unirytmi sekaisin

Anonyymi

illalla väsyttää ja menen nukkumaan jo klo 20-21 aikoihin, herään yöllä n. klo 02-03 enkä saa unta...pari tuntia menee kunnes nukahdan. Mikä avuksi? Melatoniini ei sovi enkä halua unilääkkeitä...

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hormonikorvaushoito auttaa, jos voit ja haluat sellaista koettaa. Hormonittomat hoidot unettomuuteen ovat pääasiassa mieliala- ja nukahtamis/unilääkkeitä. Varaa aika gynelle ja arvioikaa ja suunnitelkaa yhdessä Sinulle paras vaihtoehto.

      Kävelylenkki, kahvin pois jättäminen ja ruoan terveellistäminen lievittävät monilla ongelmaa, mutta eivät korjaa sitä läheskään kaikilla.

      5htp auttaa minulle jonkin verran mielialaoireisiin ja yöllä heräämisiin. Solgarin versio on minulle paraa. Käytän myös hormonikorvaushoitoa.

      • Anonyymi

        jäi mainitsematta että minulla on hormonikorvaushoito...


      • Anonyymi

        Hormonikorvaushoito ei auta aina. Minulla on hormonikorvaushoito ja minullakin alkaa tuo pilkkiminen jo illalla. Sinnittelen kuitenkin Kympin uutisiin saakka ja menen nukkumaan vasta sen jälkeen. Silti herään klo 2-3 aikaan, käväisen vessassa ja takaisin nukkumaan. Useimmiten nukahtaminen onnistuu, mutta joskus pyörin vain sängyssä. Lopullisesti herään klo 5 molemmin puolin. Haluaisin kyllä nukkua pidempään, jotta en olisi niin väsynyt päivällä, mutta se ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jäi mainitsematta että minulla on hormonikorvaushoito...

        Jos Sinulla on jo hormonikorvaushoito, vaikuttaa siltä, että annostus on liian pieni tai valmiste on väärä. Kannattaa kokeilla jommankumman muuttamista.

        Magnesium glysinaattina voi myös auttaa illalla otettuna, yöunet ovat pidemmät ja syvemmät.

        Joku on saanut apua 5htp-valmisteesta illalla nautittuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe