Matka Pohjois Koreaan

Anonyymi

Kuka tekee matkoja sinne ,vai tekeekö kukaan.Minua kiinnostaisi eksoottisemmat paikat matkustaa.Venäjä ja Israel on jo käyty ja todettu että ne on molemmat kyllä mainettaan parempia vaikka pidetään pahan valtakuntana.Niin ajattelin että miksipä ei voisi käydä tuollakin.

5

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pääsee sinne helposti. Voisin itse käydä lähivuosina ja sehän on loistava matkailupaikka. Sen jälkeen tiedät että ei pohjois korea ole mikään pahanvaltakunta. Pääset kun ensin menet sen naapurimaahan josta järjestetään matkoja sinne. Esimerkiksi pääset etelä korean kautta.

    • Anonyymi

      Eri matkatoimistot järjestävät matkoja maahan. Myös Suomi Korea Seura järjestää jäsenmatkoja kyseiseen maahan. Matkakertomuksia löytyy mm Suomi Korea seuran sivuilta Korean Ystävät lehdestä. Travellerilla myös ainakin ollut matkoja sinne. Varmaankin koronakriisin jälkeen matkoja taas järjestetään. Turistille maa on erittäin miellyttävä ja siisti. Ruoka ja kulttuuri siellä erittäin hyvää. Paikallisiin tapoihin ja aatteisiin kannattaa tutustua laajasti, jotta ymmärtää edes vähän tuon erikoisen maan toiminnasta ja logiikasta.

      https://www.suomikorea.net/
      https://www.jucheaate.com/

    • Anonyymi

      Mikäli haluat tukea diktatuuria joka sortaa kansaa, on Pohjois-Korea valinta.
      Kukaan täys`järkinen ei sinne matkusta, ainoastaan itsekkäät.

    • Anonyymi

      Et näe tuolla maassa käytännössä mitään muuta kuin sen propakandan!
      Se mitä näet, koet, syöt, juot ei ole pohjois-korealaista elämää.

      Videot mitä pk:ssa on kuvattu, ok osa on salaa kuvattua todellista materiaalia mutta sitäpä ei paljoa olekkaan. Se mitä youtubessa on niin kaikki on propakandaa, se materiaalia on turisteille ja diplomaateille tarkoitetuilta alueilta kuvattu.
      Yhdelläkään ns tavallisella pohjois-korealaisella ei ole autoa eikä ne tee tietokoneella yhtään mitään vaikka niitä kaupassa muka myydään :)

      Että onko tuonne nyt niin mielenkiintoista matkustaa, aika kallis reissu mutta on se tavallaan näkemisen arvoinen vaikka on pelkkää vitsiä kaikki.

      • Anonyymi

        Tuollahan on siis tosiaan eliittien/diplomaattinen asuinalueet joissa on heille kaupat, palvelut mitä on jotka on siis hyvin ns esimerkiksi länsimaisia. Kyseinen edellä mainittu porukka on hyvin poikkeavassa asemassa, eivät ole pk:laisia vaan kuten sanoin diplomaatteja yms eikä nekään voi liikkua missä tykkää mutta siellä omalla alueellaan voi liikkua vapaasti.

        Tuonne maahan ei mennä perseilemään, se on sääntö numero 1 mistä ei voi poikeata eikä unohtaa missään kohtaan, jos moista mielii niin kannattaa miettiä monta kertaa ennakkoon koska käytännössä turistina pk:ssä et ns pääse minnekkään ominpäin. Se on maana täydellinen poikkeus tasan kaikkeen muuhun että siinä mielessä edes lomareissu sinne niin, kysyn että onko se oikeasti sen väärti koska se on niin tarkkaan ohjattu ja säännelty että et sä niin kuin pääse näkemään oikeaa pohjois-koreaa missään edes vilaukseltakaan tavallaan. Youtubessa ei ole videoita sekunttiakaan mistään aidosta pohjoiskoreasta, se mitä siellä on niin ne on kuvattu edellä mainittujen eliitin asuinalueella, ei todellaan missä tykkää menty kuvailmaan mitä huvittaa, ei todellaan. KUKAAN turisti ei siellä mene kuvailee yhtään mistään muualta, kun se ei ole mitenkään mahdollista edes. Oppaan mukana mennää tiukasti sinne minne saa mennä, kuvataan siellä missä saa kuvata, käytännössä kuvata voi liki vapaasti mutta sehän on siellä turisteille vapaalla alueella.

        Itse unohtaisin moisessa maassa käynnin koska, no se lukee tuossa edellä.
        Jos siellä edes VÄHÄN saisi liikkua ominpäin edes jonnekkin niin voisin sanoa että ilman muuta olisi mielenkiintoinen maa käydä mutta ei. Sä et pääse siellä mihinkään ja piste.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe