kaipolantyöntekijät

Anonyymi

Paljonko noista irtisanotuista oli jämsäläisiä ja paljonko oli muilta paikkakunnilta. Paljonko oli todellisten jämsäläisten määrä.

21

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketään ei vissiin ole irtisanottu, vasta yt:t käynnistyi tällä viikolla...

      • Anonyymi

        mutta kai jämsäläisten ja ulkopaikkakuntalaisten työntekijöiden määrä on tiedossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kai jämsäläisten ja ulkopaikkakuntalaisten työntekijöiden määrä on tiedossa?

        Vieläkö paperiukoilla uhoa riittää kuten keväällä uhottiin panna suomi seisomaan......ahneella paskanen loppu vanha sanonta!!! Hah!


      • Anonyymi

        Sama asia. Upm on päättänyt lakkauttaa koko tehtaan, joten tuollaisessa tapauksessa yt:t on pelkkä muodollisuus. Eri asia olisi, jos osa porukasta saisi lähtöpassit ja osa saisi jatkaa töitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama asia. Upm on päättänyt lakkauttaa koko tehtaan, joten tuollaisessa tapauksessa yt:t on pelkkä muodollisuus. Eri asia olisi, jos osa porukasta saisi lähtöpassit ja osa saisi jatkaa töitään.

        Tämä todellisten jämsäläisten työntekijöiden määrä kiinnostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä todellisten jämsäläisten työntekijöiden määrä kiinnostaisi.

        Miksi ? perustele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ? perustele.

        Varmaan siksi, että kuinka moni paikkakuntalainen menettää työnsä, ja paljonko veropotti putoaa. Esim Jyväskylässä asuvan verot menevät jyväskylään, ei vaikutusta jämsään. En ymmärrä miten moni on tästä iloinen. Vaikka rn tehtaalla ole töissä, en silti iloitse asiasta vaikka rikkaampia ovat kun minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ? perustele.

        miksi pitäisi sinulle perustella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö paperiukoilla uhoa riittää kuten keväällä uhottiin panna suomi seisomaan......ahneella paskanen loppu vanha sanonta!!! Hah!

        Oliks tää persujen käsikirjasta suoraan vai käytitkö luovuutta?


    • Anonyymi

      Eipä haittaa minua kun olen Jämsänkoskella töissä

      Ihan sama mitä Kaipolan pelleille tapahtuu

      Sillä mä oon voittaja

      • Anonyymi

        Kohta sullakin on kyyti kylmää


    • Anonyymi

      5 vuotta koski game over maksimi

      • Anonyymi

        Elikkä eikö kukaan edes tiedä, paljonko on jämsäläisten määrä näistä tulevista irtisanotuista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkä eikö kukaan edes tiedä, paljonko on jämsäläisten määrä näistä tulevista irtisanotuista?

        Mitäpä se kokonaisuuteen vaikuttaa jos 5% olisikin muualta?


    • Anonyymi

      Olisi se harmillista jos Kaipola lopettaisi, sen jälkeen Suomessa ei enää valmistettaisi sanomalehtipaperia ollenkaan.

      • Anonyymi

        Oikeiston mielestä on parempi, kun suomen tarvitsema paperi valmistetaan muualla kuin suomessa. Se on sitä sopeutusta ja kestävyysvajeen hoitoa.... ko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeiston mielestä on parempi, kun suomen tarvitsema paperi valmistetaan muualla kuin suomessa. Se on sitä sopeutusta ja kestävyysvajeen hoitoa.... ko?

        Mikä oikeisto näin haluaa, eikö tämä ole punavihervassareiden aikaan saannosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oikeisto näin haluaa, eikö tämä ole punavihervassareiden aikaan saannosta?

        Ei ole se on porvarin aikaan saannos etkö katsonut aamulla kun Pesonen se kehui kaikenlaisia kulutus ja haittaveroja ja kukas kuin kokoomus on ollut vaatimassa jotta työnverotus kevenee.


    • Anonyymi

      Taitaa noillakin työnsä menettävillä olla maiseman vaihdos edessä.. Ainakin heillä joilla on elämää enemmän edessä kuin takanapäin.

    • Anonyymi

      Kaipolan tehtaan omistava UPM on ihan tavallinen yksityinen yritys jonka päätöksenteko on riippumatonta kunnista ja valtiosta. Yleensä yritys toimii liiketaloudellisin periaattein. Ovat hyvin perillä kannattavuuksista ja kysynnän kehityksestä.

      Sanomalehdet ovat jo vuosien ajan pikkuhiljaa ja vaivihkaa siirtyneet tuontipaperiin, tässä sitä satoa niitetään.

      Kaipolan lopetus on osa sitä trendiä jossa paperinvalmistus Suomessa vähenee, näin on käynyt jo monen vuoden ajan, tosin selluntuotanto on kasvanut samaan aikaan.

    • Anonyymi

      20%

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe