Monissa lehdissä on nyt suureen ääneen mainostettu Rellun halpaa hybridiautoa, joka on kuulemma täysin vallankumouksellinen.
IL:n koeajajatkin kirjoittavat seuaavasti:
"Uusien E-Tech -hybridien varsinaisena superinnovaationa on kuitenkin on kuitenkin uusi ilman kytkimiä toimiva monitilavaihteisto ja kaksitoiminen hybridijärjestelmä.
Monitilavaihteistolla tarkoitetaan sitä, että vaihteisto pitää sisällään neliportaisen bensiinimoottorin vaihteiston ja kaksinopeuksisen sähkömoottorin vaihteiston. Lisäksi pakettiin kuuluu kaksi vapaa-asentoa.
Polttomoottorin vaihteisto on tyypiltään kilpa-automainen hammasratasvaihteisto suorakytkennällä. Ei kytkintä eikä vaihtamisviivettä, vaan auton polttomoottorin ja kahden sähkömoottorien kierrosluvut täsmätään.
Polttomoottorivaihteiston ja sähkömoottorin vaihteiston yhdistelmistä muodostuu teoriassa 15 eri välitystä, vaikka käytännössä hybridi käyttää kuutta välitystä."
Tämän teknisen selostuksen perusteella Rellun hybridiauto on niin vaikeakäyttöinen, että ainakaan minä en osaisi sillä enää ajaa. Ei minulla riitä järki siihen, millaisen välitys minun pitäisi kahdesta erilaisesta vaihteistosta valita, jotta matkanteko olisi mahdollisimman mukavaa ja taloudellista.
Olen jo melkein vuoden ajellut hybridi-Tojotalla, eikä sen kanssa ole ollut mitään vaikeuksia. Laitan vain virran päälle ja valisten ajosuunnaksi joko eteen tai taakse. Autossa on täysin portaaton voimansiirto, ja tietokone osaa automaattisesti valita sellaisen välityksen, että paras taloudellisuus saavutetaan.
Olisikohan Rellunkin kannattanut hyödyntää Tojotan ilmaisia patentteja hybridiautoa värkätessään. Nyt on suuressa paniikissa ja vielä suuremmassa punaviinihuurussa kyhätty kasaan sellainen tekele, joka ei ymmärrykseni mukaan voi pysyä kasassa edes takuuaikaakaan, sillä rakenne on joka suhteessa niin järjenvastainen. Selvästi näkee sen, että Olkiluoto 3 on suunniteltu samassa maassa samanlaisen punaviinin ryydittämänä.
https://www.is.fi/autot/art-2000006622780.html
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3a0ba46e-b0c0-4555-b0d2-caa17d6f1ba9
Miten eurooppalaisella hybridiautolla ajetaan?
108
72
Vastaukset
- Anonyymi
Se on automaattivaihteisto. Laitat D:n päälle ja painat "kaasua".
- Anonyymi
Vaikka Rellun vaihteisto onkin automaattinen, niin miksi ihmeessä se on rakennettu näin konstikkaasti? Hybridi-Tojotassa on vain nerokkaasti tehdyt plateettapyörästöt, joiden avulla saadaan välityssuhde muuttumaan portaattomasti. Tojota on jo yli 20 vuotta hallinnut tämän voimansiirtotekniikan, eikä kilpailijaa näy vielä missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Rellun vaihteisto onkin automaattinen, niin miksi ihmeessä se on rakennettu näin konstikkaasti? Hybridi-Tojotassa on vain nerokkaasti tehdyt plateettapyörästöt, joiden avulla saadaan välityssuhde muuttumaan portaattomasti. Tojota on jo yli 20 vuotta hallinnut tämän voimansiirtotekniikan, eikä kilpailijaa näy vielä missään.
Noi planeettapyörästöt on kivikautista tekniikkaa. Jenkkiautojen automaattivaihteistossa on ollut planeettapyöröstöt vaikka kuinka ja kauan. Tuskin mitäön nerokasta on tapahtunut siinä, että kopioitu Tojotaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Rellun vaihteisto onkin automaattinen, niin miksi ihmeessä se on rakennettu näin konstikkaasti? Hybridi-Tojotassa on vain nerokkaasti tehdyt plateettapyörästöt, joiden avulla saadaan välityssuhde muuttumaan portaattomasti. Tojota on jo yli 20 vuotta hallinnut tämän voimansiirtotekniikan, eikä kilpailijaa näy vielä missään.
Planeettapyörästöllä ei saada portaatonta voimansiirtoa. Siksi tavanomaisessa automaattivaihteistossa on useita planeettapyörästöjä, eli vaihteita ja lisäksi momentinmuunnin jolla tasataan "pykälien" välit.
Variaattorivaihteistolla saadaan aikaan portaaton voimansiirto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Rellun vaihteisto onkin automaattinen, niin miksi ihmeessä se on rakennettu näin konstikkaasti? Hybridi-Tojotassa on vain nerokkaasti tehdyt plateettapyörästöt, joiden avulla saadaan välityssuhde muuttumaan portaattomasti. Tojota on jo yli 20 vuotta hallinnut tämän voimansiirtotekniikan, eikä kilpailijaa näy vielä missään.
Kyllä siihenkin syy löytyy etteivät muut isot merkit vastaavaa käytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Rellun vaihteisto onkin automaattinen, niin miksi ihmeessä se on rakennettu näin konstikkaasti? Hybridi-Tojotassa on vain nerokkaasti tehdyt plateettapyörästöt, joiden avulla saadaan välityssuhde muuttumaan portaattomasti. Tojota on jo yli 20 vuotta hallinnut tämän voimansiirtotekniikan, eikä kilpailijaa näy vielä missään.
Toyotan eCVT vaihteistossa on myös metallihihnavälitys ja kaksi moottori-generaattoria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan eCVT vaihteistossa on myös metallihihnavälitys ja kaksi moottori-generaattoria.
Ei ole hihnavälitystä eCVT:ssä, eli hybridin vaihteistossa. Siellä on planeettapyörästö, jonka pyörintänopeuksia muutetaan vaihteiston sisällä olevien sähkömoottorien pyörintänopeuksia muuttamalla.
Ilman hybridijärjestelmää olevissa Toyotissa sen sijaan on metallihihnalla toteutettu vaihteisto, mutta sen nimi ei ole eCVT, vaan pelkkä CVT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Rellun vaihteisto onkin automaattinen, niin miksi ihmeessä se on rakennettu näin konstikkaasti? Hybridi-Tojotassa on vain nerokkaasti tehdyt plateettapyörästöt, joiden avulla saadaan välityssuhde muuttumaan portaattomasti. Tojota on jo yli 20 vuotta hallinnut tämän voimansiirtotekniikan, eikä kilpailijaa näy vielä missään.
Planeettapyörästö ei muuta välitystä .portaattomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Planeettapyörästöllä ei saada portaatonta voimansiirtoa. Siksi tavanomaisessa automaattivaihteistossa on useita planeettapyörästöjä, eli vaihteita ja lisäksi momentinmuunnin jolla tasataan "pykälien" välit.
Variaattorivaihteistolla saadaan aikaan portaaton voimansiirto.Momentinmuunnin korvaa kytkimen. Ei tasaa pykälien välejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Rellun vaihteisto onkin automaattinen, niin miksi ihmeessä se on rakennettu näin konstikkaasti? Hybridi-Tojotassa on vain nerokkaasti tehdyt plateettapyörästöt, joiden avulla saadaan välityssuhde muuttumaan portaattomasti. Tojota on jo yli 20 vuotta hallinnut tämän voimansiirtotekniikan, eikä kilpailijaa näy vielä missään.
Saksalainen ZF automaatti laatikko on planeetta pyörästön kruunun jalokivi!
9 vaihdetta ja kaikki planettapyörästöllä ja eivät vie tilaa. Mahtuvat normaalin 4 lovisen laatikon sisään.
Muuttuva hydraulipaine polttoaineen säästöön...
Siksi ZF automaatti kuluttaa jopa vähemmän kuin manuaalilaatikko! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi planeettapyörästöt on kivikautista tekniikkaa. Jenkkiautojen automaattivaihteistossa on ollut planeettapyöröstöt vaikka kuinka ja kauan. Tuskin mitäön nerokasta on tapahtunut siinä, että kopioitu Tojotaan
Hammasrattaita, mutta ei planeettapyörästöä sisältävät vaihteistot ovatr vielä vanhempia keskintöjä. Pitäisikö ne hylätä jo tällä perusteella? Käsivaihteelliset, robottivaihteelliset, kaksoiskykä-himmelit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole hihnavälitystä eCVT:ssä, eli hybridin vaihteistossa. Siellä on planeettapyörästö, jonka pyörintänopeuksia muutetaan vaihteiston sisällä olevien sähkömoottorien pyörintänopeuksia muuttamalla.
Ilman hybridijärjestelmää olevissa Toyotissa sen sijaan on metallihihnalla toteutettu vaihteisto, mutta sen nimi ei ole eCVT, vaan pelkkä CVT.Uudemmissa ei ehkä enää, mutta ainakin vielä 2016 tekniikassa metallihihna löytyy. 38 sek eteenpäin.
https://www.youtube.com/watch?v=3xeyqGcfb8M - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudemmissa ei ehkä enää, mutta ainakin vielä 2016 tekniikassa metallihihna löytyy. 38 sek eteenpäin.
https://www.youtube.com/watch?v=3xeyqGcfb8MSe ei ole metallihihna kuten perinteisessä cvt vaihteistossa. Ei ole kartioiden välissä, joten ei muuta välitystä. Siirtää vain voimaa akselilta toiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole metallihihna kuten perinteisessä cvt vaihteistossa. Ei ole kartioiden välissä, joten ei muuta välitystä. Siirtää vain voimaa akselilta toiselle.
Totta, mutta metallihihna kuitenkin. En tarkoittanutkaan että olisi variaattori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Planeettapyörästöllä ei saada portaatonta voimansiirtoa. Siksi tavanomaisessa automaattivaihteistossa on useita planeettapyörästöjä, eli vaihteita ja lisäksi momentinmuunnin jolla tasataan "pykälien" välit.
Variaattorivaihteistolla saadaan aikaan portaaton voimansiirto.Melko "tietäjä" olet, mutta väärässä. Opiskelehan lisää Toitsin ecvt:tä, niin voi olla että sinullekin selviää miten planeettapyörästöllä saadaan aikaan portaaton voimansiirto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Planeettapyörästöllä ei saada portaatonta voimansiirtoa. Siksi tavanomaisessa automaattivaihteistossa on useita planeettapyörästöjä, eli vaihteita ja lisäksi momentinmuunnin jolla tasataan "pykälien" välit.
Variaattorivaihteistolla saadaan aikaan portaaton voimansiirto.Momentinmuuntimella ei " tasata pykälien väliä" . Momentinmuunnin toimii kytkimenä moottorin ja vaihteiston välissä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalainen ZF automaatti laatikko on planeetta pyörästön kruunun jalokivi!
9 vaihdetta ja kaikki planettapyörästöllä ja eivät vie tilaa. Mahtuvat normaalin 4 lovisen laatikon sisään.
Muuttuva hydraulipaine polttoaineen säästöön...
Siksi ZF automaatti kuluttaa jopa vähemmän kuin manuaalilaatikko!Polttoaineen säästö tulee vaihteiden määrää lisäämällä verrattuna manuaaliin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko "tietäjä" olet, mutta väärässä. Opiskelehan lisää Toitsin ecvt:tä, niin voi olla että sinullekin selviää miten planeettapyörästöllä saadaan aikaan portaaton voimansiirto.
Kerro sinä miten pelkällä planeettapyörästöllä saadaan portaaton välitys ilman sähkömoottoreita .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro sinä miten pelkällä planeettapyörästöllä saadaan portaaton välitys ilman sähkömoottoreita .
Toyota eCVT:ssä on kaksi sähkömoottoria, joten kysymys ei ole relevantti. Portaattomuus saadaan sähkömoottorilla planeettapyörästöä pyörittämällä.
- Anonyymi
Se on täysin automaattivaihteinen, ei siinä muuta tarvitse tehdä kuin valita meneekö eteen vai tasksepäin. Tuo auto vaikuttaa kyllä kiinnostavalta, ehkäpä siirryn ranskalaiseen seurasvaksi. Nöyttäisi olevan hybriditekniikan parasta osaamista tällä hetkellä. Sen mitä olen ranskalaisiissa kyydissä ollut viime vuosina, niin ovat olleet mukavan hiljaisia ja näyttää takuu olevan pitkä. On kyllä kiinnostava auto.
- Anonyymi
Tuossa hybridi Tojotassa voi olla samaa osasmista kuin Fukusiman ydinvoima rakentamisessa, ei sellaista uskalla ostaa.
- Anonyymi
Fukushiman voimalassa ei ollut mitään vikaa sinänsä. Erittäin luotettava. Mutta kun vettä tuli 5m pihaan mikä tuhosi kaiken tieltään, päästiin ongelmieen.
Kertoisitko mikä ongelma on hybriditojotassa on sen tekniikassa konkreettisesti , äläkä vain heittele typeryyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fukushiman voimalassa ei ollut mitään vikaa sinänsä. Erittäin luotettava. Mutta kun vettä tuli 5m pihaan mikä tuhosi kaiken tieltään, päästiin ongelmieen.
Kertoisitko mikä ongelma on hybriditojotassa on sen tekniikassa konkreettisesti , äläkä vain heittele typeryyksiä.Hybridi Tojotan suurin ongelma on se, ettei tekniikasta ole käyttäjälle mitään hyötyä. Kuluttaa paljon polttoainetta, kallis, lyhyt huoltoväli ja ajomukavuus korkeintaan keskinkertaista. Nykyisellään vanhaa ja jälkeenjäänyttä tekniikkaa. Nämä uudet eurooppalaiset plugarit vaikuttavat hyviltä. Tuo uusi Renaultkin ladattavana halvempi kuin Tojotan itselataava. Todennäköisesti ajomukavuuskin ihan eri luokkaa kuin Tojotassa.
Kyllähän fakta on se, ettei itselataavaa kannata enään ostaa, jää vain ns musta pekka käteen. - Anonyymi
Fukishiman ydinvoimala sentään toimi ennen tsunamin sille aiheuttamaa tuhoa, mutta lähteekö tuo ranskalaistekniikalla ladattu olkiluoto 3 käyntiin oikein milloinkaan?...
https://www.iltalehti.fi/talous/a/c92d4524-8a93-4626-bda2-0d3f41d4bf8f - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fukishiman ydinvoimala sentään toimi ennen tsunamin sille aiheuttamaa tuhoa, mutta lähteekö tuo ranskalaistekniikalla ladattu olkiluoto 3 käyntiin oikein milloinkaan?...
https://www.iltalehti.fi/talous/a/c92d4524-8a93-4626-bda2-0d3f41d4bf8f"Emme kommentoi".....
- Anonyymi
Kyllä siinä Fukusiman ydinvoimalassa oli paha suunnittelu vika, kun sähkökeskukset oli sijoitettu meren rannalla alimpaan kerrokseen aka tyhmää eikö tullut koskaan mieleen että jos tänne joskus vettä tulis miten käy, ja vettä tuli ja loppu onkin sitten ydintuhon historiaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä Fukusiman ydinvoimalassa oli paha suunnittelu vika, kun sähkökeskukset oli sijoitettu meren rannalla alimpaan kerrokseen aka tyhmää eikö tullut koskaan mieleen että jos tänne joskus vettä tulis miten käy, ja vettä tuli ja loppu onkin sitten ydintuhon historiaa..
Varavoiman polttoainesäiliöt lähtivät irti heti ensimmäisiksi, nerokasta suunnittelua kuin Tojon mukahybrid.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi Tojotan suurin ongelma on se, ettei tekniikasta ole käyttäjälle mitään hyötyä. Kuluttaa paljon polttoainetta, kallis, lyhyt huoltoväli ja ajomukavuus korkeintaan keskinkertaista. Nykyisellään vanhaa ja jälkeenjäänyttä tekniikkaa. Nämä uudet eurooppalaiset plugarit vaikuttavat hyviltä. Tuo uusi Renaultkin ladattavana halvempi kuin Tojotan itselataava. Todennäköisesti ajomukavuuskin ihan eri luokkaa kuin Tojotassa.
Kyllähän fakta on se, ettei itselataavaa kannata enään ostaa, jää vain ns musta pekka käteen.Onhan tuossa Rellussakin itselataava vaihtoehto. Silloin on vähemmän akkuja sarjassa ja siksi pienempi jännite ja teho. Samat moottorit kuin plug-in vesiossa. Oli itselataava tai pistokkeella ladattava hybridijärjestelmän perustekniikka voi olla samaa.
Et ole vieläkään oivaltanut eri hybriditekniikoiden eroja. Siksi puhut jälkeenjääneisyydetä. Paljastit oman tietämättömyytesi kommentillasi. Todellisuudessa omat tietosi ovat jälkeenjääneitä.
Aika näyttää, miten nuo Renaultin hybridit kestävät käytössä. Milloin halvalla on saanut hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuossa Rellussakin itselataava vaihtoehto. Silloin on vähemmän akkuja sarjassa ja siksi pienempi jännite ja teho. Samat moottorit kuin plug-in vesiossa. Oli itselataava tai pistokkeella ladattava hybridijärjestelmän perustekniikka voi olla samaa.
Et ole vieläkään oivaltanut eri hybriditekniikoiden eroja. Siksi puhut jälkeenjääneisyydetä. Paljastit oman tietämättömyytesi kommentillasi. Todellisuudessa omat tietosi ovat jälkeenjääneitä.
Aika näyttää, miten nuo Renaultin hybridit kestävät käytössä. Milloin halvalla on saanut hyvää.Ainostaan clio on täysin itselataava mutta Captur ja Megane plugareita. Clio varmaan halpismalli tuolla vanhalla tekniikalla. Plugarit on nykyaikaa.
Tojotan kallis hinta ei paranna sekään huonoa hybriditekniikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi Tojotan suurin ongelma on se, ettei tekniikasta ole käyttäjälle mitään hyötyä. Kuluttaa paljon polttoainetta, kallis, lyhyt huoltoväli ja ajomukavuus korkeintaan keskinkertaista. Nykyisellään vanhaa ja jälkeenjäänyttä tekniikkaa. Nämä uudet eurooppalaiset plugarit vaikuttavat hyviltä. Tuo uusi Renaultkin ladattavana halvempi kuin Tojotan itselataava. Todennäköisesti ajomukavuuskin ihan eri luokkaa kuin Tojotassa.
Kyllähän fakta on se, ettei itselataavaa kannata enään ostaa, jää vain ns musta pekka käteen.Toyota kuluttaa kylläkin aika vähän polttoainetta ja siinäpä sen tekniikan ainoa positiivinen asia olikin. Toki kirkolla Toyotan systeemi myöskin toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi Tojotan suurin ongelma on se, ettei tekniikasta ole käyttäjälle mitään hyötyä. Kuluttaa paljon polttoainetta, kallis, lyhyt huoltoväli ja ajomukavuus korkeintaan keskinkertaista. Nykyisellään vanhaa ja jälkeenjäänyttä tekniikkaa. Nämä uudet eurooppalaiset plugarit vaikuttavat hyviltä. Tuo uusi Renaultkin ladattavana halvempi kuin Tojotan itselataava. Todennäköisesti ajomukavuuskin ihan eri luokkaa kuin Tojotassa.
Kyllähän fakta on se, ettei itselataavaa kannata enään ostaa, jää vain ns musta pekka käteen.Mutta sinun mielestäsikö kannattaa ostaa perus bensa tai diesel?
Eniten Suomessakin edelleen myydään ei hybridejä.
Kannattaa lukea TM 1/20 ja tutustua kulutuksiin. Kyllä se Tojon hybridi on aika pätevä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainostaan clio on täysin itselataava mutta Captur ja Megane plugareita. Clio varmaan halpismalli tuolla vanhalla tekniikalla. Plugarit on nykyaikaa.
Tojotan kallis hinta ei paranna sekään huonoa hybriditekniikkaa.Heität omia (ennakko)luulojasi tänne palstalle. Et oikeasti tiedä mitään. Kannattaa opiskella ja ryhtyä vasta sitten asiantuntijaksi.
IL 8.9.2020
"Teknisesti järjestelmät ovat lähes identtisiä, mutta hybridi-Cliossa on pieni 1,2 kWh:n akku kun taas lataushybrideissä on 9,8 kWh:n ajoakku."
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/9063653f-0e63-4785-9f27-594a4f1b376b
Kumpikin hybridivaihtoehto on nykyaikaa. Tietosi eivät sitä ole.
Luepa tarkemmin tuo artikkeli niin sinulle selviää, että Renaultkin on päätynyt Atkinson-sykliä käyttävään polttomoottoriin hybridissään. Myös Honda hyödyntää Atkinson-kiertyoa moottorissaan.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/867f77a6-2241-4771-98ec-d95af482053e
VW-konserni on päätynyt käyttämään aiemmin kyseenalaista mainetta niittänyttä TSI -mootoria ja DSG.vaihteistoa omassa plug-in hybridissään. Kulutus tuskin on sen ongelma mutta kestävyys selviää vasta ajan myötä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fukushiman voimalassa ei ollut mitään vikaa sinänsä. Erittäin luotettava. Mutta kun vettä tuli 5m pihaan mikä tuhosi kaiken tieltään, päästiin ongelmieen.
Kertoisitko mikä ongelma on hybriditojotassa on sen tekniikassa konkreettisesti , äläkä vain heittele typeryyksiä.Ongelma on , että kaikki energia tulee tankatusta bensiinistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi Tojotan suurin ongelma on se, ettei tekniikasta ole käyttäjälle mitään hyötyä. Kuluttaa paljon polttoainetta, kallis, lyhyt huoltoväli ja ajomukavuus korkeintaan keskinkertaista. Nykyisellään vanhaa ja jälkeenjäänyttä tekniikkaa. Nämä uudet eurooppalaiset plugarit vaikuttavat hyviltä. Tuo uusi Renaultkin ladattavana halvempi kuin Tojotan itselataava. Todennäköisesti ajomukavuuskin ihan eri luokkaa kuin Tojotassa.
Kyllähän fakta on se, ettei itselataavaa kannata enään ostaa, jää vain ns musta pekka käteen.Juuri näin! Ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ ostaa nyt hybridiä ilman töpseli latausta!
Ensinnäkin vaikka ei käyttäisi ulkopuolista latausta, sen jälleenmyynti on helpompaa. Lisäksi se avaa potentiaalin suurempaan polttoaineen säästöön. Lataat vaikka kaupassa käydessä ja saat täysin ilmaisen matkan kaupalle ja kotiin.
Itselataavat ovat vain todella lyhytaikainen välimalli. Mitään järkeä pitää autossa akustoa mitä ei voi ladata pysäköitynä!
Toitsulla ole juuri tarjottavaa pluggari puolella. Prius on vanha ja rav4 kanssa koetetaan rämpiä. Muilla löytyy tilavampiakin malleja ja pluggarina.
Toitsu putosi kun eno veneestä pluggarien kanssa ja samoin taitaa käydä täyssähkön kanssa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin! Ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ ostaa nyt hybridiä ilman töpseli latausta!
Ensinnäkin vaikka ei käyttäisi ulkopuolista latausta, sen jälleenmyynti on helpompaa. Lisäksi se avaa potentiaalin suurempaan polttoaineen säästöön. Lataat vaikka kaupassa käydessä ja saat täysin ilmaisen matkan kaupalle ja kotiin.
Itselataavat ovat vain todella lyhytaikainen välimalli. Mitään järkeä pitää autossa akustoa mitä ei voi ladata pysäköitynä!
Toitsulla ole juuri tarjottavaa pluggari puolella. Prius on vanha ja rav4 kanssa koetetaan rämpiä. Muilla löytyy tilavampiakin malleja ja pluggarina.
Toitsu putosi kun eno veneestä pluggarien kanssa ja samoin taitaa käydä täyssähkön kanssa!Sinun mielipiteesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuossa Rellussakin itselataava vaihtoehto. Silloin on vähemmän akkuja sarjassa ja siksi pienempi jännite ja teho. Samat moottorit kuin plug-in vesiossa. Oli itselataava tai pistokkeella ladattava hybridijärjestelmän perustekniikka voi olla samaa.
Et ole vieläkään oivaltanut eri hybriditekniikoiden eroja. Siksi puhut jälkeenjääneisyydetä. Paljastit oman tietämättömyytesi kommentillasi. Todellisuudessa omat tietosi ovat jälkeenjääneitä.
Aika näyttää, miten nuo Renaultin hybridit kestävät käytössä. Milloin halvalla on saanut hyvää.Renaultin monitilavaihteistossa on solenoidit kytkemässä vaihteita päälle ja pois. Muistuttaa etäisesti VAG DSG:tä, jossa siinäkin ongelmat liittyvät vaihteiden päälle ja poiskytkemiseen, vaikka DSG:ssä vaihteiden kytkentä tapahtuu hydrauliavusteisesti. Räps sanoi solenoidi pakkasessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fukushiman voimalassa ei ollut mitään vikaa sinänsä. Erittäin luotettava. Mutta kun vettä tuli 5m pihaan mikä tuhosi kaiken tieltään, päästiin ongelmieen.
Kertoisitko mikä ongelma on hybriditojotassa on sen tekniikassa konkreettisesti , äläkä vain heittele typeryyksiä.Todellinen Japanilainen insinööri taidon näyte . Varageneraattorit merenrantaan maanalaiseen bunkkeriin . Vähän vettä ja bunkkerit täyttyivät ja ytimien jäähdytys loppui . Se siitä ..
- Anonyymi
Paha paikka näille itselataukseen uskoville kun eurooppalainen tekniikka on paljon parempaa. Vertaa kulutus plugarilla alle 2l mutta itselataavalla hödin tuskin alle 5l. Nyt pitää sitten hakea ydinvoimalaa yms. selitystä. Käytännössä nykyaikainen bensaturbo on taloudellisempi kuin itselataava.
- Anonyymi
Plug-in hybrideissä on samaa tekniikkaa - Toyotassa ja Rellussa - kun niiden itseltaavissa malleissa. Toyotan tapauksessa vain isompi sähkömoottori ja akku sekä latauslaitteisto. Renaultin tapauksessa ero on akkujen koossa (jännitteessä) .Eli tehossa. Moottoritkin on jopa samoja.
Miten tämä sama tekniikka yhdessä lausessa on huonoa ja toisessa hyvää. Se on samaa tekniikkaa. Vain toteutus (itselataava tai seinästä ladattava) on erona.
Monelle suurkaupungin asukkaalle, jolla ei ole välttämättä omaa autopaikkaa taloyhtiön pistorasiapäivityksestä puhumattakaan, itselataava voi olla järkevä välikauden auto. Heille se on parempi valinta. Toisille ladattava on parempi (halvempi käyttää). Lataus onnistuu kotona. Tekniikka on yhtä hyvää. Käyttäjän tarpeet määrittää sen, onko kyse paremmuudesta tai huonommuudesta.
Minä en omista ladattavaa enkä itselataavaa. Oion vain teidän fanaatikkojen oman valinnan sokaisemia luuloja ja perättömiä väitteitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plug-in hybrideissä on samaa tekniikkaa - Toyotassa ja Rellussa - kun niiden itseltaavissa malleissa. Toyotan tapauksessa vain isompi sähkömoottori ja akku sekä latauslaitteisto. Renaultin tapauksessa ero on akkujen koossa (jännitteessä) .Eli tehossa. Moottoritkin on jopa samoja.
Miten tämä sama tekniikka yhdessä lausessa on huonoa ja toisessa hyvää. Se on samaa tekniikkaa. Vain toteutus (itselataava tai seinästä ladattava) on erona.
Monelle suurkaupungin asukkaalle, jolla ei ole välttämättä omaa autopaikkaa taloyhtiön pistorasiapäivityksestä puhumattakaan, itselataava voi olla järkevä välikauden auto. Heille se on parempi valinta. Toisille ladattava on parempi (halvempi käyttää). Lataus onnistuu kotona. Tekniikka on yhtä hyvää. Käyttäjän tarpeet määrittää sen, onko kyse paremmuudesta tai huonommuudesta.
Minä en omista ladattavaa enkä itselataavaa. Oion vain teidän fanaatikkojen oman valinnan sokaisemia luuloja ja perättömiä väitteitä.Kyllähän se tekniikka, jossa poltetaan vain bensaa on vanhanaikainen. Tojotalla on pääosin vain sitä vanhanaikaista tekniikkaa. Se on jo todettu monessa paikassa, että pelkästään itselataava ei säästä juuri mitään.
Renautin näyttää saavan plugarina halvemmalla kuin Tojotan itselataavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se tekniikka, jossa poltetaan vain bensaa on vanhanaikainen. Tojotalla on pääosin vain sitä vanhanaikaista tekniikkaa. Se on jo todettu monessa paikassa, että pelkästään itselataava ei säästä juuri mitään.
Renautin näyttää saavan plugarina halvemmalla kuin Tojotan itselataavan.99 % autotehtaista tuottaa vanhanaikaisia, bensaa polttavia ajoneuvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
99 % autotehtaista tuottaa vanhanaikaisia, bensaa polttavia ajoneuvoja.
Sama kohtalo niillä kaikilla edessä kuin VW:n Zwickaun tehtaalla on jo saatu päätökseen ja monella muulla VW:n tehtaalla menossa. Fossiilipolttimien tuotantolinjat veks ja sähköautojen tuotantolnjat tilalle. VW aloitti tuon jo vuosia sitten, tojolla koko urakka vielä edessä.
On edelläkävijöitä ja perässähiihtäjiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se tekniikka, jossa poltetaan vain bensaa on vanhanaikainen. Tojotalla on pääosin vain sitä vanhanaikaista tekniikkaa. Se on jo todettu monessa paikassa, että pelkästään itselataava ei säästä juuri mitään.
Renautin näyttää saavan plugarina halvemmalla kuin Tojotan itselataavan.Saamaa koeteltua tekniikka on Plug-in hybridissä ja itselataavassa Toyotalla. Mikä siitä tekee itselataavassa vanhaa. Sekö, että se toimii luotettavasti. Tai kuluttaa vähän. Tai ei tarvise latausjohtoja.
Ei hyvää kannanta vaihtaa. Se. mikä ei toimi olisi uudistettava. Mutta mitä tekee VAG. Plug-in hybridiin laitetaan TSI ja DSG samaan pakettiin. Se on ongelmallista tekniikka ja olisi pitänyt korvata uudella luotettavalla. Renault sentään yrittää jotakin muuta. Renaultillakin on samaa tekniikkaa itselataavassa ja plug-in versiossa. Erot on jo edellä kerrottu.
Ei eri ratkaisuissa lopulta ole kyse siitä, onko se vanhaa vai uutta. Mustaa vai valkoista. Kyse on siitä, mille käyttäjäryhmälle se on tarkoitettu. Ei se, että joku muu on valinnut toisin, tee siitä vanhanaikaista. On vain etu, että on vaihtoehtoja kaikenlaisille käyttäjille.
HS: "Moni unelmoi hybridi- ja sähköautoista, mutta jollekin se on järjetön hankinta".
https://www.hs.fi/autot/art-2000006630116.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se tekniikka, jossa poltetaan vain bensaa on vanhanaikainen. Tojotalla on pääosin vain sitä vanhanaikaista tekniikkaa. Se on jo todettu monessa paikassa, että pelkästään itselataava ei säästä juuri mitään.
Renautin näyttää saavan plugarina halvemmalla kuin Tojotan itselataavan.No, miksi näitä bensaa polttavia myydäänja valmistetaan, jos ne on vanhanaikaisia.
Joillekin muut ominaisuudet autossa kun ladattavuus on tärkeitä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/audin-isot-katumaasturit-saivat-konepellin-alle-huipputehokkaat-polttomoottorit-bensaa-palaa-12-litraa-sadalla-kilometrilla/8f66fca6-0b22-4d75-b08f-97af8b7efc6f - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, miksi näitä bensaa polttavia myydäänja valmistetaan, jos ne on vanhanaikaisia.
Joillekin muut ominaisuudet autossa kun ladattavuus on tärkeitä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/audin-isot-katumaasturit-saivat-konepellin-alle-huipputehokkaat-polttomoottorit-bensaa-palaa-12-litraa-sadalla-kilometrilla/8f66fca6-0b22-4d75-b08f-97af8b7efc6fVastaus on jutun ensimmäisellä rivillä.
"Huipputehokkaat bensiinimoottorit ovat tuorein trendi urheilullisissa katumaastureissa."
Ovatko kaikki muut vanhanaikaisia? On maamme köyhä siksi jää, jos sitä kaivannet... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saamaa koeteltua tekniikka on Plug-in hybridissä ja itselataavassa Toyotalla. Mikä siitä tekee itselataavassa vanhaa. Sekö, että se toimii luotettavasti. Tai kuluttaa vähän. Tai ei tarvise latausjohtoja.
Ei hyvää kannanta vaihtaa. Se. mikä ei toimi olisi uudistettava. Mutta mitä tekee VAG. Plug-in hybridiin laitetaan TSI ja DSG samaan pakettiin. Se on ongelmallista tekniikka ja olisi pitänyt korvata uudella luotettavalla. Renault sentään yrittää jotakin muuta. Renaultillakin on samaa tekniikkaa itselataavassa ja plug-in versiossa. Erot on jo edellä kerrottu.
Ei eri ratkaisuissa lopulta ole kyse siitä, onko se vanhaa vai uutta. Mustaa vai valkoista. Kyse on siitä, mille käyttäjäryhmälle se on tarkoitettu. Ei se, että joku muu on valinnut toisin, tee siitä vanhanaikaista. On vain etu, että on vaihtoehtoja kaikenlaisille käyttäjille.
HS: "Moni unelmoi hybridi- ja sähköautoista, mutta jollekin se on järjetön hankinta".
https://www.hs.fi/autot/art-2000006630116.htmlOlis kiva jos se Tojota kuluttaiskin vähän. Mutta kun se kuluttaa maantiajossa ihan saman verran kuin uusi bensa- auto. Kokeilin ja kiinnostus loppui siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis kiva jos se Tojota kuluttaiskin vähän. Mutta kun se kuluttaa maantiajossa ihan saman verran kuin uusi bensa- auto. Kokeilin ja kiinnostus loppui siihen.
Ajoin eilen 2x30 km. Tavallista arkiajoa ilman pihistelyä. Kulutukset 4.4 ja 4.6 l/1oo km. Minä pidän kulutusta pienenä. Ilmastoinnit päällä ja vauhti nopeusrajoitus 10 km/h ittarin mukaan.
Töpseliautolla olisi ollut 0l/100 km. Mutta tämä sopii meille paremmin kakkosautoksi. Ei käyttövoimaveroa, vakuutus halpa, käyttömaksu halpa, ei korjauskuluja. Muutamalla litralla ei ole merkitystä. Vuositasolla kilometrit jää alle kymppitonninja ajo tapahtuu kaupunkiympäristössä.
Auton arvonalenema on merkittävin kuluerä kaikissa uusissa autoissa. Mitä kalliimpi lähtöhinta sitä suurempi menetys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoin eilen 2x30 km. Tavallista arkiajoa ilman pihistelyä. Kulutukset 4.4 ja 4.6 l/1oo km. Minä pidän kulutusta pienenä. Ilmastoinnit päällä ja vauhti nopeusrajoitus 10 km/h ittarin mukaan.
Töpseliautolla olisi ollut 0l/100 km. Mutta tämä sopii meille paremmin kakkosautoksi. Ei käyttövoimaveroa, vakuutus halpa, käyttömaksu halpa, ei korjauskuluja. Muutamalla litralla ei ole merkitystä. Vuositasolla kilometrit jää alle kymppitonninja ajo tapahtuu kaupunkiympäristössä.
Auton arvonalenema on merkittävin kuluerä kaikissa uusissa autoissa. Mitä kalliimpi lähtöhinta sitä suurempi menetys.Niin, tuon verran kuluttaa uudet bensiinimoottoritkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoin eilen 2x30 km. Tavallista arkiajoa ilman pihistelyä. Kulutukset 4.4 ja 4.6 l/1oo km. Minä pidän kulutusta pienenä. Ilmastoinnit päällä ja vauhti nopeusrajoitus 10 km/h ittarin mukaan.
Töpseliautolla olisi ollut 0l/100 km. Mutta tämä sopii meille paremmin kakkosautoksi. Ei käyttövoimaveroa, vakuutus halpa, käyttömaksu halpa, ei korjauskuluja. Muutamalla litralla ei ole merkitystä. Vuositasolla kilometrit jää alle kymppitonninja ajo tapahtuu kaupunkiympäristössä.
Auton arvonalenema on merkittävin kuluerä kaikissa uusissa autoissa. Mitä kalliimpi lähtöhinta sitä suurempi menetys.Töpseliauto ei välttämättä aja nollakulutukseen edes pelkällä sähkökäytöllä. Ioniqissa esimerkiksi ei ole lämpöpumppua, joten jos kajuuttaan tarvii lämmintä, niin lämpö tehdään bensakrematoriossa. Vaikka siis ajo hoituisi 100 % tuulisähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se tekniikka, jossa poltetaan vain bensaa on vanhanaikainen. Tojotalla on pääosin vain sitä vanhanaikaista tekniikkaa. Se on jo todettu monessa paikassa, että pelkästään itselataava ei säästä juuri mitään.
Renautin näyttää saavan plugarina halvemmalla kuin Tojotan itselataavan.Tietysti Renault on puolta halvempi kuin Toyota.
Ei rellusta kukaan järkevä maksaisi täyttä auton hintaa.
Kahden vuoden kuluttua siitä rellun hybridistä saa 50€ kun vie sen purkaamolle, jos ottavat vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti Renault on puolta halvempi kuin Toyota.
Ei rellusta kukaan järkevä maksaisi täyttä auton hintaa.
Kahden vuoden kuluttua siitä rellun hybridistä saa 50€ kun vie sen purkaamolle, jos ottavat vastaan.Ai Tojotan hinta on täyden auton hinta. En ihmettele että niitä saadaan myydyksi kaltaisillesi. Kysytkö ehkä kaupassa "Minulla olisi täyden auton hinnan verran rahaa, minkä mallin saisin"
Taidat olla melkoinen autoasiantuntija😂😂😂
- Anonyymi
Ranskalainen voi taas yllättää Suomen kansan täysin?😄😀😛😜😃
- Anonyymi
Öööööö.... Niin mitenkä?..... Olkiluoto 3:n käynnistymisen viivästyksellä vaikka viidellä vuodella eteenpäinkö kenties?.....🤣😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öööööö.... Niin mitenkä?..... Olkiluoto 3:n käynnistymisen viivästyksellä vaikka viidellä vuodella eteenpäinkö kenties?.....🤣😂
Olkiluodon tilanne ei paranna itselataavaa Tojotaa yhtään. Se markkinoiden pahin musta pekka käytettynä. Nyt alkaa meinaan plugaria tulla hyvään hintaan markkinoille monilta valmistajilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öööööö.... Niin mitenkä?..... Olkiluoto 3:n käynnistymisen viivästyksellä vaikka viidellä vuodella eteenpäinkö kenties?.....🤣😂
Nykyinen viivästyksen syy on Siemensin toimittama automatiikka. Yllättävää tosiaan onko Ranskalaiset ostaneet Simenssin.
- Anonyymi
Polttonesteiden kulutuksen väheneminen pienentää sähkönkulutusta huomattavasti, koska jalostuksessa kuluu huomattavasti sähköenergiaa. Siksi sähköautoihin siirtyminen voi jopa vähentää sähkönkulutusta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteiden kulutuksen väheneminen pienentää sähkönkulutusta huomattavasti, koska jalostuksessa kuluu huomattavasti sähköenergiaa. Siksi sähköautoihin siirtyminen voi jopa vähentää sähkönkulutusta!
No huhhuh mitä juttua. Öljyn krakkaukseen tarvittava energia saadaan kaikkein lyhyimmistä jakeista, joita joudutaan välillä polttamaan soihtuna piipun päässä koska niitä tulee enemmän kuin tarvetta on. Laitoksen starttiin huollon jälkeen tarvitaan toki energiaa muualta.
- Anonyymi
Jännä se on ainakin. Tilaat uuden rellun, mutta myyjä ei osaa sanoa ihan varmaksi saako sen 2021, vai vähän myöhemmin 2030-luvulla. Olkiluoto 3 piti aloittaa sähköntuotanto 2009, kohtapuolin siirrytään vuoteen 2022 eikä valmistumisesta ole vielä muuta kuin ranskalaista puhetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä se on ainakin. Tilaat uuden rellun, mutta myyjä ei osaa sanoa ihan varmaksi saako sen 2021, vai vähän myöhemmin 2030-luvulla. Olkiluoto 3 piti aloittaa sähköntuotanto 2009, kohtapuolin siirrytään vuoteen 2022 eikä valmistumisesta ole vielä muuta kuin ranskalaista puhetta.
Ydinvoimaosaamista verratessa Fukusima toimi hetken mutta heti kun tuli pieni ongelma olikin katastrofi käsillä. Tosiasiassa ydinvoimlan rakentamisella ja auton valmistuksella ei liene paljon yhteistä. Oliskohan siellä Olkiluodossakin touhunneet nämä samat amattimiehet, jotka ovat rakentaneet Suomen täyteen hometaloja. Tuskimpa sillä työmallaa paljon ranskalaisia on nähty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ydinvoimaosaamista verratessa Fukusima toimi hetken mutta heti kun tuli pieni ongelma olikin katastrofi käsillä. Tosiasiassa ydinvoimlan rakentamisella ja auton valmistuksella ei liene paljon yhteistä. Oliskohan siellä Olkiluodossakin touhunneet nämä samat amattimiehet, jotka ovat rakentaneet Suomen täyteen hometaloja. Tuskimpa sillä työmallaa paljon ranskalaisia on nähty.
Tiedätkö milloin Fukusiman voimalat on rakennettu? Et niin.
Myös Saksa luopuu vanhoista ydinvoimaloistaan. Siitä seuraa se että joudutaan lisääämään kivihiilen polttoa ja ehkä venäläisen maakaasun polttoa jotta saadaan patteriautoihin virtaa. Tämäkö on hyvä juttu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö milloin Fukusiman voimalat on rakennettu? Et niin.
Myös Saksa luopuu vanhoista ydinvoimaloistaan. Siitä seuraa se että joudutaan lisääämään kivihiilen polttoa ja ehkä venäläisen maakaasun polttoa jotta saadaan patteriautoihin virtaa. Tämäkö on hyvä juttu?Hienoa, että täällä on sekä ydinvoima- että autotekniikan asiantuntija. Kuinka aikasi riittääkin vielä sivistämään meitä tavallisia suomi palstalaisia.
- Anonyymi
Voisi vielä lisätä että Ranskalaisissa autoissa on muotoilu onnistunut ja ovat todella hyvännäköisiä autoja.
Uuden auton takuu Renault-mallistossa, niin henkilö- kuin tavara-autoissa:
4 vuotta/100.000 km*.
2 ensimmäistä vuotta on ilman kilometrirajaa.- Anonyymi
Täytyy kyllä mennä koeajamaan tuo Captur hybridi, vaikuttaa kyllä tässä hintaluokassa todella hyvältä vaihtoehdolta. Tuolla toimintasäteellä pystyy ajamaan kaikki arkiajot sähköllä.
- Anonyymi
Tuossa on hienosti toteutettu hybriditekniikka, niin että moottori toimii tarvittaessa vain generaattorina ja lataa akkuja. Noinhan Opel Amperakin toimi ja kulutus pysyi pienenä.
Vaihteistossa iso etu, ettei ole kytkimiä ollenkaan, vähäinen huoltotarve.- Anonyymi
Renaultit ovat kuuluisia edullisista huoltokuluistaan ja kestävyydestään. Käytetyt Renaultit viedään käsistä. Renaultin logonakin on tunkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renaultit ovat kuuluisia edullisista huoltokuluistaan ja kestävyydestään. Käytetyt Renaultit viedään käsistä. Renaultin logonakin on tunkki.
Tuostahan oli oikein tutkimuskin vasta ja tosiaan Renault oli yksi kaikjein edullisimmusta autoista huoltaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuostahan oli oikein tutkimuskin vasta ja tosiaan Renault oli yksi kaikjein edullisimmusta autoista huoltaa.
Missä se sellainen tutkimus on ollut? Omassa empiirisessä vertailututkimuksessa Renault ei pärjännyt huoltokuluissa, eikä viattomuudessa. Suomessa auton huollattaminen ja korjauttaminen on törkeän kallista. Sen vuoksi monin suomalainen suosii merkejä ja malleja jotka ovat kestävän maineessa. Keskempänä Eurooppaa ja Etelä-Euroopassa PSA-autot myyvät hyvin ja niiden huoltaminen on kohtuuhintaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se sellainen tutkimus on ollut? Omassa empiirisessä vertailututkimuksessa Renault ei pärjännyt huoltokuluissa, eikä viattomuudessa. Suomessa auton huollattaminen ja korjauttaminen on törkeän kallista. Sen vuoksi monin suomalainen suosii merkejä ja malleja jotka ovat kestävän maineessa. Keskempänä Eurooppaa ja Etelä-Euroopassa PSA-autot myyvät hyvin ja niiden huoltaminen on kohtuuhintaista.
Mulla oli muutamia vuosia sitten Tojota ja siinä alkoi rasittamaan 15tkm huoltoväli kun km tulee vuodessa n.27 tkm. Oli yksi suuri syy minkä vuoksi vaihdoin merkkiin, jolla huoltoväli 30 tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se sellainen tutkimus on ollut? Omassa empiirisessä vertailututkimuksessa Renault ei pärjännyt huoltokuluissa, eikä viattomuudessa. Suomessa auton huollattaminen ja korjauttaminen on törkeän kallista. Sen vuoksi monin suomalainen suosii merkejä ja malleja jotka ovat kestävän maineessa. Keskempänä Eurooppaa ja Etelä-Euroopassa PSA-autot myyvät hyvin ja niiden huoltaminen on kohtuuhintaista.
Renaultin jotkut mallit ovat euroopan myydyimpiä. En ole kuullut enään pariin vuosikymmeneen mitään isompia ongelmia Renaultissa. Seuraan myös eurooppalaisia autofoorumeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se sellainen tutkimus on ollut? Omassa empiirisessä vertailututkimuksessa Renault ei pärjännyt huoltokuluissa, eikä viattomuudessa. Suomessa auton huollattaminen ja korjauttaminen on törkeän kallista. Sen vuoksi monin suomalainen suosii merkejä ja malleja jotka ovat kestävän maineessa. Keskempänä Eurooppaa ja Etelä-Euroopassa PSA-autot myyvät hyvin ja niiden huoltaminen on kohtuuhintaista.
Voiko puhua empiirisestä tutkimuksesta, jos tiedot perustuu kaiman kaverin isän esson baarissa kuulemiin puheisiin. Toinen vaihtoehto on, että on 80 luvulla omistanut jonkun vanhan rellun. Yleensä näillä Rellutietäjillä ei ole mitään käsitystä tämän päivän malleista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli muutamia vuosia sitten Tojota ja siinä alkoi rasittamaan 15tkm huoltoväli kun km tulee vuodessa n.27 tkm. Oli yksi suuri syy minkä vuoksi vaihdoin merkkiin, jolla huoltoväli 30 tkm.
Olen ajanut toyotilla lähes puoli miljoonaa, eikä 15 tkm öljynvaihtoväli ole rasittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko puhua empiirisestä tutkimuksesta, jos tiedot perustuu kaiman kaverin isän esson baarissa kuulemiin puheisiin. Toinen vaihtoehto on, että on 80 luvulla omistanut jonkun vanhan rellun. Yleensä näillä Rellutietäjillä ei ole mitään käsitystä tämän päivän malleista.
No mikä sitten on luotettavampi vertailun lähde, ellei se kaverin auto jota on omin käsin huoltanut, diagnosoinut ja korjannut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikä sitten on luotettavampi vertailun lähde, ellei se kaverin auto jota on omin käsin huoltanut, diagnosoinut ja korjannut?
Nuorempana rassailtiin paljon kaikenmerkkisiä autoja kavereiden kanssa. Tämän kokemuksen perustella kaikki automerkit ovat täysin huonoja. Tojotasta saattoi pohjapalkit katketa ruostevaurioiden takia tunkatessa. Ladasta petti kardaanin laakeri. Pösön bensapumppu hajosi. Volvosta lähes kaikki jarrusylinterit hajalla. Volkkarin virranjakaja työnsi öljyt läpi.
Lista on loputon mutten ole niin tyhmä, että yhdistäisin mitään noista vioista tämän päivän malleihin. Yleensä nämä palstojen ns asiantuntijat muistelevat autoja ajalta jolloin heillä itselläänkin vielä ns otti eteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renaultin jotkut mallit ovat euroopan myydyimpiä. En ole kuullut enään pariin vuosikymmeneen mitään isompia ongelmia Renaultissa. Seuraan myös eurooppalaisia autofoorumeita.
Tehty palmun alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehty palmun alle.
Onko mielestäsi vaikkapa alpeilla olosuhteet kuten palmun alla? Euroopassa on monin paikoin kovemmat talvet kuin eteläsuomessa. Hyvin on rellut siellä pelanneet. Täällä kehäkolmosen sisäpuolella kovat talviolosuhteet on melkein yhtä harvinaisia kuin lottovoitto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorempana rassailtiin paljon kaikenmerkkisiä autoja kavereiden kanssa. Tämän kokemuksen perustella kaikki automerkit ovat täysin huonoja. Tojotasta saattoi pohjapalkit katketa ruostevaurioiden takia tunkatessa. Ladasta petti kardaanin laakeri. Pösön bensapumppu hajosi. Volvosta lähes kaikki jarrusylinterit hajalla. Volkkarin virranjakaja työnsi öljyt läpi.
Lista on loputon mutten ole niin tyhmä, että yhdistäisin mitään noista vioista tämän päivän malleihin. Yleensä nämä palstojen ns asiantuntijat muistelevat autoja ajalta jolloin heillä itselläänkin vielä ns otti eteen.Yleensä on yleensä ja oma empiiriani kymmenen vuoden ajalta, 2000-luvulta. Itse kukin pitäkööt Renaultia niin laadukkaana kuin haluaa. Talismanien arvonpudotus on ainakin on huikea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä on yleensä ja oma empiiriani kymmenen vuoden ajalta, 2000-luvulta. Itse kukin pitäkööt Renaultia niin laadukkaana kuin haluaa. Talismanien arvonpudotus on ainakin on huikea.
Mulla on omaa kokemusta 5 rellusta viimeisen 15 vuoden ajalta. Osa ollut 2000 luvun alusta osa uudempia. Ei tule mieleen juuri mitään vikoja. Vanhempiin vaihdettu jarruosia ja takaiskunvaimentimet. Yhdessä uudemmassa meganessa vuoti takajarruvalo vettä. Korjaus maksoi tipan silikonia. Noilla olen ajellut tyytyväisenä 30 tkm huoltoväleillä. Melko halpoja kilometrejä korjausten osalta. Vaihdossakin on aina kelvannut kelvollisella hyvityksellä. Kerran kokeilin myydä itse ja ostaja löytyi parin päivän kauppaamisen jälkeen. Taidan pysytellä merkissä jatkossakin, koska myös ajomukavuus on hyvä.
- Anonyymi
Tekniikan maailmassa kehuttiin vaihteiston toimintaa ja autojen hiljaisuutta.
- Anonyymi
Renault ja Toyota vertailuun ja katsotaan mitä on kulutukset ja kiihtyvyydet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renault ja Toyota vertailuun ja katsotaan mitä on kulutukset ja kiihtyvyydet.
Lähinnä pitäisi vertailla sitten Renault bensamallia ja Tojotan hybridiä. Vähän epäreilu vertailu jos toinen on ladattava malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä pitäisi vertailla sitten Renault bensamallia ja Tojotan hybridiä. Vähän epäreilu vertailu jos toinen on ladattava malli.
Niin tai otetaan Toyotalta RAV4 PHEV ja Renault saa valita minkä tahansa mallin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renault ja Toyota vertailuun ja katsotaan mitä on kulutukset ja kiihtyvyydet.
Kyllähän noissa ranskakaissa on ajomukavuus ollut ihan eri tasolla kuin Tojotissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä pitäisi vertailla sitten Renault bensamallia ja Tojotan hybridiä. Vähän epäreilu vertailu jos toinen on ladattava malli.
Priusta saa PHEV:nä ja siinä on sama moottori ja tekniikka kuin esim corollassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Priusta saa PHEV:nä ja siinä on sama moottori ja tekniikka kuin esim corollassa.
Ei ole kuluttajia paljoa kiinnostanut Prius missään muodossa. Myyntimäärät pystyy laskemaan sirkkelisahurin sormilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kuluttajia paljoa kiinnostanut Prius missään muodossa. Myyntimäärät pystyy laskemaan sirkkelisahurin sormilla.
Joo, vähän täytyy juilia päässä, että ostaisi niin kalliin priuksen. Ei mitään vastinetta rahoille. Ehkä, joku piirimyyjä saa joskus huijattua jonkun rikkaamman papan laittamaan nimet paperiin. Kun papan muisti jo vähän pätkii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kuluttajia paljoa kiinnostanut Prius missään muodossa. Myyntimäärät pystyy laskemaan sirkkelisahurin sormilla.
Ei liity aiheeseen. Toyotalla on PHEV-tekniikka, jota sopii verrata Renaultin vastaaviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei liity aiheeseen. Toyotalla on PHEV-tekniikka, jota sopii verrata Renaultin vastaaviin.
taitaakin olla melkoisen hyvä tuo pEHVa tekniikka, kadut suorastaan tulvivat sitä käyttäviä autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taitaakin olla melkoisen hyvä tuo pEHVa tekniikka, kadut suorastaan tulvivat sitä käyttäviä autoja.
Ostetiinko 70-luvulla Ladoja (suomen myydyin auto) sen vukoksi että ne olivat autoina niin erinomaisia, vai jostakin muusta syystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostetiinko 70-luvulla Ladoja (suomen myydyin auto) sen vukoksi että ne olivat autoina niin erinomaisia, vai jostakin muusta syystä?
Niillä pystyi ajamaan edullisesti ja pääsi vaivattomasti huonommillakin teillä. Maastokyky perusnappisilmässä parempi kuin monessa nykyisessä katumaasturissa. Ladan PEHVA tekniikka oli kohtuullinen kyllä sillä muutama sata kilometria istui.
Ei voi mitenkään verrata nykyisiin Tojotiin, ladassa oli vaste halvalle hinnalle. Huoltoväli siinäkin oli vain sen 15 tkm. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä pystyi ajamaan edullisesti ja pääsi vaivattomasti huonommillakin teillä. Maastokyky perusnappisilmässä parempi kuin monessa nykyisessä katumaasturissa. Ladan PEHVA tekniikka oli kohtuullinen kyllä sillä muutama sata kilometria istui.
Ei voi mitenkään verrata nykyisiin Tojotiin, ladassa oli vaste halvalle hinnalle. Huoltoväli siinäkin oli vain sen 15 tkm.Onko muissa autoissa kuin Ladassa ja Tojotassa 15tkm huoltoväli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä pystyi ajamaan edullisesti ja pääsi vaivattomasti huonommillakin teillä. Maastokyky perusnappisilmässä parempi kuin monessa nykyisessä katumaasturissa. Ladan PEHVA tekniikka oli kohtuullinen kyllä sillä muutama sata kilometria istui.
Ei voi mitenkään verrata nykyisiin Tojotiin, ladassa oli vaste halvalle hinnalle. Huoltoväli siinäkin oli vain sen 15 tkm.Ei tainnut olla 70-luvun Laadokassa huoltoväli 15 tkm. Olisiko ollut edes puolta 15 tkm:stä?
- Anonyymi
Miksi kokeilla hyödyntää Toyotan ilmaisia patentteja kun be eivät ole mihinkään kelvanneet eikä Toyota itsekkään ole niistä mitään hyvää saanut aikaiseksi?
- Anonyymi
Tuo aivopierusi kyllä kaipaisi vähän faktaa jottei menisi ihan lastentarha osastolle.
- Anonyymi
KIrjoittajalla ei ole faktoja. Vain mielipiteitä ja ennakkoluuloja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KIrjoittajalla ei ole faktoja. Vain mielipiteitä ja ennakkoluuloja.
Suurimmalla osalla on näemmä hyvin outo käsitys R&D toiminnasta yrityksissä ja patentoinnista.
No mitäpä voisi vaatia kun ei ole vielä lukio tai amatsu loppuun käytynä.
Olisi uskottavampaa jos taskusta löytyisi inssin paperit kun heittelee juttuja patenteista tai firmojen osaamisesta. Mieluummin vielä oikeasti kokemusta suunnittelu työstä tai jopa suunnittelutyön johtamisesta.
- Anonyymi
Jos pääsen lasten kanssa mummolaan ja takaisin "tankkaamatta" (300 km suunta) niin voin alkaa harkitsemaan sähköhärpäkkeitä.
- Anonyymi
Mummolassahan ei ole tietenkään sähköjä...
- Anonyymi
Kuinka monen luulet ajelevan tällaisia 600km mummolareissuja?
Pientä huutonaurua puskee täällä päässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka monen luulet ajelevan tällaisia 600km mummolareissuja?
Pientä huutonaurua puskee täällä päässä.Mummola mukaan TM vertailuun😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummola mukaan TM vertailuun😂
Ja se kuuluisa lappi!!! 🤣😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se kuuluisa lappi!!! 🤣😅
Lappi jossa on kesät talvet pakkasta vähintään 25 astetta ja lähin sukulainen asuu noin 300km päässä. Ja siellä on pakko käydä joka viikko ja tietenkin ilman mitään kahvitaukoja.
Peräkärryssä vedetään kolmea lynxikelkkaa ja uisteluvenettä kaiken varalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummolassahan ei ole tietenkään sähköjä...
Mummolassahan ei ole tietenkään sähköjä...
***********
Jos minä olisin lasten ollessa pieniä mennyt anoppini luokse kylään ja pyytänyt saada laittaa sähköautoni lataukseen, jotta pääsen takaisin kotiin, niin se olisi ollut täysi katastrofi. Anoppini olisi ajatellut, että kylläpä hänen tyttärensä on nainut kehnon ja köyhän miehen, koska hän ei pysty edes omia autokulujaan maksamaan. En vapaaehtoisesti haluausi ottaa harteileni tällaista häpeätaakkaa.
Kun menee anoppilaan joko bensiinikäyttöisellä, dieselkäyttöisella tai itselataavalla hyvridiautolla, niin tällaisiin ikäviin tilanteisiin ei voi joutua. Vierailulla voi keskittyä vain mukavien asioiden jutteluun, ja anoppikin voi olla tyytyväinen siitä, että vävypoika tuli käymään kylässä isolla ja komialla autolla, jota ei tarvitse mommon piikkiin latailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummolassahan ei ole tietenkään sähköjä...
***********
Jos minä olisin lasten ollessa pieniä mennyt anoppini luokse kylään ja pyytänyt saada laittaa sähköautoni lataukseen, jotta pääsen takaisin kotiin, niin se olisi ollut täysi katastrofi. Anoppini olisi ajatellut, että kylläpä hänen tyttärensä on nainut kehnon ja köyhän miehen, koska hän ei pysty edes omia autokulujaan maksamaan. En vapaaehtoisesti haluausi ottaa harteileni tällaista häpeätaakkaa.
Kun menee anoppilaan joko bensiinikäyttöisellä, dieselkäyttöisella tai itselataavalla hyvridiautolla, niin tällaisiin ikäviin tilanteisiin ei voi joutua. Vierailulla voi keskittyä vain mukavien asioiden jutteluun, ja anoppikin voi olla tyytyväinen siitä, että vävypoika tuli käymään kylässä isolla ja komialla autolla, jota ei tarvitse mommon piikkiin latailla.Anoppi mukaan vertailuihin😂😂😂
Aina vain paranee😂😂😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummolassahan ei ole tietenkään sähköjä...
***********
Jos minä olisin lasten ollessa pieniä mennyt anoppini luokse kylään ja pyytänyt saada laittaa sähköautoni lataukseen, jotta pääsen takaisin kotiin, niin se olisi ollut täysi katastrofi. Anoppini olisi ajatellut, että kylläpä hänen tyttärensä on nainut kehnon ja köyhän miehen, koska hän ei pysty edes omia autokulujaan maksamaan. En vapaaehtoisesti haluausi ottaa harteileni tällaista häpeätaakkaa.
Kun menee anoppilaan joko bensiinikäyttöisellä, dieselkäyttöisella tai itselataavalla hyvridiautolla, niin tällaisiin ikäviin tilanteisiin ei voi joutua. Vierailulla voi keskittyä vain mukavien asioiden jutteluun, ja anoppikin voi olla tyytyväinen siitä, että vävypoika tuli käymään kylässä isolla ja komialla autolla, jota ei tarvitse mommon piikkiin latailla.Fiksu vävy antaisi anopille kympin ja kertoisi että käytin sähköäsi auton lataukseen viiden euron edestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anoppi mukaan vertailuihin😂😂😂
Aina vain paranee😂😂😂Tämä kaveri tykkää jakaa ja jotenkin hän on itse aina tarnan keskipistessä tojonsa kanssa.
Ja näistä hänen kokemuksista vedetään yleimaailmallisia johtopäätöksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummolassahan ei ole tietenkään sähköjä...
***********
Jos minä olisin lasten ollessa pieniä mennyt anoppini luokse kylään ja pyytänyt saada laittaa sähköautoni lataukseen, jotta pääsen takaisin kotiin, niin se olisi ollut täysi katastrofi. Anoppini olisi ajatellut, että kylläpä hänen tyttärensä on nainut kehnon ja köyhän miehen, koska hän ei pysty edes omia autokulujaan maksamaan. En vapaaehtoisesti haluausi ottaa harteileni tällaista häpeätaakkaa.
Kun menee anoppilaan joko bensiinikäyttöisellä, dieselkäyttöisella tai itselataavalla hyvridiautolla, niin tällaisiin ikäviin tilanteisiin ei voi joutua. Vierailulla voi keskittyä vain mukavien asioiden jutteluun, ja anoppikin voi olla tyytyväinen siitä, että vävypoika tuli käymään kylässä isolla ja komialla autolla, jota ei tarvitse mommon piikkiin latailla.Kai tästäkin sitten saa ongelman tehtyä jos kovasti yrittää.
Jokusen vuoden olen plugaria anoppilassa lataillut. Muutaman kerran latauslupaa kysyttyäni että ei sitä nyt joka kerran erikseen tarvitse kysellä, sen kun lataat vaan.
Jos tuonne olisi 300 km suuntaansa niin en kyllä istuttaisi mukuloita neljää tuntia putkeen takapenkillä. Ja jos nyt muutenkin pitää tauon niin samalla sitä sitten vaikka lataa autoakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai tästäkin sitten saa ongelman tehtyä jos kovasti yrittää.
Jokusen vuoden olen plugaria anoppilassa lataillut. Muutaman kerran latauslupaa kysyttyäni että ei sitä nyt joka kerran erikseen tarvitse kysellä, sen kun lataat vaan.
Jos tuonne olisi 300 km suuntaansa niin en kyllä istuttaisi mukuloita neljää tuntia putkeen takapenkillä. Ja jos nyt muutenkin pitää tauon niin samalla sitä sitten vaikka lataa autoakin.Tuon kaverin ikäluokassa ei sen enempää anopit kuin mummotkaan olle elävien kirjoissa. Ja jos olisikin niin tuollainen hyväkäs ei koskaan ajaisi neljää tuntia suuntansa muuten kuin tappelemaan perinnöstä muiden ahneiden sukulaisten kanssa.
- Anonyymi
Tuosta neuvoa antavaa Veholta, Mersulta
https://www.youtube.com/watch?v=Hqs8Rbowx-U
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851