Onko 80luvun radio vaarallinen?

Anonyymi

Mun entinen radio on ollut nyt jonkin aikaa taloyhtiön yleisessä juhla ja kokoushuoneessa käytössä ja merkki on Aiwa W330.

Kovan käytön takia kasettipesät hajonneet , mutta radio toimii ja eipä kasetteja taida kellään ollakaan joten eipä paljon haittaa.

Kokoushuoneeseen tuotu välillä uudempia radioita , mutta kuuluvuus tuossa vanhassa jostain syystä paljon parempi silloin , kun kummatkin kaiuttimet suostuvat toimimaan joten saanut pysyä paikallaan. Ehkä syy myös se , että tää vanha on tehty aikanaan laadukkaasti , mutta ne muut mitä sinne ollaan tuotu ovat olleet sellaisia halpoja kiinatavaroita.

Mietin kuitenkin , että onko tuollainen turvallinen vai voiko sytyttää tulipalon?

Harvoin kukaan sitä muistaa irrottaakaan pistorasiasta.

Ehkä pikkusen syyttäsin itteeni jos mun radio polttais taloyhtiön ulkorakennuksen.

4

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainakin kannattaa sijoittaa niin ettei heti ole jotain syttyviä materiaaleja esim. verhoja siinä aivan liki kiinni laitteessa

• Anonyymi

Heittäkää pois!

• Anonyymi

Olen käyttänyt 31 vuotta Onkyo-merkkistä viritinvahvistinta joka päivä, paitsi lomilla ollessani. Mieleenikään ei ole juolahtanut, että se olisi vaarallinen.

• Anonyymi

No itse en tiedä tällaisten laitteiden tuleensyttymisriskistä , mutta saattaahan ne jotkut johtojen liitokset käsittääkseni haurastua. Ainakin putkitelevisioita on syttynyt palamaan haurastuneiden liitosten petettyä ja sisään kerääntynyt pöly on vielä saanut palon leviämään nopeesti. Ehkä kannattaisi joltakin sähkölaitteiden korjaamiseen perehtyneeltä henkilöltä kysyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      141
      5948
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      428
      2923
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      148
      2867
    4. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2284
    5. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      20
      2161
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      76
      1441
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      13
      1182
    8. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1112
    9. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      53
      1030
    10. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      87
      972
    Aihe