Tiedättekö, miksi ette ole kuulleet, miten Ahvenanmaalla menee taloudellisesti?
Koska valtion piikki on auki ilman ylärajaa.
Tästä asiasta ei käydä kiperiä keskusteluja... no ei missään. Se on aina muuttumaton vakio.
Ruotsa.. Siis paikalliset ovat tehneet mielettömän diilin, eikä sitä voi purkaa...
Ahvenanmaan talousahdinko??
4
62
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole uutinen
- Anonyymi
Luulosi lähdeviitteet?
Korona iski tänä vuonna pahasti Ahvenanmaan talouteen ruotsalaisturismin käytännössä loppuessa. Birka-varustamo meni konkurssiin kun Tukholma-Maarianhamina -risteilyt loppuivat.
Jo aiemmin saarimaakunnalla on ollut painetta kuntien yhdistämiseen, Suomen piemimmät kunnat sijaitsevat Ahvenanmaalla. Ensi vuonna kuntaliitoksia jo ehkä toteutetaan. 16 kuntaa piti vähentää neljään, tosin keskustapuolueen vaalivoitto Ahvenanmaalla lykkäsi uudistusta.- Anonyymi
Silti siellä menee paremmin kuin mantereella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti siellä menee paremmin kuin mantereella.
Kesäkuun puolessavälissä Ahvenanmaalla työttömyysprosentti oli jo yli 13%. Tässä oli ihmettelemistä maakunnassa, jossa prosentti oli vain vähän aikaa sitten kymmenen prosenttia alhaisempi.
Nuorisotyöttömyys pomppasi 23 prosenttiin.
Kesän näkymät olivat heikot ruotsalaisturistien virran katkettua. Suomen puolelta kävijöitä tuli, mutta varovaisesti, eikä se paikannut ruotsalaisten jättämää aukkoa.
Nyt koronarajoituksia höllennetään niin, että ruotsalaisturismi helpottuu. Ilmeisimmin siitä hyötyy juuri Ahvenanmaa manner-Suomea enemmän.
Rajan avaaminen Ahvenanmaan hyödyksi hyödyttää silti koko Suomea. Eivätpä laivayhtiöt kaadu valtion syliin.
Ruotsin koronan leviämistä Suomeen voisikin kontrolloida avaamalla laivaliikenne Tukholman ja Maarianhaminan välillä nykyisen Turku-Maarianhaminan lisäksi, mutta pitämällä Tukholma-Helsinki -väli vielä jäissä. Ahvenanmaalla suomalaiset ja ruotsalaiset kulkevat kuitenkin aika lailla eri porukoissa eivätkä levitä koronaa toisiinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279