Hl-Family kokemuksia

Anonyymi

Ent hyvät lehdet, buusteri jne. Onko kellään kokemusta paikasta? Onko provisiot kuinka hyviä? Noudattaako tessiä vai onko joku kiero piste menetelmä tai "myyt sen verta" et saa takuupalkan? Myy ilmeisesti lehtiä ja vitamiineja, onko asiakaslistat mimmosia?

13

5675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tampere on ainakin huippupaikka. Tampere on toimisto! Tampereella vietät vaikka koko päivän sateisen. Sellainen on Tampere!

      • Anonyymi

        Selvä, ei kyl selventänyt asiaa yhtään mutta on Tampere ihan kiva kaupunki terveisin Tamperelainen


    • Anonyymi

      HL:n palkkamalli ei ole mikään paras mahdollinen. Palkat tosin ovat aina oikein ja tulevat ajallaan. Suosittelen kyllä ehdottomasti hakemaan suoraan kustantajalle myymään lehtiä, palkkaus on paljon parempi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Minulle sanoi yksi HL familyn toimistopäälliköistä saman; että jos haluaa tienata kunnolla niin suoraan kustantajalle kannattaa myydä lehtiä. Mietin miksi itse on sitten HL-familyn kauttaa tekemässä töitään? En kysynyt asiasta sen tarkemmin, olin jo tehnyt päätökseni (kiiitos vinkistä siis) Ilmeisesti ei hän itse kelvannut suoraan kustantajalle tai joku muu ...ehkä ei halua/jaksa soittaa itse (oli vahvasti keskiikäinen ukko)vaan nauttii sitten siitä että tsemppaa muita asiantuntijana :) Whatever.


    • Anonyymi

      HL Family ei missään nimessä ole alan törkein firma, mutta kyllä sielläkin pelailu osataan. Työympäristö ihan ok, ja sinänsä meininki asiallista. Monet muut puhelinmyyntilafkat ovat räkälöitä.

      HL:kin vedättää jonkin verran työntekijöitään: peruspalkka ei ole bruttona yhtä suuri kuin nettisivuilla luvataan. Lisäksi peruspalkkaa ei saa, ellei myy keskimäärin 3–4 lehteä päivässä. Työsopimus on laadittu todella ympäripyöreästi: käytännössä firma voi irtisanoa sinut minä hetkenä hyvänsä. Palkasta sopimuksessa ei puhuta mitään, eikä provisiot ole yhtä suuria kuin nettisivuilla luvataan. Painetta lyödään niskaan: jos et viikossa saa myyntiä kuntoon, saat todennäköisesti potkut.

      Kokonaisuutena kokemus kouluarvosanalla 7 . Palkka tuli ajallaan, asiallinen työympäristö, helppo päästä töihin, mutta toisaalta ketkuilu palkan maksussa ja paineistus. Rohkealle nuorelle, joka tiedostaa epäkohdat ja jolla ei ole aiempaa työkokemusta, suosittelen kokeilemista. Firmaan on nimittäin erittäin helppo päästä töihin. Palkka ei päätä huimaa, mutta kyllä moni kotona asuva nuori olisi tyytyväinen 600–800 euroon kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Eiköhän mihin tahansa puhelinmyyntifirmaan vaan mennä:) eli erittäin helppo päästä töihin, kaikki saa tsäänssin kokeilla mutta kyllä jyvät akanoista erotellaan, pitkää uraa ei ole edes alhaisella tuntipalkalla ellei myy.


    • Anonyymi

      Täyttä kusetusta ainakin Porissa.

      • Anonyymi

        Oon menossa sinne huomenna työhaastatteluun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon menossa sinne huomenna työhaastatteluun...

        Menitkö töihin HL-Familyyn?
        Olisi mukavaa kuulla mitä mieltä olet paikasta...
        Itse menossa tänään työhaastatteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menitkö töihin HL-Familyyn?
        Olisi mukavaa kuulla mitä mieltä olet paikasta...
        Itse menossa tänään työhaastatteluun.

        Etkä ole, kun olet johtaja urkkimassa asiaa täällä :) Huomaa kirjoitustyylistä.


    • Anonyymi

      Ei noudata TES:ä. Pohjapalkka 6€h provisio. Provisiorajat todella korkealla. Mun ois pitäny myydä 500€ /päivä, että oisin tienannu yli 10€/h palkkataulukon mukaan.

    • Anonyymi

      Työskentelin Tampereen toimistolla jonkin aikaa. HL-Family ei ole missään nimessä alan surkein firma, jotkin asiat toimivat ja jotkin eivät, joten kokosin yhteen plussat ja miinukset:

      + Mukavat työkaverit, paitsi pari esimiehistä olivat välillä aika ilkeitä
      + Palkka tulee aina ajallaan ja oikein
      + Hyvät soittoaineistot
      + Mahdollisuus etätyöskentelyyn
      + Kokoaikaisella työntekijällä työaika vain 6 tai 7 tuntia päivässä

      - Palkka on pieni verrattuna siihen, jos työskentelet suoraan kustantajalle
      - Pakollinen lauantaivuoro vähintään kerran kuukaudessa, jota ei saa arkivapaana takaisin
      - Myyntikisat joita hehkutetaan nettisivuilla, eivät pidä paikkaansa (jotain pieniä palkintoja voi olla esim. lehtien tilaajalahjoja ja lounasseteleitä yms. mutta luksusristeilyjä tai huippuelektroniikkaa on turha odotella)
      - Jos olet kokeneempi työntekijä ja myynti tökkii, et välttämättä saa esimieheltä apua. Ja jos olet uusi myyjä, voit saada koulutusta mutta aika helposti saat kenkää jos et saa parissa viikossa myyntejä kuntoon
      - Esimiehillä on välillä hanskat hukassa ja tilannetaju puuttuu

      Kouluarvosanaksi annan 3/5. Kokonaisuutena voin kuitenkin jokseenkin suositella, jos olet alasta kiinnostunut. Puhelinmyynti on itsessään aika mukavaa työtä, kun pääsee hommassa vauhtiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe