unirytmi sekaisin

Anonyymi

illalla väsyttää ja menen nukkumaan jo klo 20-21 aikoihin, herään yöllä n. klo 02-03 enkä saa unta...pari tuntia menee kunnes nukahdan. Mikä avuksi? Melatoniini ei sovi enkä halua unilääkkeitä...

4

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hormonikorvaushoito auttaa, jos voit ja haluat sellaista koettaa. Hormonittomat hoidot unettomuuteen ovat pääasiassa mieliala- ja nukahtamis/unilääkkeitä. Varaa aika gynelle ja arvioikaa ja suunnitelkaa yhdessä Sinulle paras vaihtoehto.

Kävelylenkki, kahvin pois jättäminen ja ruoan terveellistäminen lievittävät monilla ongelmaa, mutta eivät korjaa sitä läheskään kaikilla.

5htp auttaa minulle jonkin verran mielialaoireisiin ja yöllä heräämisiin. Solgarin versio on minulle paraa. Käytän myös hormonikorvaushoitoa.

• Anonyymi

jäi mainitsematta että minulla on hormonikorvaushoito...

• Anonyymi

Hormonikorvaushoito ei auta aina. Minulla on hormonikorvaushoito ja minullakin alkaa tuo pilkkiminen jo illalla. Sinnittelen kuitenkin Kympin uutisiin saakka ja menen nukkumaan vasta sen jälkeen. Silti herään klo 2-3 aikaan, käväisen vessassa ja takaisin nukkumaan. Useimmiten nukahtaminen onnistuu, mutta joskus pyörin vain sängyssä. Lopullisesti herään klo 5 molemmin puolin. Haluaisin kyllä nukkua pidempään, jotta en olisi niin väsynyt päivällä, mutta se ei onnistu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jäi mainitsematta että minulla on hormonikorvaushoito...

Jos Sinulla on jo hormonikorvaushoito, vaikuttaa siltä, että annostus on liian pieni tai valmiste on väärä. Kannattaa kokeilla jommankumman muuttamista.

Magnesium glysinaattina voi myös auttaa illalla otettuna, yöunet ovat pidemmät ja syvemmät.

Joku on saanut apua 5htp-valmisteesta illalla nautittuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      31
      2883
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      43
      1491
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      19
      941
    4. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      32
      909
    5. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      22
      894
    6. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      51
      868
    7. Tuli vain mieleen

että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -
      Ikävä
      37
      807
    8. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      36
      773
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      172
      762
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      48
      679
    Aihe