Syytettynä,syyttömänä

Anonyymi

Miten voi olla mahdollista,että minua epäillään lievästä pahoinpitelystä? Tapahtumat alkoi muutama kk sitten. Olin sukulaisen kanssa iltaa istumassa,ilta meni niin,että tämä sukulainen sai kunnon kohtauksen...juoppo kohtauksen,jolloin kävi minuun käsiksi. Soitin poliisit paikalle. Sukulainen vietiin pois. Nyt sain kirjeen,että pitäisi aika soittaa sovittajalle,koska minua syytetään lievästä pahoinpitelystä. Joo,otin tukasta kiinni,koska tämä sukulainen roikkui minun tukassani,ja potki ja hakkasi minua. Sen kerroin poliisillekkin. Itse en tehnyt asian eteen mitään,vaikkakin otin valokuvia vammoistani,ja videoo sukulaiseni riehumisesta. Itse olin täysin selvinpäin tapahtuma aikana,mutta sukulaiseni ei. Mitern voi poliisi valta uskoa täysin juopunutta ihmistä,jolla ei vammoja . Miten minä tässä nyt olen syytettynä? Olisiko vaan itse pitänyt tehdä rikosilmoitus ja käydä lääkärissä näyttämässä vammat? Tämä sukulainen on muutenkin aika usein poliisien tuttu...Aikasemminkin poliisit soitettu ja hän on niitä vastustanut. Hän on tehnyt omaisuusvahinkoa jne....Mutta en vaan pysty ymmärtämään,että miten minä olen nyt se rikollinen? Mitä kautta alan hakemaan itselleni oikeutta? Ilman,että tarvitsee alkaa tekemään rikosilmoitusta tapahtuneesta?Ja että välini tähän sukulaiseen kqatkeaa kokonaan....

4

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yritä nyt rauhoittua, kyse on aivan normaalista sukulais rakkaudesta. Suomessa vain syyttäjä voi syyttää, poliisi tutkii. Lähtökohta on, että paikalla käynyt poliisipartio on tehnyt tapahtumasta rikosilmoituksen lievästä/tavallisesta pahoinpitelystä. Sukulainen on kuulusteltu ja vaatinut sinulle rangaistusta, sillä muutoin poliisi ei tutki lievää pahoinpitelyä asianomistajarikoksena.
      Tapahtumasta riittää poliisin tekemä rikosilmoitus. Menet kuulusteluun, kerrot oman osuutesi ja vaadit sukulaiselle rangaistusta sinun pahoinpitelystä, etkä suostu sovitteluun, koska siellä vain sukulaisen päätä silitetään. Jos tapahtumalla oli todistajia, niin kerrot heidän nimensä. Vasta esitutkinnan päätyttyä selviää, kuinka käy. Kumpaa syyttäjä syyttää, vai ei kumpaakaan. Pahoinpitely vammojen näyttäminen lääkärille on aina eduksi, mutta omat valokuvat ja videointi tapahtumasta myös riittää. Ne tietysti esität kuulustelussa poliisille.

• Anonyymi

Edelliseen vielä lisäksi, ettei sovitteluun ole pakko mennä. Soitat sovittelijalle ja ilmoitat, ettet suostu sovintoon.

• Anonyymi

Miksi haluat mätämuna sukulaisten pitää välit? Hän syyttää sinua kohta uudestaan.

• Anonyymi

voin sanoa että kun kiistät kaiken juttu raukeaa siihen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      152
      6309
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      49
      1753
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1414
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      46
      1033
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1009
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      47
      928
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      909
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      876
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      857
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      845
    Aihe