Isä aurinkoisia ei taida pahemmin hetkauttaa väestö pakenee Isokyröstä
"Isokyrössä väestökato on paljon suurempi kuin koko Suomessa. Täällä askukasmäärän odoteen laskevan nykyisestä 4 500 asukkaasta 4 000 asukkaaseen kymmenessä vuodessa. Kahdenkymmenen vuoden kuluttua Isokyrössä olisi enää 3 670 asukasta."
https://www.kotikunta.fi/isokyro.php?a=6000
Isokyrö - Suomen suurin väestökato?
3
254
Vastaukset
- Anonyymi
Voi hyvä ystävä, olen seurannut useamman vuosikymmenen ennusteita ja ei yhtään kertaa ole tapahtunut ennustettua tilannetta.
Pitäisi ottaa huomiooon niin monta muuttujaa yhteiskunnassa,joista mainittakoon etätyö, muuttoliike kaupunkeihin joka ajaa perusväestön maaseudulle.
Olen lukenut 30-40 vuoden ajan tulevasta työvoimapulasta ja joka vuosi työttömyys lisääntynyt. Automaatio ja tekniikka lisääntyy ja vapauttaa työvoimaa.
Ei näillä kouluttamattomiolla ja lukutaidottomilla muuttovoitolla paikata mitään työntekijäpulaa. No, sentään polkupyörällä opetetaan ajamaan ja siinä työllistetään työttömiä. - Anonyymi
Naapurissa Vähässäkyrössä ei toimi enää kunta.
Väki on siirtynyt Vaasaan,Ei isä aurinkoista hetkauttanut,kyse ei ollut paosta,
Vähässäkyrössä vielä asutaan. - Anonyymi
Älykästä verrata Suomea ja Isokyröä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2652764Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka182210Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3391944- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1001615Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2081323- 541239
- 681223
- 521129
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751093