Ulsotossa :(

Anonyymi

hei kaikille! olen itse ulosoton asiakas ollut nyt noin kaksi vuotta... minulla on ulosotossa noin 40t euroa ja olen sairas eli töitä en voi tehdä ja tästä johtuen elämä on ollu hankalaa nyt viimeiset 2 vuotta.

minulla on vain sellainen kysymys että miten ulosotto selvittää jos minä esim myyn jonkun tavarani jonka omistan esimerkiski 400e kameran? viekö ulosotto rahat jos huomaavat että 400e on tullut tililleni? olisin juuri kyseistä kameraa myymässä. miten paljon sinne tilille saa rahaa tulla muualta että ulosottoa kiinnostaa koko asia?

velkaa en sinne tällä hetkellä lyhennä muutakuin veronpalautukset jotka he vievät automaattisesti.

apua onko kellään käsitystä tuosta paljonko rahaa saa tulla tilille ennenkuin heitä alkaa kiinnostamaan asia... olen rahallisesti melko pulassa ja olisi vielä pari tavaraa mitä voin myydä että selviän kuukausia vähän rauhallisemmin mielin kun rahat ei tällä hetkellä oikein riitä perus elämiseen.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei huomaa eikä niitä kiinnosta, tilillä saa olla noin 1000e ennen kuin ylimenevän osan ulosmittaavat, jos siis huomaavat koskaan. Ehkä ne kerran vuoteen tekee yleisen tarkistuksen jossa saavat myös tilin saldon.

      Itse olen kauppaa tehnyt ja tilillä liikkunut rahaa tuhansia euroja, uo:ssa ollut vuodesta 2014

      • Anonyymi

        aivan mahtavaa kiitoksia kommentista! tosi mukava tietää että henkilökohtaisen kokemuksen kautta on tämä tieto! voi hyvillä mielin myydä tavaran! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aivan mahtavaa kiitoksia kommentista! tosi mukava tietää että henkilökohtaisen kokemuksen kautta on tämä tieto! voi hyvillä mielin myydä tavaran! :)

        Ja se edellinen vastaaja toki kantaa mahdolliset vastuut vastauksestaan?

        Omaisuuden myyminen on ihan kuin housuun kuseminen, ensin se lämmittää ja sitten tulee kylmä.

        Miksi et kuvaisi sillä ja myisit niitä kuvia?

        Saat toimeentulotukea, ulosottoa tuo tuskin kiinnostaa, KELA:aa kylläkin, eli toimeentulotuki laskee sitteen myydyn omaisuuden verran. Hanki aivot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se edellinen vastaaja toki kantaa mahdolliset vastuut vastauksestaan?

        Omaisuuden myyminen on ihan kuin housuun kuseminen, ensin se lämmittää ja sitten tulee kylmä.

        Miksi et kuvaisi sillä ja myisit niitä kuvia?

        Saat toimeentulotukea, ulosottoa tuo tuskin kiinnostaa, KELA:aa kylläkin, eli toimeentulotuki laskee sitteen myydyn omaisuuden verran. Hanki aivot!

        No voi hyvä tavaton.
        Kyllä Kelan asiakas saa myydä omaisuuttaan ihan vapaasti, kaikki rahanarvoinen vai lihoiksi pöytään. Itse myyn käteisellä, mutta toki tilisiirtonakin joitain. Ei 400 euroa ole kuin pikkuraha rikkaalle, mutta köyhän se pitää hengissä.
        Joskus kyselen Pellen laulun sanoin "älkää kysykö mistä syntyy väkivalta"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi hyvä tavaton.
        Kyllä Kelan asiakas saa myydä omaisuuttaan ihan vapaasti, kaikki rahanarvoinen vai lihoiksi pöytään. Itse myyn käteisellä, mutta toki tilisiirtonakin joitain. Ei 400 euroa ole kuin pikkuraha rikkaalle, mutta köyhän se pitää hengissä.
        Joskus kyselen Pellen laulun sanoin "älkää kysykö mistä syntyy väkivalta"!

        Toimeentulotukea nostava saa myydä omia tavaroitaan 50 eurolla kuukaudessa ilman että se vaikuttaa tukeen. Olettaen siis että se näkyy tilillä. Jos aloittaja nostaa tt-tukea, kannattaa kaupat tehdä käteisellä.
        Mutta kuten aloittaja kysyi ja kuten hänelle vastasitkin, uo:hon kertaluontoinen muutama satanen ei vaikuta tilille tullessa yksityishenkilöltä.
        En tiedä miksi tuo yksi *piip* koki tarvetta tulla pätemään ja mistä hän repi oletuksen toimeentulotukiasiakkuudesta. Joillakin on oma elämä niin katkeruuden täyttämää että ainoa riemu on pään aukominen tuntemattomille anonyymisti 🤷
        Jaksamista aloittajalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotukea nostava saa myydä omia tavaroitaan 50 eurolla kuukaudessa ilman että se vaikuttaa tukeen. Olettaen siis että se näkyy tilillä. Jos aloittaja nostaa tt-tukea, kannattaa kaupat tehdä käteisellä.
        Mutta kuten aloittaja kysyi ja kuten hänelle vastasitkin, uo:hon kertaluontoinen muutama satanen ei vaikuta tilille tullessa yksityishenkilöltä.
        En tiedä miksi tuo yksi *piip* koki tarvetta tulla pätemään ja mistä hän repi oletuksen toimeentulotukiasiakkuudesta. Joillakin on oma elämä niin katkeruuden täyttämää että ainoa riemu on pään aukominen tuntemattomille anonyymisti 🤷
        Jaksamista aloittajalle!

        Joo se on taas se tän palstan pannulapunvirkkaaja. Sen voi jättää omaan alhaiseen arvoonsa.

        Mutta mitä myynteihin tulee niin eipä ne muutamat sataset vielä uo:ta kiinnosta mutta jos on toimeentulotukiasiakas niin näitä myyntejä varten vinkkinä se että kannattaa tehdä kaupat käteisellä tai sitten pitää toista käyttötiliä näitä tällaisia varten jolloin tavallisella tilillä ei näy mitään ylimääräistä tt-tukea pienentävää liikennettä. Kela ei saanut aiemmin valtuuksia saada tietoa asiakkaittensa kaikista tileistä eikä niistä kannata kertoa koska sääntösuomi. Eipä se silti pelimiehiä olis estänyt vaikka olis saaneet valtuudet nähdä kaikki tilit koska aina voi ohjata tämmöiset esim. myynti ja kirppistulot vaikka semmosen kaverin tilille joka ei saa tt-tukea. Ja kyllä, (palstan pahviaivo), meiltä todellakin löytyy kavereita ja sukulaisia jotka ei ole kelan asiakkaita. Sun vaan on vaikea kuvitella sitä kun olet yksin happamien kommenttiesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se on taas se tän palstan pannulapunvirkkaaja. Sen voi jättää omaan alhaiseen arvoonsa.

        Mutta mitä myynteihin tulee niin eipä ne muutamat sataset vielä uo:ta kiinnosta mutta jos on toimeentulotukiasiakas niin näitä myyntejä varten vinkkinä se että kannattaa tehdä kaupat käteisellä tai sitten pitää toista käyttötiliä näitä tällaisia varten jolloin tavallisella tilillä ei näy mitään ylimääräistä tt-tukea pienentävää liikennettä. Kela ei saanut aiemmin valtuuksia saada tietoa asiakkaittensa kaikista tileistä eikä niistä kannata kertoa koska sääntösuomi. Eipä se silti pelimiehiä olis estänyt vaikka olis saaneet valtuudet nähdä kaikki tilit koska aina voi ohjata tämmöiset esim. myynti ja kirppistulot vaikka semmosen kaverin tilille joka ei saa tt-tukea. Ja kyllä, (palstan pahviaivo), meiltä todellakin löytyy kavereita ja sukulaisia jotka ei ole kelan asiakkaita. Sun vaan on vaikea kuvitella sitä kun olet yksin happamien kommenttiesi kanssa.

        "Joo se on taas se tän palstan pannulapunvirkkaaja. "

        Nyt kyllä erehdyit. 100-prosenttisen varma tieto.


    • Anonyymi

      "olen rahallisesti melko pulassa ja olisi vielä pari tavaraa mitä voin myydä että selviän kuukausia vähän rauhallisemmin mielin kun rahat ei tällä hetkellä oikein riitä perus elämiseen."

      Miksi et hae toimeentulotukea? Sen avulla ainakin keskivertoihminen pärjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe