Azoreilla käyneitä?

Sao Miguel

Varattiin alkukesään viikon matka Azoreille Hispanian kautta. Ollaan vielä vähän tietämättömiä paikasta, joten olisi kiva jos joku saarella jo vieraillut vihjaisisi kiinnostavista kohteista ja mitä siellä kannattaisi tehdä. Kaikki vinkit tervetulleita.

5

4185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miguel too

      Azoreilla ei ole mitään muuta kuin muutama pieni saari. Rauhassa saa olla. Ei uimarantoja ja eikä kaupunkielämää. Eli jis haluaa nauttia kauniista luonnosta, niin tämä on hyvä paikka, joskin tosi pieni.

      • Torsti

        Sao Miguelin saarella asuu reilusti yli 100 000 ihmistä ( ja saman verran myös lehmiä ). Saaren pinta-ala on yli 747 km2. Pituutta saarella on n. 65 km ja leveyttä n. 15 km. Saari ei tosiaan ole turistien täyttämä, mikä on vain positiivinen asia, mutta muuta elämää kyllä on. Saarella on paljon erilaisia ja hyviä ravintoloita, kahviloita ja baareja niitä kaipaville. Löytyy museoita ja kirkkoja. Ostosmahdollisuuksiakin on kosolti, esim. uuden upean ostoskeskuksen muodossa. Saaren pääkaupunki Ponta Delgada on saaren elävä keskus, johon on kiva palata illaksi päivän retkien jälkeen. madeirasta poiketen Azoreilla on myös hiekkarantoja, vesiputouksista ja kuumista merenalaisista lähteistä puhumattakaan.


      • Torsti kirjoitti:

        Sao Miguelin saarella asuu reilusti yli 100 000 ihmistä ( ja saman verran myös lehmiä ). Saaren pinta-ala on yli 747 km2. Pituutta saarella on n. 65 km ja leveyttä n. 15 km. Saari ei tosiaan ole turistien täyttämä, mikä on vain positiivinen asia, mutta muuta elämää kyllä on. Saarella on paljon erilaisia ja hyviä ravintoloita, kahviloita ja baareja niitä kaipaville. Löytyy museoita ja kirkkoja. Ostosmahdollisuuksiakin on kosolti, esim. uuden upean ostoskeskuksen muodossa. Saaren pääkaupunki Ponta Delgada on saaren elävä keskus, johon on kiva palata illaksi päivän retkien jälkeen. madeirasta poiketen Azoreilla on myös hiekkarantoja, vesiputouksista ja kuumista merenalaisista lähteistä puhumattakaan.

        Jippii, maanantaina kohti Sao Miguelia.


    • Kesäiset terveiset uskomattoman upealta Sao Miguelin saarelta! Viikon loma kului patikoiden (neljänä päivänä), autoillen (220 km) ja Furnasin upeassa Terra Nostra Gardeniin tutustuen ja "Nuoruuden Lähteessä" lilluen.
      Kukkaloisto ei ihan vielä ollut parhaimmillaan, mm. pallohortensiat olivat vasta nupuillaan. Mutta muuten saari on rehevä, vehreä ja kukkaisa, atsaleapuskat ja kameliapuut reunustavat maantietä, kallaa kasvaa pitkin lehmälaitumia.
      Saarelaiset ovat erittäin ystävällisiä, avuliaita ja kielitaitoisia. Aina löytyi joku paikallinen auttamaan jos olimma eksyneet kartalta, samoin autokyydin saimme Povoacaosta takaisin hotelliimme kun emme halunneet odotella bussia.

    • Hanski

      Varattiin myös matka, mutta vasta elokuun loppuun, sopien paremmin lomakuvioihin. Olen lueskellut joitain artikkeleita ja pelkkää positiivista palautetta, hyvältä tuntuu näin luontoihmisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe