Mulla on käynnissä avioerokriisi ja alotin ottamaan iltaisin 50mg Ketipinoria.
Olen työstäny eroa terapiassa ja pärjään jo ihan hyvin, mutta olen kärsinyt unettomuudesta ja siksi sain Ketipinoria.
Heti jo seuraavana yönä nukuin maanmainiosti 9h putkeen, mutta päivät ovat muuttuneet sanoinkuvaamattoman latteiksi ja siitä on syntynyt ahdistusta.
En kyllä kestä tällästä olotilaa... Johtuuko tää nyt sitten Ketipinorista? Voiko tämä mennä ohi ajan kanssa?
Ketipinorista tunteiden äkillinen latistuminen?
51
2829
Vastaukset
- Anonyymi
Mahdollisesti, psykoosilääkkeiden tarkoitus on juuri tunteiden latistaminen.
- Anonyymi
Niinhän se taitaa olla. Minulla kokeiltiin vuoden verran Olantsapiinia (epäily 2-suuntasesta ja 100 edeltävää lääkettä ei toiminu). Vaikka kaikkea p*skaa on elämässä sattunu, niin se vuosi oli hirvein ikinä. Koitti juoda kahvia ja urheilla jne. niin olo oli järkyttävän mitäänsanomaton. Lääkäri vaan hoki että "koita keksiä miellyttäviä asioita elämääsi....." Olo parani kun lopetin kaikki sontalääkkeet. Ja se kaksisuuntainenkin oli sitten vissiin adhd.
- Anonyymi
voisko johtuu siitä sun avioerokriisistä.ei se kriisi päivässä katoa.Itellä on ketipinor unettomuuteen ja mä osaan nauttia elämästä ja tuntea eri tunteita.Mä en tiedä noista tunteiden latistumisista.Sulla käynyt huono tuuri.
- Anonyymi
”Järjestelmällisten katsausten PRISMA-ohjeiden avullaa kerättiin yhdeksästä eri tietokannasta tutkimuksia antipsykoottisia lääkkeitä käyttävien kokemuksista. Tutkimusten laatu tarkistettiin ja lopulta valittiin 35 tutkimusta, jotka kattavat yli 11 eri maata (mukaan lukien yksi julkaisematon väitöskirja).
Tulokset osoittivat, että vaikka neuroleptien käyttäjillä oli enimmäkseen negatiivisia näkemyksiä antipsykoottien aiheuttamista muutoksista heihin, he näkivät niiden vaikutukset oireisiin positiivisemmassa valossa.
Monet kuvasivat näiden lääkkeiden lamauttavia vaikutuksia, kuten emotionaalinen tyhjyys, uupumus, motivaation ja energian menetys, vähentynyt keskittymiskyky, heikentynyt älykkyys ja ajattelun selkeyden menetys. Se esti heitä suorittamasta mitään tarkoituksenmukaista toimintaa ja heidät kekemaan itsensä “zombeiksi”. Toiset kokivat ahdistuksen ja masennuksen lisääntymistä sekä saivat itsemurha ajatuksia. Yksi osallistuja kertoi:
”Muistan, että otin ensimmäisen annokseni… se tyrmäsi minut ehdottomasti… En voinut edes nostaa pölyrättiä ja harjaa, koska en voinut liikuttaa käsivarsiani, jalkojani… Minulla ei ollut ajatuksia päässäni. En voinut tehdä mitään … olin kuin zombi. “
Toisaalta jotkut osallistujat kertoivat, että lääkitys auttoi vähentämään oireita. Se johti heidän kuulemiensa äänien vähentymiseen ja joskus jopa selkeyttii ajattelua. Näille potilaille ajattelun tunteettomuus ja hidastuminen oli hyödyllistä, koska tämä kognitiivinen ja tunteellinen heikkeneminen vähensi henkistä sekaannusta, tunkeilevia ajatuksia ja harhakuvien voimakkuutta. Vaikka suurin osa potilaista valitti psykoosilääkkeiden lamaannuttavien ominaisuuksien olevan epämiellyttäviä, jotkut totesivat, että se auttoi heitä rentoutumaan ja nukkumaan. - Anonyymi
Kokemukset lääkkeiden vaikutuksista riippuu aika paljon oireista sekä myös oireilun syistä.
Onko oikeasti selvitetty miksi joku oireilee henkisesti vai onko välittömästi lyöty päälle lääkitys joka ehkä vain pahentaa tilannetta.
Itse nuorena sekoilin päihteiden kanssa ja tottakai tuli mukana psyykkistäkin oireilua, sen kummemmin mitään selvittämättä lyötiin vahvat lääkitykset päälle ja vau, sittenhän sitä vasta sekaisin oltiinkin.
Tarkoitan selvittämättömyydellä sitä ettei lainkaan perehdytty päihdeongelmaan kunnolla, keskustelua vain lääkäri- ja hoitajatasolla, voivoi kun nyt menee niin huonosti, kyllä se varmaan lääkkeillä korjaantuu.
Voi kunpa olisin silloin ollut itse tilanteen tasalla ja ymmärtänyt mitä kaikkea oli edessä.
Täytyy sanoa että nyt se on jo takana päin mutta niin on kaikin puolin terveempi elämäkin jo menetetty. Että eipä tästä enää paljon pysty nauttimaan.
Kaikki se täytyy elämästä irti ottaa mikä vielä on mahdollista.... - Anonyymi
Ketipinoria ei ole varsinaisesti tarkoitettu avioerokriisien hoitoon eikä unettomuuteen. Se on neurolepti, jota tulisi määrätä vain skitsofreenikoille ja bipoille. Jos nyt sitten edes kenellekään.
- Anonyymi
Minulle taas ei sopinut mikään muu lääke kuin ketipinor ahdistukseen tai unettomuuteen. Niihin virallisesti tarkoitetut lääkkeet vaikuttivat todella hitaasti ja lyhyen aikaa, aiheuttaen vahvaa ahdistusta. Ihan sama minkä määrän otin. Ketipinor on yleiseti ottaen myös turvallisempi vaihtoehto sen suhteen, että harvemmin jää koukkuun tai tulee sille nopeasti toleranssi niin, että annosta pitää nostaa koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle taas ei sopinut mikään muu lääke kuin ketipinor ahdistukseen tai unettomuuteen. Niihin virallisesti tarkoitetut lääkkeet vaikuttivat todella hitaasti ja lyhyen aikaa, aiheuttaen vahvaa ahdistusta. Ihan sama minkä määrän otin. Ketipinor on yleiseti ottaen myös turvallisempi vaihtoehto sen suhteen, että harvemmin jää koukkuun tai tulee sille nopeasti toleranssi niin, että annosta pitää nostaa koko ajan.
Täällä on kirjoitttu paljon päinvastaista tuosta koukkuunjäämisestä sekä vieroitusoireista.
Diapam on hyvä lääke mielestäni, kun sillä ei ole sivuvaikutuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on kirjoitttu paljon päinvastaista tuosta koukkuunjäämisestä sekä vieroitusoireista.
Diapam on hyvä lääke mielestäni, kun sillä ei ole sivuvaikutuksia.Jokaisessa lääkkeessä on sivuvaikutuksia. Ongelma on, että eri ihmisille sopii eri lääkkeet. Ja ihmiset usein elää siinä uskossa, että lääkkeen pitäisi heti toimia täydellisesti eikä malta odottaa sitä, että keho tottuu ja tasaantuu uuteen lääkkeeseen. Tottakai erotuksena se, että jos sivuvaikutukset on todella rajut heti alussa niin se on aika selvä merkki, että oma keho sanoo "NOPE", siksi monissa lääkkeissä lukee, että saattaa pahentaa/aiheuttaa sitä mihin sen pitäisi auttaa... Koska se on lähes aina merkki, etti lääke sovi ollenkaan.
Diazepam ja oxazepam on vain todella vahvoja lääkkeitä, joita määrätään liian helposti lähes kenelle vain eikä katsota perään. Ketipinorin määrätään niiden sijaan paljon harvemmin, mahdollisesti potilashistorian mukaan jos joku osaavampi henkilö kuin peruslääkäri on sen käynyt lävitse. Potilashistoriassa saattaa näkyä sellaisia viitteitä, että se diazepam tai oxazepam ei ehkä sovikkaan tälle henkilölle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisessa lääkkeessä on sivuvaikutuksia. Ongelma on, että eri ihmisille sopii eri lääkkeet. Ja ihmiset usein elää siinä uskossa, että lääkkeen pitäisi heti toimia täydellisesti eikä malta odottaa sitä, että keho tottuu ja tasaantuu uuteen lääkkeeseen. Tottakai erotuksena se, että jos sivuvaikutukset on todella rajut heti alussa niin se on aika selvä merkki, että oma keho sanoo "NOPE", siksi monissa lääkkeissä lukee, että saattaa pahentaa/aiheuttaa sitä mihin sen pitäisi auttaa... Koska se on lähes aina merkki, etti lääke sovi ollenkaan.
Diazepam ja oxazepam on vain todella vahvoja lääkkeitä, joita määrätään liian helposti lähes kenelle vain eikä katsota perään. Ketipinorin määrätään niiden sijaan paljon harvemmin, mahdollisesti potilashistorian mukaan jos joku osaavampi henkilö kuin peruslääkäri on sen käynyt lävitse. Potilashistoriassa saattaa näkyä sellaisia viitteitä, että se diazepam tai oxazepam ei ehkä sovikkaan tälle henkilölle.Ei pidä paikkaansa, tyrkytettiin tuota Ketipinoria , enkä saanut Diapamia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, tyrkytettiin tuota Ketipinoria , enkä saanut Diapamia.
Tämä totta. Bentsojen määrääminen on vähentynyt todella paljon.
Niiden sijasta tyrkytetään neuroleptejä ja masennuslääkkeitä, lähes vaivaan kuin vaivaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä totta. Bentsojen määrääminen on vähentynyt todella paljon.
Niiden sijasta tyrkytetään neuroleptejä ja masennuslääkkeitä, lähes vaivaan kuin vaivaan.Onkohan kiinni hoitoalueesta?
Tai sitten on tullut jostain noottia, että on liikaa riippuvaisia, vaihtakaa lääkettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan kiinni hoitoalueesta?
Tai sitten on tullut jostain noottia, että on liikaa riippuvaisia, vaihtakaa lääkettä.Jos samoihin tuloksiin päästää pienemmillä haitoilla niin...
- Anonyymi
Kyse myös voi olla monen asian summasta eikä pelkästä lääkityksestä. Aivoilla ja keholla kestää tottua siihen, että sait vihdoin nukuttua ja on taas uusi tilanne. Sama kanssa, että sisällä olevat kemiat muuttuu lääkkeiden myötä, ei tarvitse olla edes mielenterveyslääke, siksi esim. antibioteillakin on mieleenvaikuttavia sivuoireta.
On stressiä ja kaikkea muuta uutta niin pitää antaa keholle sekä mielelle aikaa tasaantua niiden kanssa. Hyvä, että aloittivat ketipinorilla, koska usein annetaan oxamiinia tai muuta vastaavaa lääkettä nukkumiseen, joka on ihan hirveää huumetta.
50mg on myös todella iso aloitusmäärä keholle sopeutua, tiedän että monet lääkärit ei määrää pieniä määriä ensin ja sitten sopivampaa, mutta yleensä kannattaa tuollaisissa mielialalääkkeistä aloittaa pikkuhiljaa, että sopeutuu tasaisemmin.
50mg voin olla lääkärin mielestä pieni määrä, mutta jokaisen keho on yksilö.
Asteittain nostaa annosta, helpottaen sopeutumista.
Rajut muutokset aina tuo kumminkin oireita, vähän niin kuin jos tekee äkkijarrutuksen niin ei keho siinä pysy tahdissa mukana ja voi vielä särkeäkin myöhemmin.
Tottakai ole tarkkana, jos huonot oireet jatkuu, etenkin jos ilmenee fyysisiä lisäksi, sillä voi olla ettei sinulle sovi henkilökohtaisesti juuri tuo lääke. Lääkkeet imeytyminen oikealla tavalla on todella yksilöllinen asia, mutta älä tarkoituksella ala mitään oireita etsimään. Elät normaalisti ja huolehtimatta sellaisesta, jos on oikeasti siitä johtuva oire niin kyllä se kuukauden parin päästä ilmenee yhä uudestaan ja uudestaan ilman, että mietit sitä.
Mikään lääke ei ole mikään ihmeparannus joka toimii heti täydellisesti. Antibiootitkin vähintään tuhoaa vatsan microbeja samalla kun tekevät työnsä. Kummasti aina heti nostetaan mielialalääkkeiden syyksi paljon sivuoireita, mutta antibioottia tai muuta ns. peruslääkettä ottaessa ei niin välitetä niistä sivuoiresta yhtään.
Jopa unohdetaan, että ai niin tosta antibiootista sain tollaisen tuntemuksen ja nyt se tuli taas kun en muistanut sanoa lääkärille ja se määräsi saman lääkkeen mitä otin joskus ennenkin.- Anonyymi
Antibiootteja ja mieliala/psyykenlääkkeitä ei voi rinnastaa toisiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antibiootteja ja mieliala/psyykenlääkkeitä ei voi rinnastaa toisiinsa.
Miksei muka voi tässä yhteydessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska se on huono vertaus.Antibiootit tehoavat bakteereihin jotka aiheuttavat tulehdusta ja antibioottien ansioista tulehdus joka olisi voinut johtaa kuolemaan paranee.Mielen ongelmat johtuvat osittain ulkoisista tekijöistä ja ei ole mitään kehollista taudin aiheuttajaa johon psyykenlääkkeet spesifisti vaikuttaisivat.Parempi vertaus olisi särkylääkkeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä voi rinnastaa toisiinsa missään yhteydessä.
Antibiootteja käytetään aivan todelliseen sairauden aiheuttajaan, eli tulehduksen aiheuttavan bakteerin taltuttamiseen.
Psyykenlääkkeitä käytetään mielen oireiluun, eli ne saattavat auttaa oireisiin mutta eivät syihin jotka oireet aiheuttavat.
Kaikenkaikkiaan toimintamekanismi on aivan erilainen.
Toki antibiooteillakin voi olla, ja onkin joskus, sivuvaikutuksia.
Luultavasti kaikilla lääkkeillä on jokin tekijä/aine joka voi jollekin aiheuttaa sivu-/haittavaikutuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antibiootteja käytetään aivan todelliseen sairauden aiheuttajaan, eli tulehduksen aiheuttavan bakteerin taltuttamiseen.
Psyykenlääkkeitä käytetään mielen oireiluun, eli ne saattavat auttaa oireisiin mutta eivät syihin jotka oireet aiheuttavat.
Luultavasti kaikilla lääkkeillä on jokin tekijä/aine joka voi jollekin aiheuttaa sivu-/haittavaikutuksia.Se oli minun pääpointti, että kaikissa on sivu- ja haittavaikutuksia. Antibiooteissa on pahojakin ja jopa mieleen vaikuttavia, vaikka on ehkä harvinaisempia. Vatsan olo vaikuttaa hyvin paljon mieleen. Mutta monesti riippuu varmasti antibiootista. Silti antibioottien kohdalla sivuvaikutukset annetaan helpommin anteeksi tai unohdetaan, vaikka ne ei menisikään pois alun jälkeen, mutta mielialalääkkeen kohdalla heti panikoidaan, että nyt on kaikki väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti kaikilla lääkkeillä on jokin tekijä/aine joka voi jollekin aiheuttaa sivu-/haittavaikutuksia.Mä oon käyttänyt lääkkeitä unettomuuteen 20 vuotta ja yrittänyt julkisella puolella päästä unitutkimuksiin mutta on katsottu tarpeettomana. Mutta onneksi lääkärit ovat 20 vuotta uusineet reseptit.No onneks lääkkeet ovat edulliset eli 9 e kolmen kuukauden annos.Ja kiitos kela koodin jonka mukaan mulla on vakavia mieleterveyssairauksia.Ja lääkkeet on määrätty unettomuuteen.Eli kyllä terveydenhuollossa unettomuus on katsottu vakavaksi häiriöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon käyttänyt lääkkeitä unettomuuteen 20 vuotta ja yrittänyt julkisella puolella päästä unitutkimuksiin mutta on katsottu tarpeettomana. Mutta onneksi lääkärit ovat 20 vuotta uusineet reseptit.No onneks lääkkeet ovat edulliset eli 9 e kolmen kuukauden annos.Ja kiitos kela koodin jonka mukaan mulla on vakavia mieleterveyssairauksia.Ja lääkkeet on määrätty unettomuuteen.Eli kyllä terveydenhuollossa unettomuus on katsottu vakavaksi häiriöksi.
Se on. Unettomuus on aika iso juttun kaikessa ja jos ei saa tarpeeksi unta niin se aiheuttaa lähes poikkeuksetta eniten pahaa mielelle ja keholle. Oli terve alkujaan tai ei. Uni auttaa niin moneen asiaan ja se on osa syy miksi uniapneakin on nyt noussut pintaan, ihmiset tarvitsee kunnolliset yöunet. Suomessa vain leikataan koko aika varsinkin pidempiin tutkimuksiin tarvittavia rahoja. Sinun kohdalla ensin sinun pitäisi olla ilman lääkettä tarpeeksi pitkään ja sitten tehdä muutama unitutkimus, että jos löytyisi siitä syy. Tuo kaikki tarvitsee jonkun asteista pitkää valvontaa terveydenhoidon puolelta.
Aina ei löydy unitutkimuksissa syytä, koska unettomuus voi johtua niin monesta asiasta ja olla jopa ainoa selkeä oire jostain muusta häiriöstä, aivot kun on niin mystiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on. Unettomuus on aika iso juttun kaikessa ja jos ei saa tarpeeksi unta niin se aiheuttaa lähes poikkeuksetta eniten pahaa mielelle ja keholle. Oli terve alkujaan tai ei. Uni auttaa niin moneen asiaan ja se on osa syy miksi uniapneakin on nyt noussut pintaan, ihmiset tarvitsee kunnolliset yöunet. Suomessa vain leikataan koko aika varsinkin pidempiin tutkimuksiin tarvittavia rahoja. Sinun kohdalla ensin sinun pitäisi olla ilman lääkettä tarpeeksi pitkään ja sitten tehdä muutama unitutkimus, että jos löytyisi siitä syy. Tuo kaikki tarvitsee jonkun asteista pitkää valvontaa terveydenhoidon puolelta.
Aina ei löydy unitutkimuksissa syytä, koska unettomuus voi johtua niin monesta asiasta ja olla jopa ainoa selkeä oire jostain muusta häiriöstä, aivot kun on niin mystiset.20 vuotta sitten mulla oli syy unettomuuteen eli stressi ja ahdistuneisuus.Noin 10 vuotta mulla ei ole ollut mitään psyykkistä syytä unettomuuteen,mutta ilman lääkkeitä uni ei vaan tule.Mä olen harrastanut liikuntaa mutta sekään ei aiheuta väsymystä.Mä otan ketipinorin klo 23.Jos joskus valvon kahteentoista niin mä vaan ihmettelen miksi mua ei väsytä. Enhän mä haluis käyttää lääkkeitä mutta on todella ärsyttävää ettei väsymys tule kun sen pitäis tulla.Onneks ei ole muita lääkkeitä käytössä.Tai muita suuria paheita kuten tupakka ja alkoholi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20 vuotta sitten mulla oli syy unettomuuteen eli stressi ja ahdistuneisuus.Noin 10 vuotta mulla ei ole ollut mitään psyykkistä syytä unettomuuteen,mutta ilman lääkkeitä uni ei vaan tule.Mä olen harrastanut liikuntaa mutta sekään ei aiheuta väsymystä.Mä otan ketipinorin klo 23.Jos joskus valvon kahteentoista niin mä vaan ihmettelen miksi mua ei väsytä. Enhän mä haluis käyttää lääkkeitä mutta on todella ärsyttävää ettei väsymys tule kun sen pitäis tulla.Onneks ei ole muita lääkkeitä käytössä.Tai muita suuria paheita kuten tupakka ja alkoholi.
Moni heti sanoo, että lääkkeestä johtuu. Voi tietenkin osaksi, koska sinun keho on tottunut siihen säännölliseen lääkkeeseen. Mutta joskus se on vain jotain aivoista johtuvaa, pieni poikeavuus jota ei ole helppo tutkia, ja pelkästään se, että saat sitä unta niin on korjannut sitä stressiä ja ahdistumista. Unettomuus ruokkii tuollaisia ihan hirveästi ja uni auttaa niin moneen. Ihan jos on fyysisiäkin kipuja niin uni usein helpottaa niitä, mutta jos ei nuku tarpeeksi niin saattaa ilmestyä kipuja.
Mutta jos sinulla menee tuolla lääkityksellä ja ritmillä hyvin eikä siitä ole haittaa, eikä vointi ole mennyt huonommaksi.. Niin eiköhän tuo ole sitten sinulle se sopiva ratkaisu eikä turhaa ota stressiä, että pitäisikö sittenkin tutkia jotain muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni heti sanoo, että lääkkeestä johtuu. Voi tietenkin osaksi, koska sinun keho on tottunut siihen säännölliseen lääkkeeseen. Mutta joskus se on vain jotain aivoista johtuvaa, pieni poikeavuus jota ei ole helppo tutkia, ja pelkästään se, että saat sitä unta niin on korjannut sitä stressiä ja ahdistumista. Unettomuus ruokkii tuollaisia ihan hirveästi ja uni auttaa niin moneen. Ihan jos on fyysisiäkin kipuja niin uni usein helpottaa niitä, mutta jos ei nuku tarpeeksi niin saattaa ilmestyä kipuja.
Mutta jos sinulla menee tuolla lääkityksellä ja ritmillä hyvin eikä siitä ole haittaa, eikä vointi ole mennyt huonommaksi.. Niin eiköhän tuo ole sitten sinulle se sopiva ratkaisu eikä turhaa ota stressiä, että pitäisikö sittenkin tutkia jotain muuta.Mä oon perusterve ja kaikki labra-arvot on normaalit.Se on vaan toi ettei ilman lääkkeitä nukahda.Se ei silleen haittaa koska mielummin nukun hyvin ja herään pirteänä,kuin valvon.Jos mulla olis tullut jotain sivuoireita ketipinorista niin enhän mä sitä sitten käyttäis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon perusterve ja kaikki labra-arvot on normaalit.Se on vaan toi ettei ilman lääkkeitä nukahda.Se ei silleen haittaa koska mielummin nukun hyvin ja herään pirteänä,kuin valvon.Jos mulla olis tullut jotain sivuoireita ketipinorista niin enhän mä sitä sitten käyttäis.
Sehän siinä on. Minulla kanssa on monia lääkkeitä mitkä ei minulle yhtään sovi vaikka pitäisi sopia, mutta sitten taas muita lääkkeitä jotka sopii minulle hyvin ja ilman niitä elämä olisi ihan kauheaa tuskaa. Normaali minä ei vain jaksa ja tarvitsee apuja.
Siinä ei ole mitään vikaa ja hyvä, että ketipinor toimii sinulle hyvin. Täällä on niin paljon "kaikki lääkkeet on automaattisesti pahoja" ihmisiä, että kiva kun löytää muunlaistakin porukkaa. Pelottaa välillä, että kielletäänkö kohta jotain lääkkeitä mitkä auttaa osaa ihmisistä. En ole senkään puolella, että lääkärit aina antaa lääkeen kuin ihmeparannukseksi ja aloitusannokset on isoja, mutta heille on siitä tullutkin noottia ja ovat hiljalleen vähentäneet ainakin yleislääkärillä monien mielenterveyteen liittyvien lääkkeiden määräämistä ennen parempia tutkimuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän siinä on. Minulla kanssa on monia lääkkeitä mitkä ei minulle yhtään sovi vaikka pitäisi sopia, mutta sitten taas muita lääkkeitä jotka sopii minulle hyvin ja ilman niitä elämä olisi ihan kauheaa tuskaa. Normaali minä ei vain jaksa ja tarvitsee apuja.
Siinä ei ole mitään vikaa ja hyvä, että ketipinor toimii sinulle hyvin. Täällä on niin paljon "kaikki lääkkeet on automaattisesti pahoja" ihmisiä, että kiva kun löytää muunlaistakin porukkaa. Pelottaa välillä, että kielletäänkö kohta jotain lääkkeitä mitkä auttaa osaa ihmisistä. En ole senkään puolella, että lääkärit aina antaa lääkeen kuin ihmeparannukseksi ja aloitusannokset on isoja, mutta heille on siitä tullutkin noottia ja ovat hiljalleen vähentäneet ainakin yleislääkärillä monien mielenterveyteen liittyvien lääkkeiden määräämistä ennen parempia tutkimuksia."Täällä on niin paljon "kaikki lääkkeet on automaattisesti pahoja" ihmisiä"
Tämä on ehkä hieman kärjistetty näkemys.En näkisi järkevänä vastakkain asettelua, jossa ihmiset luokitellaan lääkkeiden vastustajiin ja lääkkeiden kannattajiin.Oletan että me kaikki haluamme lääkkeiden hyödyt mahdollisimman vähäisin haitoin mikäli lääkkeitä joutuu käyttämään.Moni tulee näille palstoille, koska heillä on jokin vaiva ja jos kyseinen vaiva on jonkin käytössä olevan lääkkeen yleinen haitta voidaan hyvällä syyllä olettaa, että aiheuttaja on lääke.Monilta otetaan toimiva lääke pois jos vaikuttaa että lääkkeeseen on tullut riippuvuus, eli jos lääkkeestä tulee hyvä olo ja henkilö tarvitsee sitä se tulkitaan helposti riippuvuudeksi, mikä on erityisesti mielialalääkkeiden kyseessä ollessa hieman nurinkurista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20 vuotta sitten mulla oli syy unettomuuteen eli stressi ja ahdistuneisuus.Noin 10 vuotta mulla ei ole ollut mitään psyykkistä syytä unettomuuteen,mutta ilman lääkkeitä uni ei vaan tule.Mä olen harrastanut liikuntaa mutta sekään ei aiheuta väsymystä.Mä otan ketipinorin klo 23.Jos joskus valvon kahteentoista niin mä vaan ihmettelen miksi mua ei väsytä. Enhän mä haluis käyttää lääkkeitä mutta on todella ärsyttävää ettei väsymys tule kun sen pitäis tulla.Onneks ei ole muita lääkkeitä käytössä.Tai muita suuria paheita kuten tupakka ja alkoholi.
Sanoisin että se on geenit mitkä on luotu. Isäni on ollut aina huono nukkumaan. Itse muistan kärsineeni unettomista öistä kymmenvuotiaasta asti. Kun uni ei vaan tule. Itket ja pyörit. Kolmekymmentä vuotta olen joutunut syömään jotain uneen. Kolmekympisestä lähtöisin. Viimeisin ketipinor 150mg
- Anonyymi
Antibiootteja tuskin tarvitsee jatkuvasti popsia?
- Anonyymi
Järkyttävän surkeita lääkkeitä ketipinorit ja mirtzapiinit.
Lihoo 10kg ja taivaltaa päivällä kuin zombi.
Kun ei tarvitsisi muuta kuin nukahtamislääkkeen mutta jostain kumman syystä sitä ei lekurit kirjoittele.- Anonyymi
Miksi mä olen laihtunut vaikka mulla on iso annos ketipinoria unettomuuteen .Mulla ei ole ollut päivääkään 12 vuoden aikana zombiolo.Voisko ihmisillä olla muitakin psyykesairauksia jos ketipinor aiheuttaa zombiutta.Mä nukun ketipinorilla 9 tuntia ja olo on paljon parempi kuin 24 tunnin valvomisen jälkeen.Valminen aiheutta zombiutta.Mutta onneks olen ainoa jolle ei tuu sivuoireita ketipinorista.Ärsyttää tollanen yleistäminen painon noususta ja zombiudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi mä olen laihtunut vaikka mulla on iso annos ketipinoria unettomuuteen .Mulla ei ole ollut päivääkään 12 vuoden aikana zombiolo.Voisko ihmisillä olla muitakin psyykesairauksia jos ketipinor aiheuttaa zombiutta.Mä nukun ketipinorilla 9 tuntia ja olo on paljon parempi kuin 24 tunnin valvomisen jälkeen.Valminen aiheutta zombiutta.Mutta onneks olen ainoa jolle ei tuu sivuoireita ketipinorista.Ärsyttää tollanen yleistäminen painon noususta ja zombiudesta.
Yleensä ihmiset kertovat omakohtaisia kokemuksiaan lääkityksistä ja haittavaikutuksista.
Ei kaikille välttämättä tule haittoja, se on käyttäjäkohtaista.
On hyvä kun et ole lihonut ja tunnet olosi hyväksi ja virkeäksi.
Et suinkaan ole ainoa jolle ei tule sivuoireita, varmasti on muitakin lisäksesi.
Ei kannata ärsyyntyä tällaisista asioista, ei tule kun itselle paha mieli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten joku muukin sanoi nuo ovat ihmisten omakohtaisia kokemuksia lääkkeistä.Sekä painonnousu että uneliaisuus mainitaan ketipinorin pakkausselosteessa hyvin yleisinä haittoina.
Hyvin yleiset (voi esiintyä yli 1 käyttäjällä 10:stä):
huimaus (voi johtaa kaatumiseen), päänsärky, suun kuivuminen
uneliaisuus (tämä voi hävitä Ketipinorin käytön jatkuessa) (voi johtaa kaatumiseen)
Ketipinor-hoidon lopettamisesta johtuvat oireet, kuten unettomuus, pahoinvointi, päänsärky, ripuli, oksentelu, heitehuimaus ja ärtyvyys. Asteittainen lopettaminen vähintään 1–2 viikon aikana on suositeltavaa.
painonnousu
epänormaalit lihasliikkeet. Tällaisia ovat vaikeus liikkeiden aloittamisessa, vapina, levottomuus tai lihasjäykkyys ilman kipua.
muutokset tietyissä rasva-arvoissa (triglyseridit ja kokonaiskolesteroli).
- Anonyymi
Oletko huomannut että ero anataa mahdollisuuden omaan elämään ? Se on loisto tilaisuus jota ei pidä hukata .
- Anonyymi
Jätin pois ketipinor 100mg aamu.
Iltälääke vielä 200mg.Paha myrkky on. - Anonyymi
Juu.. ketipinor menee nyt. Kärsin unenaikaisista hengityskatkoksista ja refluksista. Oksennus nousee öisin..agressiivisuuden olen huomannut myös. En jaksa enää lääkerumbaa.
- Anonyymi
Noniin. Päätin tiputtaa annoksen 25mg:aan, eli yhteen Ketipinor-pilleriin. Uni tulee silläkin, mutta ahdistus ja latteus hävisivät. Yhtenä päivänä testasin vielä kerran tuota 50mg annosta ja seuraavana päivänä täys tunteettomuus taas.
Eli mun kohdalla annos oli vaan liian suuri. Olen lääkeherkkä aina ollutkin.
Ap- Anonyymi
Hyvä että ratkaisu löytyi.
- Anonyymi
Sitä täällä ehdottelinkin, että pienempiä annoksia kokeilee. Itselläni sama lääkkeiden kanssa, että usein pienempi annos riittää. Lääkärit aloittaa isommilla annoksilla, koska ne pienet annokset on tutkimuksissa usein riittämättömiä aikuisille, mutta edelleen jokainen on yksilö ja toiset on herkempiä kuin toiset.
Hyvä, että nyt toimii!
- Anonyymi
Ketipinor vaikuttaa itsellä negatiivisesti motoriikkaan jo 25mg annoksella. Suosittelen kokeilemaan vaihtoehtoisia lääkkeitä omien kokemusten perusteella
- Anonyymi
On kokemusta, että neuroleptit ja masennuslääkkeet latistavat tunteita.
Yksi psykiatrikin on sen myöntänyt ( jopa yksi...hyvä edes niin ).
Olen ajatellut, että lääkitys, etenkään runsas sellainen. yhdistettynä johonkin terapiaan, ei ole välttämättä hyväksi.
Yritä siinä sitten terapian avulla saada itseäsi kuntoon, ja jäsennellä tunteitasi ja ajatuksiasi, kun lääkkeet latistavat sen tunnepuolen.
Ja toinen on se, kun jää esim. töistä sairauslomalle ja saa lääkityksen, miten käy ajan myötä ?
Tunne-elämä, ja muukin elämä siinä sivussa latistuu, miten sen jälkeen onnistuu mahdollinen palaaminen työelämään ?
- Anonyymi
Mulle se ois hyvä.
- Anonyymi
Nii, mikä ois hyvä ?
Lääkkeet, vai pitkä sairasloma, vai mikä ?
- Anonyymi
Tunteiden latistuminen ja mielihyvän kokemisen puuttuminen johtivat minulla Ketipinorin käytöstä alkoholin runsaaseen käyttämiseen. Lopulta jouduttuani elämäni aikana ainakin kolme kertaa raiskatuksi ja luokattua itseni pahasti alkoholin käyttämisen seurauksena, lopetin lopullisesti myös Ketipinoreitten käytön. Ja ainakin alkoholin käyttö on jäänyt huomattavasti vähemmälle, lähestulkoon loppunut, samoin turha örveltäminen, onnettomuuksiin ja hyväksikäytetyksi joutuminen.
- Anonyymi
Edelliseen pieni tekstin korjaus: siis loukkaannuin ainakin yhden kerran varsin pahoin alkoholin käytön seurauksena. Yksi hyvä syy senkin käytön lopettamiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelliseen pieni tekstin korjaus: siis loukkaannuin ainakin yhden kerran varsin pahoin alkoholin käytön seurauksena. Yksi hyvä syy senkin käytön lopettamiselle.
Minulla myös kävi niin, kun lääkkeet veivät kaikki tunteet, millään ei tuntunut olevan enää mitään merkitystä ja juominen lähti käsistä. Kai sillä jotain halusin paikata.
Sekoilua se oli kyllä monen vuoden ajan.
Minulle ei oikeastaan onnettomuuksia sattunut, eikä raiskauksia, muuten olin kyllä helppo uhri hyväksikäytölle, rahallisesti tai kilttinä aina muiden tukena, auttamassa jos joku pyysi.
Olin hyvin itsetuhoinen, satutin itseäni ja yritin itsaria monia kertoja, vaikka ehkä ne olivat enemmänkin avunhuutoja, kun näin jälkeenpäin ajattelee.
Psyykenlääkkeet ja alkoholi on yksi pahimpia aineksia sekaisin käytettyinä. Silloin ei pystytä hoitamaan psyykeä, eikä päihderiippuvuutta. - Anonyymi
Minulle kävi niin, että ensimmäisestä kerrasta opin, etten enää toista kertaa hakeutunut tilantiesiin missä minua käytettiin seksuaalisesti hyväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle kävi niin, että ensimmäisestä kerrasta opin, etten enää toista kertaa hakeutunut tilantiesiin missä minua käytettiin seksuaalisesti hyväksi.
Hyvä, että olet oppinut.
On myös hyvä muistaa, että syy ei ole koskaan sen, jota käytetään seksuaalisesti hyväksi, vaan kokonaan tekijän syytä.
Traumat ja muut jäävät useinkin siitä syystä, kun ihminen jää syyttelemään itseään, vaikka olisikin se uhri.
Kaikkea hyvää!
- Anonyymi
Kriisit ovat vain tunne . Noihin ei kantsi kiinittää huomiota . ERO on aina uuden alun mahdollisuus ja se jos mikä piristää
- Anonyymi
Ketipinor vaikuttaa aika paljon aivojen ja muistin toimintaan. Vaikka hoitotahot, THL, tai psykiatria yleisesti eivät kannata psyykelääkkeiden käytön lopettamista, niin jokaisen tulisi kuitenkin kysyä itseltään, että haluaako tilata itselleen 20 vuotta etuajassa muistisairauden? Etenkin, jos käyttää kyseistä lääkettä säännöllisesti ja pitkäaikaisesti, nk. alalla suositellaan kaikille useita psykooseja sairastaneille pitkäaikaiskäytettäväksi.
- Anonyymi
Niinhän ne suosittelee, että pitäisi muka käyttää lopun elämää. Jos ei muuten, niin ennaltaehkäisyksi mahdolliseen psykoosin uusiutumiseen.
Vaan ei se aina niinkään mene.
- Anonyymi
Lihottava zombilääke jonka haitat suuremmat kuin hyödyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569