Sotatila käynnissä

Anonyymi

Jos se näyttää sotatilalta, kuullostaa sotatilalta ja paukkuu ja palaa kuin sotatila, kyllä se silloin on sotatila. Ruotsissa on käynnissä sisällissota.

Alkuasukkaat kehitysmaista vs. poliisit ja muut viranomaiset. Rintamalinjat ovat anarkia & huimausaineet vs. järjestäytynyt yhteiskunta sääntöineen ja periaatteineen.

Järjenvastainen tilanne, mutta ainakin Ruotsi on saanut kipeästi kaipaamaansa työvoimaa. Enää ei puutu kuin työpaikat ja asunnot miljoonille maahanmuuttajille. Nyt vain luokaton hitsari Lövééén kiistämään mellakat ja kehumaan korona-strategian onnistumista. Hitsari Lövééén on muutamaankin kertaan luvannut laittaa mellakoitsijat kuriin ja nuhteeseen ja lopettaa levottomuudet. Toistaiseksi merkkiäkään Lövééénin lupausten lunastamisesta ei olla nähty. Poliisikin myöntää voimattomuutensa jengirikollisuuden edessä. Poliisit kulkevat työpaikallen ja kotiinsa poliisisaattueessa. Sellaista se on sotatila. Tänäkin vuonna Ruotsi ostaa 100.000 uutta tulijaa Afrikasta ja Lähi-Idästä. En ennusta rauhan aikaa.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljosta olen kanssasi samaa mieltä, mutta käytän silti mieluummin termiä jengisota kuin sisällissota.

      Mielestäni Ruotsin tilanne ei ole sisällissota, eikä sitä siksi pidä sisällissodaksi kutsua. Sisällissota-termin käyttö on mielestäni turhanpäiväistä kansan kiihottamista ja propagandaa.

      On totta, että Ruotsissa on ollut paljon ampumisia, räjäytyksiä ja tuhopolttoa. Valtaosa tapauksista elleivät peräti kaikki on rikollisten keskinäisiä väkivallan- ja vahingontekoja. Periaatteessa ne eivät kosketa paljonkaan tavallisia ihmisiä, mutta vaikuttavathan ne monien ihmisten turvallisuudentunteeseen ja elämäntyytyväisyyteen pelkästään median kautta. Koulujen ja autojen polttamisista kärsii monet sivulliset ihan konkreettisestikin. On ymmärrettävää, että kansa on kiukkuinen tilanteesta. Silti harva ruotsalainen nimittäisi tilannetta sisällissodaksi.

      • Anonyymi

        Termi sisällissota on kärjistämistä, mutta että varmuudella nämä yhteiskunnalliset rettelöt koskettaa ihan kaikkia Ruotsissa asuvia. Vakuutusten osalta ainakin, ellei omakohtaisesti joudu kokemaan vahinkoa. Kuvitteellinen tilanne, asut utsatta områdenilla, tai sen läheisyydessä. Hankit uuden auton. Eiköhän ne autonpoltot ja muu terrorismi näy vakuutusten hinnassa. Ja samalla tavalla Ruotsin Kalixissa asuva maksaa vakuutuksissaan Etelä-Ruotsin pommituksia ja autopolttoja. Vuoden bisneksiä ajatellen vakuutusyhtiöt äärimmäisen harvoin jäävät tappiolle, tapahtui mitä tapahtui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Termi sisällissota on kärjistämistä, mutta että varmuudella nämä yhteiskunnalliset rettelöt koskettaa ihan kaikkia Ruotsissa asuvia. Vakuutusten osalta ainakin, ellei omakohtaisesti joudu kokemaan vahinkoa. Kuvitteellinen tilanne, asut utsatta områdenilla, tai sen läheisyydessä. Hankit uuden auton. Eiköhän ne autonpoltot ja muu terrorismi näy vakuutusten hinnassa. Ja samalla tavalla Ruotsin Kalixissa asuva maksaa vakuutuksissaan Etelä-Ruotsin pommituksia ja autopolttoja. Vuoden bisneksiä ajatellen vakuutusyhtiöt äärimmäisen harvoin jäävät tappiolle, tapahtui mitä tapahtui.

        Tappavat toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Termi sisällissota on kärjistämistä, mutta että varmuudella nämä yhteiskunnalliset rettelöt koskettaa ihan kaikkia Ruotsissa asuvia. Vakuutusten osalta ainakin, ellei omakohtaisesti joudu kokemaan vahinkoa. Kuvitteellinen tilanne, asut utsatta områdenilla, tai sen läheisyydessä. Hankit uuden auton. Eiköhän ne autonpoltot ja muu terrorismi näy vakuutusten hinnassa. Ja samalla tavalla Ruotsin Kalixissa asuva maksaa vakuutuksissaan Etelä-Ruotsin pommituksia ja autopolttoja. Vuoden bisneksiä ajatellen vakuutusyhtiöt äärimmäisen harvoin jäävät tappiolle, tapahtui mitä tapahtui.

        Olen yrittänyt kysellä ruotsalaisilta, vaikuttavatko autopalot sikäläisiin autovakuutuksiin. Olen saanut vastauksen, että eivät ne nyt niin hirveästi vaikuta. Näin minulle on kerrottu, mutta kertojat eivät ole utsatta område -alueilla asuneetkaan. Kuulemma niillä alueilla autovakuutuksissa on joku korotus, muttei sekään varmaan ole mikään mieletön. Olisikohan niin, että autovakuutusten sijaan vakuutusyhtiöt ovat jyvittäneet kyseisiä kuluja muihinkin vakuutuksiin kuten kotivakuutuksiin? Jos ovat, niin sitten niitä kuluja maksavat myös autottomat vanhukset ja kaikki. Toisaalta en ihmettelisi, vaikka Ruotsin valtio maksaisi vakuutusyhtiölle jonkinlaista kompensaatiota autopaloista, sillä eihän Ruotsin autopoltot ole normaalia länsimaista elämää. Sen verran olen kuullut, että eräällä tavalla eniten kärsivät ne - usein melko vähävaraiset - ihmiset, jotka ostavat edullisen auton eivätkä pysty tai halua hankkia siihen täysvakuutusta. Kun heidän autonsa palaa, he eivät välttämättä saa mitään korvausta. Hyvä jos edes kunta tai joku taho hoitaa autonromun kuljetuksen pois. Olen myös kuullut, että autotalleja on rakennettu entistä enemmän. Eli niihin menee tietenkin tavallisilta ihmisiltä rahaa, mutta toisaalta se liiketoimi sitten myös työllistää joitakuita. Ja onhan autotallista muutakin iloa kuin pelkkä autopalojen hidastaminen.

        Enemmän olen kuullut ruotsalaisten valittavan ihan muista asioista, jotka autopalojen tavoin liittyvät Ruotsin nykyongelmiin. Ei kuulemma uskalla lenkkeillä entiseen tapaan, eikä varsinkaan antaa lasten kulkea ulkona kuten ennen vanhaan. Monissa kouluissa tilanne on jo karmea, eivätkä lapset siellä paljoakaan opi. Terveydenhuollossa on paljon kielitaidottomia työntekijöitä ja monet muutkin ihmisten arkielämään vaikuttavat asiat rasittavat & masentavat päivittäin. Toisaalta ongelmat jakautuvat epätasaisesti. Joillain alueilla on huomattavasti vähemmän jos lainkaan ongelmia. Se on kuitenkin totta, että tavalla tai toisella kaikki Ruotsissa asuvat maksavat Ruotsin levottomuuksista (mm. veroissaan). En myöskään ymmärrä, miten ihmiset jaksavat päivästä toiseen lukea omasta maastaan tuollaisia uutisia ja lööppejä, mitä Ruotsissa on. Ja millainen on nykyisten lasten ja nuorten lapsuus Ruotsissa. He oppivat pitämään esimerkiksi autopaloja, räjäytyksiä, koulujen polttamisia sekä katuampumisia ihan normaaleina asioina. Huhhuh...!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt kysellä ruotsalaisilta, vaikuttavatko autopalot sikäläisiin autovakuutuksiin. Olen saanut vastauksen, että eivät ne nyt niin hirveästi vaikuta. Näin minulle on kerrottu, mutta kertojat eivät ole utsatta område -alueilla asuneetkaan. Kuulemma niillä alueilla autovakuutuksissa on joku korotus, muttei sekään varmaan ole mikään mieletön. Olisikohan niin, että autovakuutusten sijaan vakuutusyhtiöt ovat jyvittäneet kyseisiä kuluja muihinkin vakuutuksiin kuten kotivakuutuksiin? Jos ovat, niin sitten niitä kuluja maksavat myös autottomat vanhukset ja kaikki. Toisaalta en ihmettelisi, vaikka Ruotsin valtio maksaisi vakuutusyhtiölle jonkinlaista kompensaatiota autopaloista, sillä eihän Ruotsin autopoltot ole normaalia länsimaista elämää. Sen verran olen kuullut, että eräällä tavalla eniten kärsivät ne - usein melko vähävaraiset - ihmiset, jotka ostavat edullisen auton eivätkä pysty tai halua hankkia siihen täysvakuutusta. Kun heidän autonsa palaa, he eivät välttämättä saa mitään korvausta. Hyvä jos edes kunta tai joku taho hoitaa autonromun kuljetuksen pois. Olen myös kuullut, että autotalleja on rakennettu entistä enemmän. Eli niihin menee tietenkin tavallisilta ihmisiltä rahaa, mutta toisaalta se liiketoimi sitten myös työllistää joitakuita. Ja onhan autotallista muutakin iloa kuin pelkkä autopalojen hidastaminen.

        Enemmän olen kuullut ruotsalaisten valittavan ihan muista asioista, jotka autopalojen tavoin liittyvät Ruotsin nykyongelmiin. Ei kuulemma uskalla lenkkeillä entiseen tapaan, eikä varsinkaan antaa lasten kulkea ulkona kuten ennen vanhaan. Monissa kouluissa tilanne on jo karmea, eivätkä lapset siellä paljoakaan opi. Terveydenhuollossa on paljon kielitaidottomia työntekijöitä ja monet muutkin ihmisten arkielämään vaikuttavat asiat rasittavat & masentavat päivittäin. Toisaalta ongelmat jakautuvat epätasaisesti. Joillain alueilla on huomattavasti vähemmän jos lainkaan ongelmia. Se on kuitenkin totta, että tavalla tai toisella kaikki Ruotsissa asuvat maksavat Ruotsin levottomuuksista (mm. veroissaan). En myöskään ymmärrä, miten ihmiset jaksavat päivästä toiseen lukea omasta maastaan tuollaisia uutisia ja lööppejä, mitä Ruotsissa on. Ja millainen on nykyisten lasten ja nuorten lapsuus Ruotsissa. He oppivat pitämään esimerkiksi autopaloja, räjäytyksiä, koulujen polttamisia sekä katuampumisia ihan normaaleina asioina. Huhhuh...!!!

        Ruotsin sisäinen terrorismi on arka puheenaihe kantaruotsalaisille. Yleinen reaktio on kiistää. "Ei vaikuta minuun", "terroria esiintyy vain isojen kaupunkien keskustoissa", "Ruotsilla menee nyt paremmin kuin koskaan aikaisemmin". "Olen tyytyväinen tilanteeseeni, saan ne palvelut joita tarvitsen" (mies maalta). Jos jatkaa keskustelua aiheesta seuraavaksi ruotsalainen tulee ärtyneeksi. "Minkä minä sille mitään voin?". "Poliitikot tekevät mitä tekevät, eikä niihin tavallinen kansalainen voi vaikuttaa". Kun kerron että Suomen medioissa uutisoidaan päivittäin Ruotsissa tapahtuvista terroriteoista, ruotsalaisen näkökanta asiaan on että Suomen medioissa liioitellaan. Oma näkemykseni on, että kantaruotsalaiset ovat turtuneet terroria ja kurjuutta koskeviin uutisiin. Kurjuutta on se että maassa on miljoona ihmistä asuntojonoissa, joista Tukholman alueella on jo 600.000. Asuntoja puuttuu lähemmäs miljoona. Iäkkäämmillä kantaruotsalaisilla on ollut aikaa hankkia kohtuu hyvät asunnot silloin kun Ruotsi oli vielä hyvinvointivaltio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsin sisäinen terrorismi on arka puheenaihe kantaruotsalaisille. Yleinen reaktio on kiistää. "Ei vaikuta minuun", "terroria esiintyy vain isojen kaupunkien keskustoissa", "Ruotsilla menee nyt paremmin kuin koskaan aikaisemmin". "Olen tyytyväinen tilanteeseeni, saan ne palvelut joita tarvitsen" (mies maalta). Jos jatkaa keskustelua aiheesta seuraavaksi ruotsalainen tulee ärtyneeksi. "Minkä minä sille mitään voin?". "Poliitikot tekevät mitä tekevät, eikä niihin tavallinen kansalainen voi vaikuttaa". Kun kerron että Suomen medioissa uutisoidaan päivittäin Ruotsissa tapahtuvista terroriteoista, ruotsalaisen näkökanta asiaan on että Suomen medioissa liioitellaan. Oma näkemykseni on, että kantaruotsalaiset ovat turtuneet terroria ja kurjuutta koskeviin uutisiin. Kurjuutta on se että maassa on miljoona ihmistä asuntojonoissa, joista Tukholman alueella on jo 600.000. Asuntoja puuttuu lähemmäs miljoona. Iäkkäämmillä kantaruotsalaisilla on ollut aikaa hankkia kohtuu hyvät asunnot silloin kun Ruotsi oli vielä hyvinvointivaltio.

        Olet oikeassa. Ruotsalaiseen kulttuuriin ei kuulu ongelmista keskusteleminen samaan tapaan kuin Suomessa. Ei siellä ole vuosikymmeniä sittenkään keskusteltu silloisista ongelmista. Olen kuullut, että ruotsalaisten keskuudessa olisi aikoinaan (joskus 30-40-luvuilla?) ikäänkuin väkisin karsittu kaikenlainen valittaminen ja negatiivisista asioista puhuminen. Kunnon ruotsalaisen piti hymyillä aina, keskittyä positiivisiin asioihin jne. Epäkohdista puhuvia ihmisiä moitittiin ja sosiaalisen paineen avulla ongelmien käsitteleminen lähestulkoon estettiin. En tiedä, olisiko asialla jotain tekemistä toisen maailman sodan kanssa.

        Ruotsin nykytilanne muistuttaa Pollyanna-syndroomaksi kutsuttua ilmiötä. Se tarkoittaa tilaa, jossa ihminen huomaa ja muistaa vain miellyttävät asiat ja jättää huomiotta kaiken negatiivisen. Toisaalta soraääniäkin jo kuuluu Ruotsissa, mutta niiden esittäjät ovat hyvin usein esimerkiksi äärioikeistolaisia, joihin tavalliset ihmiset eivät myöskään halua samastua. Moni tavallinen ihminen keskittyy niihin asioihin, joihin hän voi vaikuttaa:

        1) Yrittää keskittyä omaan elämään ja suojella itselle tärkeitä asioita.

        2) Keskittyy oman elämän lisäksi myös läheisten auttamiseen ja yhteydenpitoon, mutta ei lähde puuttumaan ei-läheisten elämään. Esimerkiksi naapureihin ja työkavereihin voi olla hyvin iloiset ja ystävälliset suhteet, mutta ne eivät usein ole lainkaan syvät sillä tavalla, että ihmiset esimerkiksi auttaisivat toisiaan tarvittaessa. Rajoja toisiin pidetään, koska sekin kuuluu oman elämän suojelemiseen. Pikkuapua toki tarjotaan, mutta liian isoihin juttuihin ei lähdetä mukaan.

        3) Osa on muuttanut, valmistelee muuttoa tai on alkanut selvittää muuttomahdollisuuksia. Ne jotka muuttavat, pyrkivät rauhallisemmille alueille Ruotsissa, Norjaan, Tanskaan, Suomeen jne. Muuttajat ovat silti edelleen vähemmistöä Ruotsissa. Valtaosa pysyy aloillaan syystä tai toisesta. Osa niistä, jotka haluaisivat muuttaa, kokevat olevansa kyvyttömiä siihen (eaim. vanhuus, yksinhuoltajuus, masennus, sairaudet, lamaannus).

        4. Moni aloillaan pysyvä preppaa ainakin jollain tavalla. Vakuutuksia tarkastetaan, valvontalaitteita lisätään, preppaustarvikkeita hankitaan kotiin, taitoja (esim. ensiapu, alkusammutus) harjoitellaan jne.

        Toistaiseksi kuitenkin minusta vaikuttaa siltä, että suurin osa Ruotsissa asuvista yrittää lähinnä jatkaa entistä elämäänsä ja olla liikaa ajattelematta Ruotsin jengirikollisuutta. He luottavat yhteiskuntaansa ja toivovat viranomaisten saavan asiat kuntoon. Monet ongelmat ovat Ruotsissa syntyneet niin hitaasti, että paikalliset ovat täysin tottuneet niihin. Kun tilanne menee vähän kerrassaan huonompaan suuntaan, se ei tunnu niin suurelta muutoksesta, miltä yhtäkkinen muutos tuntuisi.

        Minusta on hyvä olla toiveikas, mutta varsinkin ruotsalaisten usko koulutuksen ja sosiaalipalveluiden voimaan rikollisuuden torjunnassa on todella naiivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt kysellä ruotsalaisilta, vaikuttavatko autopalot sikäläisiin autovakuutuksiin. Olen saanut vastauksen, että eivät ne nyt niin hirveästi vaikuta. Näin minulle on kerrottu, mutta kertojat eivät ole utsatta område -alueilla asuneetkaan. Kuulemma niillä alueilla autovakuutuksissa on joku korotus, muttei sekään varmaan ole mikään mieletön. Olisikohan niin, että autovakuutusten sijaan vakuutusyhtiöt ovat jyvittäneet kyseisiä kuluja muihinkin vakuutuksiin kuten kotivakuutuksiin? Jos ovat, niin sitten niitä kuluja maksavat myös autottomat vanhukset ja kaikki. Toisaalta en ihmettelisi, vaikka Ruotsin valtio maksaisi vakuutusyhtiölle jonkinlaista kompensaatiota autopaloista, sillä eihän Ruotsin autopoltot ole normaalia länsimaista elämää. Sen verran olen kuullut, että eräällä tavalla eniten kärsivät ne - usein melko vähävaraiset - ihmiset, jotka ostavat edullisen auton eivätkä pysty tai halua hankkia siihen täysvakuutusta. Kun heidän autonsa palaa, he eivät välttämättä saa mitään korvausta. Hyvä jos edes kunta tai joku taho hoitaa autonromun kuljetuksen pois. Olen myös kuullut, että autotalleja on rakennettu entistä enemmän. Eli niihin menee tietenkin tavallisilta ihmisiltä rahaa, mutta toisaalta se liiketoimi sitten myös työllistää joitakuita. Ja onhan autotallista muutakin iloa kuin pelkkä autopalojen hidastaminen.

        Enemmän olen kuullut ruotsalaisten valittavan ihan muista asioista, jotka autopalojen tavoin liittyvät Ruotsin nykyongelmiin. Ei kuulemma uskalla lenkkeillä entiseen tapaan, eikä varsinkaan antaa lasten kulkea ulkona kuten ennen vanhaan. Monissa kouluissa tilanne on jo karmea, eivätkä lapset siellä paljoakaan opi. Terveydenhuollossa on paljon kielitaidottomia työntekijöitä ja monet muutkin ihmisten arkielämään vaikuttavat asiat rasittavat & masentavat päivittäin. Toisaalta ongelmat jakautuvat epätasaisesti. Joillain alueilla on huomattavasti vähemmän jos lainkaan ongelmia. Se on kuitenkin totta, että tavalla tai toisella kaikki Ruotsissa asuvat maksavat Ruotsin levottomuuksista (mm. veroissaan). En myöskään ymmärrä, miten ihmiset jaksavat päivästä toiseen lukea omasta maastaan tuollaisia uutisia ja lööppejä, mitä Ruotsissa on. Ja millainen on nykyisten lasten ja nuorten lapsuus Ruotsissa. He oppivat pitämään esimerkiksi autopaloja, räjäytyksiä, koulujen polttamisia sekä katuampumisia ihan normaaleina asioina. Huhhuh...!!!

        "Oot kysynyt Ruotsalaiselta nouseeko autovakutukset", kysy mitä vain
        Ruotsalaiselta niin korvat alkaa heilumaan ovat niin kovia valehtelemaan
        mokomat kinkeripäät.


    • Anonyymi

      Viranomaiset häiritsevät huumebisneksiä Ruotsinmaalla ja näin ollen on otettava kovemmat keinot käyttöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe