Syytettynä,syyttömänä

Anonyymi

Miten voi olla mahdollista,että minua epäillään lievästä pahoinpitelystä? Tapahtumat alkoi muutama kk sitten. Olin sukulaisen kanssa iltaa istumassa,ilta meni niin,että tämä sukulainen sai kunnon kohtauksen...juoppo kohtauksen,jolloin kävi minuun käsiksi. Soitin poliisit paikalle. Sukulainen vietiin pois. Nyt sain kirjeen,että pitäisi aika soittaa sovittajalle,koska minua syytetään lievästä pahoinpitelystä. Joo,otin tukasta kiinni,koska tämä sukulainen roikkui minun tukassani,ja potki ja hakkasi minua. Sen kerroin poliisillekkin. Itse en tehnyt asian eteen mitään,vaikkakin otin valokuvia vammoistani,ja videoo sukulaiseni riehumisesta. Itse olin täysin selvinpäin tapahtuma aikana,mutta sukulaiseni ei. Mitern voi poliisi valta uskoa täysin juopunutta ihmistä,jolla ei vammoja . Miten minä tässä nyt olen syytettynä? Olisiko vaan itse pitänyt tehdä rikosilmoitus ja käydä lääkärissä näyttämässä vammat? Tämä sukulainen on muutenkin aika usein poliisien tuttu...Aikasemminkin poliisit soitettu ja hän on niitä vastustanut. Hän on tehnyt omaisuusvahinkoa jne....Mutta en vaan pysty ymmärtämään,että miten minä olen nyt se rikollinen? Mitä kautta alan hakemaan itselleni oikeutta? Ilman,että tarvitsee alkaa tekemään rikosilmoitusta tapahtuneesta?Ja että välini tähän sukulaiseen kqatkeaa kokonaan....

4

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yritä nyt rauhoittua, kyse on aivan normaalista sukulais rakkaudesta. Suomessa vain syyttäjä voi syyttää, poliisi tutkii. Lähtökohta on, että paikalla käynyt poliisipartio on tehnyt tapahtumasta rikosilmoituksen lievästä/tavallisesta pahoinpitelystä. Sukulainen on kuulusteltu ja vaatinut sinulle rangaistusta, sillä muutoin poliisi ei tutki lievää pahoinpitelyä asianomistajarikoksena.
      Tapahtumasta riittää poliisin tekemä rikosilmoitus. Menet kuulusteluun, kerrot oman osuutesi ja vaadit sukulaiselle rangaistusta sinun pahoinpitelystä, etkä suostu sovitteluun, koska siellä vain sukulaisen päätä silitetään. Jos tapahtumalla oli todistajia, niin kerrot heidän nimensä. Vasta esitutkinnan päätyttyä selviää, kuinka käy. Kumpaa syyttäjä syyttää, vai ei kumpaakaan. Pahoinpitely vammojen näyttäminen lääkärille on aina eduksi, mutta omat valokuvat ja videointi tapahtumasta myös riittää. Ne tietysti esität kuulustelussa poliisille.

• Anonyymi

Edelliseen vielä lisäksi, ettei sovitteluun ole pakko mennä. Soitat sovittelijalle ja ilmoitat, ettet suostu sovintoon.

• Anonyymi

Miksi haluat mätämuna sukulaisten pitää välit? Hän syyttää sinua kohta uudestaan.

• Anonyymi

voin sanoa että kun kiistät kaiken juttu raukeaa siihen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3585
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      131
      2465
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      32
      1976
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      10
      1572
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      76
      1556
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      56
      1346
    7. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      67
      1240
    8. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      68
      1194
    9. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      60
      1189
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      67
      1130
    Aihe