Isä aurinkoisia ei taida pahemmin hetkauttaa väestö pakenee Isokyröstä
"Isokyrössä väestökato on paljon suurempi kuin koko Suomessa. Täällä askukasmäärän odoteen laskevan nykyisestä 4 500 asukkaasta 4 000 asukkaaseen kymmenessä vuodessa. Kahdenkymmenen vuoden kuluttua Isokyrössä olisi enää 3 670 asukasta."
https://www.kotikunta.fi/isokyro.php?a=6000
Isokyrö - Suomen suurin väestökato?
3
151
Vastaukset
- Anonyymi
Voi hyvä ystävä, olen seurannut useamman vuosikymmenen ennusteita ja ei yhtään kertaa ole tapahtunut ennustettua tilannetta.
Pitäisi ottaa huomiooon niin monta muuttujaa yhteiskunnassa,joista mainittakoon etätyö, muuttoliike kaupunkeihin joka ajaa perusväestön maaseudulle.
Olen lukenut 30-40 vuoden ajan tulevasta työvoimapulasta ja joka vuosi työttömyys lisääntynyt. Automaatio ja tekniikka lisääntyy ja vapauttaa työvoimaa.
Ei näillä kouluttamattomiolla ja lukutaidottomilla muuttovoitolla paikata mitään työntekijäpulaa. No, sentään polkupyörällä opetetaan ajamaan ja siinä työllistetään työttömiä. - Anonyymi
Naapurissa Vähässäkyrössä ei toimi enää kunta.
Väki on siirtynyt Vaasaan,Ei isä aurinkoista hetkauttanut,kyse ei ollut paosta,
Vähässäkyrössä vielä asutaan. - Anonyymi
Älykästä verrata Suomea ja Isokyröä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818