älkää asentako koronavilkkua

Anonyymi

se kerää laitteene tiedot ja lähettää ne jonnekin
ET EDES TIEDÄ MINNE

se bluebtooth eli bt ei ole turvallista pitää auki koko ajan
se tyhjentää laitteen akkua
ja pitää oven auki laitteeseesi

avoin koodi - ei tarkoita turvaa
vaan ilmaiskoodia...tai alustan osaa
jota kuka tahansa voi jatkaa ja
se istuu muihin koodeihin, eli
laitteesi jakaa mm. sijaintitietosi helpommin
Jos olet sairastunut - minne se jakaa tietosi?

Mitä se apsi edes lupasi teille ennenkuin asensitte sen?
Ei se tuo hoitoa tai apua.
Puoli miljoonaa latausta kuulostaa epätoivolta.
TH a ei ole - otetaan joku hämärä apsi

EDES THL jakajana EI TAKAA MITÄÄN TURVAA!

ne ei ota vastuuta mistään kuten maskikaupat todisti

Ihmiset - kaikki valehtelee ja varsinkin julkinen

21

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän seuraavaksi?

      • Anonyymi

        Koska THL maksoi sovelluksesta 300000€
        Olisi pitänyt vaatia ostoon pykälä, että tuotos olisi vapaata lähdekoodia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska THL maksoi sovelluksesta 300000€
        Olisi pitänyt vaatia ostoon pykälä, että tuotos olisi vapaata lähdekoodia.

        Se on avointa koodia.


    • Anonyymi

      Vieläkö joku luulee etteikö netinkäyttäjän tietoja menisi "jonnekin" ( ilman Koronavilkkuakin)?

      • Anonyymi

        Meneehän niitä tietojani jo nyt sähköpostistakin, miksi laittaisin vielä koronavilkun joka syö akkua hurjasti.

        Ranskassa ovat tarkempia yksityisyydestään, mutta siitäpä ei meidän HS ja Yle IL:n keralla lainkaan kerro.

        Ajetaan tätä vilkkua nyt läpi rytinällä Ylen studiossakin hehkutettiin, että kaikilla meillä tässä on vilkku käytössä.
        Kas kun ei mummoja määrätä kännykkäostoksille ja heivaamaan vanhat luurit mäkeen.
        Suomi on ihmemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneehän niitä tietojani jo nyt sähköpostistakin, miksi laittaisin vielä koronavilkun joka syö akkua hurjasti.

        Ranskassa ovat tarkempia yksityisyydestään, mutta siitäpä ei meidän HS ja Yle IL:n keralla lainkaan kerro.

        Ajetaan tätä vilkkua nyt läpi rytinällä Ylen studiossakin hehkutettiin, että kaikilla meillä tässä on vilkku käytössä.
        Kas kun ei mummoja määrätä kännykkäostoksille ja heivaamaan vanhat luurit mäkeen.
        Suomi on ihmemaa.

        Eihän syö yhtään akkua:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän syö yhtään akkua:D

        Kyllä se syö, akkuparka itkee oitis punaisella. Näin olen kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se syö, akkuparka itkee oitis punaisella. Näin olen kuullut.

        Noup:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se syö, akkuparka itkee oitis punaisella. Näin olen kuullut.

        "Kuluttaako sovellus paljon akkua?

        Kohtaamisten tallentamisessa hyödynnetään bluetooth low energy -tekniikkaa, joka kuluttaa vain vähän virtaa. Lähes kaikki vuoden 2015 ja sitä uudemmat puhelimet tukevat kyseistä tekniikkaa. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se syö, akkuparka itkee oitis punaisella. Näin olen kuullut.

        Mikä kännykkä ja Android- tai iOS-versio ja Bluetoothin versio sinulla on, kun pelkäät että akkuparkasi itkisi oitis punaisella? Kestääkö kännykkäsi akku muutenkaan? Ei sinun ole pakko pitää sitä sovellusta päällä koko aikaa. Esim. kun olet yksin kotona, niin turha pitää päällä.

        Uudemmista Bluetooth-versioista olen lukenut, etteivät syö akkua. Kuulokkeita ym. voi käyttää pitkään. Minulla on kaksi vuotta sitten ostamassani (julkaistu aiemmin vuonna 2018) puhelimessa Bluetooth 5.
        Sitä edeltävä Bluetooth 4 oli jo virtaa säästävä ja julkaistiin vuonna 2010.
        Ja aiempikin "Bluetooth 3.0 on edeltäjäänsä nopeampi ja virtapihimpi. " lukekaa itse Wikipediasta https://fi.wikipedia.org/wiki/Bluetooth ja https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se syö, akkuparka itkee oitis punaisella. Näin olen kuullut.

        Löysin myös: "Nykykännyköissä on Traficomin mukaan käytössä Bluetoothista Classic (BR/EDR) ja Bluetooth Low Energy (BLE) -muodot. Niistä Koronavilkku-sovelluksen hyödyntämä BLE on vakio-Bluetoothia kevyempi, pelkistetympi ja yksinkertaisempi tiedonsiirtotapa. BLE kuluttaa myös huomattavasti vähemmän virtaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kännykkä ja Android- tai iOS-versio ja Bluetoothin versio sinulla on, kun pelkäät että akkuparkasi itkisi oitis punaisella? Kestääkö kännykkäsi akku muutenkaan? Ei sinun ole pakko pitää sitä sovellusta päällä koko aikaa. Esim. kun olet yksin kotona, niin turha pitää päällä.

        Uudemmista Bluetooth-versioista olen lukenut, etteivät syö akkua. Kuulokkeita ym. voi käyttää pitkään. Minulla on kaksi vuotta sitten ostamassani (julkaistu aiemmin vuonna 2018) puhelimessa Bluetooth 5.
        Sitä edeltävä Bluetooth 4 oli jo virtaa säästävä ja julkaistiin vuonna 2010.
        Ja aiempikin "Bluetooth 3.0 on edeltäjäänsä nopeampi ja virtapihimpi. " lukekaa itse Wikipediasta https://fi.wikipedia.org/wiki/Bluetooth ja https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

        Ja on eri asia onko bluetooth valmiustilassa vai lähettääkö se kokoajan suuria tietoja kuten musiikinkuuntelussa tekee.


    • Anonyymi

      Kukaan ei pakota ketään käyttämään sovellusta, eikä kukaan myöskään kiellä sitä käyttämästä.

      He, jotka pelkäävät tietoturvansa puolesta tai ovat akuistaan huolestuneita, voivat olla käyttämättä. Minä yritän ensisijaisesti pitää huolta terveydestäni ja siksi luotan viralliseen tietoon joka sanoo sovelluksen toimivan anonyymisti. Siispä asensin sovelluksen heti kun se tuli saataville ja aion myös käyttää sitä. ♠J

      • Anonyymi

        Minua häiritsee tässä se, että korona ylipäätään aiheuttaa nyt ihan turhaa hysteriaa. Osa istuu mökissään ja seuraa mukatotuus uutisvirtaa ja osa viis veisaa koko viruksesta.
        Matkustellaan, eikä noudtateta karanteenia siis kamalaa vastuuttomuutta määrätyn porukan toimesta.
        Myönnän seuraavani uutisia ja inhottaa ajatuskin että kännykkä vielä huutaisi naapurin taudista.
        Taitaa olla niinkin, että testit Suomessa eivät aina näytä oikeaa tilannetta.
        Pidän maskia, vaikka siitäkin ollaan montaa mieltä ja pidän etäisyyttä.
        Jo noudattaisin ohjeita tarvitsisin kymmenen kertakäyttömaskia päivässä, kun olen kova niiskuttamaan kaupoissa ja kujilla.


      • Anonyymi

        Ja ne tietoturvasta huolestuneet antavat jokatapauksessa kaikki tietonsa niin Googlelle kuin Applelle riippuen mitä kännykkää käyttää. Tähän vielä lisätään muut asennetut sovellukset.

        Koronasovellus on näiden rinnalla atomin luokkaa tiedonkeruussa:D


    • Anonyymi

      Kännykkä toimii sähköllä. Ja sähköä tulee akusta eikä siis mistään taivaista tai bluetoothista. Jos ei ole akkua tai akku on tyhjä niin eipä toimi mitkään vilkuttimetkaan. Yksinkertaista mutta ei näköjään joillekin!

      • Anonyymi

        Sitten jää .ornotkin katsomatta jos akku on tyhjä, voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten jää .ornotkin katsomatta jos akku on tyhjä, voi voi.

        "Koronavilkkua ei löytynyt iPhonelle – Mobiili.fi: Monet latasivat Pohjois-Makedonian sovelluksen

        Monet suomalaiset tekivät virheen, koska Koronavilkkua ei löytynyt julkaisupäivänä hakemalla App Storesta. Asiasta kertoo Mobiili.fi."

        No voi voi, näin pääs käymään.
        Lopetan vänkäämisen ja lähden lenkille, teki vaan mieli hämmentää kun meidän "totuusmedia" hehkuttaa vilkkujuttua pikkasen liikaa. Unohtuu kuolleiden ja saiarstuneiden määtä tyystin ja lasketaan vain kuinka moni asensi vilkun laitteeseensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koronavilkkua ei löytynyt iPhonelle – Mobiili.fi: Monet latasivat Pohjois-Makedonian sovelluksen

        Monet suomalaiset tekivät virheen, koska Koronavilkkua ei löytynyt julkaisupäivänä hakemalla App Storesta. Asiasta kertoo Mobiili.fi."

        No voi voi, näin pääs käymään.
        Lopetan vänkäämisen ja lähden lenkille, teki vaan mieli hämmentää kun meidän "totuusmedia" hehkuttaa vilkkujuttua pikkasen liikaa. Unohtuu kuolleiden ja saiarstuneiden määtä tyystin ja lasketaan vain kuinka moni asensi vilkun laitteeseensa.

        Kannattaa lukea kaikkia uutisia kun tulee lenkiltä.


    • Anonyymi

      vilkku ei yhdistä tunnusta ja henkilöä...
      MUTTA Google yhdistää.. google ottaa tunnuksen omaan palveluun ja yhdistää siihen sen vilkun antaman yksilötunnuksen.. joten öööööööö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe