Akku vai patterivoima ?

Valitsija

Millä näistä on digikamerassa pisin toiminta-aika: AA-paristot, ladattava paristo vai litium-akku ? Mulle on tuo kayttöaika merkittävä kriteeri hankinnassa.

13

2177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaimpia
      • make

Kysyjä nimenomaan halusi tietää näiden kestosta, ei hinnasta. Mun käsittääkseni ladattavat AA-patterit on paras ratkaisu. Niitäkin on eri kapasiteettisia, 2500 mAh löytyy ainakin, en tiedä onko stydimpiäkin.
        Ja niissä on se hyvä puoli, että kun akut väsyy niin voit aina ostaa kaupasta uudet. Kameroiden omien akkumallien kanssa ei ole välttämättä niin yksinkertaista.
        Ja jos virta loppuu kesken kaiken vaikka reissussa, niin paikalliselta "ärrältä" saat aina AA-pattereita.

• parhaimpia
        make kirjoitti:

Kysyjä nimenomaan halusi tietää näiden kestosta, ei hinnasta. Mun käsittääkseni ladattavat AA-patterit on paras ratkaisu. Niitäkin on eri kapasiteettisia, 2500 mAh löytyy ainakin, en tiedä onko stydimpiäkin.
        Ja niissä on se hyvä puoli, että kun akut väsyy niin voit aina ostaa kaupasta uudet. Kameroiden omien akkumallien kanssa ei ole välttämättä niin yksinkertaista.
        Ja jos virta loppuu kesken kaiken vaikka reissussa, niin paikalliselta "ärrältä" saat aina AA-pattereita.

Laitoin viestiini mielipiteeni myös edullisuudesta. Varsinainen vastaus on linkissä. Et ehkä katsonut sitä.

Ladattavia pattereita ei ole olemassakaan (ei myöskään ladattavia paristoja).
        Minä nimen omaan suosittelin ostamaan kameran johon sopii sormimalliset akut (AA tai pienempi AAA). Et lukenut viestiäni! Voisit käydä lukihäiriöisille tarkoitetun kurssin, ehkä lukutaitosi parantuisi.

Suosittelen sinua käymään sivulla:
        http://www.tietotoverit.fi/DigiTieto/Yleiset/Akut.html

• teemu
        make kirjoitti:

Mitenkäs tuo kun li-ion akuissa on 1100mAh ja "ladattavissa paristoissa esim:2500mAh" Niin kannattaako li-ion akuilla olevaa kameraa ostaa. onko "2500mAh "akut parempia kuin 1100mAh li-ion akut? Mitä merkitystä kyseisellä luvulla on? Voisiko asiasta enemmän tietävä valaista? =)

• parempia
        teemu kirjoitti:

Mitenkäs tuo kun li-ion akuissa on 1100mAh ja "ladattavissa paristoissa esim:2500mAh" Niin kannattaako li-ion akuilla olevaa kameraa ostaa. onko "2500mAh "akut parempia kuin 1100mAh li-ion akut? Mitä merkitystä kyseisellä luvulla on? Voisiko asiasta enemmän tietävä valaista? =)

Nyt näyttää herroilla olevan puurot ja vellit sekaisin. Antamassani linkissä lukee, lainaan sanatarkasti erästä kohtaa:

"Paristot ja akut voivat näyttää samanlaisille.
        Ei pidä sotkea akkuja ja paristoja toisiinsa. Akut voivat olla hyvin paristojen näköisiä, erona vain että akkuja voidaan ladata, ja niiden hinta on huomattavasti korkeampia kuin paristojen.

Ladattavat akut yleensä sisältävät sanan 'RECHARGEABLE'." tai sana "accu".

Ote pienehköstä sivistyssanakirjasta:

"Akkumulaattori: sähkön tai muun energian varaamiseen käytettävä laite. Yleensä vanhentunut muoto, nyk. lyhentynyt sanaksi akku. 'Automobiilissa on akkumulaattori, mutta autossa on akku.'"

Ladattavia paristoja ei ole. Jos yrittää ladata paristoa, voi seurauksena olla pariston kuoren halkeaminen ja pienimuotoinen räjähdys jossa pariston sisus lentää ulos. Elohopeapariston kyseessä ollessa on pursuava sisus erittäin myrkyllistä.

Kaikista parhainpia ovat litiumioniakut. Kestävät vaikka minkälaista lataamista.

Metallihybridiakkuja saa hyvinkin suurikapasiteettisinä. Minulla on 2300mAh sormipariston MALLISIA AA akkuja. Netissä olen nähnyt olevan myynnissä vieläkin suurikapasiteettisempiä mutta ne ovat hinnakkaita.

• Tauno·
        parempia kirjoitti:

Nyt näyttää herroilla olevan puurot ja vellit sekaisin. Antamassani linkissä lukee, lainaan sanatarkasti erästä kohtaa:

Ei pidä sotkea akkuja ja paristoja toisiinsa. Akut voivat olla hyvin paristojen näköisiä, erona vain että akkuja voidaan ladata, ja niiden hinta on huomattavasti korkeampia kuin paristojen.

"Akkumulaattori: sähkön tai muun energian varaamiseen käytettävä laite. Yleensä vanhentunut muoto, nyk. lyhentynyt sanaksi akku. 'Automobiilissa on akkumulaattori, mutta autossa on akku.'"

Ladattavia paristoja ei ole. Jos yrittää ladata paristoa, voi seurauksena olla pariston kuoren halkeaminen ja pienimuotoinen räjähdys jossa pariston sisus lentää ulos. Elohopeapariston kyseessä ollessa on pursuava sisus erittäin myrkyllistä.

Kaikista parhainpia ovat litiumioniakut. Kestävät vaikka minkälaista lataamista.

Metallihybridiakkuja saa hyvinkin suurikapasiteettisinä. Minulla on 2300mAh sormipariston MALLISIA AA akkuja. Netissä olen nähnyt olevan myynnissä vieläkin suurikapasiteettisempiä mutta ne ovat hinnakkaita.

Mitenkäs ton auton akun saisi sopimaan kameraan?
        Se olis varmaan parempi kuin tavallinen patteri. Tai entäs jos laittaa rumpupatterin. Tai voishan sitä keittää vähän puuroa ja kuivata sen velliksi.

• parempia
        Tauno· kirjoitti:

Mitenkäs ton auton akun saisi sopimaan kameraan?
        Se olis varmaan parempi kuin tavallinen patteri. Tai entäs jos laittaa rumpupatterin. Tai voishan sitä keittää vähän puuroa ja kuivata sen velliksi.

Onhan niitä ladattavia pattereita! Tykkipattereita voi ladata. Mistähän saisi ostaa?

• Pilkuntarkka
        parempia kirjoitti:

Metallihybridiakkuja ei ole olemassakaan, sen sijaan kyllä metallihydridiakkuja.

• geri
        teemu kirjoitti:

itellä 1800mAh akku ja paristot parhaimmillaan 2300mAh/kpl ...ota niistä selvä.halvemmat paristokamerat voi olla virtasyöppöjä joissa ei ole virransäästö toimintoja.mutta ladattavia puolustaa se että R:ltä saa pattereita jos virta loppuu kun taas akun uuvuttua ei paljoo kuvata ilman laturia.itellä kuvaus 200min ja video 80min ko.akulla. vertaile siitä.

• parempia
        Pilkuntarkka kirjoitti:

Metallihybridiakkuja ei ole olemassakaan, sen sijaan kyllä metallihydridiakkuja.

Google antoi sanalle metallihydridiakku 16 suomenkielistä osumaa, sanalle metallihybridiakku tuli vastaavasti 118. Sanoja joissa on mukana sana metallihybridi osumia tuli vieläkin enemmän.

16 kappaletta saitintekijöistä on kanssasi samaa mieltä, vastaavasti 118 samaa mieltä minun kanssa.

• mmm
        geri kirjoitti:

itellä 1800mAh akku ja paristot parhaimmillaan 2300mAh/kpl ...ota niistä selvä.halvemmat paristokamerat voi olla virtasyöppöjä joissa ei ole virransäästö toimintoja.mutta ladattavia puolustaa se että R:ltä saa pattereita jos virta loppuu kun taas akun uuvuttua ei paljoo kuvata ilman laturia.itellä kuvaus 200min ja video 80min ko.akulla. vertaile siitä.

Siis nuo mAh luvut ilmaisee paljonko virtaa akut "sisältää", eli jos kamera kuluttaisi 1mA:n tunnissa niin kameraa voisi TEORIASSA pitää päällä 1800 tuntia/2300tuntia yms...
        Todellisuudessa käyttöön vaikuttaa akun kennojen kunto, kameran käyttölämpötila jne...
        Ja enemmänhän ne virtaa kuluttaa jokatapauksessa kuin 1mah... noita sormipariston kokoisia on isompiakin olemassa(tosiaan sitten maksaa)

• make
        parhaimpia kirjoitti:

Laitoin viestiini mielipiteeni myös edullisuudesta. Varsinainen vastaus on linkissä. Et ehkä katsonut sitä.

Ladattavia pattereita ei ole olemassakaan (ei myöskään ladattavia paristoja).
        Minä nimen omaan suosittelin ostamaan kameran johon sopii sormimalliset akut (AA tai pienempi AAA). Et lukenut viestiäni! Voisit käydä lukihäiriöisille tarkoitetun kurssin, ehkä lukutaitosi parantuisi.

Suosittelen sinua käymään sivulla:
        http://www.tietotoverit.fi/DigiTieto/Yleiset/Akut.html

Kukahan tässä nyt on ymmärtänyt väärin lukemaansa?

Ensinnäkin: Kysyjä korosti kahteen kertaan lyhyessä viestissään, että ykköskriteeri on patterin (tai akun) kesto. Sinä korostit vastaavasti kahteen kertaan AA-akkujen olevan edullisin valinta. Vastasitko mielestäsi hyvin kysymykseen?

Toiseksi: En väittänyt sinua vastaan, vaan olen asiasta täysin samaa mieltä kanssasi. Minulla vaan oli hieman vaikea sijoittaa vastaus sopivaan paikkaan, koska kirjoitin teille molemmille. Olisi pitänyt näköjään kirjoittaa kaksi eri vastausta. Mun virhe.

Ladattava patteri (paristo) == akku.

Parempaa kevään jatkoa!
        make

ps. En ole vieläkään lukenut linkittämääsi sivua. Enkä lue ;)

• parempia
        make kirjoitti:

Kukahan tässä nyt on ymmärtänyt väärin lukemaansa?

Ensinnäkin: Kysyjä korosti kahteen kertaan lyhyessä viestissään, että ykköskriteeri on patterin (tai akun) kesto. Sinä korostit vastaavasti kahteen kertaan AA-akkujen olevan edullisin valinta. Vastasitko mielestäsi hyvin kysymykseen?

Toiseksi: En väittänyt sinua vastaan, vaan olen asiasta täysin samaa mieltä kanssasi. Minulla vaan oli hieman vaikea sijoittaa vastaus sopivaan paikkaan, koska kirjoitin teille molemmille. Olisi pitänyt näköjään kirjoittaa kaksi eri vastausta. Mun virhe.

Ladattava patteri (paristo) == akku.

Parempaa kevään jatkoa!
        make

ps. En ole vieläkään lukenut linkittämääsi sivua. Enkä lue ;)

Toinen puhuu puista ja toinen metsästä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe