Olisiko kokemuksia jaettavaksi Kiiruna Talot -valmistaloista? Ollaan katseltu avaimet käteen -valmistaloa, ja tuo Kiiruna alkoi kiinnostaa, kun hinnat eivät näytä kamalan pahoilta, rakennusaika on lyhyt ja pohjaratkaisutkin vaikuttavat kivoilta. Muuntelumahdollisuuksista en löytänyt kovin paljoa tietoa, mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksia teiltä, jotka ehkä ovat tuollaisen talon hankkineet.
Kiiruna Talot - kokemuksia?
11
15981
Vastaukset
- Anonyymi
Itselle valmistui 2018 loppuvuodesta Pirkkiö malli. Ei mitään pahaa sanottavaa, viimeistelyn laatu huomattavasti parempaa kuin edellisessä Kastellissa. Meillä muutoksina parvekkeen oven siirto, omat laatat kylppärissä ja huonekorkeuden korotus.
- Anonyymi
Olen erittäin tyytyväinen omaan Kiirunataloon, Kukkola-malli. Todella positiivinen kokemus ja tuli omannäköinen talo, esim. pelkästään materiaalivalinnoilla saa erilaista ilmettä (maalit, tapetit, keittiö, kylpyhuone) ja plussaa myös kotimaisesta parketista Tarkettien tms. sijaan. Yksi ikkuna tuli muutettua, ei ollut muille muutoksille tarvetta kun oli valmiiksi toimiva/mieluisa pohja. Ei olisi talon osto kyllä paremmin ja vaivattomammin mennä, kaikki sujui hyvin alusta loppuun, läpinäkyvää ja asiakkaat ajantasalla pitävää meininkiä joten voin suositella. Ei ole halvin talo mutta laadukas. Itse vertasin mm. Muurameen mutta koin että Kiiruna on laadukkaampi moneltakin osalta. Kastellia en uskaltaisi ostaa kuulemieni kokemusten perusteella.
Varmaan parhaiten saa tietoa myyjiltä kuin näiltä keskustelupalstoilta, niin kannattaa sieltä tiedustella. Ei varmaan ole kuitenkaan järkevää lähteä jotain pohjaa aivan täysin muuntelemaan, silloin kannattaa ehkä suunnitella talo itse arkkitehdin kanssa tai valita toinen/kalliimpi jos ei mieluisaa löydy? - Anonyymi
Kiirunatalojen blogissa osui vastaan kirjoitus Hirsitalon hyvä sisäilma ja muut terveysvaikutukset. Poimintoja tekstistä:
- vuonna 2019 joka neljäs rakennettu talo oli hirsitalo
- metsäntutkimuslaitoksen (nyk. Luonnonvarakeskus) mukaan useat tutkimukset osoittavat puumateriaalien lieventävän stressiä
- puussa on antibakteerisia aineita
- hirsitaloasujat ovat neljä kertaa tyytyväisempiä sisäilman laatuun verrattuna puutalossa asuviin vastaajiin ja kuusi kertaa tyytyväisempiä verrattuna kivitalossa asuviin
- eräässä tutkimuksessa todettiin että ne asukkaat, joilla oli ilmanvaihtomuotona koneellinen tulo ja poisto tai koneellinen poisto, olivat tyytyväisempiä sisäilman laatuun kuin ne, joilla oli hirsitalossaan painovoimainen ilmanvaihto tai ei ilmanvaihtoa lainkaan.
Saisikohan nuo vastaavat hyödyt kivitaloon tai lautataloon paneloimalla seinät ja katon hirsipaneelilla ja jättämällä ne maalaamatta? - Anonyymi
Täältäkin ääni Kiirunataloille, minä ja mieheni olemme erittäin tyytyväisiä taloomme ja voin sanoa että on laadukkaampi kuin moni muu. Kaikki sujui oikein mukavasti. Joku tutkimus oli netissä joskus ja olikohan juuri Kiirunalla tyytyväisimmät asiakkaat. Ja kyllähän se näkyy kun taloja käy kaupaksi enenevissä määrin että kysyntää on. Moni muukin haluaa ehkä hyvälaatuisen talon ilman ongelmia. Rehellinen yritys minusta joka pärjää laadulla, voin suositella.
- Anonyymi
Toista Kiirunataloa en tule koskaan ostamaan.
- Anonyymi
Haluatko perustella?
- Anonyymi
Ehkäpä täällä Ismo Säilyn kannattajat huutelevat Kiirunatalon ja Keskustan kannatuksen nostamiseksi? LL
- Anonyymi
Ensimmäinen viestisi 2:43 ja toinen viestisi 2:45.
Yrittäisit edes....joko huijata paremmin...tai vaikka nukkua keskellä yötä!
Katkeraa on touhu kilpailevilla talofirmoilla. Ei mainosteta omaa, vaan energia menee yökaudet muiden mollaukseen.
- Anonyymi
Sattuipa tämä keskustelu silmään kun huvikseni hain netistä muiden kokemuksia taloista, rakennutin itse vastikään siis Kiirunatalon ja minulla kaikki sujui oikein hyvin, oikeastaan paremmin kuin osasin toivoa sillä hieman jopa pelotti toisten kauhukuvat jne. Ei ollut mitään ongelmia, hirret ja kaikki ei olleet tummuneet ja sateen altistamina kuten joillain tunnetuilla (nimeltämainitsemattomilla) merkeillä, kaikki hoidettiin täysin asiallisesti alusta loppuun ja minulla on laadukas ja kiva talo, en olisi helpompaa voinut kuvitella. Talon pystytys oli kuivana päivänä tietenkin ja kaikki on sujunut ihan odotuksia paremmin. Ehkä joku Älvsbyhus voisi myös olla aika helppo, mutta heillä se laatu on vähän heppoisempaa ja vaatii myös mestarin joka tietää asioista. En oikeastaan tiedä kuka tekisi nykyään paremmin kaikki pakettitalojen suhteen, ehkä joku voi osata itse tehdä ns. pitkästä tavarasta ja jos ei kastele materiaaleja, on joku osaava raksamies mutta ei nuo Kastellit, Ainoat, Kannustalot, Designtalot saati Finnlammellit tai Kontioidenkaan nykytaso päätä huimaa. Jetta-talojenkin laatu ja pohjien mallistot ovat laskeneet. Olen vertaillut paljon monia ja jokainen tyylillään, mutta toki myös tutuilta monenlaista kuullut ja eihän kukaan omiaan hauku. Olisikin kivaa kuulla, mitkä tehtaat ovat muiden mielestä nykyisin laadukkaita ja luotettavia?
- Anonyymi
Omaan kommenttiini muokaten, "kauhukuvat" siis esim. Kastellin tms rakennuttaneilta tutuilta, ei Kiirunan, heistä en ole kuullut huonoa keneltäkään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt721814Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1101655Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521245Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1821202Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2351173Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451087- 2121054
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293912Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221890- 56767