Onko 80luvun radio vaarallinen?

Anonyymi

Mun entinen radio on ollut nyt jonkin aikaa taloyhtiön yleisessä juhla ja kokoushuoneessa käytössä ja merkki on Aiwa W330.

Kovan käytön takia kasettipesät hajonneet , mutta radio toimii ja eipä kasetteja taida kellään ollakaan joten eipä paljon haittaa.

Kokoushuoneeseen tuotu välillä uudempia radioita , mutta kuuluvuus tuossa vanhassa jostain syystä paljon parempi silloin , kun kummatkin kaiuttimet suostuvat toimimaan joten saanut pysyä paikallaan. Ehkä syy myös se , että tää vanha on tehty aikanaan laadukkaasti , mutta ne muut mitä sinne ollaan tuotu ovat olleet sellaisia halpoja kiinatavaroita.

Mietin kuitenkin , että onko tuollainen turvallinen vai voiko sytyttää tulipalon?

Harvoin kukaan sitä muistaa irrottaakaan pistorasiasta.

Ehkä pikkusen syyttäsin itteeni jos mun radio polttais taloyhtiön ulkorakennuksen.

4

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainakin kannattaa sijoittaa niin ettei heti ole jotain syttyviä materiaaleja esim. verhoja siinä aivan liki kiinni laitteessa

• Anonyymi

Heittäkää pois!

• Anonyymi

Olen käyttänyt 31 vuotta Onkyo-merkkistä viritinvahvistinta joka päivä, paitsi lomilla ollessani. Mieleenikään ei ole juolahtanut, että se olisi vaarallinen.

• Anonyymi

No itse en tiedä tällaisten laitteiden tuleensyttymisriskistä , mutta saattaahan ne jotkut johtojen liitokset käsittääkseni haurastua. Ainakin putkitelevisioita on syttynyt palamaan haurastuneiden liitosten petettyä ja sisään kerääntynyt pöly on vielä saanut palon leviämään nopeesti. Ehkä kannattaisi joltakin sähkölaitteiden korjaamiseen perehtyneeltä henkilöltä kysyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      150
      4748
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      205
      3974
    3. 211
      3187
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      109
      3039
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      83
      2865
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      125
      1710
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      12
      1625
    8. 61
      1329
    9. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1176
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      149
      1145
    Aihe