Heips.
Olen huolestunut ystäväni tilanteesta. Hän on avoliitossa henkilön kanssa joka ei sairautensa vuoksi käydä työssä. Ystäväni käy työssä ja perheeseen kuuluu kaksi yhteistä lasta sekä yksi lapsi puolison edellisestä liitosta.
Ystäväni rahoittaa suurinpiirtein kaiken koska käy työssä. Myös tämän edellisestä liitosta olevan lapsen hankinnat, lääkkeet, vaatteet, opintoihin tarvittavat välineet jne.
Tämän lapsen äiti ei halua kustantaa lapselleen mitään muuta kuin välttämättömän ruuan.
Mitä ajattelette, kuinka vastuiden tulisi jakaantua ? Miten itse toimisitte?
Ja vielä huomiona, että tällä ystävällä ei oikeasti ole milloinkaan rahaa esim. Uusiin vaatteisiin tai meikkeihin jne. Koska kaikki menee muihin. Voiko empaattisuus mennä liian pitkälle? Jos ei enää ajattele itseään ollenkaan??
Talous vastuut uusperheessä
17
51
Vastaukset
- Anonyymi
Ystäväsi myötävaikuttaa omaan tilanteeseensa. Hän on suostunut lehmäksi, jota lypsävät avopuoliso ja avopuolison exä.
- Anonyymi
Juurikin näin. On se merhemuoto nyt ihan mikä tahansa on biologisten vanhhempien huolehdittava lasten hankinnoista ja hyvinvoinnista. Ytäväsi on kyllä antanut tilanteen luisua siihen, että häntä hyväkskäytetään rahallisesti ja niin kauanhan se jatkuu kun hän se itse mahdollistaa.
- Anonyymi
Saahan se kaverisi puoliso sairauspäiväraha, tai sairaseläkettä, joten ei ihan rahaton ja jos hänen ent. suhteestaan yksi lapsi asuu heillä , niin siitä saadaan elatusmaksua joko exältä, tai Kelasta ja myös lapsilisää, ja oma äiti antaa ruoan.
- Anonyymi
Siis minimi eläke , 100€ lapsilisä. Ja tämä lapsi asuu heillä eli oma äiti kustantaa joka neljäs viikonloppu ruuan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis minimi eläke , 100€ lapsilisä. Ja tämä lapsi asuu heillä eli oma äiti kustantaa joka neljäs viikonloppu ruuan!
Miksi hänen isänsä ei hae elatusmaksuja joko exältä tai ,jos Exä maksukyvytön niin kela maksaa noin 155€ kk.
Miksi sua kyrsii ystäväsi valinnat , hän on itse vastuussa valinnoistaan, ja ilmeisesti haluu ja tykkää olla parisuhteessa sairaseläkeläisen kanssa, ja miten sinä tiedät kaikki heidän asiansa noin hyvin.
- Anonyymi
Mitä se sulle kuuluu, anna heidän elää omaa elämäänsä.
- Anonyymi
Kommentoinnista on luettavissa että ilmeisesti hyväntahtoisuus on heikkous jota on muilla moraalisesti oikeus käyttää hyväksi.
Kukaan ei tuomitse näitä " lypsäjiä". - Anonyymi
Saathan sinä sairauspäivärahaa, vai haluatko elää hänen ksutannuksellaan ja että elättää vielä sun lapseskin? Miksi?
Ei ole oikein että hän elättää sut ja sun lapsen. Onneksi ymmärrät ja voit muuttaa tilanteen.
Ajattelen sellaista että vastuu itsestäsi ja lapsestasi on sulla ei tällä työssäkäyvällä avopuolisolla. Miksi muutit hänen kanssaan kun tajuut ettei se ole oikein.
On surullista että siipeilijöitä on ja vielä tajuu sen ja silti tekee. Muuta pois ja anna hänen elää omaa elämää, ei kuulu elättää sua ja sun lapsiasi.- Anonyymi
Ohhoh ?? Lukihäirikkökin pääsi ääneen.
- Anonyymi
????????????
- Anonyymi
Mie ainakin maksatan ukollain kaiken, ettei tarvi maksaa liikaa elareita omille kakaroilleen. M en etsi töitä on kivampi et mies tekee ja mie olen kotona. Hoidan omat lapset kotona ja mies vie omansa päiväkotiin, en ole lastenhoitoja vieraille kersoille.
Käyn shoppailemassa ja on muutenkin kiirettä ettei ehi. Ex vaimonsa tärisee kiukusta kun omennan hänen lasiaan mutta olen tämän perheen uusi äiti joten vastuu on mun. En hoida mutta kasvatan.
Mun vastuu ja oiekus on olla äiti ja kun en ehdi töihin niin mies elättää. On kiva olla kotna, saa nukkuu pitkään. Ei sovi kaikille mutta mies anoo että tää on paras ratkaisu, ainakin uskon et sanois niin.- Anonyymi
Minä ainakin maksatan akallain kaiken, ettei tarvi maksaa liikaa elareita omille kakaroilleen. M en etsi töitä on kivampi et akka tekee ja mie olen kotona. Hoidan omat lapset kotona ja nainen vie omansa päiväkotiin, en ole lastenhoitoja vieraille kersoille.
Käyn kaljalla ja on muutenkin kiirettä ettei ehi. Ex miehensä tärisee kiukusta kun kiusaan hänen kakaroitaan, mutta olen tämän perheen uusi päällikkö äijä joten vastuu on mun. En hoida mutta kasvatan.
Mun vastuu ja oiekus on olla isä ja kun en ehdi töihin niin naikkonen elättää. On kiva olla koton , saa nukkuu pitkään. Ei sovi kaikille mutta nainen anoo että tää on paras ratkaisu, ainakin uskon et sanois niin. - Anonyymi
Mie M lastenhoitoja ehi omennan hänen lasiaan saa oiekus olla kotna anoo ukollain ? ?
Lukihäirikkö ja ehkä myös alkoholin väärinkäyttäjä.
- Anonyymi
Meillä ei koskaan ole lapsit nähneet perheenrikkojia, isän uusia sutturoita. Emme lähteneet siihen mukaan että lapse pakotetaan sutturoita katsomaan. Ne ei kuuluneet koskaan meidän elmään . Meiskin ymmärsi että sutturat ovat meille huonoa seuraa ja piti ne poissa meitä häiritsemättä . Nyt ovat lapset aikuisia ja erittäin hienoja ihmisiä kun ei ole tarvinnut peljätä ja kuunnella sutturoiden haukkuja ja nähdä niitä. Mitä me heillä tekisimme? Jos mies vihtoi lapet naikkosiin aikanaan niin miksi ne meille tulisi asumaa ?'Minä ätinä olisin hävennyt silmät päästäni jos olisin antanut lapset sutturoiden kysiin , mitä lapset olisivat äidistä ajatellee? Pilalle olisivat laspet menneet.
Kun rikkoo toisten perheen, mitä muuta voi odottaa kun kaikkineen ihmisten hyjeksinnän ja vihan ja inhon? Vai että sutturat pitäisi meille tulla asuman ? Miksi ihmeessä? Asumaan ilmaseksi, syömään ja kaljttamaa meidän rahoilla? Ei se vaan käynyt koskan ei käy nytkään enää.
Olemme niin etuoikeutettuja kun meis ei ole pakottanut meitä naikosia näkemään ja kestämään niitä. Inhottaa koko ajatuskin että olisivat uttlleet meille sotkemaanf kotimme, riitti kun ne vei lapsilta isän ja rikko perheemme. kiittääkö siitä täytysi? Ei meillä, emme ole niitä naikkosia nähneet emmekä edes halua. Varkset ei kuulu meidän elmään. - Anonyymi
tämä hullu maailma teettää sairaita ihmisiä kun on viety pois moraali.
jokainen saa elää kuin sika pellossa olla sukupuolueeton ääliö siis ei mitään.
lapset on tehty ei mitään sukupuolta
homot vaati laillisen avioliiton tulivatko onnelliseksi.
avioliitossa petetään ja jätetään elämä huoruudessa.
synti sana eliminoitu
mutta sitä ei ihminen voi pois pyyhkiä Jumala ei sitä tuomiota muuta .
herätkää ihmiset ja naiset varsinkin puolustamaan ydinperhettä isä ja äiti ja lapset
mies ja nainen.
kun tämä sikoilu jatkuu naiset tulee kärsimään orjuudesta ja lapset .
kuka tulee jälkikasvun elättämään kun ei kukaan vastaa teoistaan. - Anonyymi
Kyllä mies on velvollinen elättämään uuden vaimon lapsineen. Kuitenkin se vaimo tekee kaiken, huushollia hoitaa, miehen kakarat ja omat lapset hoitaa ja yhteiset lapset, ja haukut saa palkasksi.
Itse kyllä opetanmiehenl apset tekemään kotitöitä jotta mä saan shoppailla tai pitää laatuaikaa. Ei aina jaksa niitä kakaroita, onneksi ei ole koko ajan tässä, hulluksi tulisin.
Omien kanssa käydään ulkona syönässä kun ei jaksa näitä täällä kotona.
En ymmärrä miksi näin ihanalla miehellä voi olla niin kamalat kakarat.
Mie sanoikin että mä olen onnekas kun on niin ihanat lapst, ja mielellään makselee meidän elämän, ettei arvi omia hoidella kaiken aikaa. Entinen eukko ei jaksa myöskään siksi kuskaa tänne kasvatettavaksi ja olemaan kun ei jaksa näitä.
Eilen olstin tähytekakun ja sitten se oli syöty kun tulin kotiin, mieehenkakarat syöneet mutta väitti että mun lapset oli yös osallisensa, ei varmasti ollut, lapseni sanoivat etteivät ole ehtineet edes maistaa. Suorastaan miehen kersat valehtelee... sellaista meillä.
Onneksi ovat viiden vuoden päästä jo aikusia että voivat hyvin jo lähtä maailmalle, me saatas sitten isompikämppä. On kauheeta, kunyksin pyörittää tätä perhettä ja siihen ei kaikki sovellu, en suosittele kelleen, mutta mun on pakko kun tähtän olenlähtenyt niin en voi jättääheitä pulaan. Mun lähtöni olsi katastrofi heille, ja itkisivät varmasti vuoden mun perään. En voi jättää, pakko olla, mutta älkää te tehkö sitä virhettä, että alatte äidiksi muiden lapsille. ei kantsi.- Anonyymi
Kyllä nainen on velvollinen elättämään uuden miehensä lapsineen. Kuitenkin se mies tekee kaiken, autot, ulkotyöt, rempat hoitaa, naisen kakarat ja omat lapset hoitaa ja yhteiset lapset, ja haukut saa palkasksi.
Itse kyllä opetan naisen lapset tekemään kotitöitä jotta mä saan kaljotella , tai pitää laatuaikaa. Ei aina jaksa niitä kakaroita, onneksi ei ole koko ajan tässä, hulluksi tulisin.
Omien kanssa käydään ulkona syömässä ja pelireissulla, kun ei jaksa näitä täällä kotona.
En ymmärrä miksi näin ihanalla naisella voi olla niin kamalat kakarat.
Mie sanoikin että mä olen onnekas kun on niin ihanat penskat, ja mielellään makselee meidän elämän, ettei tarvi omia hoidella kaiken aikaa. Entinen juoppo ukko ei jaksa myöskään siksi kuskaa tänne kasvatettavaksi ja olemaan kun ei jaksa näitä.
Eilen ostin kakun ja sitten se oli syöty kun tulin kotiin, naisen kakarat kavereineen olivat syöneet mutta väittivät, että mun lapset oli myös osallisensa, ei varmasti ollut, lapseni sanoivat etteivät ole ehtineet edes maistaa. Suorastaan naisen kersat valehtelee... sellaista meillä.
Onneksi ovat parin vuoden päästä jo aikusia että voivat hyvin jo lähteä maailmalle, tai isälleen me saatas sitten kämppä yksin haltuun.. On kauheeta, kun yksinään pyörittää tätä perhettä ja siihen ei kaikki sovellu, en suosittele kelleen, mutta mun on pakko kun tähtän olen lähtenyt ja tykkään naisestani, niin en voi heitä pulaan. Mun lähtöni olsi katastrofi heille, ja itkisivät varmasti vuoden mun perään. En voi jättää, pakko olla, mutta älkää te tehkö sitä virhettä, että alatte isäksi muiden lapsille. ei kantsi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124480MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872303Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71211
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o63941Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3918