Nikon Z akkukahva MB-N10

Anonyymi

Jostain kumman syystä akkukahva on nyt nimenomaan vain akkukahva. Siitä puuttuu kaikki kuvaamiseen liittyvät kytkimet kuten laukaisin, säätökiekko ja joikka. Pystykuvan käyttö on ehkä vähentynyt mutta ei se ole mihinkään kadonnut. Toivottavasti tulevat järkiinsä tai joku muu valmistaja paikkaa tilanteen. Toivottavasti tarvittavat kontaktit on olemassa. Niiden puuttuminen tosin selittäisi asian.

Hyvinä puolina voidaan pitää että molempien akkujen varaustila näkyy ja niitä voidaan vaihtaa lennosta käytön aikana. Usb lataus myös plussaa mutta kamerasta täytyy silloin katkaista virrat. Ehdoton etu on myös että sama kahva käy sekä 6 että 7 malliin.

5

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Z6 ja Z7 runkojen pohjissa ei ole em. kontakteja joita tarvittaisiin kameran ohjaamiseen. Nyt on menty ilmeisesti vain videokuvaajat mielessä. Akkujen vaihto käytön aikana on varmaan jollekkin hyvä ominaisuus mutta itse arvostaisin enemmän pystykuvausmahdollisuutta. Ehkä seuraaviin runkoihin tulee mahdolliseksi käyttää myös toisenlaista kahvaa.

• Anonyymi

Nykyäänhän kaikki videoi, joten pystymahdollisuutta tarvitsee vain kännykkään tottuneet, jotka osaa filmata vain pystyyn.

• Anonyymi

Kyllähän pystykuvia voi ottaa ilman toisia laukaisimia ja säätimiäkin. Oikea käsi yläpuolella, vasen kuten tavallista optiikan ympärillä. "Moottoriperien" pystylaukaisimet tulivat kuvaan vasta sähköisten kameroitten myötä, siihen asti tultiin hienosti toimeen rungossa olevilla namiskuukkelilla.

Pystykuvien jääminen pois muodista näyttölaitteitten takia on valitettava tosiasia. Pystyvidon kuvaaminen taas on puhdasta pöljyyttä.

• Anonyymi

Ennen oli ennen ja filmiaikana ei juuri ollut mitään mitä olisi pitänyt tai voinut säätää. Eihän tämä iso ongelma ole ja tähän asti olen tullut toimeen ilman lisäkahvoja. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin siirryttyä peilittömiin ja akun keston kannalta ja toisaalta isompien optiikoiden käytön takia lisäkahvasta on hyötyä. Ei se akun vaihtokaan valokuvaajalle ongelma ole mutta mielenkiintoinen on ollut nikonin valita. Videokuvaajat kiittää ja muut ihmettelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen oli ennen ja filmiaikana ei juuri ollut mitään mitä olisi pitänyt tai voinut säätää. Eihän tämä iso ongelma ole ja tähän asti olen tullut toimeen ilman lisäkahvoja. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin siirryttyä peilittömiin ja akun keston kannalta ja toisaalta isompien optiikoiden käytön takia lisäkahvasta on hyötyä. Ei se akun vaihtokaan valokuvaajalle ongelma ole mutta mielenkiintoinen on ollut nikonin valita. Videokuvaajat kiittää ja muut ihmettelee.

En ollenkaan kiistä sitä, etteikö pystykahva olisi mainio keksintö, mutta saatiin sitä kuvia otettua ilmankin.

Mitä taas tähän "filmiaikana ei juuri ollut mitään mitä olisi pitänyt tai voinut säätää" tulee, niin kyllä silloin piti kuvatessa säätää valotus (suljinaika ja/tai aukko) ja tarkennus. Nyt ei oikeastaan tarvitse säättää välttämättä yhtään mitään ja silti enimmäkseen onnistuu.

Joskin halutessaan voi tietysti kahlata läpi vaikka koko valikon ja "säätää" jokaisen valotuksen välissä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      142
      1712
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1372
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      175
      1367
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1173
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe