Kävin lukemassa terrieri.net sivuilla ko.rodusta. Myös rotumääritelmään olen tutustunut.
Onko jollakin kertoa omakohtaisia kokemuksia skyenterrieristä.
Mitä harrastat? Millainen luonne? Koko?
Kuulin, että nykyään esim. urokset ovat yleensä suurempia, kuin mitä rotumääritelmässä on..
Vaikuttaako suuri koko paljon näyttelyissä?
Miten hankalaa turkin hoitaminen on?
Kerro, mitä sinä touhuat skyesi kanssa.
SKYENTERRIERI
3
879
Vastaukset
- Läheltä seurannut
Ärsyttäviä räksyttäjiä, pelkopurijoita ja toisille koirille rähiseviä joka paikan merkkailijoita. Et voi harrastaa sen kanssa mitään, sillä se on liian lyhytjalkainen ja pitkäselkäinen ja lisäksi sen turkki on jatkuvasti paskainen varsinkin kurakeleillä. Siinäpä se lyhykäisyydessään.
- harrastaa voi
Muunmuassa skyeitä on ollut kisaamassa tokossa ja agilityssä. Harrastaa voi raunio ja haku ja jälkipuolella. Oppivainen ja tarpeeksi vahvaluonteinen. Arkojakin on mutta ei läheskään kaikki. Ja näyttelyissähän skyeitä käytetään paljon. Turkki vaatii kyllä hoitamista mutta hoitaahan niitä koiria pitää jokatapauksessa. Omani ei ole ihmistä koskaan purrut. Skye ei ole kuitenkaan mikään helppo koira kun se on kuitenkin terrieri ja itsepäisiäkin on osa. Miellyttämisen halua ei palveluskoiran tavoin ole, mutta uskollisuutta löytyy siitäkin edestä.
- Lissu
Minulla oli 11,5 vuotta narttuskye. Ihan oman perheen koira. Aivan ihana mutta terrierin luonne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174