlaisella rakennuksella töissä. Tehkää itse niin ei ainakaan tarvitse maksaa tyhjästä.
- meilläkin
Pari vuotta sitten tuli keittiöremppa tehtyä. Firmasta kävi mies mittaamassa, että minkä kokoista kaappia tulee keittiöön ja kodinhoitohuoneeseen. Tilaus viivästy 11 viikkoa ja kun ukko rupesi tivaamaan kaappien kohtaloa ja sakkomaksuja, tuli nopea vastaus, että minä olisin soittanut heille ja käskenyt odottaa uutta puhelua milloin tarvitsee kaapit tehdä! Että huh hu! Itse en ole soittanut kuin kerran tähän kyseiseen firmaan; tapahtuman jälkeen, jossa tivasin johtajalta, että kuka heillä voi sanoa minun soittaneen. Sellaista miestä ei löytynyt, mutta ei saatu sakkohyvityksiäkään.
Kylläkin kodihoitohuoneen kaapisto oli mitoitettu päin prinkkalaa ja tarvittiin 20 cm kapempi ovi plus muutostyöt runkoon ja nämä saatiin ilmaiseksi.
Joten ole kovana. Äläkä anna periksi! Jos kerta firman ammattimies on mitannnut. Firma maksaa. Heidän moka.
Jos eivät usko, ota yhteyttä kuluttajansuojavirastoon.
Hauskaa rempan jatkoa!- 11 VUOTTA VANHA REMPPA
OSTETTIIN 93 syksyllä tiilitalo, -94 uusittiin keittiö yo. toimittajalla. Kaikki meni paremmin kuin osasin edes kuvitella. Koko työ kesti 2 vrk, vanhan pois purku, uusien kaapien paikoilleen asennus, mitat pitivät "kutiaan" millilleen, kaapistot kasattiin tosi pienistä komponenteista, myös putki- ja sähkötyöt hoituivat 2 asentajalla, eikä maksanut paljon. 20 000mk maatuilla ovilla, mutta kuitenkin.
- kunnes kaikki ok
Rakennustöiden teettäjän kultainen sääntö: Pidä kiinni rahoistasi kunnes kaikki on ok. Ehdottomasti pitää olla 10% sisässä siihen asti kunnes viat on korjattu.
- Joka paikan höylä
Olen ollut ittekin asentamassa niin pirun "luotettavan" ja "asiantuntevan" "tunnetun" keittiömerkin -kotimaisen kalusteita ja hemmetti vaikka merkki olis millanen, mitan ottaja ja keittiön suunnittelija on avainasemassa - ja vois olla sellanen joka on joskus elämässään käyny keittiössä. olis hyvä jos se olis vielä keittäny siellä kahvit vaikkapa, tai laskenu vettä tai pistänyt roskan roskiin. No sitten olis hyvä jos se osais vielä täyttää tilauslistan.
On piru pää täynnä harmaita hiuksia niistä puuttuvista nippeleistä ja selityksistä ja ottaa se päähän kun täytyy viikon päästä vielä käydä sata kilometriä ajamassa vaikka yhden oven takia.
Ja kukas se joutuukaan olemaan sen asiakkaan kanssa ja selittämään sen asian?
Ei koskaan enää asennushommia!- ainakin, jos oot ostanut ka...
ja itsellä on kokemusta asiakkaana "se on suorassa ja vähän ylikin" asentajista :(
ainakin, jos oot ostanut ka... kirjoitti:
ja itsellä on kokemusta asiakkaana "se on suorassa ja vähän ylikin" asentajista :(
Niiiiiiin! Ammattitaitoisista kalusteasentajista on kuulemma huutava pula. Sellaisista jotka kattoo, että ovetkin on säädetty jetsulleen linjaan ja silikonit on kohdallaan ja kananmuna pysyy pyörimättä pöydällä.
En ihmettele yhtään, suhteellisen kalliista keittiöstä ei liikene siihen asennukseen kuitenkaan kovin paljoa ja kaikki puutteet ja täsmäykset on kuitenkin sen asentajan käsissä. Leipää syö sekin - ja mitä huonompi toimitus ja etukäteistyö sitä enempi kuluu aikaa - paskaan.
- näin meilläkin
Hei,
ehdottomasti teet niin, että pidät itselläsi tietyn maksuosuuden eli et maksa viimeisiä laskuja ennen kuin kaikki asiat ovat kunnossa.
Itse taistelin Novart:n kanssa asiasta.
Toimittajaa velvoittaa tehty sopimus eli jos ei ole mitat kohdallaan niin tehdas vastaa ja vaihtaa veloituksetta.
Mutta, ennen kaikkea: ÄLÄ MAKSA ENNEN KUIN KAIKKI ON TEHTY.
Meillä meni useampi kuukausi kun keskustelin tehtaan ja myyjän kanssa asiasta. Vaikka tuli laskuja niin soitin laskutukseen ja selitin tilanteen ja jäin odottaman. Ja muista myös kirjata tapahtumat ylös päivämäärineen ja keskuteluineen. Kenen kanssa keskutelit, mistä keskusteltiin ja kun kaveri tulee katsomaan niin paperille virheet ylös ja allekirjoitus paperiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295