tiivisteitä

Jaska

Kertokaapas mistä saa tuumakokoisia varren ja männäntiivisteitä. Kyseessä olisi vanha Ford yhdistelmäkaivuri, joka tuppaa öljyä pihalle vähä joka sylinteristä. Olen kyselly eteläsuomesta paikallisista hydrauliikkaliikeistä mutta ei ole löytynyt, joissain liikkeissä on myyjät olleet kyllä aikas avuttoman tuntuisia ihan kuin tuumamitoituksesta ei olisi koskaan kuultukaan.
Ulkomailta kyllä löytyy, mutta sieltä tilaaminen on kyllä viimeinen vaihto-ehto jota ajattelen.

12

4502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CAT

      Kysy Peuralan konepajalta Tiistenjoelta

    • myöskin

      Tampereelta TOP-osa Oy ja JokiLaakeri Oy.
      TOP-osa jopa tekee itse tiivisteitä mallin mukaan!!
      Puh. TOP-osa 03-3833700 ja JokiLaakeri 0105251600

    • telafriikki

      ota Ravaltsuun lapualle yhteyttä! itse tein niin, ja takas sain 5kk päästä valohoidetut sylinterit... ja 900€ tyhjempi lompakko...
      vuoti samantien ja eikä pysy kuormaaja ylhäällä...
      saamarin huonoa palvelua, jopa valitti kun tulin 10 vaille neljää hakeen. sanoi näin "eikö yhtään aikasemmin voinu hakea? suljetaan neljältä", sitä ennen olin soitellu 4 kuukautta että olisko pian valmiit.
      paska firma sanon mä!
      vaasalaisessa laakeri/ hydr. liikkees kyllä varoitettiin, mut ku lapua on niin lähellä. nyt ajan vaikka pietariin jos se on siitä kii ;)

      • Kari W.

        Kyllä sen kummasti muistaa, kun saa laadutonta palvelua laadun hinnalla. Korjautin porilaisessa hydraulialan alihankkialla lusikka haarukan kaivuusylinterin ja samoja vuoto ilmiöitä ilmeni aika nopeasti. Hinta oli samaa luokkaa, mutta minulla lisäksi uusittiin sylinterin pääliputki. Sitä olisi voinut saada uuden sylinterinkin lähes samaan hintaan...

        http://www.lannentractors.fi/reputus/
        http://www.hydro-key.fi
        http://www.kymppitaito.com


      • Niilo

        Olisit vaatinut takuuta työlle. Itse olen asioinut Ravaltsussa monesti ja aina olen ollut tyytyväinen. Monesti ovat korjanneet odotellessani sylinterin mukaan ja hinta ei ole ollut paha. Ympäristön urakoitsijat käyttävät kaikki samaa liikettä juuri siksi että sylinteri korjataan mukaan ja koneet ei joudu turhaan seisomaan.
        Ikävää että koit tulleesi huonosti palvelluksi.
        Minä olen tyytyväinen ja suosittelen muillekin.


      • telafriikki
        Niilo kirjoitti:

        Olisit vaatinut takuuta työlle. Itse olen asioinut Ravaltsussa monesti ja aina olen ollut tyytyväinen. Monesti ovat korjanneet odotellessani sylinterin mukaan ja hinta ei ole ollut paha. Ympäristön urakoitsijat käyttävät kaikki samaa liikettä juuri siksi että sylinteri korjataan mukaan ja koneet ei joudu turhaan seisomaan.
        Ikävää että koit tulleesi huonosti palvelluksi.
        Minä olen tyytyväinen ja suosittelen muillekin.

        ensimmäinen sylinteri pari minkä korjautin siellä onnistui ihan hyvin, nopeesti ja edullisesti.
        ehkä työn jälki ei ollu kaikista paras, mutta toimii tähenmennes kuin pitääkin!
        jatkossa taidan tiivistekeskuksen avulla tehdä varren/ tiivisteiden vaihdot itte, tollanen pumppu ku ei niin ihmeellinen oo. voipahan kattoo peiliin ellei oo vehkeet ajoissa valmiit :)
        tällä hetkellä stressaan ihan mielettömästi että saisin kone (mf3366 telakuormaaja) kuntoon, olis töitä sille vaikka kuinka kuhan sais valmiiksi... no ehkä ens viikolla, sitte tulis 12tm hiabbi siihen kans.


      • J

        Jotenki en osaa uskoa tätä.. itse korjautin juuri sylinterin Ravaltsussa, paketti saapui takaisin aika tarkaan 24h sen jälkeen kun se oli matkahuollosta lähtenyt kohti Ravaltsua ja työnjäljessä ei moitteen sijaa. Aivan ensiluokkaisen ammattimaista ja NOPEAA toimintaa.


      • raimov2
        Niilo kirjoitti:

        Olisit vaatinut takuuta työlle. Itse olen asioinut Ravaltsussa monesti ja aina olen ollut tyytyväinen. Monesti ovat korjanneet odotellessani sylinterin mukaan ja hinta ei ole ollut paha. Ympäristön urakoitsijat käyttävät kaikki samaa liikettä juuri siksi että sylinteri korjataan mukaan ja koneet ei joudu turhaan seisomaan.
        Ikävää että koit tulleesi huonosti palvelluksi.
        Minä olen tyytyväinen ja suosittelen muillekin.

        itsellä todella huonoja kokemuksia ravaltsusta ehkä halpa mutta laatu ja palvelu
        täyttä paskaa. esim iskun pituus heittää 5mm ,koloja varressa, nipat hitsattu väärälle sivulle/ vuotavat.
        jos olet maksannut laskun ,niin sen jälkeen turha reklamoida, ei muuta kun vtuilaan
        kannattaa kiertää kaukaa


    • Saetkae

      en ole koskaan joutunut poistumaan tyhjin käsin. http://www.tiivistekeskus.fi/ Nämä herrasmiehet myös tekevät tiivisteitä, silloin ne tietysti on vähä arvokkaampia. Sanoisin että jos ei täältä löydy, niin sitten ei mistään. Ja sitten oli joku Ford traktoreita ja osia myyvä yritys Porvoossa, mutta nyt en saa millään päähäni minkä niminen, sieltä olen joskus kauan sitten hakenut tuumaisia tiivisteitä etukuormaimeen.

      Tuumamitoitus on vanhanaikaista, ollaanhan jo monta vuosikymmentä oltu SI järjestelmässä. ;)

    • hyvä

      Piti sorvata aikanaan kun ei löytynyt siihen paikkaan tiivisteitä, vähän vain isommaksi tiivistepesä ulko-osaltaan, varteenhan kyllä kayvät sitten vaikka nyt osamillejä heittääkin koko

      • Saetkae

        toimimaan. Minä laitoin sorvilla uutta mittaa vanhaan Hymasiin ( Olisiko -62?) jossa oli myös tuumaiset sylinterit. Varsiin sattui muistaakseni 65mm tiivisteet vaikka olivat vähän tiukkoja, mutta sylinteriputken halkaisia oli just vähän päälle 100mm. Joten 100mm tiivisteet olivat väljät. Ratkaistiin homma niin että kun mäntä oli kahdesta osasta, sorvattiin vähän otsaa pois niin että pakkatiiviste puristui männänpuolikkaiden väliin ja "turposi" juuri sen vaadittavan verran. Koska kone tuli naapurille harrastekäyttöön uskalsin tehdä niin. On se sillä kaivellut satunnaisesti jo monta vuotta korjauksen jälkeen.
        Tiivistekeskuksesta olisi silloikin saanut tiivisteitä siihen , mutta tuli budjeetin katto vastaan...


    • Ei kielitaitoinen

      Kyllä kannattaa ulkomailta etsiä ja tilata. Esim. perämoottorin osa maksoi täällä useita kymmeniä euroja ja USA:sta sen sai 9€:lla. Tuli alle 2 viikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe