Suomenkielinen Libre Office 7.0 käytössä. Tarvittaisiin tieto mikä on suomeksi MID-funktio? Tiedossa on että Left-funktio on Vasen ja Right=Oikea, mutta toistaiseksi arvaus yritykset siitä mikä olisi MID suomeksi eivät ole onnistuneet, jotta ei alkaisi hihat savuta, tietääkö kukaan?
Libre Office Calc pulma
13
280
Vastaukset
- Anonyymi
Voisko olla POIMI.TEKSTI()?
Excelissä ilmeisesti on. Funktiot yleensä samannimisiä.
https://mattimattila.fi/excel_suomi_englanti_funktiosanasto.html
Libre calcissa voi käyttää tosin myös englanninkielisiä funktioita. - Anonyymi
MID (suom. POIMI.TEKSTI)
Palauttaa tuloksena merkkijonon tekstistä. Parametrit määrittävät aloituskohdan ja merkkien määrän.
Syntaksi
MID("teksti"; alku; lukumäärä)
Teksti on se teksti, josta merkkejä poimitaan.
Alku on ensimmäisen merkin sijainti poimittavassa tekstissä.
Luku on merkkien lukumäärä tekstin osassa.
Esimerkki
=MID("office";2;2) antaa tulokseksi ff.- Anonyymi
Unohtui tuo linkki: https://help.libreoffice.org/4.4/Calc/Text_Functions/fi#MID_.28suom._POIMI.TEKSTI.29
- Anonyymi
Sellaista miehen elämä on, se lyö päätään lattiaan.
Kun on niin onnettomasti että äidinkieli on suomi, niin jos osaa mitä tahansa parempaa kieltä edes auttavasti niin kannattaa hommata sen kieliset softat, koska netissä on softista tarjolla valtavasti tieto/apua millä tahansa kielellä, paitsi suomenkielellä.- Anonyymi
Mitä kieliä suosittelet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kieliä suosittelet?
Maailman puhutuin kieli mandariinikiinassa on hindi, ja oppaita on vaikka toisille jakaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman puhutuin kieli mandariinikiinassa on hindi, ja oppaita on vaikka toisille jakaa.
Hindi on neljäs.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hindi on neljäs.
Joo, tuli laskuvirhe.
- Anonyymi
No se on se jota seppo jokeltaa herguleksen pokelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on se jota seppo jokeltaa herguleksen pokelle.
Onko ylläpidolla jotain hinttejä vastaan?
- Anonyymi
MID-Ongelma ratkennut. POIMI.TEKSTI oli se mitä haettiin. Kiitos myös linkeistä.
Open- tai Libre officen Calc ja Python-kieli. Onko siihen jossain yksiselitteisen yksinkertaiset ohjeet, mieluiten vielä suomeksi, siitä miten pääsisi sen kanssa sähläämisessä alkuun.
MS Office. Opiskelija semmonen. Ja ihka aito hologammeja välkyttävä asennusmediakin siihen löytyy. Ohjelma on Ruotsin kielinen. onko mahdollista asennusvaiheessa saada se asentumaan englannin kieliseksi? Tämä ihan siksi että VBA Excel kiinnostaisi ja englannin kielisiä kirjoja aiheeseen liittyen löytyisi omasta takaa jokunen mutta ruotsinkielisiä ei ainoatakaan.- Anonyymi
Jos ratkottavanasi on lähinnä POIMI.TEKSTI-tyyppisiä ongelmia, niin kannattanee opetella Python muuten vaan. Siinä on aika hyvät työkalut merkkijonojen käsittelyyn. Ja jos tarvitsee siihen matematiikka-apua, niin boostaa vaikka numpyllä https://numpy.org
- Anonyymi
MS Office.
Minulle, absoluuttisesti tuntematon käsite, tiedät varmasti sata kertaa enemmän kuin minä näistä Microsoftin tuotteista.
Yleistä asennusmedioista
Aika usein asennusmedia antavat valita ainakin asennuksen käyttämän kielen, ja joskus myös on valittavissa ohjelmistonkin kieli, varmuudella asian tietää vain se jolla on tuo sama asennuslevyke. Asennus ohjelmat pyrkivät tunnistamaan koneessa käytetyn oletuskielen, ellei asennus tue, koneen oletuskieltä, käytetään sitä oletusta, minkä asennusmedian tekijä on asettanut, sikäli mikäli kielivalintoja yleensäkään pystyy tekemään. Asennusmediat pyritään pitämään pienenä, josta syystä useita kieliä ei välttämättä tueta vielä asennuksen tapahtuessa, vaan on järjestetty jälkikäteen ladattavaksi.
"Open- tai Libre officen Calc ja Python-kieli. Onko siihen jossain yksiselitteisen yksinkertaiset ohjeet"
Absoluuttisen varmasti EI. Alkeita opetellessa mikään ei ole yksinkertaista ja vielä vähemmän yksiselitteistä. Ajan kanssa asiat kyllä selkiintyvät jonkin verran.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644