Olenko erikoistapaus

Anonyymi

Olen 72v. nainen ja kärsin edelleenkin kuumista aalloista..Käytin estrogeeniä geelinä vuosikausia, mutta rintasyöpäni jälkeen en voi sitä enää käyttää. ..Kohtuni ja munasarjani ovat poistettu. Voisikohan vuosia kestävä hormonikorvaushoito aiheuttaa sen että saa loppu elämänsä kitua näin? Kuumat aallot tulevat muutaman kerran päivällä ja yöllä joudun heräämään noin kolme neljä kertaa hikoilun takia. Olen jo niin kyllästynyt hikoiluuni, luulisi jo iänkin tuovan armahdusta... Voisikohan tämä olla esim. jonkin muun sairauden oire? Kirjoittakaa please te joilla on sama kohtalo.......

4

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaihdevuosioireet voivat jatkua koko eliniän. Jos rintasyövän sairastamisesta on kauan aikaa, estrogeeni pienenä annoksena (geeli tai laastari) ehkä voisi sopia, kannattaa keskustella gynekologin kanssa. Jos elämänlaatu on hyvin heikkoa oireiden kanssa niin ei sekään hyväksi ole.

• Anonyymi

Asian vierestä mutta eikö ole ironista että jotkut kärsii kovista oireista lopun ikäänsä ja jotkut pääsevät kuin koira veräjästä? Näin kävi minulle.
      En ole koskaan kärsinyt minkäänlaisista oireista. Sain vielä rintasyöpädiagnoosin ja hormonihoidon siihen eli estrogenin esto siltäkin taholta. Ei mitään oireita. Lääkettä olen syönyt nyt kolme vuotta.
      Äitini aikoinaan pääsi samalla tavalla helpolla, samoin sisareni joka on neljä vuotta vanhempi.
      Näin erilaisia me ihmiset olemme...

• Anonyymi

Minun äitini ei saanut mitään oireita, eikä huomannut koko vaihdevuosia. Minä olen saanut kaikki mahdolliset oireet voimakkaina, pahimpina unettomuus ja ahdistus. Yöunet ovat pienissä pätkissä 2-6 tuntia. En ajatellut koko vaihdevuosia etukäteen, en tajunnut ollenkaan, kuinka ne romahduttavat koko terveyden lyhyessä ajassa. Olen liikkunut ja syönyt terveellisesti jo vuosikymmeniä. Mistähän nämä karmeet erot voivat johtua? Tutkimuksen paikka... Nyt kaikki vv-tutkimus on pelkkää rintasyöpävaaran tutkimusta ja sitä, miten oireet johtuvat varmaan jostain muustakin kuin vaihdevuosista...

• Anonyymi

Tuttavallani alkoi kuumat aallot ja ahdistus uudelleen eläkkkeelle pääsyn jälkeen n. 10 vuotta hormonikorvaushoidon lopettamisen jälkeen. Lääkäri oli tuolloin kehottanut lopettamaan paikallishoidonkin "vaarallisena". Oireita tuli nyt harvoin ja lievempänä kuin aikoinaan, mutta kuitenkin päivittäin. Hänellä ei ole ollut rintasyöpää.

Hän aloitti paikallishoidon uudelleen, se on nykytiedon mukaan turvallista kaikille, myös rintasyöpäpotilaalle. Paikallishoito poisti lievät oireet kokonaan. Voisiko tuo auttaa Sinua yhtään? Keskustele lääkärisi kanssa. Toivottavasti olosi paranee pian ❤️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      243
      1786
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      13
      1202
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      198
      1142
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1085
    5. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      873
    6. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      864
    7. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      806
    8. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      58
      785
    9. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      763
    10. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      747
    Aihe